Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rolandin MDH-10U-tomipidikkeen tangon läpimitta?
1
anttipi
09.12.2009 12:46:29 (muokattu 09.12.2009 12:46:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voisiko joku valaista, onko Rolandin MDH-10U-tomipidikkeen ( http://www.thomann.de/fi/roland_mdh10u.htm ) kiinnitystangon läpimitta 10,5 mm vai 1/2" (eli pienempi vai isompi standardi)?
 
Pitkän arpomisen jälkeen olen päätynyt Drum-Tecin rumpusettiin, ja kun kyselin heidän tomiensa kiinnityssysteemin halkaisijaa, en saanut suoraa vastausta vaan linkin tohon Rolandiin. Sitä taas en ole hankkimassa tuon muovisen clampin vuoksi.
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
Jeltz
09.12.2009 12:50:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: Voisiko joku valaista, onko Rolandin MDH-10U-tomipidikkeen ( http://www.thomann.de/fi/roland_mdh10u.htm ) kiinnitystangon läpimitta 10,5 mm vai 1/2" (eli pienempi vai isompi standardi)?
 
Pitkän arpomisen jälkeen olen päätynyt Drum-Tecin rumpusettiin, ja kun kyselin heidän tomiensa kiinnityssysteemin halkaisijaa, en saanut suoraa vastausta vaan linkin tohon Rolandiin. Sitä taas en ole hankkimassa tuon muovisen clampin vuoksi.

 
10,5mm on nuo, mitattu TD-6KX -satsista.
 
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
anttipi
09.12.2009 13:26:26 (muokattu 09.12.2009 13:27:31)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeltz: 10,5mm on nuo, mitattu TD-6KX -satsista.
 
Kiitti!
 
Piti vain varmistaa, kun Drum-Tecillä väittivät, että "pitää" käyttää "T-style"-pidikettä (Roland tai Tama) - kunhan yrittävät tuputtaa omasta valikoimastaan löytyviä tuotteita. Kaiken järjen mukaan noita kokoja on vain ne kaksi standardia, joten sama kai se nyt on, minkä merkin L-rautaa käyttää, kunhan on oikean paksuinen.
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
29
09.12.2009 13:56:12 (muokattu 09.12.2009 13:56:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkän arpomisen jälkeen olen päätynyt Drum-Tecin rumpusettiin, ja kun kyselin heidän tomiensa kiinnityssysteemin halkaisijaa, en saanut suoraa vastausta vaan linkin tohon Rolandiin. Sitä taas en ole hankkimassa tuon muovisen clampin vuoksi.
 
Saako kysellä, mikä lopulta ratkaisi valintasi? Miksi juuri Drum-Tec? Ja onko kyseessä pelkät padit?
 
anttipi
09.12.2009 14:43:07 (muokattu 09.12.2009 14:49:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Saako kysellä, mikä lopulta ratkaisi valintasi? Miksi juuri Drum-Tec? Ja onko kyseessä pelkät padit?
 
Kysyn nyt myös heti kärkeen, onko sulla jotain kokemusta Drum-Tecin pädeistä? Tämä padsetti on kyseessä: http://www.drum-tec.de/drumtec-seri … olo-mesh-head-shell-set-p-1115.html
 
Vielä en ole siis lopullista tilausta laittanut, mutta noita olen nyt ajatellut. Olin jo kallistunut Diamond Drumsin ( http://www.diamondelectronicdrums.com/ ) padien kannalle, mutta Davella on 40-45 settiä jonossa, joten setin saaminen venyisi ainakin tammi-helmikuun vaihteeseen.
 
Näiden kahden välillä olen arponut seuraavien asioiden pohjalta:
 
DD:ltä olisi saanut jalallisen lattiatomin ja valittavissa on useita värivaihtoehtoja. Triggeröinti kuulemma toimii hyvin, ja työn laatu on moitteetonta. Vakiona padeissä on "vain" Drum-Tecin 1-kerroskalvot, 2-kerros upgrade-kalvot saa lisähintaan. Pk:t vajaan satasen. Miinuksena tuo jonotusaika.
 
Drum-Tecillä taas värivaihtoehtoina on vain musta (mikä käy kyllä mulle), mutta toisaalta edellä mainitsemani 2-kerroskalvot tulevat vakiona. Triggeröinnin olen ainakin yhdestä lähteestä kuullut olevan "tämän hetken kärkiluokkaa", soittotatsia ja työn laatua on kehuttu. Asiakaspalvelu ehkä hieman arveluttaa, mutta postikulut yli 500 euron tilauksille 0 euroa. Tällä hetkellä Diabolo-padsettiä 5 kpl varastossa eli hyvällä säkällä nopeampi toimitusaika kuin Diamond Drumsilla.
 
Summa summarum: harkitsemani DD:n pädit 2-kerroskalvoilla + pk on kutakuinkin täsmälleen saman hintaiset kuin Drum-Tecin Diabolot. Eli vaaka on kyllä ainakin minun nähdäkseni hyvin tasoissa, ja saattaa tästä vielä kukaties heilahtaa takaisin toiseenkin suuntaan.
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
29
09.12.2009 15:23:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: Kysyn nyt myös heti kärkeen, onko sulla jotain kokemusta Drum-Tecin pädeistä?
 
Ei ole kokemuksia, enkä itseasiassa ole juuri lukenut kommenttejakaan noista. Kerran kyselin hieman noista drum-tecin mesh -kalvoista, että mitä eroa noilla on. Muistaakseni sieltä vastailtiin, että yksikerroskalvot on hieman hiljaisemmat ja kaksikerroskalvot kestävämmät tai jotain sinnepäin...
 
Enpä jaksa uskoa, että noissa suurempia eroja on tuntumassa tai triggauksessa. Kyllähän tonnilla pitää jo ihan pätevä padisetti saada.
 
anttipi
09.12.2009 15:55:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

29: Ei ole kokemuksia, enkä itseasiassa ole juuri lukenut kommenttejakaan noista.
 
Jotain saksankielisiä arvioita olen nähnyt, mutta hyvin vähän niitäkin. Tosin kaikissa rumpuja on kehuttu. Vdrumsin foorumilta taisin saada kaivettua peräti kaksi käyttäjäkokemusta, jotka molemmat olivat hyvin positiivisia. Ehkäpä noi Diabolot ei ole olleet vielä kauan markkinoilla? En tiedä.
 
Enpä jaksa uskoa, että noissa suurempia eroja on tuntumassa tai triggauksessa. Kyllähän tonnilla pitää jo ihan pätevä padisetti saada.
 
Näinpä. Molempi parempi, mutta kun ei jaksaisi odottaa puoltatoista kuukautta, taidan ostaa noi Drum-Tecit. Vaikka mieluummin ehkä tukisin Daven pikkupajaa.
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
anttipi
09.12.2009 17:31:18 (muokattu 09.12.2009 17:34:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokin tuossa Drum-Tecin sinänsä ystävällisessä ja ripeässä asiakaspalvelussa hämää: kehoitetaan tilaamaan äkkiä, koska "enää 5 settiä jäljellä ja seuraavat tulossa vasta tammikuun lopussa". Seuraavassa sähköpostissa settien määräksi ilmoitetaan 6 (ja kehoitetaan maksamaan äkkiä PayPalilla - mieluiten maksaisin tilisiirtona ja odottelisin, koska tilisiirrosta ei tule lisäkuluja).
 
Kävin piruuttani tarkistamassa EBay:stä, ja siellä Drum-Tec ilmoittaa varastostaan löytyvän "yli 10 kpl". Okei, myyntipuheet kuuluvat kaupantekoon, mutta kun olen lukenut tosta tuputtamisesta (tai jopa väitetystä valehtelusta) muualtakin.
 
Jos ilmoitan hankkivani DW:n tomipidikkeet ja tarvitsen sitä varten tiedon kiinnitysreiän läpimitasta, toivon saavani tietää läpimitan jo ensimmäisessä viestissä ilman, että minulle ensin yritetään syöttää pajunköyttä, jonka mukaan minun "täytyy" käyttää kiinnittämiseen heiltä sattumoisin löytyvää Rolandin tai Taman värkkiä.
 
Uusia demoja lisätty 5.2.2008 -> Neptuna's Machine
Ville.K
02.01.2010 23:47:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko teillä ihmiset tietoja tuosta drum-techistä? Kun hinnat ainakin vaikuttais erittäin kilpailukykyisiltä verrattuna vaikkapa thomanniin.
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
anttipi
05.01.2010 22:58:25 (muokattu 05.01.2010 22:59:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ville.K: Onko teillä ihmiset tietoja tuosta drum-techistä? Kun hinnat ainakin vaikuttais erittäin kilpailukykyisiltä verrattuna vaikkapa thomanniin.
 
Tuossa yllä vähän kritisoin Drum-Tecin asiakaspalvelua, mutta kyllähän se meni vähän turhaksi skitsoiluksi mun osaltani. Näin jälkikäteen voin nimittäin sanoa, että kaiken kaikkiaan yhteydenpito toimi ripeästi, ystävällisesti ja tavara toimitettiin nopeasti kotiovelle.
 
Voin myös ensikokemusteni perusteella varauksetta suositella noita Drum-Tecin pädejä (minulle tuli Diabolo shell set). Kehottaisin kaikkia Rolandin mesh-pädejä harkitsevia vilkaisemaan Drum-Tecin ja vastaavien suuntaan! Esim. Diabolo-pädisetti on toimitettuna tonnin pintaan ja sisältää 2 x 12x5" ja 2 x 10x5" pädit + 18"x12" basarin. Huonollakin matikkapäällä selviää Rolandin hintoja katsellessa, että Drum-Tecillä hinta-laatusuhde on todellakin kohdillaan. Ja triggeröinti on oletettavasti optimoitu juuri Rolandin aivoja silmällä pitäen, koska Diabolo-setin mukana tuli jopa kaavio, josta saa suoraan asetukset Rolandin TD20:lle. En ihmettele, että Drum-Tecin sivuilla kaikki ovat arvioineet nämä viiden tähden arvoisiksi.
 
Mulla on setin kanssa säätäminen vielä alkutekijöissään eikä kaikkea tarvittavaa tilpehööriä ole vielä(kään) kasassa, mutta noi Diabolot vaikuttaisivat olevan triggeröinniltään ja soittotatsiltaan todella hyvät. Vakiona tuli Drum-Tecin 2-kerros design-mesh-kalvot, joita voin myös suositella. Näin "akustiselta" tuntuvaa reboundia en ole ennen kokenut.
 
Arvostan myös entistä enemmän tuota akustisilta rummuilta näyttävää ulkonäköä, jonka aluksi kuvittelin olevan vain estetiikkaa. Tosiasiassa tuollainen perinteinen rumpurakenne tekee pädeistä tukevampirakenteisia, ja niiden kanssa voi helposti käyttää akustiselle setille tarkoitettuja erillisständejä räkin sijaan. Tämä vaikuttaa setin vakauden lisäksi myös triggeröintiin, koska mitä paremmin triggerit ovat "eristyksissä", sitä vähemmän crosstalkia. Ja saahan noi tietysti räkkiinkin, jos sellaisista tykkää.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
Ville.K
05.01.2010 23:47:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: Tuossa yllä vähän kritisoin Drum-Tecin asiakaspalvelua, mutta kyllähän se meni vähän turhaksi skitsoiluksi mun osaltani. Näin jälkikäteen voin nimittäin sanoa, että kaiken kaikkiaan yhteydenpito toimi ripeästi, ystävällisesti ja tavara toimitettiin nopeasti kotiovelle.
 
Ookkei.. Katselin itse noita räkkejä ja vaikuttavat olevan sopivan hintaisia, laadusta ei sitten osaa sanoa mitään. Tuollainen kiinnostaisi: http://www.drum-tec.de/racksystem-comfort-plus-p-1164.html herättääkö kenessäkään mielipiteitä? Kokemus tai mutu -pohjaisia
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
anttipi
06.01.2010 13:37:44 (muokattu 06.01.2010 13:46:00)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sen verran vielä lisään koskien tuota Drum-Tecin asiakaspalvelua, että eipä ne puheet Diabolo-settien vähyydestä pelkkää myyntihöpinää ollut. Nyt ne nimittäin näyttävät olevan sieltä väliaikaisesti loppu.
 
Ville K.: Ainakin kuvien perusteella tuo räkki vaikuttaisi kyllä hintansa väärtiltä, varsinkin jos vertaa Thomannin tarjontaan ja hintoihin. Mahdotonta tietysti sanoa minkälainen heiluri on kyseessä ja kuinka kestävää materiaalia niissä on käytetty, mutta jos noi rummut antaa yhtään osviittaa Drum-Tecin hardwaren yleisestä laadusta, niin luulisi olevan ihan passeli räkki. Valitettavasti googlettamallakaan ei tuntunut löytyvän kokemuksia. (Tosin en minä noista Diaboloistakaan löytänyt mitään käyttäjäkokemuksia muuta kuin saksaksi, kun ovat niin vähän aikaan markkinoilla olleet.)
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
Ville.K
07.01.2010 00:51:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

anttipi: Ainakin kuvien perusteella tuo räkki vaikuttaisi kyllä hintansa väärtiltä, varsinkin jos vertaa Thomannin tarjontaan ja hintoihin. Mahdotonta tietysti sanoa minkälainen heiluri on kyseessä ja kuinka kestävää materiaalia niissä on käytetty.....
 
Näinhän se on.. Kokeilemallahan tuo selviää ja käyttää vaikka kukkaripustimena jos ei muuten onnistu..
 
"No ehkä sinä oot vaan syntynyt sähkörumpaliksi" -Dv
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «