krk 04.12.2009 22:18:41 (muokattu 04.12.2009 22:56:36) | |
---|
Jucciz: Deluxe Reverb sopii paitsi sähkökitaralle, myös Rhodes-pianolle mainiosti. Niin ja sisustamiseen toki ehdottomasti myös. Kitarakamat on parhaimmillaan tosi hyviä sisustuselementtejä. Tota sisustamista kannattaisi mainostaa myös sellaisilla palstoilla, joilla liikkuu enemmän vaimoja kuin täällä :-) E. typhoon |
FreshPots 04.12.2009 22:50:56 | |
---|
Mitä enemmän kitaroita seinällä sitä paremmalta huone näyttää. |
sound of blues 04.12.2009 23:07:31 (muokattu 04.12.2009 23:11:20) | |
---|
Crossfire96: Entäs sitten se SRV-puoli.Vai pitääkö ostaa kaikki vibroverbit ja bassmanit että saisi samanlaiset saundit.Etenkin In Step-levyn ja vuoden 89 Austin City Limits shown (Etenkin Voodoo Chile) saundit ovat olleet herkkua. Kyllä Deluxe Reverb:llä SRV:tä soittaa ja Hendrix:iä (ja pedaalien kanssa käytännössä mitä vaan), kuten myös monilla muilla Fender-vahvistimilla. Kytkennöiltäänhän esim. Blackface - ajan koneet ovat hyvin samankaltaisia. Itse asiassa Hendrixinkin levyillä on monella käytössä mm. Blackface Twin Reverb.. "You don't find a style...a style finds you. - Keith Richards" |
Kiinankeisari 04.12.2009 23:22:07 | |
---|
fendereistä ja fuzzeista vielä, mää oon ainakin uskotellu itelleni että se mustanaamojen middlekuoppa ei oikein fuzzien kans pelaa, ja vielä jos headroomia piisaa niinkö noissa isommissa fendereissä niin ei ihme jos perinteisemmät fuzzit ei oikein toimi... My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends.
The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer". |
FreshPots 05.12.2009 11:09:15 | |
---|
sound of blues: Itse asiassa Hendrixinkin levyillä on monella käytössä mm. Blackface Twin Reverb Mitäs muita fenderin vahvareita henkka käytti (jos listasta löytyy dr, ostan ihan varmasti sellaisen) |
sound of blues 05.12.2009 11:31:00 | |
---|
Crossfire96: Mitäs muita fenderin vahvareita henkka käytti (jos listasta löytyy dr, ostan ihan varmasti sellaisen) Esim. tuolta löytyy jotain: (ei mainita muuta Fenderiä, paitsi Twin Reverb ja Dual Showman...) http://www.jimihendrix.dk/index.php?lang=en&page=gear Kannattaa ostaa DR, vaikka ainakaan tuolla ei sitä mainittu Hendrix:in käyttäneen=) "You don't find a style...a style finds you. - Keith Richards" |
Kyllä minä tämmöseen hommaan kun kävin tänään koittamassa ja saundasi hyvältä. |
Numb 05.12.2009 17:55:22 | |
---|
Crossfire96: Kyllä minä tämmöseen hommaan kun kävin tänään koittamassa ja saundasi hyvältä. Erittäin hyviä ovat DR:t, Fenderin aatelia. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
Pallo-Kala 06.12.2009 00:48:33 | |
---|
Vaikuttaako tuo princetonin kaiuttimen pienuus paljon soundiin? Siis onko tuon deluxen soudi paljon ''isompi''? Entä miten nää fenkun reverb sarjalaiset leikkaa bändi soitossa läpi? Tuo ominaisuus on mielestäni erittäin tärkeä. Tämän huomaa erittäin hyvin treeniksellä kun soittelee ensin valvekingillä ja sen jälkeen tökkää piuhan plexi marsuun. |
latuska90 06.12.2009 02:36:48 | |
---|
Tämmöinen vahvistin nimeltä kuin Ampeg J-20 on myös varteenotettava vaihtoehto Deluxe Reverbin rinnalle: http://www.ampeg.com/products/diamondblueguitar/j20/index.html Hyvä YouTube-video vahvistimen esittelystä löytyy saman sivun alalaidasta. Kävin sitä muutama viikko sitten testaamassa paikkakuntani musaliikkeessä ja olen enemmän kuin tyytyväinen tähän vehjeeseen. Vihjailua ja huhuja on ollut liikeellä, että tämä olisi tavallaan DR:n "klooni". Ainakin J-20:n puhtaat soundit ovat suoraan verrattavissa DR:n puhtaisiin. Pehmeä, lämmin ja täyteläinen soundi. Stratolla ja Les Paulilla sitä liikkeessä testailin. Suurimpia eroja DR:ään on "Reverbin" ja EQ:n puuttuminen (bass, middle ja treble). On vain ainoastaan "Tone"-potikka, joka muuttaa soundin sävyä. Kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon kyllä, että tuo "Tone" on AIVAN riittävä. ;) Ainoana efektinä vahvistimessa on "Tremolo", jolle on kaksi säätöpotikkaa; "Speed" ja "Intensity", eli samanmoiset kuin DR:lläkin. Vahvistin on kokonaan käsintehty. Siksi, että se on käsintehty, näyttää piirilevykin näin selkeältä kokonaisuudelta: http://www.ampeg.com/products/diamo … blueguitar/j20/images/wiring_LG.jpg Käsintehty vahvistin antaa jo kuluttajalle mielikuvan erinomaisesta laadusta. Kuten vahvistimen valmistaja itse sanoo, että kompromisseja tämän vahvistimen suunnittelussa ei ole tehty, vaan kaikki on vain parasta A-luokkaa. Kaksi "Inputtia". "Normal" ja "Bright", eli luonnollisesti normaali sisääntulo on tarkoitettu kirkassoundisimmille kitaroille ja "Brightin" tapauksessa päinvastoin. Ja siinä järkevästi on perus "Power" ja "Stand by" -kytkimet. Vahvistimen teho liikkuu epämääräisesti ilmoitettuna 20W-50W kieppeillä. Lyhyesti sanottuna ensiluokkainen putkivahvistin on kyseessä. Mutta jos vahvistimesta jonkun mielestä puuttuu jotain, niin silloin on vain rakennettava itse ne haluamansa soundit yksinkertaisesti pedaalien avulla vahvistimen ympärille. Hintahaitari on n. 699€-1099€. Riippuen tietenkin musaliikkeesta ja niiden tarjouksista, mutta maahantuojan suositushinta on kuitenkin tämä 1099€. Jos jollain muulla on myös kokemuksia tästä vahvistimesta, niin kertokaa ihmeessä. "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
FreshPots 06.12.2009 09:19:43 | |
---|
Vaikka tuo ampegkin vaikuttaa mielenkiintoiselta taidan silti ostaa deluxe reverbin.Onko noissa aidoissa blackfaceissa eroja reissueihin ja mitä eroja on silverfacemalleilla. Ja jos jollain on hyviä settingejä niin että pedaalit ja vahvistin saundais mahdollisimman hyvältä kertokaa.Mun pedaalit on: Dunlop Crybaby perus wahi Voodoo lab proctavia ja micro vibe Boss BD-2 ja DD-3 Ibanez ts808 reissue itsetehty fuzzface jossa silicion/germanium-puolet (ei valmis) Danelectro fish & chips Line6 roto-machine Soittelen stratoilla. |
latuska90 06.12.2009 13:36:27 (muokattu 06.12.2009 13:38:41) | |
---|
Crossfire96: Vaikka tuo ampegkin vaikuttaa mielenkiintoiselta taidan silti ostaa deluxe reverbin.Onko noissa aidoissa blackfaceissa eroja reissueihin ja mitä eroja on silverfacemalleilla. Ja jos jollain on hyviä settingejä niin että pedaalit ja vahvistin saundais mahdollisimman hyvältä kertokaa.Mun pedaalit on: Dunlop Crybaby perus wahi Voodoo lab proctavia ja micro vibe Boss BD-2 ja DD-3 Ibanez ts808 reissue itsetehty fuzzface jossa silicion/germanium-puolet (ei valmis) Danelectro fish & chips Line6 roto-machine Soittelen stratoilla. Mä en usko, että täältä tulee mitään optimaalisinta vastausta noihin pedaalien säätöjen asetuksiin, että kaikkein parasta olisi näin ens alkuun kokeilla itse ruuvata mieleiset soundinsa DR:n kanssa. Kyllä ne sun lempisoundit sieltä aikanaan löytyy, kun vaan kärsivällisesti niitä kaikkia mahdollisia pedaalien nuppeja kääntelet sopiviin asentoihin... Edit: Ja kuten joku mainitsikin, että DR ottaa mielellään pedaaleja vastaan, niin ei ole epäilystäkään saada ainakaan huonoa soundia aikaseks. "Valkoinen mies on viisas sen sähkön kanssa, mutta mitäs sitten tehdään kun sähkö loppuu?" - Albert Järvinen |
FreshPots 06.12.2009 14:33:45 | |
---|
Entäpä hopea-ja mustanaamojen erot ja pari kysymystä on jäänyt vastausta vaille. |
sound of blues 06.12.2009 14:45:11 (muokattu 06.12.2009 14:53:46) | |
---|
Crossfire96: Vaikka tuo ampegkin vaikuttaa mielenkiintoiselta taidan silti ostaa deluxe reverbin.Onko noissa aidoissa blackfaceissa eroja reissueihin ja mitä eroja on silverfacemalleilla. Ja jos jollain on hyviä settingejä niin että pedaalit ja vahvistin saundais mahdollisimman hyvältä kertokaa.Mun pedaalit on: Dunlop Crybaby perus wahi Voodoo lab proctavia ja micro vibe Boss BD-2 ja DD-3 Ibanez ts808 reissue itsetehty fuzzface jossa silicion/germanium-puolet (ei valmis) Danelectro fish & chips Line6 roto-machine Soittelen stratoilla. Aidot Blackface:t ovat käsin kolvattu ns. poin- to-point kytkettyjä ja reissuet ovat piirilevylle kyhättyjä. Silverface Deluxe Reverb (n.1976 asti) on "käytännössä" sama point to point-kytketty kone ja muutamaa komponenttia lukuun ottamatta se on verrattavissa Blackface DR:n. Eli Deluxe Reverb säilyi esim. Princeton Reverbin tavoin kytkennältään käytännössä muuttumattomana vuosia "silverface" - etupaneeleihin siirtymisen jälkeenkin. Isompitehoiset koneet (esim. Twin) alkoivat jonkin verran muuttua jo 1970-luvun alussa. Mutta muistaakseni vuonna 1976-77 Deluxeenkin tuli tämä "boost" volumepotikka, jonka pystyy halutessaan helposti muuttamaan. reissue: http://www.uraltone.com/blog/wp-con … /2009/08/fender_deluxe_reverb_2.jpg point to point, 1969 deluxe reverb (silverface): http://www.timlyons.com/69deluxe/Chassis5.jpg Kyllä omistamasi pedaalit toimivat varmaankin hienosti Deluxen kanssa. "You don't find a style...a style finds you. - Keith Richards" |
johnny73 06.12.2009 15:54:56 (muokattu 06.12.2009 15:56:47) | |
---|
|
Numb 06.12.2009 21:13:39 | |
---|
johnny73: 50€ maksoi:) Saat heti satasen siitä. Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
johnny73 06.12.2009 21:24:33 | |
---|
:) En myy edes tonnilla:) |
tommijk 07.12.2009 00:47:01 | |
---|
50€ maksoi:) pakko kysyä.. MISTÄ? |
Jucciz 07.12.2009 08:42:06 | |
---|
Tommy The Cat: pakko kysyä.. MISTÄ? Pakko vastata: olipa ihan mistä hyvänsä, niitä tuskin on siellä lisää tuohon hintaan. |
Corto 07.12.2009 10:10:49 | |
---|
latuska90: Tämmöinen vahvistin nimeltä kuin Ampeg J-20 on myös varteenotettava vaihtoehto Deluxe Reverbin rinnalle: http://www.ampeg.com/products/diamondblueguitar/j20/index.html Mulla on just toi Ampeg J-20, ostin vastikään. En osaa sanoa mitään soundin yhtäläisyyksistä Deluxe Reverbin kanssa, kun DR:ää en ole testannut. Mutta jösses tossa J-20:ssä on kuulas ja nätti kliini! Ei tota edes saa kotisoittovolyymeilla pääteruvelle, pakko käyttää keinokuormaa. Ja nappuloita on kivan vähän, ei mee kauaa soundin ruuvaukseen. Näppärä peli, eikös tää ole jonkun Fenkun klooni. Ei ollu minusta stratomieheksi. |