Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Les Paul
1 2
Guitarplayer0
11.12.2009 14:08:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen yrittänyt etsiä les paulia netistä hinnalla 300e - 550e.
Pyydän apunne että jos tiedätte hyvän skitan niin ilmoita.
 
PS. Olen katsonut eniten Epiphonea, Tokaita ja ESP - LTD:tä
 
Icy-Sun
11.12.2009 14:19:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilta japanilainen Tokai viiteen sataan erkkiin ja ei varmasti vituta ostos. Hyvin viimeisteltyjä, pitäisi olla mahonkirunko ja vaahterakansikin.
Guitarplayer0
11.12.2009 14:19:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei. Käyn kattoo.
 
Lilli
11.12.2009 14:26:24 (muokattu 11.12.2009 14:30:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarplayer0: Okei. Käyn kattoo.
 
Ja käy kattoon tämä:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=375514
 
...vielä oikein Gibson ;-) - Lieneeköhän about samanlainen kun aikoinaan suurella Leslie Westillä?
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
Icy-Sun
11.12.2009 14:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Ja käy kattoon tämä:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=375514

 
Olis tehnyt mieli itse ostaa, mutta p90 paikka raiskattu humpparilla.
Teppo2
11.12.2009 14:32:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Ja käy kattoon tämä:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=375514
 
...vielä oikein Gibson ;-) - Lieneeköhän about samanlainen kun aikoinaan suurella Leslie Westillä?

 
Mitä vittua oikein tarkoitat? Nyt meni ohi.
 
"I fought the GAS and the GAS won."
StJerky
11.12.2009 14:34:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teppo2: Mitä vittua oikein tarkoitat? Nyt meni ohi.
 
No olihan se tosi suurikokoinen mies. Lienee vieläkin ;-)
 
Lilli
11.12.2009 15:16:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teppo2: Mitä vittua oikein tarkoitat? Nyt meni ohi.
 
En tässä tapauksessa mitään tiettyä vittua tarkoita, vaan sitä, että (muistaakseni) Mountain-yhtyeen kitaristi Leslie West soitti aikoinaan juuri LP Juniorilla.
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
Icy-Sun
11.12.2009 15:54:44 (muokattu 11.12.2009 15:56:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: No olihan se tosi suurikokoinen mies. Lienee vieläkin ;-)
 
Aika paljon on kuitenkin hoikistunut niistä ajoista :) Kyllähän se jokseenkin tuommoisella soitti, mutta tuosta yksilöstä on tosiaan vaihdettu p90 humbuckeriin, joka on kuitenkin "se" juttu noissa Junioreissa.
 
E: Tekeehän se Custom Shopkin LP Junioria, joka sitten on varmaan vähän autenttisempi versio muutenkin.
Guitarplayer0
11.12.2009 17:14:05 (muokattu 11.12.2009 17:17:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: Ja käy kattoon tämä:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=375514

 
Ei minusta ole hyvä kun vain yksi humbuker mikki ja se on Les Paul junior.
Ja olen jo katsonut tuon.
 
Tande
11.12.2009 17:21:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarplayer0: Ei minusta ole hyvä kun vain yksi humbuker mikki ja se on Les Paul junior.
Ja olen jo katsonut tuon.

 
No ehkä yksimikkisyys saattaa olla ongelma, mutta mitä huonoa siitä on, jos kyseessä on Junior? Päinvastoin...
 
In Rock.
Guitarplayer0
11.12.2009 17:21:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No minä löysin jo Thomannilta Epiphone Les Paul Customin. Hinta OK ja muutenkin hyvä.
 
Guitarplayer0
11.12.2009 17:23:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tande:No ehkä yksimikkisyys saattaa olla ongelma, mutta mitä huonoa siitä on, jos kyseessä on Junior? Päinvastoin...
 
No siinä on se vika kun se on ruma ja sellainen outo. Ei minun malliin.
 
McNulty
11.12.2009 17:47:40 (muokattu 11.12.2009 17:49:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitarplayer0: Ei minusta ole hyvä kun vain yksi humbuker mikki ja se on Les Paul junior.
Ja olen jo katsonut tuon.

 
Ei yksimikkisyydestä ole haittaa... mutta tuossa on kyllä tehty erhe kun on lähdetty oikeasti HYVÄ ja HYVÄSOUNDINEN P90 vaihtamaan humbuukkeriin. Juniorissa kuuluu/täytyy/pitää olla P90, ja yksi kappale tallassa!
 
PS. Kelpaiskohan sulle mahdollisesti joku Hagström? Luulisi 500 ekumeenilla irtoamaan. Entäs Vintage-merkkinen Custom-Soundsilta? Tai GrassRoots?
 
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Peku911
11.12.2009 19:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Ei yksimikkisyydestä ole haittaa...
 
Kyllä siitä joillekin on.. Jotka vaativat kunnon kaulamikki fiilistelyä... Ymmärrän, että ei tykkä ko. kitarasta.. En minäkään pitäisi..
 
Väsykäsi
11.12.2009 19:46:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peku911: Kyllä siitä joillekin on.. Jotka vaativat kunnon kaulamikki fiilistelyä... Ymmärrän, että ei tykkä ko. kitarasta.. En minäkään pitäisi..
 
Jep, ainakin mulle kaulamikillä fiilistely kermaisella soundilla on elinehto. Toisaalta slidellä soitettaessa kaulamikki onkin turha; ajattelinkin että joskus ostan Junnun ihan vaan slidekitaraksi viritys tietenkin avoin-E.
 
Hiukan enemmän toivoisi nyrkkiä naamaan saavansa. -Räbbänä
Wrettie
28.12.2009 03:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatketaampas tästä kun sopiva threadi löytyi. Eli olen tässä etsimässä rokkiin ja metalliin taipuvaa kitaraa Aria Telecasterini rinnalle. Saatavuuteen, yleiseen mielipiteeseen ja hinta/laatusuhteeseen perustuen olen päätynyt näihin vaihtoehtoihin:
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_custom_gxbc.htm
 
ja
 
http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm
 
Kysymys siis kuuluukin onko custom gxbc:hen panostaminen järkevää. Hintaa tulee kuitenkin ~180e lisää. (Saanko siis tällä panostuksella 30% paremman kitaran). Toki menen vielä koittamaan ks. kitaroita ennen ostoa.
 
Ja sitten pientä tarkennusta, että saan vastauksen kysymykseeni :)
 
Soitan siis pääasiassa, perus rokkia (GnR, Deep Purple), metallia sen eri muodoissa (In flames, Metallica, Arch Enemy, Ensiferum), progressiivista rockia, (Tool, Porcupine Tree). Blues/Jazz ja muu rauhallisempi musiikki taipuu näppärästi telecasterillani.
 
En jaksa lähteä metsästämään käytettyä Tokaita tai Gibsonia. En myöskään jaksa vielä tässä vaiheessa panostaa mikkien vaihtoon. Opettelen mieluummin kunnolla soittamaan ennen kuin hifistelen liikaa saundin kanssa. Eli siis helppo ja kevyt soitettavuus on etusijalla (jollainen 30v käytössä ollut Telecasterini ei todellakaan ole kiitos kuluneiden nauhojen) :)
 
Kiitokset mahdollisista vastauksista jo etukäteen!
 
Ziggy Bubba
28.12.2009 03:45:35 (muokattu 28.12.2009 03:47:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Standard edustaa perinteistä lespaa ulkonäön ja rakenteen puolesta. Kaula on muistaakseni hiukan paksumpi ja nauhoja on pari vähemmän. Kyllä tuolla hyvin vauhtiin pääsee - kannattaa laittaa tuo säästöön jäävä summa vaikka vahvariin tai vastaaviin, jos paremmasta soundista on pulaa... Standardia voi myöhemmin päivittää vaikka tallamikillä, eikä maksa edes paljoa jos käytettynä ostat.
 
E: tuo kaulan paksuus kannattaa käydä tsekkaamassa lähikaupassa - ymmärtääkseni tuolta sun kotikylästä joku kitaroita myyvä kauppa löytyy ;)
 
The Crookmachine Project
el guitar
28.12.2009 04:10:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophecy-mallit ovat modernimpia ja Standardit taas standardeja. Tuohon musaan ottaisin Prophecyn, koska siinä on Dirty fingerit. Itsellä on Standardin plus-versio joka on kyllä hyvä soitin, mutta tallamikki on vähän "tuhnu".
 
LesPaul70
28.12.2009 14:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: nauhoja on pari vähemmän
 
? Kerro lisää.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «