Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kohonneen nauhan korjaus kotikonstein
1
munkero
05.12.2009 19:20:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on käynyt niin että kahdessa kepistä on molemmista yksi nauha koholla toisesta päästään, toisesta 8 nauha ja toisesta 9. Helinää esiinyy vain näitä edeltävillä nauhoilla ja vain punoituilla kielillä (E-kieli pahiten) eli eipä tuohon kuole.. Mutta suunnitelmissa on ollut että käyttäisin kepit huollossa mutta köyhänä opiskelijana rupesin pohtimaan että eikö nuo naputtelisi paikalleen helposti itsekin.
 
Meneekö pahastikin metsään jos ottaa jonkin puupalikan vasaran ja nauhan väliin sekä tukee kaulaa naputtelupaikan kohdalta? Ja jos sillä nyt on väliä niin molemmissa kitaroissa on eebenotelauta reunalistoilla ja mediumnauhat.
 
Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. Hei beibi, saanks mä piirtää Karnaughn kartan sun totuustaulukosta? ;)
MPU
05.12.2009 19:56:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeile ensin, meneekö nauha alemmas painamalla ja pysyykö se alhaalla. Jos menee, mutta nousee takaisin, laita tippa pikaliimaa nauhan alle, paina paikalleen ja pidä alhaalla kunnes liima kuivaa.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
samipa
05.12.2009 19:56:54 (muokattu 05.12.2009 19:57:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehdottamasi tapa on hyvä. Luulisin sen riittävän, jos laittaisit nauhan väliin vähän superliimaa ja puristaisit sen paikalleen. Puristuksessa hyvä olla molemmilla puolilla välissä jotain suojaa eli kaulapuun ja nauhan. Kun olet laittanut liimaan väliin, pyyhkäiset heti pois sen ylimääräisen rievulla niin tulleepi hjuva.
 
Oho, MPU laittoikin ensin.. No, mulla oli toi liiman pyyhkäisy lisänä :)
 
-Sami
 
munkero
05.12.2009 20:17:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytynee kokeilla tuota kevyttä naputtelua seuraavan kielenvaihdon yhteydessä, ei meinaan huokuttele lähteä pikaliimalla läträämään liki 2000€ soittimen kanssa. Röytämiseksi se menisi kuitenkin. Kiitos nopeista vastauksista. Palailen mahdollisesti asiaan myöhemmin jos ongelmat eivät katoa.
 
Mä tunnen sen jo kasvavan - GAS:in sisälläin. Hei beibi, saanks mä piirtää Karnaughn kartan sun totuustaulukosta? ;)
MPU
06.12.2009 10:26:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samalla tavalla se soitinrakentajakin sen korjaa. Jos haluat oikein siistin jäljen, niin vetäiset ensin jotain kovaa vahaa tuohon nauhan kahta puolen. Silloin liima ei tartu kuin sinne nauhan alle. Eikä sitä liimaa ole tarkoitus läträtä, tippa riittää. Se naputtelu ei auta yhtään, jos nauha ei pysy painamisen jälkeen paikallaan. Jos omat taidot epäilyttää, vie suosiolla korjattavaksi. Ei tuo niin kauheasti voi maksaa. Enemmän se epäonnistuneen korjauksen jälkien korjaus maksaa.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «