Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: AMEK/TAC -Matchless mikseri
1
kaukopoika
06.12.2009 12:37:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko paikalla ketään ,jolla olisi tuollainen tiski ,tai tuntee pöydän muuten.Mulla olisi kiinnostusta tuollaiseen vehkeeseen ,tuntuu oleva ainakin tässä Euroopankin alueella tarjonta aika hyvää ja hinnat ovat yleensä 1500-2500 euron haarukassa.
Näyttää aika laadukkaalta peliltä ,mutta haluaisinkin nyt tietää ,että onko turvallinen ostos huoltamisen kannalta ,eli päällimmäisenä ,että onko siinä jotain sellaisia komponentteja ,lähinnä piirejä joita on hankala/mahdoton saada.
 
Huollon kannalta on näköjään helppoa se ,että pöytä on lohkoista kasattu ja näin ollen helppo ottaa lekuria kaipaava kanava irti ja kiikuttaa huoltoon tai korjata itse ,jos pystyy.Ilmeisesti ainakin potikka settejä näkyisi olevan hyvinkin saatavana ja eikös ne mahda olla ne alttiimmat osat kulumiselle.
 
Groovi
06.12.2009 17:47:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole hypistellyt Matchlesia, mutta mulla on TAC Scorpion. Rakenne on tosiaan modulaarinen, ja ainakin Scorpionissa ne ovat hyvin vaihtokelpoisia keskenään tiskin iästä riippumatta. Varaosia on hyvin saatavana, joskin nämä ovat hyvin varmoja vehkeitä käyttää ja omistaa. Olen ollut omaan hankintaan erittäin tyytyväinen.
 
Virtalähde kannattaa tsekata, se on näissä ehkä se heikoin lenkki. Virtalähteessä sinänsä ei ole vikaa, mutta koska se on puhallinjäähdytetty ja pölysuojausta ei oikein ole, roskat/lika/paska pesiytyy helposti powerin sisälle vuosien saatossa.
 
Itse tiskin rakenne on sitä mitä tällaiselta voi odottaakin, se on rakennettu tukevasti kuin itäsaksalainen panssarivaunu. Toki miinuspuolena tulee koko ja paino, eli se kannattaa huomioida varsinkin jos on ostamassa pöytää ulkomailta (rahti voi olla todella kallis). En tiedä tarkalleen tuon oman tiskini painoa (40/8/2 + 8x8 matrix), mutta se on luokkaa 200kg. Eli ihan jokaisen makuuhuoneen nurkassa olevaan "kotistudioon" ei tällaisella möhköllä ole oikein asiaa, mitat on jotain luokkaa 95x200cm.
 
Maailmalla on tosiaan osia ja esim. channelstrippejä on hyvin saatavana, ja löytyypä tiskin modifiointiin ja virittelyynkin osasia.
 
http://www.audiomaintenance.com/
 
Tuolta audiomaintaincen sivuilta löytyy uusia varaosia, ja Graham Langleyn suunnittelemia modifiointipalikoita.
 
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
kivi
06.12.2009 19:37:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TAC Bullettia olen käyttänyt, ja varsinkin etuasteet saavat kyllä kiitosta. Noita TACejahan on koottu vaikka millaisina yhdistelminä juuri tuon modulirakenteen ansiosta, ja mallinimi ei oikeastaan kerro kuin kokoamiseen käytetyn framin. Jos sulla on tilaa ja kantoapua (pöytä on melko varmasti iso ja painava rohjo) eikä tarvetta siirrellä setuppia, niin kannattaa ehdottomasti etsiä parasta hintaa joka saattaa olla yllättävän halpakin.
 
TAC on ehdottomasti halvimpia tapoja päästä käsiksi Rupert Neven suunnittelemiin osiin.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Groovi
07.12.2009 10:28:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: TAC Bullettia olen käyttänyt, ja varsinkin etuasteet saavat kyllä kiitosta. TAC on ehdottomasti halvimpia tapoja päästä käsiksi Rupert Neven suunnittelemiin osiin.
 
Joo kyllä näin on, etusten takia itsekin tiskin ostin. En ole mikään ammattilainen, mutta tähän mennessä en ole vielä parempia etuasteita missään kuullut. Erittäin epäherkän passiivi-ribboninkin ajaminen onnistuu hyvin kivuttomasti ja täysin hiljaisesti. Samoin jos haluaa tarkoituksella luukuttaa etusta mittarit punaisella, niin se särö mikä syntyy on oikein miellyttävän kuuloista, ja siitä puuttuu täysin sellainen "klippaava" ääni mikä on tyypillistä useille nykyisille kiinalaisille tiskeille.
 
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
kaukopoika
08.12.2009 16:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista ,näyttää siltä ,että tulee kyllä TAC hankittua ,myöskin Scorpion on vaihtoehto.Mutta kertokaahan viisaammat ,että mikä noiden Tacien mittareiden logiikka on ,kun nyt tsekkasin yhtä 30 ch Scorpionia ,mutta siinä on pylväs mittarit vaan numeroitu 16:sta asti ,kuinka se pitäisi käsittää ,myyjäkään ei osannut sitä kertoa.Ainakin tuo yksilö olis kuin tehty mun studioon:Koko 140x95 ja painoa vain 120 kg ,tiski on Englannissa ,onko sattumalta tietoo mitä kustantais Suomeen ,hinta siinä tonnin pinnassa.
 
Vielä noista mittareista ,että näkyy olevan Taceissa tapana ,että pylväät ovat tiiviimmässä rivissä mittarisillassa kuin itse channelit ,taitaa olla parempi näin ollen seurata ,kun ovat lähekkäin??
 
Sitten PFL kytkimestä ,googletin ja ymmärsin ,että on aikalailla sama ,kuin soolo kytkin ,mutta jotain eroo kai volumesäädön puolella.
Entäs sitten ryhmät ja auxit ,näin Behringerillä pelanneena näyttäisi olevan vähän erilainen tuo systeemi ,voisko niistä jotakin vinkata ,eli onko tyypilliset aux sendit ja returnit ja minkälainen funktio on niilä kaksoipotikoilla ,jotka ainakin juuri scorpion mallissa ovat.
 
anapena
08.12.2009 16:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaukopoika:onko sattumalta tietoo mitä kustantais Suomeen
 
Kysäse rahtailua tuolta:
 
http://eurovanexpress.com/default.aspx
 
Groovi
08.12.2009 17:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaukopoika: Vielä noista mittareista ,että näkyy olevan Taceissa tapana ,että pylväät ovat tiiviimmässä rivissä mittarisillassa kuin itse channelit ,taitaa olla parempi näin ollen seurata ,kun ovat lähekkäin??
 
Sitten PFL kytkimestä ,googletin ja ymmärsin ,että on aikalailla sama ,kuin soolo kytkin ,mutta jotain eroo kai volumesäädön puolella.
Entäs sitten ryhmät ja auxit ,näin Behringerillä pelanneena näyttäisi olevan vähän erilainen tuo systeemi ,voisko niistä jotakin vinkata ,eli onko tyypilliset aux sendit ja returnit ja minkälainen funktio on niilä kaksoipotikoilla, jotka ainakin juuri scorpion mallissa ovat.

 
Scorpionissa mittarit näyttävät grouppien tasot, masterin tasot ja PFL:n (eli solo) tason. Minulla onesimerkiksi 8 ryhmää ja sen vuoksi 8kpl tasopylväitä tiskin keskellä + pfl + master pylväät. Tosin omaani on modifioitu ms-audiotronin toimesta ihan erillinen jalopuinen laatikko jossa on mittarit isommalla skaalalla, eikä oma mittarisilta ole käytössä.
 
Auxit on tehty kaksoispotikoilla tilan säästämiseksi. Näin on saatu 8 auxia jotka vievät kuitenkin kanavalohkosta vain 4 potikan verran tilaa. Potikan alaosalla säädetään esim. aux 1 lähtöä ja yläosalla aux 5 lähtöä.
 
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
kaukopoika
08.12.2009 18:46:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millä tavalla tuollaisen mixerin tasoja sitten valvotaan ,jos ei ole kanavakohtaisia mittareita ?Onhan esimerkiksi mun Otarissa tietysti VU -mittarit ,joten ainakin äänitystilanteessa homma toimii niiden varassa ,mutta entäs sitten muu toiminta ?
 
Groovi
08.12.2009 19:43:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaukopoika: Millä tavalla tuollaisen mixerin tasoja sitten valvotaan ,jos ei ole kanavakohtaisia mittareita ?Onhan esimerkiksi mun Otarissa tietysti VU -mittarit ,joten ainakin äänitystilanteessa homma toimii niiden varassa ,mutta entäs sitten muu toiminta ?
 
Reaaliaikaisesti et voi valvoa kaikkien kanavien tasoa samalla kertaa mitenkään. Onko siihen toisaalta tarvetta? Ja perinteiset analogiset VU-mittarit löytyy Scorpionista vain masterista. Ja jos haluat äänittä esim. rummut 8 raidalle, voithan ajaa nuo kyseiset kanavat grouppiin yksitellen ja katsot tasoja grouppien mittareista.
 
Kun sanoit että siinä mikserissä mitä olit englannista katsellut on 16 tasomittaria, niin mikä mahtaa olla tiskin kokoonpano? Onko kyseessä jonkinlainen in-line tiski 16 groupilla? Kuten Kivi tuossa jossain vaiheessa totesikin, näiden tiskien kokoonpano kannattaa selvittää etukäteen, koska ne on valmistettu pitkälti tilauksesta. Saattaa muuten tulla ikäviä yllätyksiä kun tiskissä on vaikka 4 kanavaa + 16 RIAA korjainta ja 20 grouppia. =)
 
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
Mikael
08.12.2009 20:36:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaukopoika: Millä tavalla tuollaisen mixerin tasoja sitten valvotaan ,jos ei ole kanavakohtaisia mittareita ?Onhan esimerkiksi mun Otarissa tietysti VU -mittarit ,joten ainakin äänitystilanteessa homma toimii niiden varassa ,mutta entäs sitten muu toiminta ?
 
Korvat on aika kätevä vaihtoehto :D
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
kaukopoika
08.12.2009 20:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kyllä sille pöydälle sai sanoa hyvästit ,joku kerkis huutamaan ilmeisesti buy it now hinnalla ,joka oli siis 995 puntaa.Pöytä oli tosi siisti ,kirkossa elämänsä viettänyt in line pöytä ,jossa siis todellakin 30 kanavaa ja se 16 grouppia.
 
Kyllä nyt harmittaa aivan vitusti ,mutta kun ei ole tuollainen pöytä niin kovin tuttu ,niin meni tässä muutama päivä ihan netissä kahlaamiseen ja kun ei ihan kaikkia vastauksia löytynyt ,niin sitten teiltä muilta kyselemiseen.
 
No ei tämä silti maailmaa kaada ,minusta noita Taceja ,varsinkin juuri Matchlesia ja Scorpionia on miltei koko ajan tarjolla edulliseen hintaan ja varsinkin kun nyt olen teiltä muilta,kiitos siitä ,saanut pelkästään myönteistä käyttäjäkokemusta ,niin seuraava siirto onkin sitten nopeampi ,kun perustiedot on jo karttunu ko. malleista.kiimahan vaan yltyy ;-)
 
Ja sitäpaitsi ,ei ole edes studiokaan vielä valmis,likimainkaan nyt pitäisi loppuviikosta tehdä välikaton villoitus valmiiksi (70 cm selluvillaa ,pysyy meinaan lämmöt sisässä)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «