Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Rumpusettiä ostamassa ?
1
TJORMA
07.12.2009 21:33:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei !
 
Olen jonkunaikaa miettinyt uuden akustisen setin hankintaa. Suurimpana haasteena on ollut se, että settejä on valmiiksi koottuna ja "testattavana" hyvin harvassa (asun Oulussa). Piipahdin muutamassa musiikkiliikkeessä Hesassakin, mutta tilanpuutteenkin vuoksi näyttää sama onkelma olevan sielläkin päin.
Nykyisin soittelen treeneissä Yamahan Tour Customeilla (muistaakseni).
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_tou … id=6a3cd8243e874a62a8d7cc6a9826df03
 
Kotosalla Rolandin TD-20 toimii hyvin. Lisäksi nykyisin käyttämättömänä Taman Superstarit (vuosimallia jotain 70.. 80) lojuu autotallissa.
 
Noista seteistä itselleni vaikeaksi olen kokenut:
 
Yamaha:
- etutomi (toinenkin tulossa) liian korkealla (olen suht lyhyt, basari 22-tuumainen ja tykkään istua melko matalalla)
- lattiatomi "liian kaukana" etutomista
- setti muiden omistuksessa, eikä oikeastaan ostettavissakaan
 
+ toisaalta basari potkii mukavasti verrattuna Taman 20-tuumaiseen
+ ride sopii mukavasti suht alas, jolloin komppikäden olkapää ei väsy kun kurkottaa ylös..
 
Tama :
- basarin päällä tomit ja perinteinen lattiatomi jättävät liian vähän tilaa nykyjärjestyksessään Ridelle - nousee tyypilliseen tapaan aika ylös
- settiä ei oikeastaan saa päivitettyä ilman kompromissejä (kiinnikkeet) ja "sateenkarivärejä" (kun ei taatusti löydy samaan väriä enää)
 
+ hyvä ja toimiva setti omista mieltymyksistäni huolimatta
 
Tarkoitus olisi joko tuunata Tamat tai myydä pois/ostaa tilalle vastaavaa laatua oleva uusi setti 2-3:lla etutomilla ja 1 tai 2 "lattia" toimilla, mielellään niin että lattiatomi jättää tilaa ridelle (olakapään tasolle). Etutomit kai täytyy sijoittaa erillisille ständeille, jotta niiden asentoa voi muutella enemmänkin.
Hitto, kun tuli monimutkainen selitys. No en jaksa keskittyä enempää..
 
Kertokaapa omista mieltymyksistänne/ laittakaa kommenttia, miten tilanteen ratkaisisitte..
 
-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
zak69
07.12.2009 21:42:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko varma että olisi mahdoton ajatus nostaa sitä jakkaraa vaikka reilu 5 senttiä??
Itse soittelin kanssa vuosikaudet istuen "matalalla" (jalat nippa nappa 90 asteen kulmassa), sitten hommasin setin 22" basarilla ja asettelu meni hivenen uusiksi.
Nostin sitten jakkaraa kokeeksi, olihan se alkuun outoa mutta äkkiä tottui.
Nykyään sitten taas 20" basari mutta jakkara pysyi ylhäällä :)
On jotenkin kevyempi soittaa mielestäni, ja ei tulisi enää mieleenkään laskea penkkiä.
Että tämmöinen ehdotus........
 
"No pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane....."
OPJ1974
08.12.2009 12:16:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Oletko varma että olisi mahdoton ajatus nostaa sitä jakkaraa vaikka reilu 5 senttiä??
Itse soittelin kanssa vuosikaudet istuen "matalalla" (jalat nippa nappa 90 asteen kulmassa), sitten hommasin setin 22" basarilla ja asettelu meni hivenen uusiksi.
Nostin sitten jakkaraa kokeeksi, olihan se alkuun outoa mutta äkkiä tottui.
Nykyään sitten taas 20" basari mutta jakkara pysyi ylhäällä :)
On jotenkin kevyempi soittaa mielestäni, ja ei tulisi enää mieleenkään laskea penkkiä.
Että tämmöinen ehdotus........

 
Allekirjoittanut kuuluu myös lahkoon persjalkaiset (168 cm).
 
Nuorempana Taman setissä oli 22" basari plus power-syvyiset tomit.. istuin myös aika matalalla, joten ergonomiasta ei voitu puhua. jotenkin sitä vaan soitto kulki...
 
Nyt, Yamahan setin 22" basari ja matalampi 12" tomi edessä. Nostin penkkiä reilusti, lähes 15 senttiä. Etutomi lisäksi niin matalalla kuin vaan voi omassa pidikkeessään olla ja toimii hyvin. Paljon ergonomisempaa ja ulottuu hyvin kaikkeen, eikä tomien "suuri" etäisyys ole mitenkään haittaava tekijä, kun ulottuvuus on parempi.
 
Että kyllä minäkin suosittelisin sitä penkin nostoa, vaikka kokeeksi.
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Tarmo74
08.12.2009 15:36:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hommaat Tamojen etutomeille oman telineen, niin mä tein kun kyllästyin siihen et Taman etutomppareita EI saa järkevään asentoon ei sitte millään vaikka en istukaan alhaalla! Ne on joko mikkihiiren korvat tai sitte tarvii seisten soittaa;)
 
Samalla muuten sen riden saa nätisti niin ettei tarvii kurkotella, tääkin kattaus olis vielä ergompi yhdellä etutomilla!
 
Omalla sivulla kuva
 
Tietty jos tuunaat tomeista pari tuumaa matalammat mut se on sitte jo aivan eri juttu;)
 
Siihen on aikaa mikä kiinnostaa
TJORMA
08.12.2009 15:55:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarmo74: Hommaat Tamojen etutomeille oman telineen, niin mä tein kun kyllästyin siihen et Taman etutomppareita EI saa järkevään asentoon ei sitte millään vaikka en istukaan alhaalla! Ne on joko mikkihiiren korvat tai sitte tarvii seisten soittaa;)
 
Samalla muuten sen riden saa nätisti niin ettei tarvii kurkotella, tääkin kattaus olis vielä ergompi yhdellä etutomilla!
 
Omalla sivulla kuva
 
Tietty jos tuunaat tomeista pari tuumaa matalammat mut se on sitte jo aivan eri juttu;)

 
Joo, tuo on juuri se, mitä tarkoitan. Nuo Superstarojen tomit ei kovin syvät ole, mutta tosiaan hankalat itselleni. Tänään treeniksellä piipahdettuani totesin myös, että Yamahan setissä tomiteline on mieleeni aiva liian kaukana edessä - kiinteästi basarissa tietenkin.
 
Ajattelin vaihtoehtona 22 basarilla varustettua settiä, jossa erillisillä telineillä esim. 10 ja 12 tomit ja "lattiatomeina" erillisellä telineellä esim. 14 ja 15-16-tuumaset.
Saa nähdä mihin päädyn, kun ei edes merkki tai materiaali ole selvillä...
 
-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
Nolte
08.12.2009 17:14:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA: Tänään treeniksellä piipahdettuani totesin myös, että Yamahan setissä tomiteline on mieleeni aiva liian kaukana edessä - kiinteästi basarissa tietenkin.
 
Siihen voi hommata pidemmän tomipidikkeen (vai mikä olikaan), jos haluaa sen lähemmäs soittajaa. Minulla oli vielä vähän aikaa sitten Tourit, joihin edellinen omistaja oli hommannut sellaiset. Oli molemmille etutomeille kahdet eri mittaiset tomipidikkeet. Itse käytin lyhyempiä originaaleja, natsasivat minulle paremmin.
 
Tätä en allekirjoita!
lare21
08.12.2009 19:15:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zak69: Oletko varma että olisi mahdoton ajatus nostaa sitä jakkaraa vaikka reilu 5 senttiä??
Itse soittelin kanssa vuosikaudet istuen "matalalla" (jalat nippa nappa 90 asteen kulmassa), sitten hommasin setin 22" basarilla ja asettelu meni hivenen uusiksi.
Nostin sitten jakkaraa kokeeksi, olihan se alkuun outoa mutta äkkiä tottui.
Nykyään sitten taas 20" basari mutta jakkara pysyi ylhäällä :)
On jotenkin kevyempi soittaa mielestäni, ja ei tulisi enää mieleenkään laskea penkkiä.
Että tämmöinen ehdotus........

 
Mutta rumpali soittaa perseellään niin kuin herra Lahtinen sanoo:D:D
 
Soitetaan tai ei soiteta, mutta ei rampata!
TJORMA
08.12.2009 20:04:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, vielä semmoista, että antakaapa mielipiteitänne seuraavaan:
 
Mitä suosittelette, jos
 
- jos rumpusetin hintakatto on 2000 eur (ilman peltejä)
- 4 tomia (2-3 eteen, 1-2 lattialle), mieluiten 10", 12" sekä 14", 15 tai 16"
- 22" basari
- aiemmin kirjoituksessani olleet kriteerit, mikäli niistä kukaan mitään tajuaa
 
Kiitos. Jakostaa saa...
 
-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
OPJ1974
08.12.2009 21:03:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Siihen voi hommata pidemmän tomipidikkeen (vai mikä olikaan), jos haluaa sen lähemmäs soittajaa. Minulla oli vielä vähän aikaa sitten Tourit, joihin edellinen omistaja oli hommannut sellaiset. Oli molemmille etutomeille kahdet eri mittaiset tomipidikkeet. Itse käytin lyhyempiä originaaleja, natsasivat minulle paremmin.
 
Mitämitämitä.. olenko mä missannut jotain..? You don't Tour anymore?
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Nolte
08.12.2009 21:35:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: Mitämitämitä.. olenko mä missannut jotain..? You don't Tour anymore?
 
Joo, näin pääsi käymään. Ne jäi bändille, josta poistuin takavasemmalle tuossa joku aika sitten. Ne olikin bändin osaomistuksessa, ja meni sitten niin, että niitten uusi rumpali ei halunnut raahata treenikselle omia keikkarumpujaan, joten bändi sitten halusi lunastaa Tourit kokonaan itselleen. Olisin mielelläni pitänyt Jammut, mutta en halunnut olla hankala.
 
Profiilissa on kuva Premmuista, jotka tulevat lohduttamaan, kunhan Briteistä saapuvat... :)
 
Tätä en allekirjoita!
RstoU
08.12.2009 21:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA: Niin, vielä semmoista, että antakaapa mielipiteitänne seuraavaan:
 
Mitä suosittelette, jos
 
- jos rumpusetin hintakatto on 2000 eur (ilman peltejä)
- 4 tomia (2-3 eteen, 1-2 lattialle), mieluiten 10", 12" sekä 14", 15 tai 16"
- 22" basari
- aiemmin kirjoituksessani olleet kriteerit, mikäli niistä kukaan mitään tajuaa
 
Kiitos. Jakostaa saa...

 
Minulla olisi SonorLite-setti 22" basarilla, 8/10/12/13" etutomeilla ja 14" kelluvalla lattiatomilla Voisin näistä luopua pienemmän Sonor-setin toivossa. Laita vaikka pikaviestiä jos kiinnostusta löytyy!
 
OPJ1974
09.12.2009 18:22:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nolte: Joo, näin pääsi käymään. Ne jäi bändille, josta poistuin takavasemmalle tuossa joku aika sitten. Ne olikin bändin osaomistuksessa, ja meni sitten niin, että niitten uusi rumpali ei halunnut raahata treenikselle omia keikkarumpujaan, joten bändi sitten halusi lunastaa Tourit kokonaan itselleen. Olisin mielelläni pitänyt Jammut, mutta en halunnut olla hankala.
 
Profiilissa on kuva Premmuista, jotka tulevat lohduttamaan, kunhan Briteistä saapuvat... :)

 
No hitto. Musiikillisia vai ulkomusiikillisia erimielisyyksiä? Vai "eroon ei liittynyt mitään suurempaa draamaa"??
 
Premmutkin varmasti jees... ovat ilmeisesti sitä aitoa brittilaatua (en mitään niistä nimeä lukuunottamatta tiedä).
 
Itsellänikin muuten on kohta taas uuden poppoon ja treeniksen haku eessä, nykyinen projektibändi meni telakalle kun vetäjällä ei ollut kalanterissa oikein aikaa.
 
Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo.
Nolte
09.12.2009 20:14:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OPJ1974: No hitto. Musiikillisia vai ulkomusiikillisia erimielisyyksiä? Vai "eroon ei liittynyt mitään suurempaa draamaa"??
 
Hankalia hommia ovat bändihommat. ;) Ei mittään dramaattista, en vaan jaksanut olla enää siinä. Jottain kehityksen tapaista soisin tapahtuvan, tai edes yritystä siihen. Siinä soittopuolen turhautumiskettingin ekassa postissa tilitin vähäsen... :)
 
Premmutkin varmasti jees... ovat ilmeisesti sitä aitoa brittilaatua (en mitään niistä nimeä lukuunottamatta tiedä).
 
On ne aikansa (70-luvun alku) laatutyötä käsittääkseni, Elitet mallinimeltään. Eli odotettavissa pitäisi olla ihan laadukasta vintagesoundia...
 
