Aihe: Fender Stratocasterin valinta
1 2 3 4 5 6 7 8
jussi1976
11.12.2009 12:02:29
Jaa - a. Jos sulla on lyhyet sormet, niin se v-tyypin kaula voi olla sulle hyvä.
Itse tosin tykkäisin siitä Floyd-Rosella varustetusta mallista, mutta niitä ei montaa ole, eikä edes valmisteta enää. Mm. Samboralla oli ko. nimikkomalli niillä spekseillä. Yritin aikoinaan löytää ko. skebaa, enpä löytänyt.
msm40
11.12.2009 15:59:10
Volle: Voi reikä. Mullahan oli jo kassallemenovaihe menossa, kun kone alkoi jumittamaan ja päätin viedä koiran ulos. Sit olikin kitara jo hävinnyt. Noh, eipä tuu kotona lisävalitusta, että joka paikassa lojuu kitaroita tai muuta soittoromua.

edit: ja ketjun alottajalle semmonen vinkki, että jos ei tiedä noitten kaulaprofiilien, mikkien, radiuksien yms. eroja käytännössä, ei muuta kuin marssit lähimpään fenderiä myyvään kauppaan ja kokeilet mahdollisimman monta erilaista. Sitten tiedät jo vähän eroista ja ehkä vähän mitä olet hakemassa.

Sorge.. Juu no mä poistin ton jo keskiviikkoiltana ja toi poistu sivuilta vasta eilen. Mullakin kävi mielessä kun kassalla olin että näinköhän jää saamati mutta tänään tuli spostiin seurantakoodi eli matkalla on. Tokihan voi olla että toi on torilla heti kun joutuu kaksinkamppailuun Road Wornin kanssa mutta katsotaan.

Komppia kaulaprofiilien testauksesta, mitä enempi testaa niin sen selvempi on mitä haluaa. Itellä se meno että kaikilla tulee toimeen mutta speksit on selvät jos pääsee valkkaamaan.
All you really need is a Tele... For now..
hollstro
11.12.2009 16:16:00

jussi1976: ... Mm. Samboralla oli ko. nimikkomalli niillä spekseillä. Yritin aikoinaan löytää ko. skebaa, enpä löytänyt.

Ne alkuperäiset USA Sambora-stratot taitaa olla kiven alla. Yhden tiedän Suomessa.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jussi1976
11.12.2009 17:02:57
Niin on minunkin käsittääkseni. Niitä ei löydy Jenkkilästäkään sitten millään. Tai löytyy, mutta eivät meinaa myydä. Se on kyllä muuten tosi makee soitin. Mun mielestä etenkin toi Clapton-kaula on hyvä. Alkuperäistä Clapton signaturea ei vaan viitti alkaa modaamaan, sen verran kallis soitin sekin on.
Stratohan ei ole teknisessä mielessä mikään kaksisen upea soitin jos helpposoittoisuus on keskeinen huolenaihe. Tosin mm. Ynkkähän on tiluttajista tunnetuimpia, joten who knows...?
Dunga
11.12.2009 17:08:47
msm40: Sorge.. Juu no mä poistin ton jo keskiviikkoiltana ja toi poistu sivuilta vasta eilen. Mullakin kävi mielessä kun kassalla olin että näinköhän jää saamati mutta tänään tuli spostiin seurantakoodi eli matkalla on. Tokihan voi olla että toi on torilla heti kun joutuu kaksinkamppailuun Road Wornin kanssa mutta katsotaan.

Komppia kaulaprofiilien testauksesta, mitä enempi testaa niin sen selvempi on mitä haluaa. Itellä se meno että kaikilla tulee toimeen mutta speksit on selvät jos pääsee valkkaamaan.

You bastard! Olin jo kaivelemassa epätoivosta hätävarahynää mutta sitten se olikin jo kadonnut...

Saa tarjota jos ei nappaa ;)
War... war never changes.
McLeach
11.12.2009 17:30:39 (muokattu 11.12.2009 17:34:38)
Jatkoa kyseiseen topicciin. Stratokuume on iskenyt ja olen mieteiskellyt jenkkikepin ostoa kun budjetti sinne asti voisi riittää. Olen testaillut standardia rinnan deluxen kanssa mutten laadullisia eroja juurikaan huomannut. Mutta onko deluxe pitemmän päälle luotettavampi, ja paremmin arvonsa säilyttävä? Itselleni myös mehikopelit kuulostaneet aika hyviltä. Musatyyliksi vosi kuvailla mellowfunkrock... kummat tehdas mikit teidän mielestä sopii tollaseen rhcp-tyyliseen musaan paremmin, alnicot vai samariumit?
loner
11.12.2009 17:56:48
hollstro: Ne alkuperäiset USA Sambora-stratot taitaa olla kiven alla. Yhden tiedän Suomessa.

Kerro heti missä, takassa on vielä tuli.
loner
11.12.2009 17:59:00
Stratohan ei ole teknisessä mielessä mikään kaksisen upea soitin jos helpposoittoisuus on keskeinen huolenaihe

siis mitä?
FensonGibder
11.12.2009 18:10:51
Ukkovaari: Fender Classic Series 60S Stratocaster kyseessä. Näin eilisen lyhyen liikeessä tapahtuneen testauksen ja nyt kotona muutaman tunnin soittelun jälkeen ensivaikutelma on, että maukas soundinen Fenderi jota on mukava soittaa. Kitara on Custom Shopin suunnittelijan ideoima mutta Fenderin Mexicon tehtaalla tehty.

Luuletko että Fender tuo maailmanmarkkinoille jotain Pepen suunnittelemia kitaroita?

Uusista malleista tehdään tosi tarkat tutkimukset mitä kannattaisi valmistaa = mitä jengi ostaa.
Ei kiinassa tai mehikossa ole mitään erillistä Fenderin suunnitteluosastoa jossa päätettäisiin: "Caramba hei pistoleerot - nyt aletaankin valmistamaan sixtiis-stratoja isolla lavalla!"
Riffi, nyt.
jussi1976
11.12.2009 18:17:25
loner: Stratohan ei ole teknisessä mielessä mikään kaksisen upea soitin jos helpposoittoisuus on keskeinen huolenaihe

siis mitä?

No ainakin Music Man EVH, Ibanez JEM ja muut on aika paljon nokkelampia. Mut tää tosin on tietysti makuasia, jälleen. Itse en kyllä ko. Fenkkua ottaisi ihan ykköseksi jos pitää tiluttaa.
msm40
11.12.2009 18:30:38
Void: You bastard! Olin jo kaivelemassa epätoivosta hätävarahynää mutta sitten se olikin jo kadonnut...

Saa tarjota jos ei nappaa ;)

Juu siis DADAn kauttahan kaikki hyvä kiertää.. Tai no kaikki yleensäkkin..
All you really need is a Tele... For now..
loner
11.12.2009 18:41:12 (muokattu 11.12.2009 18:41:21)
jussi1976: No ainakin Music Man EVH, Ibanez JEM ja muut on aika paljon nokkelampia. Mut tää tosin on tietysti makuasia, jälleen. Itse en kyllä ko. Fenkkua ottaisi ihan ykköseksi jos pitää tiluttaa.

Entäs, jos haluaa soittaa, eikä tiluttaa?
MadMatt
11.12.2009 18:44:16

msm40: Juu siis DADAn kauttahan kaikki hyvä kiertää.. Tai no kaikki yleensäkkin..

Joo. Ikinä ei kannata kysellä liian pitkään foorumeilta mistään käytetystä ainokaisesta tuotteesta eikä ainakaan mainostaa sitä ennen kuin se on itselle tulossa. Tämä koskee kaikkea. Jopa hyvät levyvinkit kannattaaa laittaa jakoon vasta kun sen tulo on itselle varmistettu. Tässä tapauksessa pallon heittii kehiin Kuha joka ei skebaa edes tavoitellut... mutta kuten hyvin tiedetään vain nopeat elävät ;)
Ukkovaari
11.12.2009 22:44:18
FensonGibder: Luuletko että Fender tuo maailmanmarkkinoille jotain Pepen suunnittelemia kitaroita?

Uusista malleista tehdään tosi tarkat tutkimukset mitä kannattaisi valmistaa = mitä jengi ostaa.
Ei kiinassa tai mehikossa ole mitään erillistä Fenderin suunnitteluosastoa jossa päätettäisiin: "Caramba hei pistoleerot - nyt aletaankin valmistamaan sixtiis-stratoja isolla lavalla!"

Sorry, nyt meni kyllä yli hilseen tämä kirjoituksesi, mitä lie nyt ajat takaa kirjoituksessasi.

En minä luule "että Fender tuo maailman markkinoille jotain Pepen suunnittelemia kitaroita"

En ole kait sanonut tai väittänyt, että "Kiinassa tai mehikossa olisi mitään erillistä Fenderin sunnitteluosastoa............"

Tuo kirjoituksessani oleva on aika pitkälti ns. ottettu ihan kyseisen Fenderin selostuksista mitä musaliikkeissä ja Fenderin sivuilla on asiasta kerrottu eli Custom Shopin suunnittelma esim. MusaFasun sivuilta http://www.f-musiikki.fi/kitarat_ja … r_strat_60s_sb_/_fender_mexico.html

Lisäksi tekstissä on miten tuon kitaran omakohtaisesti kokee ja miltä se tuntuu.

Sorry mutta sun kirjoituksesi meni siis yli hilseen tarkoitusperiltään.
Vaik ei sen väliä, mä olen ihan tavallinen harrastelija, joten saa joskus mennäkin kirjoitukset yli hilseen ;-)
FensonGibder
12.12.2009 08:39:35
Pointti oli se, että KAIKKIA fenkun mallit (mahdollisesti joitain siguja lukuunottamatta) suunnittelevat samat fenkun mestarit/suunnittelu ja markkinointi osasto. Tuo Designed By... on siis vain myynninedistämistä.

Ihan sama kuin kiina-epiphonien mikeissä lukee Designed by gibson usa. Tottahelvetissä, kun gibson omistaa epin, hoho.
Riffi, nyt.
rosberg
12.12.2009 11:10:47
No jos Eric Johnson -stratolla ei pysty tiluttamaan, niin ei sitten. Ei sitä arvoa kannata paljoa miettiä. Se vähän laskee ja jos pidät huolella, niin sen 60 vuoden jälkeen se on taas arvokas.
Aina sladdissa.
Ukkovaari
12.12.2009 11:58:17
FensonGibder: Pointti oli se, että KAIKKIA fenkun mallit (mahdollisesti joitain siguja lukuunottamatta) suunnittelevat samat fenkun mestarit/suunnittelu ja markkinointi osasto. Tuo Designed By... on siis vain myynninedistämistä.

Ihan sama kuin kiina-epiphonien mikeissä lukee Designed by gibson usa. Tottahelvetissä, kun gibson omistaa epin, hoho.

Oukki doukki.

Onneks ei tuosta silleen väliä ole kun olen kuitenkin tykästyny tuohon 69 mikeillä olevaan Fenderiin.
RHirvela
12.12.2009 12:59:07
Tässähän ketjussa on hyvä kysyä iteki, nimittäin taas löi stratokuumeen päälle tässä hetki sitten.

Muutaman straton oon omistanu (jenkki standard, tokai goldstar ja squier enmuistamikä), mutta aina sitä on päätyny ne myymään ja soittamaan jollain gibson-tyyppisellä kaulalla varustetulla kitaralla, ku jotenki en vaan oo pystyny olemaan sinut sen kaulatuntuman kans. Nyt sitte ajattelin vielä yrittää kerran ja löytää sellasen straton mikä omaan kouraan sopis hyvin.

Hakuammuntaa, mutta koitetaan: Onko mitään stratomallia olemassa, minkä kaula ois tuntumaltaan suht lähellä tollasta PRS:n Starlan kaulaa (Wide/Fat, 24 skaala, radius ilmeisimmin jotain 10" luokkaa).

50's Strato soft-v kauloineen tuntu ihan yllättävän mukavalta soittaa ensituntumalta, mutta jos sattuis että löytyis jotain vielä asteen parempaa. 70's Straton u-kaulasta en tykänny eikä oikeen tuo modern c istu myöskään.
annie mall on ihan kiva bändi.
Kuha
12.12.2009 15:13:28

evil_twin: 50's Strato soft-v kauloineen tuntu ihan yllättävän mukavalta soittaa ensituntumalta, mutta jos sattuis että löytyis jotain vielä asteen parempaa. 70's Straton u-kaulasta en tykänny eikä oikeen tuo modern c istu myöskään.

Joku tämmönen:

http://www.wildwoodguitars.com/elec … ender/10s/59strat/r45102/r45102.php

Tuossa olis 10" radiusta v-kaulalla ja muutenkin varmasti kelpo Strato.

Tai sitten tässä on iso C-kaula - John English "C" Neck Shape - mikä mullakin yhdessä Stratossa on ja 10" radius:

http://www.wildwoodguitars.com/elec … ender/10s/59strat/r46042/r46042.php
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)