goose 05.03.2004 22:32:57 | |
---|
Löytyykö käyttäjiä? Haluaisin mahdollisimman helposti hoitaa pedalboardin virroitukset ja olen päätynyt voodolabin pedal poweriin. Se kun vie vähän tilaa laudasta ja on muutenkin fiksu peli. Muuntajat vie paljon tilaa ja pitää olla jatkojohtoa ja muuta. Mutta miten sitten esim. Line 6:sen stompboxien kanssa. Nehän tarvii kuitenkin sen min 1200 mA, joten ei onnistu pedal powerilla.. Eli oisko se kuitenkin hommattava vaan se muuntajahässäkkä. TU-2:lla voi kuitenkin linkittää pikkuspedut. Pedal power kuitenkin ois kiihkeä vehje ja taas uus mukava pikku laatikko. Joten pitäskö ehkä hommata joku muu delay kun line 6? On se elämä vaikeeta.. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Shaft 05.03.2004 22:39:32 | |
---|
Eikö tuossa nimenomaan ole pari liitäntää, joiden pitäisi toimia noiden linjakuutosten kanssa? |
J-PPP 05.03.2004 22:42:28 | |
---|
WANTED: Musta telecaster tai pelkkä body, tarjoa! |
Eikö tuossa nimenomaan ole pari liitäntää, joiden pitäisi toimia noiden linjakuutosten kanssa? Käsittääkseni on. Muistaakseni niitä paikkoja oli kahdelle pedaalimallintajalle. Ja tosiaan, kannattaa tuo yllä oleva linkki katsoa, sillä sieltä löytyy ihan mielenkiintoista tekstiä aiheesta! |
Jirka 06.03.2004 09:59:58 (muokattu 06.03.2004 10:00:34) | |
---|
Erittäin hyvä vaihtoehto pedaalien virran syöttäjäksi on MXR DC BRICK, etuina pienempi koko, halvempi hinta. Paketissa tulee myös kaikki tavittavat piuhat mukana... Kannattaa tutustua. Niko Solehmainen |
Fortune 06.03.2004 12:26:43 (muokattu 06.03.2004 12:29:53) | |
---|
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
Dumb 06.03.2004 13:50:54 (muokattu 06.03.2004 13:51:07) | |
---|
Tuo on toki muuten hyvä peli, jos on noita 16 voltin pedaaleita: Eikö kuitenkin 18V? |
Fortune 06.03.2004 14:27:15 | |
---|
Eikö kuitenkin 18V? Nappulat liian lähekkäin, sor-ee. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Joees 06.03.2004 15:38:17 | |
---|
Eikö tuossa nimenomaan ole pari liitäntää, joiden pitäisi toimia noiden linjakuutosten kanssa? On. Tai sitten muistan aivan väärin. Mutta en muista. Groooove is in heart! |
goose 06.03.2004 16:08:33 | |
---|
Joo kiitti bojat. Kyllä siellä on kaks reikää line kutosen pedaaleille. Eli homma ratkes. Tota Mxr:ää pitää kyllä myös vähän harkita, mutta niitä ei taida meilläpäin hirveesti olla, joten homma taitaa kaatua siihen. Mitä muuten tapahtuu jos line6:n vaikka delayhin syöttää liian vähän milliAmpeereja. Hiipuuko soundi vai loppuuko se kokonaan? Mikä on varsinainen vaikutus? ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
kivi 06.03.2004 16:34:20 (muokattu 06.03.2004 16:35:31) | |
---|
Mitä muuten tapahtuu jos line6:n vaikka delayhin syöttää liian vähän milliAmpeereja. Hiipuuko soundi vai loppuuko se kokonaan? Mikä on varsinainen vaikutus? Sanoisin, että loppuu kokonaan. Nuo tietokoneet on semmoisia:-) Aika kalliita nuo tässä ehdotetut virtalähteet näytti olevan. Mä suosittelen edelleen Mascotin laadukkaita reguloituja metallikuorisia virtalähteitä, joissa on yleensä sellainen 1,5-2A tehoa, eli yhteen mötikkään laittaa isonkin komentokeskuksen kiinni. Varsinkin jos ei oo tarvetta useille eri jännitteille, vaan laitteet toimii samoilla volteilla. Sitten jos on tarvetta esim 9, 10, 18 tasavirralle ja 12 vaihtovirralle, menee pakka joka tapauksessa hankalaksi. Electro-Harmonix- ym vintagefriikit huomio! Muistattehan, että plusmaa-laitteita (esim jotkut vintagefuzzit) ei kannata laittaa samaan virtalähteeseen miinusmaa-laitteiden kanssa. Ei toimi. |
goose 06.03.2004 19:41:05 | |
---|
Sanoisin, että loppuu kokonaan. Nuo tietokoneet on semmoisia:-) Aika kalliita nuo tässä ehdotetut virtalähteet näytti olevan. Mä suosittelen edelleen Mascotin laadukkaita reguloituja metallikuorisia virtalähteitä, joissa on yleensä sellainen 1,5-2A tehoa, eli yhteen mötikkään laittaa isonkin komentokeskuksen kiinni. Varsinkin jos ei oo tarvetta useille eri jännitteille, vaan laitteet toimii samoilla volteilla. Sitten jos on tarvetta esim 9, 10, 18 tasavirralle ja 12 vaihtovirralle, menee pakka joka tapauksessa hankalaksi. Electro-Harmonix- ym vintagefriikit huomio! Muistattehan, että plusmaa-laitteita (esim jotkut vintagefuzzit) ei kannata laittaa samaan virtalähteeseen miinusmaa-laitteiden kanssa. Ei toimi. Kuka myy noita Mascotteja? Minkä hintaisia? Joo siis EHX-pedaalit on just yks syy ton voodoo labin hankintaan. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
kivi 06.03.2004 20:45:07 | |
---|
Kuka myy noita Mascotteja? Minkä hintaisia? Joo siis EHX-pedaalit on just yks syy ton voodoo labin hankintaan. Mascotia myy ainakin Claes Ohlsson Helsingissä, Mannerheimintiellä, Ruotsalaista teatteria vastapäätä. Käsittääkseni myös Yleiselektroniikka, saattaa myydä RadioDuokin (Iso-Roobertinkadulla). Ihan halpoja ne metallikuoriset eivät oo, mutta kannattaa silti satsata ennemmin niihin kuin muovikuoriseen, sanoisin. Tarkkaa hintaa en muista, kun oon uutena ostanut noita viimeksi yli 20 vuotta sitten (ja toimivat vieläkin!, keikkakäytössä olleet) ja sen koommin kun lisää muuntajia tarvinnut, oon lähinnä napannut MS Audiotronin romulaarista mukaan aina tarvitessa käypään 20 markan hintaan, jos siellä on ollut. Mä en tosiaan tiedä, miten tuollainen voodoo-lab -tyylinen keskitetty virransyöttö toimii EHXien kanssa, mutta epäilisin, että siinäkin on otettu vain samalta käämiltä eri kohdista ne eri jännitteet, eli yhdellä muuntajalla et selviä, jos sulla on plusmaa-bokseja. Mielelläni kertoisin, mitkä noista on plusmaalla, ja mitkä ei, mutta en tiedä. Mun pedaaleistani ainakin yksi Fuzzface-johdannainen ja Marshall Supafuzz ovat, mutta muistaakseni niitä oli EHXissä enemmänkin. En sitten tiedä mitä tapahtuu, jos tekee vaiheenkääntöpiuhat signaalille kummallekin puolen plusmaa-poljinta. Periaatteessahan se oikosulkuongelma katoais siinäkin. Saattaa vain soundikin muuttua. |
Shaft 06.03.2004 21:09:56 | |
---|
Mä en tosiaan tiedä, miten tuollainen voodoo-lab -tyylinen keskitetty virransyöttö toimii EHXien kanssa, mutta epäilisin, että siinäkin on otettu vain samalta käämiltä eri kohdista ne eri jännitteet, eli yhdellä muuntajalla et selviä, jos sulla on plusmaa-bokseja. Valmistajan mukaan ongelmia ei pitäisi tulla, vaikka käyttäisi samanaikaisesti sekä plus- että miinusmaalla varustettuja efektejä. Teknisestä toteutuksesta en tiedä eikä omakohtaista kokemusta niinikään ole. |
goose 06.03.2004 23:44:04 | |
---|
Joo siis toi homma toimii voodoo labissa ihan niin että lähtökohtasesti voi valita plussan tai miinuksen. Lähdöt on siis eristetty eli yhteistä maadoitusta ei ole. Näin ollen se on mahdollista. Ja sitten kun ne EHX:t (mm. Big muff ja doctor q) usein tarvii vielä sen pikku pluginkin. Vaihtopäitäkin tulee messissä. Sitten on erilliset sulakkeet ja bosseihinkin voi valita ACA (12,3V) tai PSA(9V) syötöt. Huminatkin pitäs olla aika lailla kurissa. Ja tosiaan tossa uudessa mallissa on siis kaks ulostuloa Line kutosille. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
kivi 07.03.2004 02:10:46 | |
---|
kun ne EHX:t (mm. Big muff ja doctor q) Niin joo, Big Muffin unohdin, mulla kun on ollut vain niin vanhoja, ettei niissä oo mitään virtaliitintä, ei edes tässä uusimmassani, neuvostoversiossa. |
goose 07.03.2004 10:20:07 | |
---|
Niin joo, Big Muffin unohdin, mulla kun on ollut vain niin vanhoja, ettei niissä oo mitään virtaliitintä, ei edes tässä uusimmassani, neuvostoversiossa. No niihinkin saa juotettua pariston klipsiin piuhan kiinni. Kitarapajasta kuulin kerran että joku jannu oli tehny valtavan pedalboardin ja hoitanu virroituksen niin että kaikkiin lootiin meni syöttö suoraan pariston piuhoihin. Ei mitään häiriöitä ja toimi hyvin. Toi mun Doctor Q (1976) on varmaan ekoja missä on virtaliitin. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Tunari 07.03.2004 15:40:52 | |
---|
Minkä hintaisia nuo Voodoo labit on? Alkoi kiinnostamaan itseäkin. |
Fortune 07.03.2004 16:03:12 | |
---|
Minkä hintaisia nuo Voodoo labit on? Alkoi kiinnostamaan itseäkin. 239 euroa Customshopissa. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
madu 07.03.2004 20:00:39 | |
---|
239 euroa Customshopissa. Auts, on kyllä suolainen hinta. Tuota itsekkin olen suunnitellut. Onkohan parempaa vaihtoehtoa (lue:halvempaa) antamaan virrat line6 modellerille, parille bossille ja wahille. |