jra 11.12.2009 21:31:19 | |
---|
loner: Eli vielä kerran: Jos en tiedä ko.asiasta oikeasti mitään , niin miksi ihmeessä minun tarvitsisi siihen mitään kommentoida.Nämä kommentit lähes aina vievät keskustelun pois alkuperäisestä aiheesta ja sitten väitellään jostain "nonsensestä" Toisaalta kannattaa muistaa että tämä on keskustelufoorumi, ei pelkästään kysymys-vastaus-palsta. Välillä rönsyilevässä keskustelussa on mielenkiintoisempaa asiaa kuin tiukasti yhteen kysymykseen muutamalla tiukalla faktalla vastaavassa. Kyllä yleensä jo otsikosta ja sen sanamuodosta näkee onko sen alla ollenkaan itseä kiinnostavaa luettavaa/vastattavaa. Ja kun on noin huolissaan forumin tasosta, niin kannattaisiko siihen ennen hanskojen tiskiin heittämistä yrittää itsekin hieman panostaa? Kokenutkin muusikko on joskus ollut se aloittelija, joka ei ole välttämättä osannut kysyä juuri niitä terävimpiä kysymyksiä tai olla hiljaa silloin kun isot pojat puhuvat "asiaa" l. kaikkea muuta. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
_Petri_ 11.12.2009 21:50:46 | |
---|
jra: Ja kun on noin huolissaan forumin tasosta, niin kannattaisiko siihen ennen hanskojen tiskiin heittämistä yrittää itsekin hieman panostaa? Tätä sopisi kyllä kunkin tykönään pohtia. Ihan sama ongelma riivaa esim. hevipalstaa ja varsinkin Metallica-keskusteluja: kun kaikki olettavat säikeen menevän kuitenkin rölöksi, sinne postataan varauksetta kaikkea paskaa. Tyhmää, sanon minä. Kitarakamajuttuja on mukava lueskella, vaikka itse harvoin tänne kirjoitankaan. Vielä kivempi olisi, jos turhasta paskasta vääntäminen vähenisi. PROG OUT WITH YOUR FROG OUT |
antnis 11.12.2009 22:30:48 | |
---|
Terry Pantheras: Ottaen huomioon palstan käyttäjämäärän ja perisuomalaisen - välillä saatanan ärsyttävän - vittuilumentaliteetin, niin tämä on suhteellisen asiallinen palsta. Mulla on jonkinlainen viha-rakkaus-suhde m.netiin: asiallisiin kysymyksiin saa asiallisia ja asiantuntevia vastauksia nopeastikin, mutta tietynlainen besserwisserimäinen mentaliteetti tiettyjen jäsenien taholta on helvetin raivostuttavaa; takerrutaan epäolennaisiin sivuseikkoihin, joihin koko keskustelun aihe saattaa uomiutua ja pääpointti unohtuu. Toisaalta moiset keskustelut saattaavat olla juuri sitä mehevintä viihdettä ja perjantai-iltojen rattoa - mikäli ei muuta tekemistä ole - ja täällä on monia helvetin taitavia kieliakrobaatteja, joiden tarinointia on pirun viihdyttävää lukea.. Ihmettelen vaan miten jotkut jaksaa vuodesta toiseen junnata itsestäänselvyyksiä tismalleen samalla tyylillä: voi arvata mitä tietyt jäsenet kommentoivat tietyn tyyppisiin aiheisiin melkein minuutin tarkkuudella. Ilmeisesti siitä saa jotain hekumallisia kiksejä... Mutta toisaalta paskanpuhujat lytätään heti asiantuntevampien taholta, kun puhutaan esim. teknisistä spekseistä. Ainutlaatuinen palsta kaiken kaikkiaan... Ai ainutlaatuinen, annoit juuri hyvän kuvauksen digicamera.netin keskustelupalstasta...ja sehän on vanha tosiseikka jo, että netti tekee aikuisestakin teinin. Taustasta fiilistä ja SRV-likkejä päälle paskalla soundilla. |
McNulty 11.12.2009 22:33:14 | |
---|
m.net on 95% pelkkää paskaa... mutta minkäs teet kun on addiktoitunut. Kitaradada tuntuu parhaimmalta paikalta jos haluaa asiallisen vastauksen ja silti pitää huumorin ja läpän touhussa mukana. I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
Evergrey 11.12.2009 22:43:50 (muokattu 11.12.2009 22:44:45) | |
---|
Se on valitettavaa mutta myös täällä enemmistö kärsii koska tietty osa ihmisistä nyt on vaan idiootteja,kusipäitä tai muuten vaan skeidaa. Ihan sama asia miksi metroasemilla on vartijat,suora tie pilattu hidastetöyssyillä yms. Tiettyjen kusipäiden takia asioille on vaan pakko tehdä jotain radikaalia. Täällä voi vaan antaa bannia jota sitäkin annetaan laiskasti. Näyttäkää yksikin ketju johon joku ääliö ei olisi alkanut vääntämään offtocia. |
bonecrusher: m.net on 95% pelkkää paskaa... mutta minkäs teet kun on addiktoitunut. Kitaradada tuntuu parhaimmalta paikalta jos haluaa asiallisen vastauksen ja silti pitää huumorin ja läpän touhussa mukana. samaa mieltä olen kanssasi. kunhan emme ainakaan sodista jauha paskaa. ;) anteeksi viimeinen. |
Vladi 11.12.2009 22:44:18 | |
---|
Mä taas ymmärrän myös näitä "bessewisser"-heppuja tiettyyn pisteeseen asti. Ite oon saanu todella hyviä ja asiallisia vastauksia ja oikeastaan koko kitarakamatietämykseni perustuu viimeiseen 1,5 vuoden aktiivisuuten m.netin kamapalstalla. Ehkä mun erona moniin muihin täällä pyöriviin aloittelijoihin oli se, että yritin kirjoittaa asiallista tekstiä ja ilmaista olevani aloittaja. Ja se nyt on ihan selvää että hyvä kielioppi tekee tekstistä sata kertaa parempaa luettavaa. Jos olisin pyörinyt täällä monta vuotta ja aina vaan sama ilmiö toistuu, ettei jakseta käyttää hakua, kysytään typeriä tai pyydetään aloittajan puolesta valitsemaan hänelle kitara, niin kyllähän siinä hermot menee. En tiedä olinko itse samanlainen 14-vuotiaana, mutta onhan täällä hemmetin laiskoja teinejä liikeellä. Meidän pitäis heidän puolestaan päättää mitkä kamat heitä miellyttää. Ehkä koomisimpia tapauksia on ne, joissa heitetään tänne kysymys, saadan vastauksia ja varoituksia ja niistä huolimatta tehdään juuri niin, kuin isot pojat oli just varoittanut tekemästä. Näitä ketjuja löyty varsinkin viime kesänä paljon. Ehdottaisinkin sivuston parannusehdotuksena sitä, että noita keskustelujen sääntöjä tungettais ensimmäisillä kirjoituskerroilla kunnolla naamalle ja että ne säännöt joutuis oikeasti lukemaan. Tai ainakin selkeämpää ohjausta aloittelijat-palstalle, vaikka suomalaisuuteen kuuluukin se, ettei uskalleta myöntää olevansa aloittelija. Viikonloppuja vaan kaikille! :) -Vladi Kyllä se siitä. |
Väsykäsi 11.12.2009 22:46:04 | |
---|
bonecrusher: m.net on 95% pelkkää paskaa... mutta minkäs teet kun on addiktoitunut. Kitaradada tuntuu parhaimmalta paikalta jos haluaa asiallisen vastauksen ja silti pitää huumorin ja läpän touhussa mukana. Totta, en täällä muuten aikaani viettäisi, mutta kun kerran jäät koukkuun on vaikea päästä irti. Ja komppia dadalle menee helposti naamakirjojen yms. edelle, kunhan muistaa että meininki on paikoitellen sarkastista ja huumoria annostellaan suurissa määrin. =) Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä |
McNulty 11.12.2009 22:48:26 | |
---|
Jii: samaa mieltä olen kanssasi. kunhan emme ainakaan sodista jauha paskaa. ;) No mut hei, saadaanhan me olla hoteissamme eri mieltä. Silti voidaan olla frendejä vaikka eri mieltä jostain jutuista ollaankin :) anteeksi viimeinen. No harm done... kuuluu normaaliin meininkiin. Harmi silti että pilattiin dada hetkeksi. Onneksi se on niin raskas juna ettei pienet kävyt raiteilla tunnu missään :) I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
Peku911 11.12.2009 22:57:02 | |
---|
Kyllä minä olen saanut aina asiallista palvelua, jos olen jotain kysynyt. En ymmärrä, miksi aloittaja valittaa kyseisestä asiasta. Ja kyllähän saa laittaa huumoriksi välillä. Ei se tee keskustelupalstasta huonoa. Ja aloittelijat saattaa kysyä joskus "typeriä" kysymyksiä, mutta ne kysyy niitä juuri siksi, että he oppisivat. Että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä mielestäni. Kaikkea pitää saada kysyä mielestäni. Ja sitten tämä tyhjän päteminen. Kyllähän se on niin, että joihinkin kysymyksiin voi tietää vastauksen myös ihan mutu tuntumaltakin. Ei aina tarvitse olla kokemusta. Vaikka jos kysyy, että " onko mulla kielten korkeus hyvä, kun mulla 12 nauhalta e-kieli on 1,5 senttiä korkealla?" Tohon sanoisin, että voi myös mutu tuntumalta heittää vastaukseksi, että ei ole. Ei tarvitse kyseisestä asiasta olla mitään kokemusta. |
Celeb 11.12.2009 23:15:40 (muokattu 11.12.2009 23:16:03) | |
---|
Peku911: Kyllä minä olen saanut aina asiallista palvelua, jos olen jotain kysynyt. En ymmärrä, miksi aloittaja valittaa kyseisestä asiasta. Ja kyllähän saa laittaa huumoriksi välillä. Ei se tee keskustelupalstasta huonoa. Ja aloittelijat saattaa kysyä joskus "typeriä" kysymyksiä, mutta ne kysyy niitä juuri siksi, että he oppisivat. Että ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä mielestäni. Kaikkea pitää saada kysyä mielestäni. Et oo ehkä huomannut niitä keskusteluja jossai jengi (vanhat jannut, ei uudet) alkaa perseilemään jostain kirjoitusvirheestä tai hymiöstä ja yhtäkkiä on kertyny ihan turhaa keskustelua kolmen sivun verran. Jos olisin ketjun aloittaja niin tuntuisi siltä, että ketjuni on mennyt hukkaan enkä kuitenkaan viitsi aloittaa uutta ketjua, koska sitten valitettaisiin siitä että juuri tein ketjun samasta aiheesta. |
reverend 11.12.2009 23:20:25 (muokattu 11.12.2009 23:24:42) | |
---|
Häh?? Lukeeko joku oikeasti jotain, ennekuin vastaa? Jos kysyt asiallisesti jostain, saat ihan varmasti myös asiallisia vastauksia. |
Kivijalka 11.12.2009 23:22:02 (muokattu 11.12.2009 23:23:00) | |
---|
Celeb: Et oo ehkä huomannut niitä keskusteluja jossai jengi (vanhat jannut, ei uudet) alkaa perseilemään jostain kirjoitusvirheestä tai hymiöstä ja yhtäkkiä on kertyny ihan turhaa keskustelua kolmen sivun verran. Jos olisin ketjun aloittaja niin tuntuisi siltä, että ketjuni on mennyt hukkaan enkä kuitenkaan viitsi aloittaa uutta ketjua, koska sitten valitettaisiin siitä että juuri tein ketjun samasta aiheesta. Usein asialla ovat samat kaverit vuodesta toiseen... Olisikin mukavaa jos omiin asetuksiin saataisiin muilta keskustelupalstoilta tuttu "Ignore" -toiminto jolla nämä vanhat tutut voisi poistaa häiritsemästä. A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Vladi 11.12.2009 23:22:46 | |
---|
reverend: Jos kysyt asiallisesti jostain, saat ihan varmasti myös asiallisia vastauksia, Näin minäkin oon asian kokenu. Muttaku nykytrendiin kuuluu "mullekaikkihetinytvähällävaivalla"-mentaliteetti, ei viitsitä nähdä vaivaa esim. asiallisen kysymyksen eteen. Kyllä se siitä. |
Väsykäsi 11.12.2009 23:25:22 | |
---|
Kivijalka: Usein asialla ovat samat kaverit vuodesta toiseen... Olisikin mukavaa jos omiin asetuksiin saataisiin muilta keskustelupalstoilta tuttu "Ignore" -toiminto jolla nämä vanhat tutut voisi poistaa häiritsemästä. Mutta entä kun näillä vanhoilla tutuilla on oikeasti jotain sanottavaa, mikä voisi hyödyttää suuresti? Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä |
Kivijalka 11.12.2009 23:29:16 | |
---|
Väsykäsi95: Mutta entä kun näillä vanhoilla tutuilla on oikeasti jotain sanottavaa, mikä voisi hyödyttää suuresti? Olen kyllä valmis ottamaan sen riskin, jos valtaosa turhasta rölötyksestä katoaa tietokoneeni ruudulta samalla kertaa. :) A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish. |
Osteri 11.12.2009 23:41:37 | |
---|
bonecrusher: m.net on 95% pelkkää paskaa... mutta minkäs teet kun on addiktoitunut..... ja silti pitää huumorin ja läpän touhussa mukana. Katsokaamme itseämme peiliin. Täällä kuitenkin ollaan kaikki samanhenkiset. Kirjoitusten määrän perusteella nimenomaan kitarakamat-keskustelussa on eniten vipinää. Eri asteisia addikteja jokainen :) Minusta eri mielipiteitä ja opastusta on mukavaa ja hienoa lukea. Toivoisin että wanhemmat jaksaa kestää nuorempien kyselyt, koska loppupeleissä näistä kasvaa ne soittajat joita me vuosien päästä saamme kuunnella. Minusta tämä on kuin vapaa kahvila tai kapakka johon mahtuu kaikkea keskustelua. Ei muuta kuin kitarat tanaan ja turnajaiset jatkukoon - huumori mukana. Enjoy ! |
Väsykäsi 11.12.2009 23:42:13 | |
---|
Kivijalka: Olen kyllä valmis ottamaan sen riskin, jos valtaosa turhasta rölötyksestä katoaa tietokoneeni ruudulta samalla kertaa. :) Niin, ja parhaat vinkithän saadaan dadasta. =) Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä |
_Petri_ 11.12.2009 23:58:33 | |
---|
Kivijalka: Olen kyllä valmis ottamaan sen riskin, jos valtaosa turhasta rölötyksestä katoaa tietokoneeni ruudulta samalla kertaa. :) Samaa mieltä. Asia/rölö-suhde on livennyt niin lähelle nollaa eräiden osalta, että hyvin voisin olla kokonaan ilman tiettyjen nimimerkkien kirjoituksia. PROG OUT WITH YOUR FROG OUT |
McNulty 12.12.2009 00:00:53 | |
---|
Osteri: Katsokaamme itseämme peiliin. Toki, mehän tämän m.netin keskustelupalstan sisällön luomme. Siitä huolimatta, taso on aika laihaa boolia verrattuna niihin "kultaisiin aikoihin", jos sellaisia koskaan olikaan. Ehkä aika vain kultaa muistot. Kiitos huoneiden ja dada-ruutujen, olemme saaneet siirrettyä kaiken asiallisen jutun "tavallisilta taatelintallaajilta" piiloon. I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |