Aihe: Ave, Popeda, morituri te salutant!
1 2 3 4 530 31 32 33 3476 77 78 79 80
Cimble
06.12.2009 23:50:11
SfNysse: Jep!
Ja Lacu on loistava!!

Pyh! Melko tuhnu se on!

No heh, "joudun" soittamaan keikoilla Lacun aikana tehtyä Popedaa ja oon nähny miten Lacu ne vetää livenä. Voin vain toivoa, että vetäessäni mahdollisimman harva yleisöstä tuntee Lacun soittoa... ;)
krautio
07.12.2009 07:38:34

Lacu on paras rumpali Suomessa.
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Cimble
07.12.2009 09:00:17
krautio: Lacu on paras rumpali Suomessa.

Noh, koitetaanpa silti rauhoittua. :) Kukaan ei ole paras ja eri tyylien rumpaleita on vaikea pistää järjestykseen.
krautio
07.12.2009 11:25:13

On se paras...

Cimble: Noh, koitetaanpa silti rauhoittua. :) Kukaan ei ole paras ja eri tyylien rumpaleita on vaikea pistää järjestykseen.
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Cimble
07.12.2009 11:42:19
krautio: On se paras...

Popedan paras ja Suomen ehdotonta kärkeä rokissa/hardrokissa/hevirokissa. Mutta hikinen se oli, kun kerran kosketin meidän ollessa lähekkäin.
Rockjäbä1978
07.12.2009 11:53:35 (muokattu 07.12.2009 11:57:44)
Cimble: Pyh! Melko tuhnu se on!

No heh, "joudun" soittamaan keikoilla Lacun aikana tehtyä Popedaa ja oon nähny miten Lacu ne vetää livenä. Voin vain toivoa, että vetäessäni mahdollisimman harva yleisöstä tuntee Lacun soittoa... ;)

Ite olen nähnyt vuonna 2008 noin kymmenen Popedan keikkaa ja saman määrän tänä vuonna 2009. Omasta mielestäni Lacu on parempi rumpali kuin ex-rumpali Rautajoki. Lacu pysyy hyvin rytmissä ja kompit kulkee upeesti enkä ole huomannut keikoilla mitään mokiakaan (melkein selvänä aina kuuntelen). Paljon tarkempi se on kuin Rautajoki ja fillit on hienompia. Samoin osaa ja pystyy soittamaan hyvin monityylisesti eri biisejä ja osaa soittaa hyvin monenlaista kamaa.

Soiton lomassa se vielä heiluu kuin mielipuoli, tekee vaikka mitä temppuja ja ilmeitä, heittelee ja pyörittelee kapuloita vaikka mitenpäin>riehuu jopa hieman liikaakin niin, että meinaa varastaa kokoajan muun huomion keikan seuraamisesta.

Sen oon huomannut että niitä "pönttöjä hänen setissään ei oo mitenkään kovin paljoa. Monilla muilla rumpaleilla on tomeja vaikka miten paljon ja useampi bassarikin. Lacun setissä on sen sijaan ihan pirusti peltejä joita se läiskii hyvin paljon. Lacun jalkatyöskentely on kyllä erinomaista.

Tässä Popedan esittämässä cover-biisissä on paljon erityylistä rummutelua rummuttelua ja mä en ainkaan sanois että Lacu on huono. Kyllä se on aikakin Popedan paras rumpali.

http://www.youtube.com/watch?v=lSu5zu6N81Y

Tässä vielä muutama pätkä Lacun soittoa ja Popedaa ylipäätään (Pakkahuoneelta 05.12.09)

http://www.youtube.com/watch?v=2D4uvg5LWl4

http://www.youtube.com/watch?v=c5pHw8wtcKQ

http://www.youtube.com/watch?v=769BuHNM81Q

http://www.youtube.com/watch?v=Ius0VU31Ivc

http://www.youtube.com/watch?v=1J7S6p_jX3I

http://www.youtube.com/watch?v=FrlP9_cMAXo

http://www.youtube.com/watch?v=MeFjYifFIuM
Rockjäbä1978
07.12.2009 11:56:36
Cimble: Pyh! Melko tuhnu se on!

Oliskos jossain pätkää jossa olis herran soittoa eli siis sun soittoa. Olisi mukava kuunnella. Ihan mielenkiinnosta olis kiva verrata.
Cimble
07.12.2009 13:51:14 (muokattu 07.12.2009 13:51:47)
Rockjäbä1978: Oliskos jossain pätkää jossa olis herran soittoa eli siis sun soittoa. Olisi mukava kuunnella. Ihan mielenkiinnosta olis kiva verrata.

No onpas kiva alkaa vertaamaan Lacuun. Pistin kuitenkin pikaviestillä linkin kuunneltavaksi demotasoiseen Elämässä pitää olla runkkua-biisiin, jossa rumpaloin. Lacun soittoon verrattaessa yleisesti vedän tottakai vähemmän tyylikkäästi, epävarmemmin ja simppelimmin livenäyttävyydestä puhumattakaan, mutta olikohan siinä mitään yllättävää.
Cimble
07.12.2009 14:13:36
Rockjäbä1978: Omasta mielestäni Lacu on parempi rumpali kuin ex-rumpali Rautajoki.

Ihme mielipiteet. ;)

Lacu pysyy hyvin rytmissä ja kompit kulkee upeesti enkä ole huomannut keikoilla mitään mokiakaan

Taidat olla aisteiltasi vähän vajaa. ;)

Sen oon huomannut että niitä "pönttöjä hänen setissään ei oo mitenkään kovin paljoa. Monilla muilla rumpaleilla on tomeja vaikka miten paljon ja useampi bassarikin.

Onhan sillä nyt tarpeeksi jopa monipuoliseen rokin soittoon. Ja liekö Laculla tuplapedaali?

mä en ainkaan sanois että Lacu on huono.

Tunnusta nyt vaan tosiasiat. ;)

Tässä vielä muutama pätkä Lacun soittoa...

Tuossa on muutama liikaa...
Rockjäbä1978
07.12.2009 14:18:53
Cimble: Ihme mielipiteet. ;)

Taidat olla aisteiltasi vähän vajaa. ;)

Onhan sillä nyt tarpeeksi jopa monipuoliseen rokin soittoon. Ja liekö Laculla tuplapedaali?

Tunnusta nyt vaan tosiasiat. ;)

Tuossa on muutama liikaa...

No okei Lacu on sitten surkea ja sä oot helvetin hyvä rumpali. Sulla on erikoinen ja sarkastinen asenne ja erikoinen, alentava, arvosteleva, piikittelevä jopa ilkeäkin tapa kirjoittaa. Ehkä se on sun jotain sarkasmias ja erikoista huumoria, mutta kaikki ei sitä ota huumorilla.
Cimble
07.12.2009 14:34:41 (muokattu 07.12.2009 14:53:24)
Rockjäbä1978: No okei Lacu on sitten surkea ja sä oot helvetin hyvä rumpali.

Nyt oot ymmärtänyt ihan väärinpäin.

Sulla on erikoinen ja sarkastinen asenne ja erikoinen, alentava, arvosteleva, piikittelevä jopa ilkeäkin tapa kirjoittaa.

Sarkastinenkin, mutta alentava arvostelu tuossa oli kylläkin itseäni kohtaan verrattaessa Lacuun. Ja Rautajokea kohtaan. Mutta tiedän Rautajoenkin olevan sen verran hyvä rumpali, etten edes kuvittele olevani samalla tasolla koskaan. Kuitenkin luulisin tuosta käyneen selväksi, että arvostan Lacua soittoineen hyvin paljon.

Ehkä se on sun jotain sarkasmias ja erikoista huumoria

Sitähän kai se on. Se "huumori" voi joskus olla erikoisempaa, kuin helpoin, vähäeleisin ja turvallisin tyyli.

mutta kaikki ei sitä ota huumorilla.

Tämä näkyy. Sorry aiheettomasta ja hämäävästä piikittelystä, mutta noita linkkejä oli aika paljon. Yritän kuitenkin itsekin hillitä "huumoriani".
Rockjäbä1978
07.12.2009 14:37:06 (muokattu 07.12.2009 15:18:28)
Nin ja mitä mokiin tulee: niin Laculta en ole niitä keikoilla huomannut. Toki en kaikkia Popedan keikkoja oo nähnyt 2008 ja 2009, mutta ihan tarpeeksi jotta voin sanoa, että itse en ole huomannut Lacu soitossa mokia tai epätarkkuutta. Costello sen sijaan on joskus joissain biiseissä tehnyt virheitä (ne olen huommanut selkeämmin) ja esim. Kellot lyö kitaraosuudet ei ihan samaan tapan onnistu kuin joskus aikanaan onnistui ja jotain muitakin mokia olen huomannut Costilta. Erinäisiä virheitä ja sähellyksiä on sille sattunut. Mellu vetää aina tasaisen varmasti eikä mokaile vaikka se on varmaan nyky-Popedassa ainut joka keikallakin tissuttelee ja silti soittaa tosi upeesti vaikka melkein aina onkin paljon paikallaan eli ei ole mitenkään visuaalinen esiintyjä. Iso-Pate Kivinen on myös loistava kosketinsoittaja vaikka toki Kemppinenkin oli huikean hyvä silloin kuin Popedassa oli. Paras urkuri Popedassa oli kuitenki Safka. Se oli vaan kaikista taitavin.

Itse olen nähnyt myö paljon videoita ja dvd:n Popedalta ajalta 2001-2007 ja käynyt myös edellisen kokoopanon keikoilla ja sitä mieltä vaan itse olen, että Lacu on tarkempi ja kaikinpuolin parempi kannuttaja kuin Arska. Mitä myös muiden Popedan fanien kanssa olen jutellut ja netissä keskutellut Popedaan liittyvillä sivuilla niin melkeimpä kaikki on sitä mieltä, että Lacu on paras rumpali Popedassa ja Arska huonoin. Monen mielestä toinen erittäin hyvä rumpali Popedassa oli vanhempi Holm.

Mitä muihin rumpaleihin tulee, niin Toikka on todella hyvä vaikka en YÖ:stä tykkääkään. Frogley oli hyvä myös. Muita joita arvostan on Mongo Aaltonen ja sekä Vilkkumaan nykyinen että entinen rumpali ja sitten Kolmannen naisen Kallioniemi. Juicella oli myös huippuhyviä kannuttajia aina kokoonpanoissaan. Syrjän Aku on myös mielestäni loistava.

Mitä Popedan nykykokoonpanoon tulee niin se toimii kuin sveitsiläinen laatukello. Se on todella ensiluokkainen, hyvin yhteensoiva ja upeasti soundaava ryhmä joka esiintyy ja soittaa hienosti ja viihdyttävästi. Kerrassaan upeeta, rupista, rokkaavaa, energistä äijäenergiaa ja menoa sen 1.15-2h minkä yleensä esiintyvät. Jätkät myös älyy nykyään rakentaa ne setit niin, että ne typerimmät ja huonoimmat vedot yleensä jätetään listoilta pois ja jokainen biisi listassa on jollain tavalla erinomainen tai mainio kipale.

Mustajärvi on myös nykykuosissa todella loistava esiintyjä, viihdyttäjä ja tulkitsija&laulaja sekä yleisön villitsijä. Ainoastaan se joskus häiritsee, että Pate edelleen selvänäkin jättää joskus jotain sanoja laulamatta, muuttelee niitä ja mölisee jotain omiaa joskus jossain biisissä joihinkin kohtiin vaikka tietää tasan tarkkaan miten se laulu menee. Slovarit ja keskitempoiset rallit hän yleensä vetää sanatarkasti, mutta mitä nopeempi veto tai villimpi biisi ja mitä enemmän Pate itse villiintyy tai innostuu kuin pikkupoika biisin aikana, niin se tarkoitta välillä sitä, että kappale meinaa mennä lekkeriksi ja huumoriksi Paten osalta. Joskus myös huomaa, että Patea ei kiinnosta ihan niin hirveästi joinain iltoina laulaa jotain tiettyä biisiä tai tiettyjä biisejä ja sitten sen biisin laulut menee niin, että sanoja muuntelee sanoja tai jättää jotain laulamatta tai yleisön laulettavaksi tai nielee sanojen loppuja yms.

Pakkahuoneen keikka oli todella mahtava, energinen, rokkaava, raju, räväkkä, hikinen ja hauska! Lahdesa oli viikko sitten myös todella huikea veto, joten en olis uskonut, että vielä astetta huipumpi&huikeampi keikka olis luvasa. Popeda on todella noussut huimalle tasolle niistä parin vuoden takaisista pohjamudista (pohjamudissa oltiin oltu melkein koko 2000-luvun alku ja pahin oli se vuosi 2007). Sen uusin levy, Paten uusin Soolo ja Popedan kaksi viimeisintä keikkavuotta ja ennenkaikkea tämä aivan loistava uusin kokoonpano ovat todistaneet, että huipulle on palattu.

Myös yleisö on löytänyt bändin jälleen: uusia fanejakin on tullut vaikka kuinka, monet bänsin hylläneet ovat palanneet ja tuvat&salit on olleet aina loppunmyyty (vaikka harvoin ne jäähälleissä esiintyy) ja bändi on päässyt jopa esiintymään paikkoihin joita on pidetty liian fiineinä tuon tyyppisille bändeille. Monet halukkaat on myös jääneet oven ulkopuollelle kun liput on myyty hyvissä ajoin loppuun ja tulijoita olis ollut enempikin. Eikä ne kaikki paikat ole olleet mitää pieniäkään paikkoja vaan Pakkahuonetta, Tavastiaa, Finlandia-klubia, Caribia-halliam Hullu poro areenaa yms. mestoja. Ei maailmanlaajuisesti mitään suuria mestoja, mutta Suomessa ihan isojakin paikkoja.
Atomic Cafe
07.12.2009 18:53:41 (muokattu 07.12.2009 19:39:37)
Tällä jätkällä on isot pöntöt
http://www.youtube.com/watch?v=QSMuP5VG_U0&feature=related

Tällä yhtyeellä oli hyvä rumpali ja basisti:
http://www.youtube.com/watch?v=Ny58FqtTOmY
VolmariKuulapää
08.12.2009 17:33:43

Cimble:

Ja liekö Laculla tuplapedaali?

Ei öle. Ihan "perus"pedaalilla paukuttelee menemään. Popedan soittajat ovat varmaan niitä harvoja, jotka osallistuvat roudaukseen - ja vielä molempiin suuntiin. Ainakin Lacu, Jyrki K. ja jopa itse Costello tuuppaileva laatikoita sulassa sovussa muun rahvaan kanssa keikoilla.
Paska basisti - jyrkkä ei sooloille.
moikki
08.12.2009 19:40:12
VolmariKuulapää: Ei öle. Ihan "perus"pedaalilla paukuttelee menemään. Popedan soittajat ovat varmaan niitä harvoja, jotka osallistuvat roudaukseen - ja vielä molempiin suuntiin. Ainakin Lacu, Jyrki K. ja jopa itse Costello tuuppaileva laatikoita sulassa sovussa muun rahvaan kanssa keikoilla.

On sillä tuplapedaali..
Albert Järvinen on jumala!
VolmariKuulapää
08.12.2009 20:00:28

moikki: On sillä tuplapedaali..

Jaa, voipi pitää paikkaansa. Vähän olenkin miettiny, miten se niistä kaikista selviää tavan pedaalilla. Tyhmä basisti myöntää erheensä, joka ei sinällänsä kyllä laske Lacun arvoa kovana kolistelijana. Tuollaisen koneen kanssa kun pääsis itsekkin joskus soittelemaan...
Paska basisti - jyrkkä ei sooloille.
mikaman
08.12.2009 21:53:37 (muokattu 09.12.2009 20:48:20)
VolmariKuulapää: Jaa, voipi pitää paikkaansa. Vähän olenkin miettiny, miten se niistä kaikista selviää tavan pedaalilla. Tyhmä basisti myöntää erheensä, joka ei sinällänsä kyllä laske Lacun arvoa kovana kolistelijana. Tuollaisen koneen kanssa kun pääsis itsekkin joskus soittelemaan...

On tuplapedaali (Pearlin Eliniminator), jos ei oo hiljan vaihtanu.

Muokk. Pearlin Eliminator.
"Hullut sekoo, viisaat tietää ja rapparit rakastaa... --Ja pojat soittaa kitaraa..." -Popeda: Da Da
Cimble
09.12.2009 12:55:58
moikki: On sillä tuplapedaali..

Niin, kyllähän se tukuttaa välillä tuplakomppeja, ainakin Back to the Rainbow-projektissa ja Popedan keikkojen rumpusooloissa. Joissakin Popedan biisien filleissä myös saattaa esiintyä tuplavivahteisuutta. Ja sitten esim. Aino-biisissä on ihan tekemällä tehty kompissa esiintyvä tuplaväritys. Se on jo selvästi tuplilla soitettu.
Bullitt
20.12.2009 16:05:56
Kävin siinä eilen kahtomasa Popedaa ensi kertaa livenä kun olivat Nivalassa soittamasa. Samalla tuli huomattua se, että Lacun ilmeisen kiistelty soittotyyli ei iskeny ainakaan meikäläiseen. Omasta mielestäni, en siis väitä että tämä on ehdoton totuus, mutta mielestäni Lacun soitosta päällimmäisenä jäi mieleen ylenpalttinen kohkaaminen ja tietynlainen tyylitajuttomuus. Lacu kyllä riehu ja heilu hyvään show-meininki tyyliin, mutta meikäläisen mielestä riehuminen alko menemään paikoin jo yli. Ja toisena, ehkä tärkiämpänä seikkana Lacu soitti paikoin aika mauttomasti. Peltejä oli soitossa ihan liikaa ja fillit sekä yleisesti kaikki yli vedetyt kikkailut alko toistaan ihtiään. Kaikista karsein tyylimoka mun mielestä oli Tahdotko mut tosiaan -biisiin vedetyt tuplapyrähdykset. Suoraa komppia ilman turhia kikkailuja mies soitti tosi harvaan. Kaiken kaikkiaan, tuli mieleen että Lacun kannattais ehkä kokeilla välistä "vähemmän on enemmän" -periaatetta soittonsa suhteen. Ja nakata se tuplapedaali helvettiin.

Toki Lacun soitto oli siinä mielessä onnistunutta että suurempia virheitä/mokia en huomannut. Muun pändin soitossa ei korviin pistänyt mitään ihmeempiä, mutta kiippari- ja basso-osaston esiintyminen oli melko laimeaa. Pate oli kuitenkin hyvässä vireessä ja keikka kuulosti Lacua lukuunottamatta hyvältä. Settilistassakin oli pari positiivista yllätystä, ja viimeseen encoreen, Ukkometsoon, vedetyt Black night -riffit oli ihan piristäviä. Rynnivät juntit yleisössä ärsytti.
Ja huom, nämä olivat vain meikäläisen omia havaintoja ja mielipiteitä!
Kaikki paitsi veneily on turhaa. "Jes voitettiin. Eurokin on kalliimpi ku dollari. Ne on ihan läskejä." -Lennu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)