Aihe: Bassarien mikitys 1 | |
---|---|
![]() 05.03.2004 00:11:25 | |
Onko kellään kokemusta bassarin sisälle sijoitetusta mikistä, tai lähinnä vaikutuksesta mikistä tulevaan soundiin? Ongelma on siis se, että etukalvo jossa on reikä mikille vie ainakin mun bassareista aika reilusti alapäätä pois, verrattuna kalvoon jossa reikää ei ole ollenkaan. Lähinnä treenikämpällä kuunneltaessa se vaivaa (akustisesti siis), mutta studio ja live käytössä sillä ei ole varmasti mitään väliä. joskus kuvissa nähny kiinteitä sisälle asennettuja mikkejä, mutta kun kuvista ei kuule sitä soundia.. olis ainakin vuotoäänet kontrollissa. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. | |
![]() 05.03.2004 00:23:36 | |
Onko kellään kokemusta bassarin sisälle sijoitetusta mikistä, tai lähinnä vaikutuksesta mikistä tulevaan soundiin? Ongelma on siis se, että etukalvo jossa on reikä mikille vie ainakin mun bassareista aika reilusti alapäätä pois, verrattuna kalvoon jossa reikää ei ole ollenkaan. Lähinnä treenikämpällä kuunneltaessa se vaivaa (akustisesti siis), mutta studio ja live käytössä sillä ei ole varmasti mitään väliä. joskus kuvissa nähny kiinteitä sisälle asennettuja mikkejä, mutta kun kuvista ei kuule sitä soundia.. olis ainakin vuotoäänet kontrollissa. Oltiin tammikuussa studiossa äänittämässä rumpuja ja bassari mikitettiin silleesti, että mikrofoni oli kokonaan rummun sisällä. Mullon siinä etukalvossa reikä ja mikki oli perus mikkiständin nokassa. Ihan hyvä soundi, tosin buustattiin muutenkin soundeja triggereillä. Mulla on lyöntikalvona powerstroke 3 ja etukalvona joku Taman vastaavanmoinen. Dempparina vielä suikale vaahtomuovia... There is no spoon... | |
![]() 05.03.2004 00:29:11 | |
Oltiin tammikuussa studiossa äänittämässä rumpuja ja bassari mikitettiin silleesti, että mikrofoni oli kokonaan rummun sisällä. Mullon siinä etukalvossa reikä ja mikki oli perus mikkiständin nokassa. Ihan hyvä soundi, tosin buustattiin muutenkin soundeja triggereillä. Mulla on lyöntikalvona powerstroke 3 ja etukalvona joku Taman vastaavanmoinen. Dempparina vielä suikale vaahtomuovia... jees, ajatus oli mulla just se että mikki on kyllä bassarin sisällä, mutta ei reikiä kalvossa.. studiossa on mulla ollu mikitetty "normaalisti" eli siten että mikki reiästä puoliksi sisään siihen suulle. toimi ainakin tosi hyvin audixin mikillä. Koskaan et osaa kaikkea. Jos opit uutta, unohdat vanhat. Ja kukaan ei ole paras, aina joku osaa jotain mitä sä et. | |
![]() 05.03.2004 22:18:04 | |
Onko kellään kokemusta bassarin sisälle sijoitetusta mikistä, tai lähinnä vaikutuksesta mikistä tulevaan soundiin? Ongelma on siis se, että etukalvo jossa on reikä mikille vie ainakin mun bassareista aika reilusti alapäätä pois, verrattuna kalvoon jossa reikää ei ole ollenkaan. Lähinnä treenikämpällä kuunneltaessa se vaivaa (akustisesti siis), mutta studio ja live käytössä sillä ei ole varmasti mitään väliä. joskus kuvissa nähny kiinteitä sisälle asennettuja mikkejä, mutta kun kuvista ei kuule sitä soundia.. olis ainakin vuotoäänet kontrollissa. Juu. Jos kalvot on ehjät löytyy basarista kyllä herkku alapäätä, mutta livenä tuolla ei varsinkaan rockimmassa kamassa ole paljon väliä. Soundi peittyy muun kaman alle tosi herkästi ja "turha" alapääkin voi olla muiden tiellä ja sitä leikkaillaan pois. Studiossa tai livenä enemmän akustisesti voisi tuolla päästä herkuttelemaan. Kiinteä mikki basarissa on kyllä muuten fiksu keksintö. Itselläinkin on tässä tarkoitus mikittää yksi setti kokonaan sisältäpäin. Selkiytyy systeemit huomattavasti. Mullon tuossa juuri testissä yks DW:n setti missä on tehdas- asennettu D112 basarissa. Piuha vaan kylkeen ja menoksi=) Toimii! Setit kuntoon, setit kunnossa!! | |
![]() 05.03.2004 22:44:31 (muokattu 05.03.2004 22:45:25) | |
Toisaalta bassarin voi mikittää niinkin, että yksi mikki itse rummun sisään ja toinen etukalvoon sillä tulee ihan jees jälkeä. Sitten jazz rumpalit usein äänittävät yhdellä mikillä bassarin jolloin mikki osoittaa etukalvoon hyvin yksinkertaista ja toimivaa tietynlaisen soundin hakemiseen. Itse olen mikittänyt bassareita niin, että mikki siitä reiästä noin puolet sisään ja hyvä tulee. | |
![]() 05.03.2004 23:22:50 | |
Juu. Jos kalvot on ehjät löytyy basarista kyllä herkku alapäätä, mutta livenä tuolla ei varsinkaan rockimmassa kamassa ole paljon väliä. Soundi peittyy muun kaman alle tosi herkästi ja "turha" alapääkin voi olla muiden tiellä ja sitä leikkaillaan pois. Studiossa tai livenä enemmän akustisesti voisi tuolla päästä herkuttelemaan. Kiinteä mikki basarissa on kyllä muuten fiksu keksintö. Itselläinkin on tässä tarkoitus mikittää yksi setti kokonaan sisältäpäin. Selkiytyy systeemit huomattavasti. Mullon tuossa juuri testissä yks DW:n setti missä on tehdas- asennettu D112 basarissa. Piuha vaan kylkeen ja menoksi=) Toimii! eikös se sun reikä kyljes tzydeemi oo kans aika hyvä twist twist on jumala | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)