pekkajau 08.12.2009 22:04:44 | |
---|
Pete V.: Osakunnan yhteislauluvihkosta: Käki kuksii kuusikossa, pientä tinttiraukkaa. Tintti vaikk' on pieni lintu, alta koittaa auttaa ... Melodia on jostain vanhasta ihan asiallisesta 3-jakoisesta masurkkatyyppisestä kappaleesta, jota en nyt muista ... Talitintti on pieni lintu. Pienempi kuin käki. Käki oli innoissansa. Kun se tintin näki. sävel kappaleesta: "Rakkauden tuli palaa... kuin öljy pumpulissa." http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE |
baron 08.12.2009 22:08:17 | |
---|
pekkajau: Talitintti on pieni lintu. Pienempi kuin käki. Käki oli innoissansa. Kun se tintin näki. sävel kappaleesta: "Rakkauden tuli palaa... kuin öljy pumpulissa." Siis eka värssy menee: :Lähtekäämme karhujahtiin Reisijärven rantaan: siell' on karhu kontallansa joka ampua antaa! Varmaan kymmenen värssyä kyseisiin piisiin osaisin, Peten ja Pekan mukaanluettuna. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
pekkajau 08.12.2009 22:11:22 | |
---|
baron: Siis eka värssy menee: :Lähtekäämme karhujahtiin Reisijärven rantaan: siell' on karhu kontallansa joka ampua antaa! Varmaan kymmenen värssyä kyseisiin piisiin osaisin, Peten ja Pekan mukaanluettuna. Hippalakippalahyssyntyssyn. Taitaa olla pikkusen eri biisi. Tai mistäs minä tiijän kuhan vaan ampua se antaa. Hippakippalahyssyntysyn antaa ampua! http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE |
baron 08.12.2009 22:14:09 (muokattu 09.12.2009 09:06:23) | |
---|
pekkajau: Hippalakippalahyssyntyssyn. Taitaa olla pikkusen eri biisi. Tai mistäs minä tiijän kuhan vaan ampua se antaa. Hippakippalahyssyntysyn antaa ampua! Kyllä tässä mun laulussa se sunkin värssy tuli. Vähän ennen Peten värssyä. Tosin mun versiossa sun värssysi oli muodossa. :Talitintti on pieni lintu, pienempi kuin käki: heti käen lempi syttyi kun talitintin näki. Vai voisko se olla eri laulu? Melodia ratkaisee Mun kakkosvärssy oli: :Vaik' on karhu karvainenki' metsämies ei pelkää: pistää piipun karhun suuhun ja haulipussin sen selkään Mun versiossa eka säe toistettiin ja sitten vasta kakkossäkeeseen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
pekkajau 08.12.2009 22:15:08 | |
---|
baron: Kyllä tässä mun laulussa se sunkin värssy tuli. Vähän ennen Peten värssyä. Vanha kansa osasi sovittaa. http://www.youtube.com/watch?v=MwHWbsvgQUE |
Tankero 09.12.2009 00:26:41 (muokattu 09.12.2009 00:26:57) | |
---|
KanttoriPiiparinen: Olkoon niin. En tiedä ornitologiasta yhtään mitään, mutta ei nuo säkeet rimmaa kuitenkaan. Ei niin Humppajyrä |
PQ 09.12.2009 14:53:53 | |
---|
Eikö muita hirvitä "Mitä sulle kuuluu - tänään ..."? Intomieltä jo 10 vuotta! |
Begemoth 09.12.2009 16:14:15 | |
---|
Joo. Ihmettelen, miten semmonen siirappi menee läpi ihmisille. Vois sanoa paljon enemmänkin aiheesta, mutta onneksi on vielä itsesuojeluvaistoa jäljellä. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. |
KoskPaavo 09.12.2009 16:40:16 | |
---|
PQ: Eikö muita hirvitä "Mitä sulle kuuluu - tänään ..."? Kenen teos? Humppamuseon intendentti |
jurpontor 09.12.2009 17:12:34 | |
---|
Päivi Lepistö - Ei mee pois. Ilta lyö huoneeseen Auringonlaskuun Teepannu herättää Äänellä sun Ei haihdu kuvasi pois Ei haihdu kuvasi pois Ei hyvä helvetti. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
Sessio 09.12.2009 17:25:41 | |
---|
jurpontor: Päivi Lepistö - Ei mee pois Lieneekö kuitenkin Laura Närhen |
Carde 09.12.2009 17:27:32 | |
---|
baron: :Vaik' on karhu karvainenki' metsämies ei pelkää: pistää piipun karhun suuhun ja haulipussin sen selkään "Rivit tuli täyteen, mutta riimit ei" sano Kari Peitsamo. Tossa tais käydä just päinvastoin. |
jurpontor 09.12.2009 17:42:08 | |
---|
Sessio: Lieneekö kuitenkin Laura Närhen On joo. Sama pää kesät talvet. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies |
jurpontor: Päivi Lepistö - Ei mee pois. Ilta lyö huoneeseen Auringonlaskuun Teepannu herättää Äänellä sun Ei haihdu kuvasi pois Ei haihdu kuvasi pois Ei hyvä helvetti. Ohhoh, voisin tehdä samanlaisen: Wc-paperi loppu petit mun kun lähdit Suutele mun saapasta Talvi lyö jaloille ja sirkkainviulut soi. Otanpa pillerini. Humppamuseon intendentti |
Qsine 09.12.2009 21:50:29 | |
---|
KoskPaavo: Wc-paperi loppu petit mun kun lähdit Suutele mun saapasta Talvi lyö jaloille ja sirkkainviulut soi. Otanpa pillerini. Åijåi! Tuon kun täyttää asianmukaisilla maj7- ja maj9-soinnuilla, niin eipä kyllä Ultra Brasta erota! +! "Ja miksi Kari Heiskanen vetää bingoa!" |
rintapek 09.12.2009 23:03:50 | |
---|
KoskPaavo: Ohhoh, voisin tehdä samanlaisen: Wc-paperi loppu petit mun kun lähdit Suutele mun saapasta Talvi lyö jaloille ja sirkkainviulut soi. Otanpa pillerini. Tommoinen hengentuate kuuluis tanssihuaneen riiminurkkaan... One kind of music only - the good kind |
KoskPaavo 10.12.2009 00:11:32 | |
---|
rintapek: Tommoinen hengentuate kuuluis tanssihuaneen riiminurkkaan... Ei tahrata tätä helmeä nyt siellä. Älkää lukeko sanoja vaan sanojen välistä sitä sanomaa.Lisää teen heti kun joku vaan pyytää. Humppamuseon intendentti |
Sergei Fallinen 10.12.2009 00:54:06 | |
---|
tän ketjun innoittamana kuuntelin ton nuppendaalin youtubesta ...ja oon siis sanaton |
Epämuusikko 10.12.2009 00:59:42 | |
---|
hibernance: tän ketjun innoittamana kuuntelin ton nuppendaalin youtubesta ...ja oon siis sanaton Onko pyllyn paikassa rapaa? Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
KanttoriPiiparinen 10.12.2009 04:30:43 | |
---|
KoskPaavo: Ohhoh, voisin tehdä samanlaisen: Wc-paperi loppu petit mun kun lähdit Suutele mun saapasta Talvi lyö jaloille ja sirkkainviulut soi. Juuri näin. Näissä suloisissa riimeissä toteutuu nykyrunouden timanttinen kiteytymä. Sydämeni vavahti tuskasta lukiessani: "petit mun kun lähdit". Ei tämä tästä enää pahemmaksi voi muuttua. |