Kailis 10.12.2009 00:41:07 | |
---|
moderndrummer88: Voiko sitä tämän selvemmin sanoa: ? Itse asiassa selkeämpi kuin jokin senttimitta mikä ei välttämättä sano aloittelijalle mitään. Ai niin hus. Tsori... |
markkuliini 10.12.2009 00:41:21 | |
---|
moderndrummer88: Voiko sitä tämän selvemmin sanoa: ? Voi. Näin: Tama näköjään nimittäin laskee hieman hämäävästi tuohon korkeuteen 5,5" virvelin mukaan. Eli tuo 66 cm on se minimikorkeus 5,5" rummun kanssa. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Kailis 10.12.2009 00:43:35 | |
---|
Eli tuo 66 cm on se minimikorkeus 5,5" rummun kanssa. Jos sulla ei ole säätöongelmia normaalien virppaständien kanssa, niin ei niitä noidenkaan kanssa tule. Maassa rauha ja blaah blaah... |
markkuliini: Voi. Näin: Tama näköjään nimittäin laskee hieman hämäävästi tuohon korkeuteen 5,5" virvelin mukaan. Eli tuo 66 cm on se minimikorkeus 5,5" rummun kanssa. Ai kun virveli on missä kulmassa? Reunasta vai keskikohdasta mitattuna? Missä kulmassa jalkojen tulee olla, että tuo 66cm on juuri kohdillaan? Tässä on niin paljon muuttujia, että luvuista nyt on vähän turha edes puhua. Eri asia vaikka penkkien kanssa. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 10.12.2009 00:46:13 | |
---|
Kailis: Itse asiassa selkeämpi kuin jokin senttimitta mikä ei välttämättä sano aloittelijalle mitään. Ai niin hus. Tsori... Jaa sentitkin on liian vaikea konsepti aloittelijoille. Sori, en tajunnu. Pitää koettaa laittaa telinevalmistajille ehdotusta, että ilmoittaisivat korkeudet vaikka kaljapulloissa, tai aksenttisymbaaleissa, tai päissä (pään korkeus leuasta päälakeen). Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
moderndrummer88 10.12.2009 00:50:56 (muokattu 10.12.2009 00:51:24) | |
---|
markkuliini: Jaa sentitkin on liian vaikea konsepti aloittelijoille. Ei mullekkaan noi senttimäärät juuri mitään sanonu. Että jos istuisin rumpupenkillä ja pitäisi sanoa, että missähän se 66cm on niin aika hiljasta tulisi. Pitäisi hakea mitta ja alkaa siitä pähkäilemään ja miettimään millä korkeudella virvelini yleensä on jne. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Kailis 10.12.2009 00:53:03 (muokattu 10.12.2009 00:56:35) | |
---|
markkuliini: Jaa sentitkin on liian vaikea konsepti aloittelijoille. Sori, en tajunnu. Pitää koettaa laittaa telinevalmistajille ehdotusta, että ilmoittaisivat korkeudet vaikka kaljapulloissa, tai aksenttisymbaaleissa, tai päissä (pään korkeus leuasta päälakeen). Älä nyt tee itsestäsi pelleä kun olet aikaisemmin ollut iham asialinjalla. Vähän sama asia kuin esim. hevosvoimat autoissa jollekin joka ei tajua niistä mitään. Sitä kiinnostaa se onko ohitukset turvallisia tai kulkeeko auto lujaa. Onkohan siinä jäätelössä jotain? Siis muuta kuin raakaa keksitaikinaa. Joku känkkäainesosa? |
markkuliini 10.12.2009 00:53:31 (muokattu 10.12.2009 00:55:47) | |
---|
moderndrummer88: Ai kun virveli on missä kulmassa? Reunasta vai keskikohdasta mitattuna? Missä kulmassa jalkojen tulee olla, että tuo 66cm on juuri kohdillaan? Tässä on niin paljon muuttujia, että luvuista nyt on vähän turha edes puhua. Eri asia vaikka penkkien kanssa. Tuota tarkkaa kulmaa ei Tama kerro, mutta korkeus mitataan kalvon keskikohdasta tietenkin, sen korkeus ei muutu juurikaan jos kulmaa säätää normaaleissa rajoissa. Ja jos olisit vaivautunut tuon linkin avaamaan, niin olisit huomannut ettei telineen jalkojen kulman muuttaminen vaikuta pätkääkään ständin korkeuteen. Tekis mieli sanoa että buaha. Joko väheni muuttujat tarpeeksi? Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
markkuliini 10.12.2009 00:55:27 (muokattu 10.12.2009 00:56:25) | |
---|
Kailis: Älä nyt tee itsestäsi pelleä kun olet aikaisemmin ollut iham asialinjalla. Mähän olen pelle, siksi turvauduin tuossakin huumoriin. Koin että oli jo niin selkeää, että hymiö on tarpeeton. Näköjään sen tarvetta ei sovi aliarvioiman. Mutta en mä itsestäni toki pelleä tee. Ehkä sä nyt otat turhan herkästi. :) Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
moderndrummer88 10.12.2009 00:57:13 (muokattu 10.12.2009 00:59:57) | |
---|
markkuliini: Ja jos olisit vaivautunut tuon linkin avaamaan, niin olisit huomannut ettei telineen jalkojen kulman muuttaminen vaikuta pätkääkään ständin korkeuteen. Tekis mieli sanoa että buaha. Minkä linkin? Kyllä minun virveliständeissä ainakin ständin jalkojen kulman säätäminen vaikuttaa korkeuteen. Ja sama ollut jokaisessa muussakin ständissä jota olen kokeillut. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 10.12.2009 00:58:28 | |
---|
Mut okei. Ei puhuta senteistä tai tuumista. Normaalikorkuinen teline, ja iso bassari ja sopivan kokoiset haitsut, ja tän kokoinen uusi kalvo virveliin. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Kailis 10.12.2009 01:00:02 | |
---|
markkuliini: Mähän olen pelle, siksi turvauduin tuossakin huumoriin. Koin että oli jo niin selkeää, että hymiö on tarpeeton. Näköjään sen tarvetta ei sovi aliarvioiman. Mutta en mä itsestäni toki pelleä tee. Ehkä sä nyt otat turhan herkästi. :) Mähän olen herkkä. Siksi turvauduin tuossa loukkaantumiseen. Koin että olin niin väärinymmärretty että itsarikin on tarpeeton. Ei kukaan ymmärtäisi kuitenkaan. Mutta en mä itsaria tee. Ehkä sä nyt otat turhan pellesti. =D |
markkuliini 10.12.2009 01:08:25 | |
---|
moderndrummer88: Minkä linkin? Kyllä minun virveliständeissä ainakin ständin jalkojen kulman säätäminen vaikuttaa korkeuteen. Ja sama ollut jokaisessa muussakin ständissä jota olen kokeillut. Onko sulla ständissä se kiristysruuvi siellä ihan alhaalla, vai sitten siinä jalkojen yläpäässä? Joissakin malleissa se ruuvi on siellä ihan lattian rajassa, jolloin (mun logiikalla) jalkojen säätö vaikuttaa korkeuteen enemmän. Mutta kun ruuvi on tuossa ylemmässä kohdassa, niin jalkojen säätö vaikuttaa vain kun jalat ovat ihan ääriasennossa, kun nuo "tukiraudat" menevät vaakatasoon ja siitä yli. Testasin asiaa samanrakenteisella symbaalitelineellä (jossa on noin kaksi kertaa pidemmät jalat) ja korkeus muuttui ihan ääriasennossa noin 1,5 cm (tai n.1/10 kaljapulloa) korkeammalle.) Ei kauhean merkittävää mun mielestä tuossa 66 sentissä (tai 3,7 päässä). http://www.thomann.de/fi/tama_hs70pw.htm Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
markkuliini 10.12.2009 01:15:43 | |
---|
Kailis: Vähän sama asia kuin esim. hevosvoimat autoissa jollekin joka ei tajua niistä mitään. Joo, tosi vähän. Mut hei, jos jollakin, vaikkakin ehkä aloittelija, oikeasti kiinnostaa telineen korkeus (ettei ole liian matala tai korkea) ja se on se viimeinen ostopäätökseen vaikuttava seikka, niin ootteko oikeasti sitä mieltä, että senttimitta on liian vaikea pala? Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
moderndrummer88 10.12.2009 01:18:24 | |
---|
markkuliini: korkeus muuttui ihan ääriasennossa noin 1,5 cm Eli vaikuttaa :) Mitä sinä et ymmärrä sanassa "vaikuttaa" :) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 10.12.2009 01:20:02 (muokattu 10.12.2009 01:23:51) | |
---|
moderndrummer88: Eli vaikuttaa :) Mitä sinä et ymmärrä sanassa "vaikuttaa" :) Joo, vaikuttaa. Sanoin virheellisesti aiemmin ettei vaikuta pätkääkään. Olen siitä pahoillani. Mutta käytännössä ei vaikuta tuohon annettuun mittaan. Olikos vielä muita muuttujia? :) Edit: mua oikeasti alkoi ääneen naurattamaan sellainen mittavammainen rumpukaupassa-visio. Kaiken näyttää käsillään. Tarvis tällasen kalvon (huitoo ilmaan ympyrää). Sit mikkipiuhoja, tän mittasia (kävelee kädet levällään edestakas). Sit bassaricasen, tällasen (menee kyyryyn). :D Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
markkuliini 10.12.2009 01:28:38 | |
---|
Kailis: Eli tuo 66 cm on se minimikorkeus 5,5" rummun kanssa. Jos sulla ei ole säätöongelmia normaalien virppaständien kanssa, niin ei niitä noidenkaan kanssa tule.
Tuo olisi ollut ihanteellinen vastaus. Näin se kollektiivisesti löytyi! Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
moderndrummer88 10.12.2009 01:29:41 | |
---|
markkuliini: Tuo olisi ollut ihanteellinen vastaus. Näin se kollektiivisesti löytyi! And how simple was that! "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Nolte 10.12.2009 11:57:15 | |
---|
No huhhuh pojat! :) Saattaa jäädä virvelitellinki ketjun aloittajalta ostamatta, jos erehtyy lukemaan tämän ketjun. Tätä en allekirjoita! |
Jaska 10.12.2009 18:31:05 | |
---|
|