padaa@dadaa! 09.12.2009 23:45:07 (muokattu 09.12.2009 23:45:46) | |
---|
Teijo K.: Ja kaikki tämä liittyy käsitteeseen "neekeri" siten, että? No ei liity. Mutta "tummaihoinen" on mulle liian uuskieltä. Ei se ole vain sana, mulla se assosioituu sellaiseen sensurointiin missä esim. kaikki maahanmuuton (asiallinen huom. myös asiallinen) kritisointi on rasismia ym. |
Lennu 09.12.2009 23:46:32 | |
---|
LeoFender: No ei liity. Mutta "tummaihoinen" on mulle liian uuskieltä. Ei se ole vain sana, mulla se assosioituu sellaiseen sensurointiin missä esim. kaikki maahanmuuton (asiallinen huom. myös asiallinen) kritisointi on rasismia ym. Mutta sehän on. Älä kritisoi, kyllä viisaammat päättää sun puolesta. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
padaa@dadaa! 09.12.2009 23:48:14 (muokattu 09.12.2009 23:48:24) | |
---|
Lennu: Mutta sehän on. Älä kritisoi, kyllä viisaammat päättää sun puolesta. Astrid vai? Huono provo ...en mä sitä julkisesti kritisoi, mutta jos joku kritisoi en ole ensimmäisenä huutelemassa rasistia. |
LeoFender: Astrid vai? Huono provo ...en mä sitä julkisesti kritisoi, mutta jos joku kritisoi en ole ensimmäisenä KAIVAMASSA NENÄÄ |
padaa@dadaa! 09.12.2009 23:51:14 | |
---|
foetor ex ore: KAIVAMASSA NENÄÄ Juum Virhe! Tyhjä tai liian heikki kirjoitus! |
Lennu 09.12.2009 23:53:14 | |
---|
LeoFender: Astrid vai? Huono provo ...en mä sitä julkisesti kritisoi, mutta jos joku kritisoi en ole ensimmäisenä huutelemassa rasistia. Ai kun se on ruotsinkielinen? Tätä vihaa suomenruotsalaisia kohtaan mä en kans ymmärrä. Kai nyt jokainen tahtois olla, niillä kun on asiat paremmin. Kantsisko olla joku Astrid? Ei vituttelis yhtään. Johannes virolainenkin kaivoi sentään puhujanpöntössä klyyvariaan oikeen antaumuksella, mutta se olikin semmonen jalkahikinen pillusilmäsuomalainen. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
Sergei Fallinen 09.12.2009 23:55:40 | |
---|
Lennu: Ai kun se on ruotsinkielinen? Tätä vihaa suomenruotsalaisia kohtaan mä en kans ymmärrä. Kai nyt jokainen tahtois olla, niillä kun on asiat paremmin. Kantsisko olla joku Astrid? Ei vituttelis yhtään. Johannes virolainenkin kaivoi sentään puhujanpöntössä klyyvariaan oikeen antaumuksella, mutta se olikin semmonen jalkahikinen pillusilmäsuomalainen. ja sit lennu sananen pensseli-sedästä vaikka vaihteeksi niin saadaan keskustelu oikeille uomille taas |
padaa@dadaa! 09.12.2009 23:59:40 (muokattu 10.12.2009 00:00:34) | |
---|
Lennu: Ai kun se on ruotsinkielinen? Tätä vihaa suomenruotsalaisia kohtaan mä en kans ymmärrä. Kai nyt jokainen tahtois olla, niillä kun on asiat paremmin. Kantsisko olla joku Astrid? Ei vituttelis yhtään. Johannes virolainenkin kaivoi sentään puhujanpöntössä klyyvariaan oikeen antaumuksella, mutta se olikin semmonen jalkahikinen pillusilmäsuomalainen. Nää oli kyllä tarkoitus olla erillään toisistaan. Siis ei-työperäisen maahanmuuton ongelmien kritisointi, ei Astridin kritisointi. |
Lennu 10.12.2009 00:00:24 | |
---|
hibernance: ja sit lennu sananen pensseli-sedästä vaikka vaihteeksi niin saadaan keskustelu oikeille uomille taas Okei. Muutan arvioni sen ruotsinlaivakeikoista tammikuulle. Muuten pidän sanani. Olenhan aina oikeassa. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
Lennu 10.12.2009 00:01:19 | |
---|
LeoFender: Nää oli kyllä tarkoitus olla erillään toisistaan. Siis ei-työperäisen maahanmuuton ongelmien kritisointi, ei Astridin kritisointi. Tuulettelen vaan vähän asennesolmuja, jos semmosia sattuis vaikka olemaan. [kokarek: En kehtaa tuhlata aikaani niiden kommentointiin kun et sinäkään ollut tuhlannut aikaa niiden säveltämiseen.] |
laakeri 10.12.2009 00:01:30 (muokattu 10.12.2009 00:10:33) | |
---|
Minusta "neekeri" on ihan passeli sana. "Tummaihoinen" kuulostaa hölmöltä kiertoilmaisulta omaan korvaani. Tosin ainahan voi käyttää vaikka sanaa "musta", mutta en näe neekerissäkään mitään pahaa. Tosin onhan se ihan fiksua olla käyttämättä sanaa, jos seurassa sattuu olemaan musta mies tai nainen, joka saattaisi sanasta loukkaantua. Eli käytän kyllä sanaa, mutta en siten että se ketään loukkaisi. Palatakseni aiheeseen, saa nähdä, kuinka paljon Pensselisedän levy myy. Veikkaan, että anonyymi Pikkuorava- ja Crazy Frog -kansa tulee ostamaan näitä levyjä niin paljon, että Ebdon levy tullaan näkemään listoilla. |
foetor ex ore 10.12.2009 00:08:21 | |
---|
Lennu: Tuulettelen vaan vähän asennesolmuja, jos semmosia sattuis vaikka olemaan. Ruotsinlaivat kyllä kulkee ihan eri solmuilla!!1 Merimies solmuilla nääs! |
Nuages 10.12.2009 00:09:52 | |
---|
laakeri: Minusta "neekeri" on ihan passeli sana. "Tummaihoinen" kuulostaa hölmöltä kiertoilmaisulta omaan korvaani. Tosin ainahan voi käyttää vaikka sanaa "musta", mutta en näe neekerissäkään mitään pahaa. Tosin onhan se ihan fiksua olla käyttämättä sanaa, jos seurassa sattuu olemaan musta mies tai nainen, joka saattaisi sanasta loukkaantua. Eli käytän kyllä sanaa, mutta en siten että se ketään loukkaisi. Neekeri on tietääkseni suomen kielessä täysin neutraali ilmaus afrikkalaisperäiselle mustalle ihmisrodulle. Englanninkielessä tuo sana on kai alunperinkin ollut alentava ja viitannut vahvasti mustien asemaan orjina ja alempiarvoisina ihmisinä, joten ajan myötä, kun Suomikin on ponnistanut syrjäisestä agraariyhteiskunnasta maailman kartalle, tuo negro/nigger-sanan negatiivinen sävy on tarttunut tähän kotomaiseen neekeriinkin, joten ihan fiksua on olla sitä laukomatta kenellekään asianosaiselle päin naamaa. Tai muutenkaan julkisesti. "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Jokku 10.12.2009 09:26:57 | |
---|
LeoFender: Jos poliisille kerron tuntomerkkejä, ja tekijä on r*mani niin miksi jättäisin sen sanomatta? Sehän nyt helpottaa vapaalla olevan tekijän kiinni saamista. Aivan samoin jos tekijä on 54-vuotias vaaleahiuksinen ja verkkarit ja kossupullo takataskussa. Totta kai kerron hiusten värin. Joo siis tätä en käsitä. Minkä hiton takia, jos rikoksen on tehnyt tummaihoinen mies, ei sitä voi sanoa? Se on kuitenkin aika tärkeä tuntomerkki. Ja tämä "se leimaa ihmisryhmää" on täyttä paskaa. Eiköhän hieman tärkeämpää olisi edes mahdollisuus saada vihjeitä rikoksen tekijän pidättämiseksi? Ähsääh. Ei se oli rasismia ilmoittaa tuntomerkkejä - se on rasismiä kun tekee ihonväristä tabun. |
Röntgen-Jeesus 10.12.2009 14:34:18 | |
---|
Mitäs vitun tekemistä pensselisedällä on neekerien kanssa muuta kuin että se on ählämi? Rob Halford on homo. |
Teijo K. 10.12.2009 19:56:29 | |
---|
tox3: Mitäs vitun tekemistä pensselisedällä on neekerien kanssa muuta kuin että se on ählämi? Ja onko se tehnyt jonkun rikoksen? |
carnation 11.12.2009 13:07:34 | |
---|
Teijo K.: Ja onko se tehnyt jonkun rikoksen? No sen levyn! "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Teijo K. 11.12.2009 14:03:41 | |
---|
carnation: No sen levyn! Viimeksi kun tarkistin niin levyn tekeminen ei ollut rikos. |
Meadow 11.12.2009 14:07:58 | |
---|
Teijo K.: Viimeksi kun tarkistin niin levyn tekeminen ei ollut rikos. Kyllä se on. |
Jokku 11.12.2009 14:15:08 | |
---|
Hyvä vaan, että on tehnyt. Saa vähän artisti rahaa, mitä pahaa siinä on? Plus jäbän unelma on saada tehdä levy. Sitten valitetaan rikokseksi. Hitto mies keikkaili vuodessa enemmän kuin mitä vuodessa on päiviä ja nyt valitetaan, kun se saa tehdä levyn... |