Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aktiivi pa
1
tomukka
08.12.2009 00:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aktiivikapit olisi hakusessa, mutta kun olen niin onneton tietämään vattien määristä, niin jotta kertokaa ihmeessä riittääkö keskisuureen Humppabänditoimintaan 300 wattinen ämyri vai pitäiskö olla se 500w? Tarkoitus on hankkia kokoluokasta 15". Aktiivisubbanen 18" on.
 
rintapek
08.12.2009 01:14:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomukka: Aktiivikapit olisi hakusessa, mutta kun olen niin onneton tietämään riittääkö keskisuureen Humppabänditoimintaan
 
Itte mistään tietämättömänä sorruin samaan.
Unohda vatit ja tuumat. Etti saundi ja äänenpaine.Mä en tiedä mikä on keskisuuri, mun stressiklubin keikalla tuskin koskaan on väkeä kolmeasataa. Kummemmin luukuttamatta ollaan pärjätty tol rcffän 310aalla ja parilla pikkusubilla.
Vatteja löytyy hiustenkuivaajasta ja imurista ja tuumia vaik aikuisvideoista, mut bändisi tuskin tommoisia kaipaa.
 
One kind of music only - the good kind
tomukka
08.12.2009 08:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo rcf vaikuttaisi varsin hyvälle vaihtoehdolle, mutta onko kellään kokemuksia Jbl eon 315 tai 515 aktiivikaapista? Samassa hintaluokassa pyörii tuon rcf:n kanssa. Subbanen olisi valmiiksi samaa sarjaa niin luulisi toimivan keskenään just eikä melkein, mutta noita kun ei pääse missään kokeilemaan meilläpäin.
 
SteveHarris
08.12.2009 12:25:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meil oli sama ongelma jonkinaikaa sitten, tuloksena juurikin art 310 ja sanon ettet pety! eniten äänenpainetta mitä ton kokosista pöntöist saa , ainakin tässä hintaluokassa, ja saundaakin hyvälle!
 
http://www.studiomjau.com/
Krisse82
08.12.2009 14:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomukka: Tuo rcf vaikuttaisi varsin hyvälle vaihtoehdolle, mutta onko kellään kokemuksia Jbl eon 315 tai 515 aktiivikaapista? Samassa hintaluokassa pyörii tuon rcf:n kanssa. Subbanen olisi valmiiksi samaa sarjaa niin luulisi toimivan keskenään just eikä melkein, mutta noita kun ei pääse missään kokeilemaan meilläpäin.
 
Meillä käytössä eon 510 yläpäinä ja eon 518 subbarit, asiallisia ovat ja todella kevyet roudata (7kg). Tosin hinta taitaa olla pikkusen kovempi kuin rcf 310:llä. Näistä kahdesta päädyin tohon Jbl:ään. Niistäkin tarpeeksi ääntä on tähän asti riittänyt.
 
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
NeliX4
08.12.2009 15:00:39 (muokattu 08.12.2009 16:27:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintapolitiikka on se mikä määrää aika suurella osalla.
 
QCS k8 tai k10:llä ja joku vaikka db tech sub 15 D tai 2 kpl sub 12 ajaa suurimman osan. 2,3-2,5k€
 
K8: http://www.dv247.fi/invt/65720/ ja eetuss:lta samaan hintaan Suomesta
http://www.stpaulssound.fi/kauppa/i … oduct_info&cPath=0&products_id=2958
 
juso
08.12.2009 20:35:09 (muokattu 08.12.2009 20:42:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarkoitus on hankkia kokoluokasta 15". Aktiivisubbanen 18" on.
Mä ettisin kyllä jotain kymppituumasta ennemmin kuin 15 tuumasta. Teillä kun toi subbari jo on niin mulla on sellanen näppituntuma että humppa hommissa 10 toimii yläpäänä parhaiten. On selkee ja tietyllä tavalla napakka niin ku tohon musatyyliin kuuluu. Tanakkaa särökitaraa ei oikeen 10 tuumasista irtoa mutta sitä noissa hommissa tuskin tarvitaankaan. Ite oon rcf:n leirissä mutta tuli testattua sekasin JBL: ja RCF:n vehkeitä niin ovat mielestäni niin eri koulukuntaa että valinta kallistuu JBL:n suuntaan kerran sen merkin subbanen sulla jo kerran on. Molemmat merkit saundaa hyvälle mutta sekasin sotkettuna aiheuttaa kyllä ylimääräistä päänvaivaa niiden virittämisessä balanssiin eikä siltikään saa kaivettua niiden parhaita puolia esiin vaan tulos on jonkin asteinen kompromissi.
 
tomukka
08.12.2009 22:13:31 (muokattu 08.12.2009 22:15:12)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juso: Ite oon rcf:n leirissä mutta tuli testattua sekasin JBL: ja RCF:n vehkeitä niin ovat mielestäni niin eri koulukuntaa että valinta kallistuu JBL:n suuntaan kerran sen merkin subbanen sulla jo kerran on. Molemmat merkit saundaa hyvälle mutta sekasin sotkettuna aiheuttaa kyllä ylimääräistä päänvaivaa niiden virittämisessä balanssiin eikä siltikään saa kaivettua niiden parhaita puolia esiin vaan tulos on jonkin asteinen kompromissi.
 
Kun puhut eri leireistä niin mielellään kuulisin isoimmat eroavaisuudet mitä kaapeissa huomasit.
 
juso
08.12.2009 22:42:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällä leirijaolla tarkoitan että kamat toimii suht vaivattomasti keskenään kun palikat samasta firmasta. Itse en noita ristiin hankkis. Toki saundierojakin löytyy mutta nää makuasioita. Mun mielestä JBL oli saundilleen kireämpi ja kompressoituneemman kuulonen ja erittäin selkeä. Jo aika pienellä volalla tunne että alkaa ottaan korviin eli aika keskiäänipainotteinen omasta mielestä hiukan riipiväkin. RCF taas sellanen että hanat saa vääntää aika kaakkoon ja vaikka meteliä olis kovastikkin niin mun korvaan lempeämmän kuulonen, mutta mukavan rouhea Toimii tosi hyvin ainaskin meidän hard rock musassa. Nää mun rcf:t on siis art 712.
 
Krisse82
08.12.2009 22:50:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juso: Tällä leirijaolla tarkoitan että kamat toimii suht vaivattomasti keskenään kun palikat samasta firmasta. Itse en noita ristiin hankkis. Toki saundierojakin löytyy mutta nää makuasioita. Mun mielestä JBL oli saundilleen kireämpi ja kompressoituneemman kuulonen ja erittäin selkeä. Jo aika pienellä volalla tunne että alkaa ottaan korviin eli aika keskiäänipainotteinen omasta mielestä hiukan riipiväkin. RCF taas sellanen että hanat saa vääntää aika kaakkoon ja vaikka meteliä olis kovastikkin niin mun korvaan lempeämmän kuulonen, mutta mukavan rouhea Toimii tosi hyvin ainaskin meidän hard rock musassa. Nää mun rcf:t on siis art 712.
 
En tiedä mistä asia johtuu, mutta itselläni päinvastaiset kokemukset, vertailussa silloin art 310 ja eon 510. Eli varmaankin niitä makuasioita.
 
Mutta jos subbari kaytössä, en itse ainakaan 12":sta suurempaa yläpäätä edes miettisi jos tanssimusaa soitetaan.
 
Jos vaikka opettelis soittamaan... mutta olisko se sitten enää kivaa?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «