Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Peyton Place (Tampere, Hervanta)
1
Silppuri
03.03.2008 09:09:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimi
Peyton Place
 
Sijanti
Teekkarinkatu 17, eli hervannassa siinä K-Extran kans samassa rakennuksessa
 
Aukioloajat
Aukeaa muistaakseni jo kahdelta ellei aikaisemminki. Täällä voi pelailla päivisin biljardia ja ottaa vaikka hieman samalla kurkun kostuketta.
 
Koko
Pubiksi aika iso. Jakautuu kahteen osaan, varsinaiseen pöytä-puoleen, missä voi istuskella sekä biljardipuoleen, missä neljä bilispöytää. Vetää varmaan n. 250 henkeä jos haluaa aivan täyden salin.
 
Arvioita keikansaantimahdollisuksista ja esiintyjätyypistä (demobändit/nimibändit)
Uskoisin, että lähinnä tapahtumatyylisesti. Eli paikkaan on melko turha viedä demo, että "pääseekö soittaan", koska mun käsityksen mukaan paikassa ei ole omaa PA:ta tai valoja. Jos haluaa järjestää tapahtumaa, johon tuo itse kaikki tekniikan, niin siihen paikka on ihan mukava.
 
Tekniikka (pa & sähkö, etenkin voimavirta yms.), Valot
Ei PA:ta tai valoja. Ei myöskään voimavirtaa.
 
Lava & backstage -kuvaukset
Lava todella pieni, mutta kyllä siihen on mahtunut seitsenhenkinenkin pumppu. Varsinaista backstagea ei ole, mutta baarin takaosassa oli tila, johon sai vietyä kitarat ja vehkeet odottelemaan keikan alkua.
 
Ruokailumahdollisuus
Samasta rakennuksesta löytyy kiinalainen grilli. Itse olen käynyt tässä monesti ja henkiin olen jäänyt. Futisateria 2 on hyvä.
 
Roudaus (miten)
Etuovesta. Auton saa oven eteen ja mitään portaita ei tarvitse kiipeillä.
 
Yleisökuvaus (opiskelijoita/juoppoja kantapeikkoja/mitä?)
Viikolla opiskelijoita ja viikonloppuna kanttiksia. Viimeksi omalla keikalla oli pääasiassa nuorta rock-henkistä porukkaa (koska soittotarjonta oli vähän rankemmasta päästä), mutta myös peruslähiöporukkaa oli paikalla. Keikan promoaminen on kaiken A ja O. Jos järkkäät opiskelubileitä niin kaikki TTY:n tiedotuskanavat käyttöön niin eiköhän sali täyty.
 
WWW-sivut
En löytänyt.
 
Hyvää
Iso paikka, mahtuu paljon väkeä. Lava on keskellä baaria, joten bändin aloittaessa yleisö ei voi ainakaan paeta esim. eri kerrokseen. :) Roudaus helppoa, koska auton saa oven eteen ja portaita ei ole. Yleisön kannalta mukava juttu on edukas olut. Sisämateriaalilt on puuta, joten akustiikkakin on ihan ok (tosin paikka on aika matala).
 
Huomioitavaa
Oma tekniikka mukaan. Jos järkkäät tapahtuman, niin muista promota sitä joka paikassa! Muuten paikalla saattaa olla vaan peruslähiöeläkeläisiä, jotka eivät välttämättä arvosta bändisi proge-kuvioita ihan 100%:sti.
 
Itse ainakin pidin soittopaikasta. Meillä myös tapahtuman järjestäjä veti hommat hienosti, joten itse ei tarvinnut stressata juuri muusta kuin omasta soitosta.
 
"I havent slept since I woke up."
elfduck
12.12.2009 20:46:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WWW: http://rockpeyton.jaakkomaentausta.com/
 
jurpontor
12.12.2009 22:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elfduck: WWW: http://rockpeyton.jaakkomaentausta.com/
 
Tota... katos tarkemmin. Ei noi ihan taida olla tuon kapakan kotisivut.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Sistis
18.12.2009 14:14:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jurpontor: Tota... katos tarkemmin. Ei noi ihan taida olla tuon kapakan kotisivut.
 
Ei ole. Jaken (Mäentausta) suhteellisen hyvin tuntevana, ja näemmä tuolla julisteessakin komeilevana, ja baarissa esiintyneenä voisin heittää jotain pientä kommenttia.
 
Omaa PA:ta paikassa ei mielestäni ole. Tuonne RockPeyton -tapahtumaan sen on hoitanut Jaken kanssa yhteistyötä hoitanut taho, jota en nyt muista. Hemmetin hyvälaatuiset kamat ja erittäin osaava miksaus oli kyllä kyseessä.
 
Paikka on sellainen, että mielestäni se vaatii melkeinpä jonkun special-tapahtuman, jotta keikan vetäminen on mielekästä. RockPeyton vetää hyvinkin väkeä, koska soittajista ja järjestäjistä suuri osa on yleensä TTY:n entisiä tai nykyisiä opiskelijoita. Ainakin silloin, kun me esiinnyimme tuolla, väkeä oli minusta oikein kivasti, mutta järjestäjien mielestä aiemmilla kerroilla on ollut enemmänkin.
 
En tiedä tarkkaan, mikä RockPeyton-tapahtumien tilanne on tällä hetkellä, mutta käsittääkseni niitä järjestetään harvakseltaan, joskin enemmän harrastuspohjalta.
 
Piru Kange: Pitkäsoitto nauhoitettu Inkfishillä Raken johdolla 03/09. Jatkon suhteen kabinettipeli käynnissä.
Rihmis
06.08.2010 16:38:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuonne RockPeyton -tapahtumaan sen on hoitanut Jaken kanssa yhteistyötä hoitanut taho, jota en nyt muista. Hemmetin hyvälaatuiset kamat ja erittäin osaava miksaus oli kyllä kyseessä.
 
Käsittääkseni RockPeyton -tapahtumaan oli PA-kamat vuokrattu Riemurinteeltä (http://www.riemurinne.fi/). Sikäli kätevää, että Riemurinne pyörittää toimintaansa myös Hervannassa, joten roudaus on helppoa. Tarvittaessa voi pyytää myös Riemurinnettä tuomaan ja hakemaan kamat, mutta se maksaa vähän extraa. Itse Riemurinteen kamoilla kaksi keikkaa soittaneena voin todeta, että laatuvehkeitä ovat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «