Aihe: Warwick-klubi
1 2 3 4 568 69 70 71 7290 91 92 93 94
pekezu
05.11.2009 22:24:19

Jokku: Mullakin on ollut ärsyttävyyksiä oman Corvette $$:kin kanssa. Kielet ovat matalimmalla asetuksella (tallaa en ole madaltanut) hyvinkin korkealla. Tai korkeammalla kuin mitä haluaisi.
Lisäksi on jo jossain vaiheessa täälläkin valittelemani ongelma G-kielen äänentason kanssa. Jostakin syystä G-kielen volyymi on aina selvästi muiden kielien volyymiä matalampi, ellei vahvistimesta (bassmark little mark II) laita mid low pötikkää täysille. Ja ongelma on bassossa, olen näet soittanut useammilla vahvistimilla&kaapeilla.
Lievä kaulapainoisuus häiritsee myös välillä.
Onneksi basson totaalisen mahtava kaula korvaa kaiken.

Lyö se talla alemmaksi. Omassa bassossani höylättiin jopa otelautaa ja silti kielet sai todella matalalle kun tarpeeksi madalsi. Tein myös niin, että madalsin ensin toista puolta ja sen jälkeen laitoin lukot päälle ja nostin vasta sen jälkeen toista puolta. En suosittele, voi vahingoittaa bassoa, mulla ei ainakaan mitään käynyt mutta en ota vastuuta. Eniveis, itse säädin kielten keskinäiset korkeudet suht. balanssiin ja sitten tallasta alaspäin.
Kamat kusee, ei ihmiset.
Jokku
09.11.2009 11:50:30

pardy: Laske koko tallaa. Kiristä tarvittaessa kaulaa. Säädä mikrofonien korkeus sopivaksi korkeita kieliä kompensoiden, käytä vaikkapa kompuraa ennen vahvaria jos haluat tasapaksun soundin, se johtuu nimittäin ihan fysiikan laeista että suurempi massa väräjääpi enempi. Itse olen saanut säätämällä kaikki bassot helpposoittoisiksi ja tasasointisiksi. Jos ei siis konkreettista vikaa venhkeessä ole, mitä en kyllä lähtisi ekana tässä tapauksessa veikkamaan.

Juu, en suinkaan tarkoittanut että soittimessa olisi välttämättä muuta kuin säätövikaa. Madalsin tuota tallaa ja säätelin mikkejä ja hiplailin muutenkin. Nyt vaan odottelen, että saadaan kunnon treenit aikaseksi niin pääsee kuulemaan, tuliko muutoksia kovemmillakin volyymeillä. Pitää myös vielä löytää täydellinen korkeus kielille, jossa kielet soivat hyvin rätisemättä liikaa koko kaulan pituudelta, mutteivät ole myöskään liian korkealla. Hiplailua hiplailua. Kiitos vaan neuvoista kummallekkin.
timppa67
15.11.2009 15:59:06 (muokattu 15.11.2009 15:59:39)
Tuli Warwick Thumb 5 NT taloon... on kähäkkä peli.. entuudestaan siis Thumb 4 NT ja nauhaton Corvette Rockbass viitonen.. Warre jyrää..
Siderocks
11.12.2009 09:26:37

o_s: Klubiin Corvette Std 2007:lla.

Kah oon unohtanu vankentaa klubin jäsenyyttäni Warwickin 411 WCA Pro -kaapilla (8 ohm) joka tuli hommattua kesällä. Pitääpi vielä varmaan toinen kaappi hommailla ja testailla bi-amppi-juttuja kun semmonen mahis on tossa GK:n nupissa. Ehkä 15-tuumaseen alapäät ja yläpäät rosoineen sitte 4x10". Saapi nähä.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
Wolfie
26.12.2009 22:38:36
Ja aika liittyä klubiin. Saaneeko CCL-combolla 15" elementillä tulla klubin jäseneksi?
Oh Lord, Thank You!
Varjohukka
27.12.2009 00:47:51
En nähnyt syytä avata tälle uutta ketjua, joten laitan seuraavan kysymykseni tänne.

Osaako joku sanoa mitä kuuluu Marco Hietalan soittokamoihin? (Bassot, säröt, kaapit)
pekezu
27.12.2009 12:39:02

Varjohukka: En nähnyt syytä avata tälle uutta ketjua, joten laitan seuraavan kysymykseni tänne.

Osaako joku sanoa mitä kuuluu Marco Hietalan soittokamoihin? (Bassot, säröt, kaapit)

Mun käsittääkseni toi löytyy mm. tarotin nettisivuilta. Eli Warwick Infinity- beissi, Warwickin wanhempaa sarjaa oleva nuppi (en muista mallia/merkkiä, joku graafillisella equlla oleva) ja joskus käytti ainakin jotain Tech 21 kitaraputkispedaalitsydeemiä. Ja warwickin kaappeja. Kannattaa ottaa huomioon, että herra soittaa bassoa aika suurella ranneliikkeellä, joka on varmasti osaltaan vaikuttamassa saundiin muun tatsin kanssa.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
kauhu-köös
27.12.2009 14:39:57
Nieby
04.01.2010 19:47:09
Liityn klubiin, jos RockBass Streamer tänne kelpaa.. :D Tänään posti-Pate kantoi ovelle.
www.myspace.com/beyondotherdimensions
JOPPA
14.01.2010 15:54:28
Mulla on Warwickin matto miun huoneessani. Rumpumatto se on.
E:stä C#:ään
Blain
14.01.2010 19:37:56
Wolfie: Ja aika liittyä klubiin. Saaneeko CCL-combolla 15" elementillä tulla klubin jäseneksi?

Saa. Luultavasti.
Hair growing out every hole of me
Wolfie
15.01.2010 11:54:27
Blain: Saa. Luultavasti.

Hyvä. Ehdoton ehkä on erittäin hyvä vaihtoehto.

Pikkuisella säätelyllä tuo vehje kyllä potkii aika iloisesti. Pitäisi vielä päästä joskus testailemaan sitä keikallakin. On "hieman" helpompi siirrellä kuin 2x15" plus painava vahvistin.
Oh Lord, Thank You!
Hazen
17.01.2010 00:56:16 (muokattu 17.01.2010 01:26:50)
Kivasti kävi taas. Aloin säätämään Corveten kieliä ja huomasin että G-kielen koneisto heiluu. Siinä kiinnittelin sitä vaan eipä se suostunut menemään, eli kierteen oli menny. Löytyykö nuita muttereita ihan yleisesti vai pitääkö koko virityskoneisto uusia siihen G-kieleen ?

EDIT

Kierteet on mennykkin sieltä sisältä joten uusiksi vaan, saako nuita sitten tilattua jostain lähempää kuin Thomannilta.
timppa67
17.01.2010 11:24:23
Hazen: Kivasti kävi taas. Aloin säätämään Corveten kieliä ja huomasin että G-kielen koneisto heiluu. Siinä kiinnittelin sitä vaan eipä se suostunut menemään, eli kierteen oli menny. Löytyykö nuita muttereita ihan yleisesti vai pitääkö koko virityskoneisto uusia siihen G-kieleen ?

EDIT

Kierteet on mennykkin sieltä sisältä joten uusiksi vaan, saako nuita sitten tilattua jostain lähempää kuin Thomannilta.

Musamaailmasta saapi..
pardy
17.01.2010 13:53:42

Hazen: Kivasti kävi taas. Aloin säätämään Corveten kieliä ja huomasin että G-kielen koneisto heiluu. Siinä kiinnittelin sitä vaan eipä se suostunut menemään, eli kierteen oli menny. Löytyykö nuita muttereita ihan yleisesti vai pitääkö koko virityskoneisto uusia siihen G-kieleen ?

EDIT

Vaihda suosista Gotohit kaikkien tilalle, toi kierteiden korkkaaminen on tyyppivika. Ilmennyt mulla kahdessa Corvetessa. Mitä lie kiinan romua nuo niiden virittimet.
pekezu
17.01.2010 14:07:08

pardy: Vaihda suosista Gotohit kaikkien tilalle, toi kierteiden korkkaaminen on tyyppivika. Ilmennyt mulla kahdessa Corvetessa. Mitä lie kiinan romua nuo niiden virittimet.

Rockbassien vai aitojen Warrejen? Mulla ainakin luki virittimien takana Made In Germany aidossa warressa. Yks oli vielä myöhemmin uusittu ja siinä luki made in west germany, mistälie varaston pohjukasta tongittu. Vuosimalli beisissä oli kuiteskin -01.
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia."
Hazen
17.01.2010 14:25:31 (muokattu 17.01.2010 14:29:40)
Itsellä on ainakin Ihan Corvette, ja takana lukee made in germany. Minkäs kokoset nuo reijät on Corvetessa että sais tilattua ?

EDIT

http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … ekoodi=GB-7CK&tuoteryhma_id=249
Saattasko nuo mennä sitten Corvetteen ilma pönkityksiä, ei näy millikokojan niin paha mennä sanomaan.
pardy
18.01.2010 01:32:53

pekezu: Rockbassien vai aitojen Warrejen? Mulla ainakin luki virittimien takana Made In Germany aidossa warressa. Yks oli vielä myöhemmin uusittu ja siinä luki made in west germany, mistälie varaston pohjukasta tongittu. Vuosimalli beisissä oli kuiteskin -01.

Aitojen. Toinen on Custom Shopin peli. Justiin niitä Made in Germany-virittimiä. Se teksti nyt ei missään määrin takaa niiden virittimien laatua tai alkuperää.
pardy
18.01.2010 01:33:44

Hazen: Itsellä on ainakin Ihan Corvette, ja takana lukee made in germany. Minkäs kokoset nuo reijät on Corvetessa että sais tilattua ?

EDIT

http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … ekoodi=GB-7CK&tuoteryhma_id=249
Saattasko nuo mennä sitten Corvetteen ilma pönkityksiä, ei näy millikokojan niin paha mennä sanomaan.

Juuri tuo GB-7 -malli menee suoraan samoihin reikiin heittämällä. Suosittelen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)