Grugi 08.12.2009 08:18:05 (muokattu 08.12.2009 08:52:53) | |
---|
Miten täällä ollaan taas livetty tälle urpoilu ja nälvimis linjalle? Eikö sitä nyt osata saatana olla aikuiset ihmiset :) SDMF |
Juzpe 08.12.2009 08:35:15 (muokattu 08.12.2009 08:47:26) | |
---|
Miten täällä ollaan taas livetty yälle urpoilu ja nälvimis linjalle? Älä muuta sano... kaikki lähti taas liikkeelle lähes asiallisesta kysymyksestä. Kysymys tulkittiin niin, että kysyjä nyt ei varmaan diggaa jostain asiasta X josta kysymykesn esitti, vaikka todellisuudessa oli kiinnostunut asiasta ja kysyi sen takia. Ainiin... täähän on tosin kyllä kitarakamapalstalla ihan perusmeininkiä... :/ Toivottavasti ei pesiydy tänne. No se on kato kun pääsee tarpeeksi syvälle johonkin juttuun... Mutta ei toi siltikään vastaa mun alkuperäseen kysymykseeni siitä, että mistä mun jutuista tän johtopäätöksen voi vetää, etten pidä roots-musasta, niinkuin nyt vaikuttaa... Tai sit johtopäätös oli omasta päästä eikä liittyny mun juttuihin millään lailla. En oikeen diggaa siitä, että jos ei ymmärrä lukemaansa niin sit vedetään ihan omia johtopäätöksiä. Asioiden kyseenalaistaminen ja asioista kyseleminen osottaa minusta ainakin mielenkiintoo asioita kohtaan. Jos en diggailis näistä roots-pohjasiin (tai niiden johdannaisiin) liittyvistä meiningeistä, en katsois mitenkään tarpeelliseks kirjotella tänne roots-osastolle. Enkä osallistuis roots skaboihin. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan |
BigPapa 08.12.2009 10:02:12 (muokattu 08.12.2009 10:08:52) | |
---|
Asioiden kyseenalaistaminen ja asioista kyseleminen osottaa minusta ainakin mielenkiintoo asioita kohtaan. Jos en diggailis näistä roots-pohjasiin (tai niiden johdannaisiin) liittyvistä meiningeistä, en katsois mitenkään tarpeelliseks kirjotella tänne roots-osastolle. Enkä osallistuis roots skaboihin. Roots-skaba ei liene oikea paikka kyseenalaistaa tiettyjä asioita. Asioista voi skabassa toki kysellä. Kyllä kai tossa sun jossain kyseenalaistamisessa ja kysymyksissä oli sellaisia piirteitä jotka saattaa tulkita niin, ettei kyseinen henkilö ole kauhean kiinnostunut rootsista vaan enemmänkin roots-skaban ja rootsin mollaamisesta. Ja WW, must ihan oikeesti tulee kohta Yksioikoinen Tosikko jos toi valittaminen jatkuu vielä jonkin aikaa. Jos ei taustat kelpaa ja muutenkin roots on ihampaskaa, niin ei tänne ole pakko tulla mellastamaan. Sitten toi päänaukominen siitä, että täällä vaan kopioidaan joitakin ja ei soiteta mitään omaa, on aivan sköndä puhetta. Luulet sä olevas joku maailman persoonallisin ja omintakeisin humppakitaristi. Moni täällä rootspuolella soittavista on ottanut vaikutteita monilta esikuviltansa, huom monilta. Eikä siinä ole kyse mistää palvonnasta, jos et tajunnut. Näistä vaikutteista kehittyy se oma tyyli, jossa saattaa kuulua esikuvien vaikutusta ihan itsestäänselvästi. Ihan oikeesti jos ei sua kiinnosta niin pysy pois roots-skabasta. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Juzpe 08.12.2009 10:08:42 (muokattu 08.12.2009 10:09:31) | |
---|
Kyllä kai tossa sun jossain kyseenalaistamisessa ja kysymyksissä oli sellaisia piirteitä jotka saattaa tulkita niin... Voitko vaikka lainata nää mainitsemas piirteet noista mun kysymyksistäni ja kyseenalaistamisistani tänne, niin mä itsekin ymmärän sun käsitykses tästä mollaamisesta. Mun mielestä on parempi kyseenalaistaa asioita sellasessa paikassa, jossa pyörii tyyppejä joita asia kiinostaa. En jaksa oikeen uskoo, että hewipalstalla ketään kiinostaa rootsista jutella. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan |
BigPapa 08.12.2009 10:10:19 (muokattu 08.12.2009 10:15:03) | |
---|
Juzpe: Voitko vaikka lainata nää mainitsemas piirteet noista mun kysymyksistäni ja kyseenalaistamisistani tänne, niin mä itsekin ymmärän sun käsitykses tästä mollaamisesta. Mun mielestä on parempi kyseenalaistaa asioita sellasessa paikassa, jossa pyörii tyyppejä joita asia kiinostaa. En jaksa oikeen uskoo, että hewipalstalla ketään kiinostaa rootsista jutella. Tässähä näitä: Entä onx irlantilaiset juomalaulut rootsia? Selittäkäähän viksummat mulle tää juttu. Vai onko oikeeta rootsia oikeesti vaan lahjetempo valkosten miesten brittibluesvingutus niinku Kläpäerkki, Free tjms..? Eli siis se brittivingutus ei oo rootsia. Asia selvä. Tai on ainaki ihan yhtä rootsia ku irkkustandardit. Minusta ainoo selkee määritelmä rootsille nimittäin on se, että ku joku paikallinen mukamooses sanoo jonkun musan olevan juurevaa tai rootsia tai saman jollain muulla kielellä, niin se nyt sitte vaan saa kaikki hännystelijät ja perseennuolijat sanomaan kuorossa "niinmuutenonki". Koskee kyllä vitun montaa muutakin musagenreluokitteluhommaa tää sama jutuu. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Grugi 08.12.2009 10:15:42 | |
---|
Kyseenalaistamisessa ei mitään pahaa ole, mutta se että jotakuta ei jokin vastaus miellytä tai vaikka ei itse olisikaan samaa mieltä asiasta aiheuttaa saatanallisen kalapaliikin niin ei hyvää päivää. Mielipiteitä on just niin monta kun on keskustelijaa ja yleensä jonkun mielipide eriää muiden mielipiteistä tai ajatusmallista. Mun mielestä tämä on juuri se paikka missä voi ja pitääkin kyseenalaistaa rootsin koko olemus koska täällä sitä tietoa on ja sitä tietoa PITÄÄ voida jakaa ilman että on palkokasvit hengitysteissä. SDMF |
BigPapa 08.12.2009 10:17:41 (muokattu 08.12.2009 10:22:06) | |
---|
Grugi: Kyseenalaistamisessa ei mitään pahaa ole, mutta se että jotakuta ei jokin vastaus miellytä tai vaikka ei itse olisikaan samaa mieltä asiasta aiheuttaa saatanallisen kalapaliikin niin ei hyvää päivää. Mielipiteitä on just niin monta kun on keskustelijaa ja yleensä jonkun mielipide eriää muiden mielipiteistä tai ajatusmallista. Mun mielestä tämä on juuri se paikka missä voi ja pitääkin kyseenalaistaa rootsin koko olemus koska täällä sitä tietoa on ja sitä tietoa PITÄÄ voida jakaa ilman että on palkokasvit hengitysteissä. Mä tiätsä, ihan vaan mielummin soittasin näissä skaboissa, kun kattelisin turhaa päänaukomista Roots-skabojen keskustelussa. Perustakaa oma ketju niitä kyseenalaistamisia varten. Sitä tässä niinku yritän sanoa ja tähdentää. Ja onhan tässä vielä sekin, että millaisella tyylillä näitä asioita esitetään. Ne voi esittää asiallisesti tai vähemmän asiallisesti. Tätä jälkimmäistä nyt näkys olevan täällä liikkeellä. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Grugi 08.12.2009 10:21:06 | |
---|
BigPapa: Mä tiätsä, ihan vaan mielummin soittasin näissä skaboissa, kun kattelisin turhaa päänaukomista Roots-skabojen keskustelussa. Perustakaa oma ketju niitä kyseenalaistamisia varten. Sitä tässä niinku yritän sanoa ja tähdentää. Mä en kyllä tarkottanut että täällä ketään aukoo päätää vaan että asiasta pitää voida kysyä ja keskustella ihan sovussa. Tuntuu olevan taas pinna tiukilla yhdellä jos toisella, liekö tää kaamos ja joulustressi sitten syynä moiseen. SDMF |
BigPapa 08.12.2009 10:23:28 | |
---|
Grugi: Mä en kyllä tarkottanut että täällä ketään aukoo päätää vaan että asiasta pitää voida kysyä ja keskustella ihan sovussa. Tuntuu olevan taas pinna tiukilla yhdellä jos toisella, liekö tää kaamos ja joulustressi sitten syynä moiseen. Mutta eikös olis asiallista perustaa tosiaan roots-puolelle ihan oma kyseenalaistamis ketju, mielummin kuin tehdä sitä juuri tässä roots-skaban keskustelussa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
BigPapa 08.12.2009 10:30:33 (muokattu 08.12.2009 10:30:45) | |
---|
WanhaWetäjä: Juu ei, niinkun mä tossa aiemmin totesin (LUE AJATUKSELLA NÄITÄ JUTTUJA) mä matkin "suvereenisti" mitä vaan GENREA, en suinkaan puhunut yksittäisistä soittajista, enhän? Mitään suunnattomia kitaristi-imitaattorin lahjoja ei nuo tämän palstan jumalat AJ,AK,EC ja BBK eivät toki vaadi, mutta mun ajatusmaailmaan suoranainen ja tietoinen toisten matkiminen saati heidän lickiensa kopsaaminen ei ole koskaan kuulunut. Vedellään vaan omasta päästä käsin niitä näitä kuvitellen että tää saattas passata tähän, tai sitten ei ;-) No mitä jos matkisit tähän skabaan bluesgenreä, skaboissa soittaa porukkaa joiden ei tarvitse sitä matkia vaan ainoastaan luontevasti soittaa sitä. Ei tällä palstalla jumalia ole, korkeintaan vaikutteiden antajia ja et varmaankaan ymmärrä mitä se tarkoittaa. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Mä tiätsä, ihan vaan mielummin soittasin näissä skaboissa... No mitä sä sit täälä jauhat? Tää palsta on sitä kai varten, että täälä jutellaan asioista. Jos mun mielipiteet, naama, kysymykset, tapa esittää asiat tms. ei sua miellytä, niin ei voi mitään. Eiköhän tää sun pointtis näiltä osin tullu selväks. Mulla ei o tarkotustakaan miellyttää, vaan keskustella asioista. Vai kuvitteletsä kenties olevas enemmän oikeessa näissä asioissa ku joku muu? Sit mä kyllä ymmärrän ton sun suhtautumises. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan |
BigPapa 08.12.2009 10:34:35 (muokattu 08.12.2009 10:37:39) | |
---|
Juzpe: No mitä sä sit täälä jauhat? Tää palsta on sitä kai varten, että täälä jutellaan asioista. Jos mun mielipiteet, naama, kysymykset, tapa esittää asiat tms. ei sua miellytä, niin ei voi mitään. Eiköhän tää sun pointtis näiltä osin tullu selväks. Mulla ei o tarkotustakaan miellyttää, vaan keskustella asioista. Vai kuvitteletsä kenties olevas enemmän oikeessa näissä asioissa ku joku muu? Sit mä kyllä ymmärrän ton sun suhtautumises. Palsta on sitä varten mutta perusta nyt se kyseenalaistamis ketju erikseen, ettei tää jauhaminen jatku täällä. Heittäkää siellä mitäprovoa WW:n kanssa haluatte mutta jättäkää nyt jumalauta tää roots-skaba rauhaan. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Korggari 08.12.2009 10:49:19 (muokattu 08.12.2009 10:50:37) | |
---|
Kun juzpe tuossa aiemmin kyseli mikä musa on rootsia ja mikä ei niin ainakaan minä en pystyny huomaamaan siinä kysymyksessä mitään provosoivaa ? Ja itekkin yritin wikipedian kautta antaa asiallista vastausta kysymykseen,, nuo ww:n kommentit taas olivat osittain melko kärkeviä ja niistä tietysti joku saattaa provosoituakin,, |
Juzpe 08.12.2009 11:13:21 | |
---|
Kun juzpe tuossa aiemmin kyseli mikä musa on rootsia ja mikä ei... Nii... sitä mäkin vähän ihmettelin. Sit perustetaan omia ketjuja, että nää Juzpe ja WW (ja ehkä muutkin mulkut joitka *KEHTAA* kyseenalaistaa pyhän sanan ja vielä pyhässä roots-skaba ketjussa! Jumalauta!) voi mennä keskenään "provoilemaan" jonnekkin muualle... Tää keskustelu alkaa minusta vaikutta siltä niinku oisin piirtäny Muhammedista pilakuvan. Mun esittämiini kysymyksiin jäi sen sijaan vastaukset aika laihanpuoleisiks. Harmi sinänsä. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan |
Tuomo_ 08.12.2009 11:33:30 | |
---|
Mun mielestä viimeiset taustat ovat olleet tosi hyviä, kun ne ovat olleet Bluesia. Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues. |
BigPapa 08.12.2009 11:58:20 (muokattu 08.12.2009 13:11:55) | |
---|
Juzpe: Nii... sitä mäkin vähän ihmettelin. Sit perustetaan omia ketjuja, että nää Juzpe ja WW (ja ehkä muutkin mulkut joitka *KEHTAA* kyseenalaistaa pyhän sanan ja vielä pyhässä roots-skaba ketjussa! Jumalauta!) voi mennä keskenään "provoilemaan" jonnekkin muualle... Tää keskustelu alkaa minusta vaikutta siltä niinku oisin piirtäny Muhammedista pilakuvan. Mun esittämiini kysymyksiin jäi sen sijaan vastaukset aika laihanpuoleisiks. Harmi sinänsä. Ehkä olen ymmärtänyt väärin tämän keskustelun roots-skabasta? Siitähän tässä ketjussa on tarkoitus keskustella, mun mielestä, roots-skabasta ja siihen sisältyvistä asioista, eikä niinkään sen kyseenalaistamisesta, että mikä on rootsia. For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
Manetti 08.12.2009 14:11:34 | |
---|
Juzpe: Mun esittämiini kysymyksiin jäi sen sijaan vastaukset aika laihanpuoleisiks. Harmi sinänsä. Sähän sait monta hyvää vastausta kysymyksiisi. Mikä jäi vielä epäselväksi, kerro, niin yritetään vastata. Tähän kysymykseesi ei ole vielä vastannut kukaan: Kuinka sitova on sääntöjen kohta: "Kaikki roots-musiikista aidosti pitävät..." Täytyykö tää "aito pitäminen" todistaa jollain tavalla? Vastaan omalta osaltani: aitoa pitämistä ei tarvi erikseen todistaa, se käy yleensä ilmi henkilön soitosta, palautteesta ja halusta olla mukana näissä skaboissa. http://www.youtube.com/watch?v=DEEfRqt95dw |
latuska90 08.12.2009 14:14:54 (muokattu 08.12.2009 14:24:10) | |
---|
tahtah: Mun mielestä viimeiset taustat ovat olleet tosi hyviä, kun ne ovat olleet Bluesia. Samaa mieltä. Kyllä nämä bluestaustat automaattisesti houkuttelee meikäläisen osallistumaan. Bluesissa on vetovoimaa. Edit: Kuten taisin jo aikaisemmin mainita, että blues, rhythm & blues, blues-rock, southern rock, country ja rock'n'roll (+ muutama johdannainen) -tyyliset/henkiset taustat olis just Roots-skaban suola. Mielellään EI poikettaisi noista. Sooloskabassa sitten ne kaikki muut mahdolliset... Mut mun mielestä BLUES olis ehkä se tyylisuunnaltaan kaikkein paras taustavaihtoehto roots-skaboihin, josta tahtahkin on varmasti samaa mieltä. "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
WanhaWetäjä 08.12.2009 17:01:37 | |
---|
latuska90: Samaa mieltä. Kyllä nämä bluestaustat automaattisesti houkuttelee meikäläisen osallistumaan. Bluesissa on vetovoimaa. Tämä ei ole sitten mitään kettuilua vaan selvistä päin (vilpitön ja julkinen anteeksipyyntö viime öisestä kaikilta, eritoten Velsalta, olin huomattavasti humalassa, ei siitä sen enempää ) ja ihan omakohtainen huomio näistä skabataustoista ; mä ymmärän sen että blues on pohjimmiltaan yksinkertaista musaa ja suuri osa siitä on kolmea duurisointua yleensä E:stä tai A:sta pikkasen eri kierroilla ja tempoilla. Vastoin monen "bluesjäärän" luuloa ja varmaan vastoin joitain omia kirjoituksianikin, mä soitan hyvin mielelläni bluesia, joskin kiva olis jos vaihtelun vuoksi edes joka kolmas skaba olis jotain muuta kuin sitä kolmea duurisointua pikkasen eri tempolla ja eri laatikosta.Tai sitten musta vaan tuntuu että nää taustat on aina sitä yhtä ja samaa...? Oli miten oli, näistä skaboista saa aika helposti sen käsityksen että blues ei ole mitään muuta kuin kolmea duurisointua ees taas.Noi midihöpinät nyt oli mitä oli, mä en henk.koht. pidä noista GM-saundeilla tehdyista pohjista, niistähän puuttuu se bluesin alkuvoima, inhimillisyys ja tunne lähes kokonaan.Mä olen aikanaan soittanut ammatikseni bändissä missä osa biiseistä oli just noita GM-pohjia, siitä johtuu mun allergiani noihin taustoihin.Keikkämäärä oli keskimäärin 15/kk, 5 settiä ilta ;-) Edit: Kuten taisin jo aikaisemmin mainita, että blues, rhythm & blues, blues-rock, southern rock, country ja rock'n'roll (+ muutama johdannainen) -tyyliset/henkiset taustat olis just Roots-skaban suola. Mielellään EI poikettaisi noista. Sooloskabassa sitten ne kaikki muut mahdolliset... Mut mun mielestä BLUES olis ehkä se tyylisuunnaltaan kaikkein paras taustavaihtoehto roots-skaboihin, josta tahtahkin on varmasti samaa mieltä. Kuten sanoin, blues lienee muutakin kuin kolmea duurisointua? Hyvä ajatus oli tuo "rölöketju" rootsista, sinne sitten vääntämään ;-) |
MadMatt 08.12.2009 17:26:12 (muokattu 08.12.2009 17:26:46) | |
---|
WanhaWetäjä: Kuten sanoin, blues lienee muutakin kuin kolmea duurisointua? Totta. Monissa hienoissa blues-biiseissä ei ole kuin yksi sointu ;) |