Itsellänikin muuten on kohta taas uuden poppoon ja treeniksen haku eessä, nykyinen projektibändi meni telakalle kun vetäjällä ei ollut kalanterissa oikein aikaa.
 
Hankalia hommia ovat bändihommat. Liian monta erilaista näkemystä ja tavoitetta. :)
 
Tätä en allekirjoita!
Bobana
11.12.2009 00:46:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RstoU: Minulla olisi SonorLite-setti 22" basarilla, 8/10/12/13" etutomeilla ja 14" kelluvalla lattiatomilla Voisin näistä luopua pienemmän Sonor-setin toivossa. Laita vaikka pikaviestiä jos kiinnostusta löytyy!
 
Voisitsä luopua noista 8" ja 14" mulle ihan niinku postimaksulla...? Tai voimmä vähän laittaa siihen... Yhet ProMarkin kepit...?
 
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Linnunlaulupuu
11.12.2009 00:48:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Voisitsä luopua noista 8" ja 14" mulle ihan niinku postimaksulla...? Tai voimmä vähän laittaa siihen... Yhet ProMarkin kepit...?
 
Mitä se vaimo on nyt sulle tehny?
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Bobana
11.12.2009 00:53:14 (muokattu 11.12.2009 00:58:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Linnunlaulupuu: Mitä se vaimo on nyt sulle tehny?
 
Heitti pihalle mut ja piti kaiken maallisen.
 
EDIT. Typo
 
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Linnunlaulupuu
11.12.2009 01:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bobana: Heitti pihalle mut ja piti kaiken maallisen.
 
EDIT. Typo

 
Toi sattuu. Ei vaimon menetys, vaan vuosien saatossa haalitun omaisuuden.
 
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Pearlman
12.12.2009 10:00:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA: Hei !
 
Olen jonkunaikaa miettinyt uuden akustisen setin hankintaa. Suurimpana haasteena on ollut se, että settejä on valmiiksi koottuna ja "testattavana" hyvin harvassa (asun Oulussa). Piipahdin muutamassa musiikkiliikkeessä Hesassakin, mutta tilanpuutteenkin vuoksi näyttää sama onkelma olevan sielläkin päin.
Nykyisin soittelen treeneissä Yamahan Tour Customeilla (muistaakseni).
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_tou … id=6a3cd8243e874a62a8d7cc6a9826df03
 
Kotosalla Rolandin TD-20 toimii hyvin. Lisäksi nykyisin käyttämättömänä Taman Superstarit (vuosimallia jotain 70.. 80) lojuu autotallissa.
 
Noista seteistä itselleni vaikeaksi olen kokenut:
 
Yamaha:
- etutomi (toinenkin tulossa) liian korkealla (olen suht lyhyt, basari 22-tuumainen ja tykkään istua melko matalalla)
- lattiatomi "liian kaukana" etutomista
- setti muiden omistuksessa, eikä oikeastaan ostettavissakaan
 
+ toisaalta basari potkii mukavasti verrattuna Taman 20-tuumaiseen
+ ride sopii mukavasti suht alas, jolloin komppikäden olkapää ei väsy kun kurkottaa ylös..
 
Tama :
- basarin päällä tomit ja perinteinen lattiatomi jättävät liian vähän tilaa nykyjärjestyksessään Ridelle - nousee tyypilliseen tapaan aika ylös
- settiä ei oikeastaan saa päivitettyä ilman kompromissejä (kiinnikkeet) ja "sateenkarivärejä" (kun ei taatusti löydy samaan väriä enää)
 
+ hyvä ja toimiva setti omista mieltymyksistäni huolimatta
 
Tarkoitus olisi joko tuunata Tamat tai myydä pois/ostaa tilalle vastaavaa laatua oleva uusi setti 2-3:lla etutomilla ja 1 tai 2 "lattia" toimilla, mielellään niin että lattiatomi jättää tilaa ridelle (olakapään tasolle). Etutomit kai täytyy sijoittaa erillisille ständeille, jotta niiden asentoa voi muutella enemmänkin.
Hitto, kun tuli monimutkainen selitys. No en jaksa keskittyä enempää..
 
Kertokaapa omista mieltymyksistänne/ laittakaa kommenttia, miten tilanteen ratkaisisitte..

 
Minun mielestäni ongelmasi ydin on tuossa matalalla istumisessa, jolloin reidet kasvattavat etäisyyttä tomeihin, kun istutaan polvet 90 asteen kulmassa. Tämähän on epäedullisin ja epä-ergonomisin asento mitä voi olla, ja voi pidemmällä aikavälillä rikkoa myös alaselän. Ehdottaisin asennon muuttamista niin, että nostat tuolin korkeutta miltei seisomisasentoon, tai joka tapauksessa huomattavalle korkeudelle. Selkä on automaattisesti tällöin suorassa luontaisessa asennossa, ja kädet yltävät huomattavasti pidemmälle. Huomaat pian että asento on paljon ergonomisempi ja helpompi soittaa, tottumisessa itselläni yhtä matalasta asennosta kuin sinulla meni pari päivää. Saat myös kaiken tarpeellisen sijoitettua lähemmäksi itseäsi. Asento vaatii tietysti tukevan ja tarpeeksi korkean tuolin.
 
Pearlman
12.12.2009 10:00:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TJORMA: Hei !
 
Olen jonkunaikaa miettinyt uuden akustisen setin hankintaa. Suurimpana haasteena on ollut se, että settejä on valmiiksi koottuna ja "testattavana" hyvin harvassa (asun Oulussa). Piipahdin muutamassa musiikkiliikkeessä Hesassakin, mutta tilanpuutteenkin vuoksi näyttää sama onkelma olevan sielläkin päin.
Nykyisin soittelen treeneissä Yamahan Tour Customeilla (muistaakseni).
 
http://www.thomann.de/fi/yamaha_tou … id=6a3cd8243e874a62a8d7cc6a9826df03
 
Kotosalla Rolandin TD-20 toimii hyvin. Lisäksi nykyisin käyttämättömänä Taman Superstarit (vuosimallia jotain 70.. 80) lojuu autotallissa.
 
Noista seteistä itselleni vaikeaksi olen kokenut:
 
Yamaha:
- etutomi (toinenkin tulossa) liian korkealla (olen suht lyhyt, basari 22-tuumainen ja tykkään istua melko matalalla)
- lattiatomi "liian kaukana" etutomista
- setti muiden omistuksessa, eikä oikeastaan ostettavissakaan
 
+ toisaalta basari potkii mukavasti verrattuna Taman 20-tuumaiseen
+ ride sopii mukavasti suht alas, jolloin komppikäden olkapää ei väsy kun kurkottaa ylös..
 
Tama :
- basarin päällä tomit ja perinteinen lattiatomi jättävät liian vähän tilaa nykyjärjestyksessään Ridelle - nousee tyypilliseen tapaan aika ylös
- settiä ei oikeastaan saa päivitettyä ilman kompromissejä (kiinnikkeet) ja "sateenkarivärejä" (kun ei taatusti löydy samaan väriä enää)
 
+ hyvä ja toimiva setti omista mieltymyksistäni huolimatta
 
Tarkoitus olisi joko tuunata Tamat tai myydä pois/ostaa tilalle vastaavaa laatua oleva uusi setti 2-3:lla etutomilla ja 1 tai 2 "lattia" toimilla, mielellään niin että lattiatomi jättää tilaa ridelle (olakapään tasolle). Etutomit kai täytyy sijoittaa erillisille ständeille, jotta niiden asentoa voi muutella enemmänkin.
Hitto, kun tuli monimutkainen selitys. No en jaksa keskittyä enempää..
 
Kertokaapa omista mieltymyksistänne/ laittakaa kommenttia, miten tilanteen ratkaisisitte..

 
Minun mielestäni ongelmasi ydin on tuossa matalalla istumisessa, jolloin reidet kasvattavat etäisyyttä tomeihin, kun istutaan polvet 90 asteen kulmassa. Tämähän on epäedullisin ja epä-ergonomisin asento mitä voi olla, ja voi pidemmällä aikavälillä rikkoa myös alaselän. Ehdottaisin asennon muuttamista niin, että nostat tuolin korkeutta miltei seisomisasentoon, tai joka tapauksessa huomattavalle korkeudelle. Selkä on automaattisesti tällöin suorassa luontaisessa asennossa, ja kädet yltävät huomattavasti pidemmälle. Huomaat pian että asento on paljon ergonomisempi ja helpompi soittaa, tottumisessa itselläni yhtä matalasta asennosta kuin sinulla meni pari päivää. Saat myös kaiken tarpeellisen sijoitettua lähemmäksi itseäsi. Asento vaatii tietysti tukevan ja tarpeeksi korkean tuolin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «