Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vocoderia.
1
jurpontor
06.12.2009 22:52:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tilanne on päässyt ton synapoppailun kanssa siihen pisteeseen että vocoder on pakko saada. Mulla oli aikanaan ekan mallin Microkorg, sen vocoder oli ihan siedettävä kunnon mikillä. Mites, eroaako R3 tästä kuinka paljon, vai onko se sama p*ska eri paketissa? Onko muita varteenotettavia nykyvocodereita? Vintage-osasto tuntuis olevan kovin harvinaista.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
KoskPaavo
07.12.2009 00:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta multa Digitech Vocalist vm. 1992, En oo käyttänyt 12 vuoteen , toimii se kuitenkin. Sovitaan joku halpa hinta.
 
Humppamuseon intendentti
JPQ
07.12.2009 09:20:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offtopic mitenhän hyvä Novation KSRän vokooderi jotenkin jossain kuulin tykkäsin vielä vähemmän siitä mitä noista korgeista hämäränä muistikuvana. ps. testaisin itse mikkiä ei ole vielä ainakaan...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lukethesis
07.12.2009 13:15:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluaisin itsekin kunnollisen vocoderin.
 
Mulla on Korgin R3, sen vocoder on aika heikko. Artikulaatiosta ei saa mitään selvää, vaan kaikki on sellaista sitä "vocoder-mössöä", huonossa mielessä. Olen yrittänyt sitä eri patchien kanssa, kunnon mikrofonin kanssa (se mukana tuleva gooseneck on aika lelu) - ilman mainittavia tuloksia.
 
Eli: Korg R3:n vocoderilla saa korkeintaan jotain "mattoa" tai "taustalaulun" kaltaista, kunnon liidejä ei oikein.
 
Hyvää siinä on se, että sitä voi "soittaa" ihan niin kuin oikeaa vocoderia, näinhän ei esimerkiksi monissa softapluggareissa ole.
 
jurpontor
07.12.2009 14:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Osta multa Digitech Vocalist vm. 1992, En oo käyttänyt 12 vuoteen , toimii se kuitenkin. Sovitaan joku halpa hinta.
 
Miltäs tämä vekotin kuulostaa ja minkälaiset liitännät siitä löytyy? Koitin netistä etsiskellä manuaalia jos siitä selviäis että minkäsortin pelistä tarkalleen on kysymys, mutten löytänyt edes valmistajan sivuilta. Mitä tuohon soundipuoleen tulee, jotain tämäntyyppistä oon hakemassa:
 
http://www.youtube.com/watch?v=R4CjUi3IkSA&feature=related
 
Irtoaako tosta? Ajattelin vanhaa Alpha Junoa käyttää toisena äänilähteenä.
 
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
KoskPaavo
07.12.2009 21:11:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=1KfenYAsDfw
Tommonen peli se on.
 
Humppamuseon intendentti
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «