Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha 14x7 Birch Custom Absolute
1
Tammiz
09.12.2009 16:15:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku, joka omistaa ko. virpan tai pääsee siihen käsiksi, auttaa hieman kertomalla virityskoneiston ja vanteen välisen kiristysruuvin mitan?
 
markkuliini
09.12.2009 20:15:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tammiz: Voisiko joku, joka omistaa ko. virpan tai pääsee siihen käsiksi, auttaa hieman kertomalla virityskoneiston ja vanteen välisen kiristysruuvin mitan?
 
Mulla ei ole kys.rumpua, muista Yamahoita kyllä. Jos mulla olisi tuo rumpu, niin tuskin siltikään ymmärtäisin mistä ruuvista on kyse. Eli nyt täsmäkieltä kehiin, niin osataan auttaa paremmin. :)
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
09.12.2009 20:22:02 (muokattu 09.12.2009 20:26:47)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

C'moon markkuliini. Vanteen ja lugien välinen mitta. Jos se on tämä
http://uk.shopping.com/xPF-Yamaha-Yamaha-14-x7-Birch-Custom-Absolute
niin ihan perus 52mm menee ainakin. Ehkä lyhyemmätkin.
 
http://soundstore.fi/product_info.p … ath=40_199_160_170&products_id=7546
tai 42mm
http://soundstore.fi/product_info.p … ath=40_199_160_170&products_id=1927
Ois muuten voinut laittaa tän ihan kysymysosioon. Nää on vähän tyhmiä kun vastauksen jälkeen ihan turha topic.
 
markkuliini
09.12.2009 20:30:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: C'moon markkuliini. Vanteen ja lugien välinen mitta. Jos se on tämä
http://uk.shopping.com/xPF-Yamaha-Yamaha-14-x7-Birch-Custom-Absolute
niin ihan perus 55mm menee ainakin. Ehkä lyhyemmätkin.

 
Aa.. virityskoneisto oli siis lugi.
Mä olen kuullut matonnostinta joskus kutsuttavan virityskoneistoksi, joten luulin että siitä oli kyse. Virityspesä on ehkä hyvä sana käytettäväksi siitä lugista.
Jeps, kannattaa ottaa huomioon se, että erilaisissa lugeissa on vaihtelevasti sisällä tilaa viritysruuville, joten vain lugin ja vanteen välimatkan mittaaminen ei välttämättä kerro koko totuutta. Esim. jos haluaa tubelugeihin hyvän pidon, niin voi käyttää pidempiä ruuveja joista saa enemmän kitkaa (mikäli tubelugeissa jengat jatkuvat pitkälle).
Ja eri tyyppiset vanteet vaativat joskus eri mittaisia ruuveja. Esim. puuvanteet/single flanget vaativat pidemmät. Mutta tää noin niinkuin yleensä...Tuosta rummusta en osaa sanoa.
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
09.12.2009 20:32:42 (muokattu 09.12.2009 20:35:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta rummusta en osaa sanoa.
 
Poliitikko olisi tämän viimeisen lauseen jättänyt pois. Muuten meni täydestä =D
lugin ja vanteen välimatkan mittaaminen ei välttämättä kerro koko totuutta.
 
Kannattaa mennä ainakin 20mm kierteen sisään jotta veto kohdistuu mahdollisimman laajaan pintaan. Korkkaa helposti jos se ruuvi ei ole tarpeeksi syvällä.
 
markkuliini
09.12.2009 20:35:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Poliitikko olisi tämän viimeisen lauseen jättänyt pois. Muuten meni täydestä =D
 
Mä voisin kuvitella, että sellainen poliitikko joka joskus sanoisi rehellisesti "en tiedä" pääsisi nopeasti huimaan suosioon. Siinä olis jollekin markkinarako. Siis ihan oikeasti. :)
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
hemmo
09.12.2009 20:37:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mä voisin kuvitella, että sellainen poliitikko joka joskus sanoisi rehellisesti "en tiedä" pääsisi nopeasti huimaan suosioon. Siinä olis jollekin markkinarako. Siis ihan oikeasti. :)
 
aimäävai?
 
eiku, mullahan on siis tuommoinen 14x7 MAPLE custon absolube, mutta se on toisaalla, joten en voi antaa faktaa, nyt
 
Pikkujättiläinen (WSOY, 1952) kirjan mukaan Hemmo tarkoittaa soturia.
Kailis
09.12.2009 20:38:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Mä voisin kuvitella, että sellainen poliitikko joka joskus sanoisi rehellisesti "en tiedä" pääsisi nopeasti huimaan suosioon. Siinä olis jollekin markkinarako. Siis ihan oikeasti. :)
 
On niillä kiertoilmauksensa. Mun suosikki oli "minä juon nyt kahvia" Holkeri. Osoitti myös ammattitaitoaan lausuessaan laman köyhdyttämille ihmisille vinkiksi että "syökää suomalaiset silakoita".
 
markkuliini
09.12.2009 20:40:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: On niillä kiertoilmauksensa. Mun suosikki oli "minä juon nyt kahvia" Holkeri. Osoitti myös ammattitaitoaan lausuessaan laman köyhdyttämille ihmisille vinkiksi että "syökää suomalaiset silakoita".
 
Niin on kiertoilmaisuja, mutta kuten sanoin, mä voisin kuvitella, että sellainen poliitikko joka joskus sanoisi rehellisesti "en tiedä" pääsisi nopeasti huimaan suosioon. :)
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Kailis
09.12.2009 20:42:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Niin on kiertoilmaisuja, mutta kuten sanoin, mä voisin kuvitella, että sellainen poliitikko joka joskus sanoisi rehellisesti "en tiedä" pääsisi nopeasti huimaan suosioon. :)
 
Enpä tiedä...
 
markkuliini
09.12.2009 20:43:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kailis: Enpä tiedä...
 
Ei sun tarvikaan. Riittää, että mä voin kuvitella. :D
 
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
hansakemanelius
09.12.2009 21:49:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemmo: aimäävai?
 
eiku, mullahan on siis tuommoinen 14x7 MAPLE custon absolube, mutta se on toisaalla, joten en voi antaa faktaa, nyt

 
Samma täällä, kaukana kämpillä joten ei tule ihan lähipäivinä tsekattua.
 
Twistkompilla pärjää pitkälle...
MJP
11.12.2009 13:04:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

taitaapi olla 35mm tai 40mm
 
Huumorimielellä lisää paskaa housuun!
Tammiz
13.12.2009 17:44:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, kuten jo Kailis heti ekassa hoksasikin niin niillä oikeilla termeillä suoraan englannista kysymys kuuluisi mikä on vanteen ja lugien välinen mitta (en muuten ymmärrä minkä takia täällä ei olis pitänyt kysyä, joku parempikin paikka kenties?)
 
Nyt siis ei sinänsä kiinnosta kuinka pitkiä ruuveja sinne uppoaa vaan mikä on se mitta kun jää näkyviin.
 
Jos esim. Hemmo tai hansakemanelius joskus jaksaa tarkistaa niin kiitos kaunis. Ja kiitos muillekin osallistumisesta.
 
Kailis
13.12.2009 18:51:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No vaikka tämä;
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=160016
 
Kaikki sellaiset kysymykset joista ei ole omaksi topicikseen kuuluu tuonne. Paitsi mistäs sen tietää, voihan tääkin saada eeppiset mittasuhteet.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «