HeavyMachinery 11.12.2009 14:58:48 (muokattu 11.12.2009 14:59:09) | |
---|
kimurantti1: Niin joo. Oliskohan mulla jotain tuttua joka osaisi tehdä vaikka uuden alumiinipohjan tohon Time Factoriin. Pitääpä tutkia millaisen siihen tarvisi. Mä en haluaisi ruveta tärvelemään 400 euron pedaalia kun tiedän, että kamat kuitenkin kiertää enemmän tai vähemmän. En kyllä haluaisi että pedaalilauta on tollanen joulukuusi. Plus että noi laudat näyttää aika korkeilta, onkohan niitä kuinka mukava polkea? En mä ainakaan tykkäisi jos pedaalien kytkimet olisi tyyliin 15cm korkeudella. Sen Timefactoryn saat pysymään velcrolla kun otat sen kumin pois. Se lähtee ihan siististi kun vedät vaan reunasta rauhallisesti. Sen saa takaisinkin jos haluaa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
Hotlicks 11.12.2009 15:01:27 | |
---|
jyrkalt: Mä oon tiäkkö miettiny ihan samaa ideaa. Kaikki "turha" olis kivasti piilossa. Vain kytkimet ja säätimet näkösällä. Toisaalta pedaaliarsenaalin tulis sit olla aika lailla hanskassa ja pysyvää kamaa. Aika keNkku olis lähtee viikoittain tekemään uutta ns kantta pedaalilautaan :) Omassa kuvassa eräänlainen versio tuosta. Noita ei tosiaan viitsi joka päivä vaihdella ja tohon passaavat pedaalit on kyllä rajattu aika tarkasti itsetehtyihin ja VoodooLabin tekeleisiin. Latokset on pultattu tuohon lautaan kiinni pedaalien omista ruuvin reijistä ja liittimet takapaneelissa. Aloittajalle suosittelen tota teettämistä ja siihen tuolle Eventidelle jonkinlaisen aluslevyn laittamista. Tuon bossin tilallehan voisi helposti tehdä pienemmän pedaalin esim alumiinkoteloon, jolloin velcrokin tarttuis. Ajan puutteen vuoksi en tarjoudu tekemään, muuten onnistuis kyllä. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! |
Jungleman 11.12.2009 16:54:57 | |
---|
Izer: Selailin noita Custom Shopin sivuja niin onko kenelläkään kokemusta tästä: http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/1817 Olisi sopiva omalle budjetille enkä tarvitsisi kuin jonkun kevyen bägin missä vähän kuljettaisi noita speduja. No, olen tuollaista suositellut ihmisille... en suosittele enää, kun omani levisi. Se kulki junassa mukana puolentoista vuoden aikana ehkä kolmisenkymmentä kertaa Tampereelta Riihimäelle treeneihin ja kävi ehkä kymmenellä keikalla. Pedaalit tuntuivat sinänsä olevan aika hyvin turvassa mutta vetoketju petti. Sen saa kiinni ja auki enää vain kikkailemalla ja kiroilemalla. Kotikäyttöön tuo on ihan kiva, saa pedaalit kiinteästi paikoilleen ja pölyltä suojaan. Ja satunnaisessa treenikämppä-/keikkakäytössä voi hyvinkin kestää pidempään. Pedaltrainia kovalla laukulla sen sijaan suosittelen. Minulla oli PT Pro, laukku oli hirvittävä, lyijynraskas jötkäle joka suojasi pedaaleja vallan erinomaisesti. Aikani sitä roudattuani meni hermot, myin laudan ja puolet pedaaleista ja hankin PT Jr:n, pehmeällä pussilla tosin. Sillä mennään toistaiseksi, vaikka pussi tuntuu todella heppoiselta. Kova laukku tulee hankintaan oitis kun taas alkaa enämpi pukkaa keikkaa... Ei se ole vika. Se on ominaisuus. Romantikkoitkijät #1 |
blues guitar 11.12.2009 20:18:50 | |
---|
kimurantti1: ...Olisiko ehdotuksia, että millä ihmeellä tuollainen kiinnitetään lautaan kun pohjaan ei ota velcro?..... Ei ota?? Nykyäänhän on olemassa hyviä liimoja. Pikaliimaa...Sikaflexiä ym... On se kumma jos ei pysy velcro spedun pohjassa? ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
tracyjacks 11.12.2009 20:34:18 (muokattu 11.12.2009 20:52:08) | |
---|
Hotlicks: Omassa kuvassa eräänlainen versio tuosta. Noita ei tosiaan viitsi joka päivä vaihdella ja tohon passaavat pedaalit on kyllä rajattu aika tarkasti itsetehtyihin ja VoodooLabin tekeleisiin. Latokset on pultattu tuohon lautaan kiinni pedaalien omista ruuvin reijistä ja liittimet takapaneelissa. Tuota sun lautaa on kyllä tullut monta kertaa ihailtua. Jaksaispa sitä itsekin tehdä tuollaisen joku päivä. Edit. Tässä pari kuvaa omasta pedaalilaudasta. Kodin Terrasta ostin "betonikiinnikkeitä" 3x5mm (ties mihin tollasia oikeasti käytetään). Nauloilla kiinnikkeet kiinni pedaalilautaan ja pedaalit kiinnikkeisiin nippusitein. Kyllä pysyy paikallaan. http://www.flickr.com/photos/olaleino/4177260400/http://www.flickr.com/photos/olaleino/4177262708/ Son, your ego is writing checks your body can't cash! |
Kiitoksia kaikille vastauksista. Pehmeät laukut ei mulla tule kysymykseen, kun keikkailen tosiaan duunikseni ja laitteet altistuu vähän keskimääräistä useammin kolhuille. Lauta kyllä kulkee sprintterin perässä sulassa sovussa muiden lootien kanssa niin, ettei painolla ole (paljoa) väliä, kunhan vaan ulkokuori on kestävyydeltään flight casen luokkaa. Myöskin toi Time Factor pitää pystyä siirtämään laudasta toiseen nopeasti, mulla kun ei ole varaa ostaa niitä kahta. HeavyMachinery: Sen Timefactoryn saat pysymään velcrolla kun otat sen kumin pois. Se lähtee ihan siististi kun vedät vaan reunasta rauhallisesti. Sen saa takaisinkin jos haluaa. Jaa jaa. Tämä muuttaa asiaa. Mulla kun todellakin oli nimenomaan ajatuksena että en lähden 400 euron pedaalia tärvelemään kun luulin ettei se kumipohja lähde kokonaisena ja siististi pois. Sitten oikeastaan tää ongelma on ratkaistu, sen Bossin FS-5U:n voin kyllä tärvätäkin, kun sellainen ei mitään maksa. Ei sellaisen pohjan teettäminen siltikään mikään hullu idea olisi. Siispä kotimaisella valmistajalla laudan teettäminen alkaa vaikuttaa koko ajan paremmalta vaihtoehdolta. |
Lennu 12.12.2009 09:09:39 | |
---|
Mulla on Bluescase, suosittelen kyllä. Kestäny keikkailua ja peräkärryssä pomppusilla hiekkateillä ilman mitään ongelmia. Ihan paras pedaali-related ostos. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |