Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Media ja viihde »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2010, Etelä-Afrikka
1 2 3 4 577 78 79 80 81
carlos
04.12.2009 21:04:17 (muokattu 04.12.2009 21:13:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ensi kesänä on taas ilo seurata kuningaslajin kuningastapahtumaa kuukauden ajan.
11. kesäkuuta pelataan ensimmäiset ottelut: Etelä-Afrikka vs. Meksiko sekä Uruguay vs. Ranska. Finaali pelataan 11. heinäkuuta.
 
Lohkoarvonta suoritettiin tänään, tältä näyttää:
 
Lohko A
Etelä-Afrikka
Meksiko
Uruguay
Ranska
 
Lohko B
Argentiina
Nigeria
Etelä-Korea
Kreikka
 
Lohko C
Englanti
USA
Algeria
Slovenia
 
Lohko D
Saksa
Australia
Serbia
Ghana
 
Lohko E
Hollanti
Tanska
Japani
Kamerun
 
Lohko F
Italia
Paraguay
Uusi-Seelanti
Slovakia
 
Lohko G
Brasilia
Pohjois-Korea
Norsunluurannikko
Portugali
 
Lohko H
Espanja
Sveitsi
Honduras
Chile
 
Jokaisesta lohkosta kaksi parasta menevät jatkoon. Neljännesvälierissä lohkoista A&B, C&D, E&F ja G&H joukkueet pelaavat ristiin (voittaja kohtaa lohkokakkosen jne).
Otteluohjelma kokonaisuudessaan kisojen virallisilla kotisivuilla http://www.fifa.com/worldcup/matches/index.html
 
Omat suosikkini ovat Espanja, Norsunluurannikko ja Argentiina. Erittäin mehuissani olenkin lohkosta G, jossa Brasilia tai Portugali ei tule pääsemään alkupelejä pidemmälle! :)
 
Mehukkaalta vaikuttaa!
 
by the grace of God
Prophet
04.12.2009 22:07:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aukko yleissivistyksessä, kun en tienyt, että Pohjois-Koreassa pelataan maailmanluokan potkupalloa. Onko Rakas Johtaja jo päästänyt pelaajia ammattilaiskentille?
 
Sergei Fallinen
04.12.2009 22:08:25 (muokattu 04.12.2009 22:10:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A-lohko on kyl mielenkiintoinen. Niin kuin noi kaikki muutkin. Oon ihan täpinöissäni jo nyt, kohta alkaa päivien laskeminen
 
Aukko yleissivistyksessä, kun en tienyt, että Pohjois-Koreassa pelataan maailmanluokan potkupalloa. Onko Rakas Johtaja jo päästänyt pelaajia ammattilaiskentille?
 
totta kai ne sinne pääsee, ja palannee voittajina. Rakas Johtaja tehnee itsekin hattutempun joka pelissä
 
laite
04.12.2009 22:37:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vituttaa jo etukäteen ne torvet siellä katsomoissa, pakko katella pelit taas melkein ilman ääniä. Mutta Espanjan puolella meikäläinen, villinä korttina Englanti, joka saattaa yllättää.
 
We sail tonight for Singapore!
McNulty
04.12.2009 23:05:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

carlos:
Lohko A
Etelä-Afrikka
Meksiko
Uruguay
Ranska

Mielenkiintoinen lohko Ranskalla. Meksikolla ja Uruguaylla näytön paikka.
 
Lohko B
Argentiina
Nigeria
Etelä-Korea
Kreikka

Nigeria voi yllättää, mutta eihän tässä B-lohkossa pitäisi olla epäselvyyttä suosikista. Katsotaan nyt mitä Messi ja muut "Maradonat" saavat aikaiseksi.
 
Lohko C
Englanti
USA
Algeria
Slovenia

Kivaa... voi muuten tehdä briteillä tiukkaa kun on USA ja Slovenia. Tuskin halvalla nahkaansa myyvät.
 
Lohko D
Saksa
Australia
Serbia
Ghana

En usko että Saksaa kukaan nuista kellistää, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Ghana on esiintynyt pirteästi Afrikan cupeissa, Serbia on aina vaarallinen eikä kai Australiakaan huonosti ole esiintynyt.
 
Lohko E
Hollanti
Tanska
Japani
Kamerun

Aijai kun on paha lohko. Kamerun voi yllättää, samoin Tanska. Ei välttämättä lainkaan ennakkoon pedattu "tuulimyllyille".
 
Lohko F
Italia
Paraguay
Uusi-Seelanti
Slovakia

Italia ja Slovakia... en usko Paraguayn ja "kiiwien" mahkuihin.
 
Lohko G
Brasilia
Pohjois-Korea
Norsunluurannikko
Portugali

Brasilia ja Portugali... Cote d'Ivory voi pistää kampoihin mutta Diktaattori Kim tuskin. Toivottavasti brassit pelaavat nyt sitä iloista, brasilialaista peliä eikä mitään keskialueen sumppua ja pikkuneppailua. Aikanaan Romario ja Bebeto näytti mitä taitofudis on, mutta viime MM-kisoissa brassien pelejä oli TYLSÄ katsoa.
 
Lohko H
Espanja
Sveitsi
Honduras
Chile

Espanjaa veikkaan ykköseksi, sen jälkeen Sveitsi, Honduras ja Chile tappelevat kakkospaikasta.
 
Omat suosikkini ovat Brasilia (sillä varauksella etteivät pelaa pelkästään sitä keskialueen tylsää sumppua), Kamerun sekä Italia. Espanjaa seuraan myös, sillä toivon että he onnistuisivat edes kerran. Yleensä aina kuitenkin ovat olleet MM-kisojen pahimpia alisuorittajia. En tiedä onko huonoa säkää vai liian tulisieluisia yksilöitä pilaamassa koko tiimin hyvän meiningin...
 
Mehukkaalta vaikuttaa!
 
Kyllä kyllä. Pakkohan se on taas jokainen matsi sitten kyylätä :)
Afrikan mailta odotan kyllä riemukasta rynnistystä, kuten jo viimekisat antoivat hivenen osviittaa.
 
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
DJKaaos
04.12.2009 23:34:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kisoihin on aikaa vielä tovi, mutta tässä vaiheessa sanoisin, että Espanja ja Brasilia ovat omissa papereissani, kuten varmaan monen muunkin, suurimmat voittajasuosikit. Brasilia on lähtökohtaisesti aina vahva ja Espanja on ottanut ison askeleen eteenpäin maajoukkueena.
 
Erot huippumaiden kesken ovat kuitenkin melko pienet ja päivän kunto on usein se, mikä ratkaisee. Argentiina on myös erittäin mielenkiintoinen joukkue, joka pääsi kuin pääsikin kisoihin, Maradonasta huolimatta - ei hänen ansiostaan. Hiemankin paremmassa valmennuksessa joukkueen voisi nostaa Brasilian ja Espanjan rinnalle. Potentiaalisia menestyjiä ovat myös Saksa ja hallitseva mestari Italia. Ranskaan en jaksa millään uskoa, tosin Ranskanhan piti olla 2006 vanha ja väsynyt, mutta niin vain porukka eteni finaaliin, joten tälläkään kertaa ei kannattane aliarvioida. Portugalin momenttumi meni jo. Kai se Englantikin tässä yhteydessä pitää mainita, mutta suurta menestystä tuskin on luvassa.
 
Afrikkalaisten tulemisesta on jauhettu viimeiset 15 vuotta kyllästymiseen asti ja moni jauhaa edelleenkin, ihan vain vanhasta muistista. Paikoitellen pikkunättiä, nopeata ja iloista futista, ei mitään muuta.
 
Joku jo mainitsikin ne Saatanan keksimät torvet. Jossain vaiheessa oli puhetta, että ne mahdollisesti kiellettäisiin lopputurnauksessa. Kädet ristiin nyt kaikki, että näin todella tapahtuu!
 
Minä olen minä.
Sergei Fallinen
04.12.2009 23:38:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mitä pahaa noissa torvis muka on? ei ne mua ainakaan treeniturnausta TV:stä seurates häirinnyt yhtään.
 
Dunga
04.12.2009 23:42:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Englannin lippua kannatellaan korkealla taasen. Mieluusti myös Irlannin lippua olisi nosteltu kevyesti, mutta ei tällä kertaa vääryyksien jälkeen.
 
War... war never changes.
DJKaaos
04.12.2009 23:48:35 (muokattu 04.12.2009 23:50:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hibernance: mitä pahaa noissa torvis muka on? ei ne mua ainakaan treeniturnausta TV:stä seurates häirinnyt yhtään.
 
Mua ne vitutti ja vitutti ja vielä kerran VITUTTI. Se saatanan jatkuva, katkeamaton ininä. Ihan ku olis jotain vitun paskakärpäsiä tai hyttysiä ollut stadion täynnä.
 
Meteliä pitää peleissä olla tietenkin, mutta ei mitään mekaanista/koneellista.
 
Hoilatkoon vaikka Peppi Pitkätossua, kuten nämä tekevät:
 
http://www.youtube.com/watch?v=JHas38WdhP0&feature=related
 
Minä olen minä.
dipshit
05.12.2009 12:30:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saksa voittaa.
 
Parasite
05.12.2009 12:41:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei näyttäisi tällä kertaa mitään ihan tolkutonta kuolemanlohkoa olevan.
 
"Täydellisyyden ylläpitäminen on parasta mitä mies voi tehdä rahakasan päältä." -Sir Härö
Simo78
05.12.2009 21:13:14 (muokattu 05.12.2009 21:21:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Aukko yleissivistyksessä, kun en tienyt, että Pohjois-Koreassa pelataan maailmanluokan potkupalloa. Onko Rakas Johtaja jo päästänyt pelaajia ammattilaiskentille?
 
Eihän siellä pelatakaan, niinkuin ei pelata Uudessa Seelannissakaan! Noiden rupusakkien(confedereissons cupissa US:sää vietiin aika pahasti) on vaan "liian" helppo päästä kisoihin ja euroopasta "liian" vaikea!
 
Dipsetcityboy: Saksa voittaa.
 
Mun puolesta saa voittaa. Pääseepähän kuittailemaan Saksan vihaajille, joita löytyykin ja paljon:-)
 
Oikeesti toivoisin jonkun yllättäjän(ensikertalaissen) vievän, Espanja lukeutuu vielä tähän kastiin, kuin myös Portugal. Joku tosi yllätys ois jees, esim. Tanska, tai vaikkapa Honduras;-)
 
washburn21
05.12.2009 21:51:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

djKaaos: Mua ne vitutti ja vitutti ja vielä kerran VITUTTI. Se saatanan jatkuva, katkeamaton ininä. Ihan ku olis jotain vitun paskakärpäsiä tai hyttysiä ollut stadion täynnä.
 
Meteliä pitää peleissä olla tietenkin, mutta ei mitään mekaanista/koneellista.
 
Hoilatkoon vaikka Peppi Pitkätossua, kuten nämä tekevät:
 
http://www.youtube.com/watch?v=JHas38WdhP0&feature=related

 
Sama. Toivottavasti kielletään, vaikka tuskinpa koska kuuluu paikalliseen kulttuuriin...
 
...
DJKaaos
05.12.2009 23:30:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Simo78: Noiden rupusakkien on vaan "liian" helppo päästä kisoihin ja euroopasta "liian" vaikea!
 
Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta väännän kuitenkin vähän. Kyllä se lopputurnauspaikka on Uudelle-Seelannille ollut kaikkea muuta kuin helppo, puhumattakaan mistään liian helposta. Kisoissa ovat olleet yhden kerran. Tosin Uuden-Seelannin mahikset helpottuivat jonnin verran, kun Australia siirtyi Aasian karsintoihin. Siltikään Oseaniasta ei pääse yksikään joukkue suoraan kisoihin.
 
Euroopasta kisoihin pääseminen on kaikkein vaikeinta, vaikka paikkoja on eniten. Tämä ihan siksi, että taso on täällä kaikista kovin ja karsijoita on paljon. Euroopasta löytyy varovaisenkin arvion mukaan 20 sellaista maata edelleen, jotka eivät kisoihin päässeet, mutta jotka ovat Uutta-Seelantia perustasoltaan huomattavasti edellä. Eikä mielestäni pidä lähteä siihen, että Uefan paikkoja lisättäisiin ja vastaavasti jostain muualta niitä vähennettäisiin. Mielestäni karsintajärjestelmä on nykyisellään toimiva ja kisoissa on edustusta jokaisesta maanosasta ja tuo edustus vastaa vielä aika hyvin sitä kokonaiskuvaa, mitä maiden- ja maanosien tasot ovat.
 
Minä olen minä.
hapan
06.12.2009 01:59:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hispania fö laif!
 
Deg
06.12.2009 18:29:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kunhan Espanja, Brasilia, Portugali tai Italia ei voita kisoja niin mulle kelpaa kaikki.
 
Sexual chocolate, baby!
mathias
06.12.2009 19:15:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lohko G:n tapahtumia odottelen mielenkiinnolla. Ties minkälaisia taitureita Pohjois-Korealta löytyy.
 
kiriminni
06.12.2009 19:34:20 (muokattu 06.12.2009 19:36:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

laite: Vituttaa jo etukäteen ne torvet siellä katsomoissa, pakko katella pelit taas melkein ilman ääniä.
Toivottavasti kieltävät siihen mennessä.
Tuossa menee kesää mukavasti. Toivottavasti silloin sataa ettei mee helteitten
kanssa päällekkäin.
 
Simo78
06.12.2009 20:48:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

djKaaos: Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta väännän kuitenkin vähän. Kyllä se lopputurnauspaikka on Uudelle-Seelannille ollut kaikkea muuta kuin helppo, puhumattakaan mistään liian helposta. Kisoissa ovat olleet yhden kerran. Tosin Uuden-Seelannin mahikset helpottuivat jonnin verran, kun Australia siirtyi Aasian karsintoihin. Siltikään Oseaniasta ei pääse yksikään joukkue suoraan kisoihin.
 
Euroopasta kisoihin pääseminen on kaikkein vaikeinta, vaikka paikkoja on eniten. Tämä ihan siksi, että taso on täällä kaikista kovin ja karsijoita on paljon. Euroopasta löytyy varovaisenkin arvion mukaan 20 sellaista maata edelleen, jotka eivät kisoihin päässeet, mutta jotka ovat Uutta-Seelantia perustasoltaan huomattavasti edellä. Eikä mielestäni pidä lähteä siihen, että Uefan paikkoja lisättäisiin ja vastaavasti jostain muualta niitä vähennettäisiin. Mielestäni karsintajärjestelmä on nykyisellään toimiva ja kisoissa on edustusta jokaisesta maanosasta ja tuo edustus vastaa vielä aika hyvin sitä kokonaiskuvaa, mitä maiden- ja maanosien tasot ovat.

 
Eipä joo helpolla kisoihin mennä tuoltakaan, eikä varmasti parempaa systeemiä olekaan--> jos ei sitten haluta kisoja missä on Brasilia+pari muuta maata Euroopan ulkopuolelta:-D. Mutta sanotaan että "liian" helppo sen takia, että Suomi jäi taas rannalle ruikuttamaan:-)
 
carlos
06.12.2009 21:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiriminni: Toivottavasti kieltävät siihen mennessä.
Tuossa menee kesää mukavasti. Toivottavasti silloin sataa ettei mee helteitten
kanssa päällekkäin.

 
Oon sitä miettinyt, että miten paljon torvisankarit saavat kyseisiin kisoihin lippuja. Muutenkin vähän pimennossa tuo lipunmyynti..
 
Otteluajat näyttäis olevan klo 13.30, 16.00 ja 20.30 - aikaisimpia matseja vähiten ja vain lohkovaiheessa. Tällä hetkellä ei napota, että alustavan sopimuksen mukaan työpäivät loppuu kesällä aina yhdeltä :)
 
by the grace of God
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 577 78 79 80 81

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «