markkuliini 03.12.2009 22:08:56 | |
---|
PjP: Kannattaisiko kalvoon ostaa nuijan osumakohtaan sellainen liimattava kalvonpala, jotta kalvo kestäisi pidempään, vai vaikuttaako se liiaksi soundiin? Kannattaa ehdottomasti. Niitä on sellaisia ohuempiakin, jotka ei vaikuta soundiin oikeastaan ollenkaan. Mä käytän sellaista Evansin läpinäkyvää tuplapedaalille tarkoitettua, josta leikkaamalla saa helposti kolme kappaletta suojia. http://store.daddario.com/category/ … 548/EQ_Patch_-_Plastic_Double_Pedal Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Jupi57 03.12.2009 22:58:56 | |
---|
hollmi-5: Jos sinä kahta bassaria olet hankkimassa, niin ulkonäkösyistä se pitää olla 22". Mieluummin 24" ja kovimmilla jätkillä 26". Soundiltansa 22 ja 24" taitaa olla helpoimmat. Hei kovis, mätkitkö nyt omallasi pöytää? Minulla on vain toi 24" x 2. Olen palaamassa juurilleni elikkäs 20 tuumainen saa ääneni tänään. Ei jatkoon... |
hollmi-5 03.12.2009 23:09:37 | |
---|
Jupi57: Hei kovis, mätkitkö nyt omallasi pöytää? En. On muuta tekemistä. Kuten vaikka yrittää ymmärtää lukemaansa. Minulla on vain toi 24" x 2. Kehärummuksi iso. Bassorummuksi lyhyt eli matala. Olen palaamassa juurilleni elikkäs 20 tuumainen saa ääneni tänään. Kelläs niin iso on? Soundit, piuhat ja kajarit. |
Jupi57 03.12.2009 23:11:16 | |
---|
"Kovimmilla jätkillä..." jne... Ei jatkoon... |
Jupi57 03.12.2009 23:19:05 (muokattu 03.12.2009 23:25:44) | |
---|
hollmi-5: Jos sinä kahta bassaria olet hankkimassa, niin ulkonäkösyistä se pitää olla 22". Mieluummin 24" ja kovimmilla jätkillä 26". Soundiltansa 22 ja 24" taitaa olla helpoimmat. Tähän viittasin että tuota... sehänsetuo lähimuisti menee ensimmäiseksi, että tuota... Ei jatkoon... |
Bobana 04.12.2009 00:33:59 | |
---|
Hämmentävää... Mulla on elämäni eka 20" basari, toi signature. Hemmetin hyvä saundi on siinä joten kait ne 20" on ihan ok...? : / Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
hollmi-5 04.12.2009 09:23:55 | |
---|
Bobana: Hämmentävää... Mulla on elämäni eka 20" basari, toi signature. Hemmetin hyvä saundi on siinä joten kait ne 20" on ihan ok...? : / Hommaa vielä 18" Signature. Jysähtää kuin kanuunalla ammuttaisiin. Nuorena tuli naurahdettua sellaiselle, ennen kuin menin sitä soittamaan. Hemmetin iso oli yllätys, kun pikkubassari jysähti ja oma Tama 22" lähinnä klopsahti sen Sonorin rinnalla. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Sa(n)kari 04.12.2009 19:51:34 | |
---|
markkuliini: Kannattaa ehdottomasti. Niitä on sellaisia ohuempiakin, jotka ei vaikuta soundiin oikeastaan ollenkaan. Mä käytän sellaista Evansin läpinäkyvää tuplapedaalille tarkoitettua, josta leikkaamalla saa helposti kolme kappaletta suojia. http://store.daddario.com/category/ … 548/EQ_Patch_-_Plastic_Double_Pedal Mitenhän jos leikkais vaan jostain vanhasta basarin kalvosta rinkulan veke ja liimais sen kalvoon kiinni? Eikös tuo nyt ois ihan sama? Paksuutta säädellään kalvokerrosten määrällä..? Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni.
http://www.last.fm/user/SickNature/ |
Pieni rumpalipoika 04.12.2009 19:57:31 (muokattu 04.12.2009 19:58:34) | |
---|
Kaikki alle 24 tuumaiset ovat splässejä!' Edit. Ja ihan turha selittää, että jostain 18" basarista lähtee soundi kuin kanuunalla ammuttaisiin. Kelatkaa mitä vastaavasta basarista lähtee 26" koossa! More is more. Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w |
damn u 04.12.2009 20:29:53 | |
---|
Mulla on 16"x16", 22"x 14" ja 22" x 16", jokaista pitää soittaa vähän eri tavalla. Sokkotestissä yllätten kävi niin että äänimies piti suurimpana stadionsoundina kaikkein pienintä rumpua. Ei reikää etukalvossa, ei demppiä, soitin kantapää alhaalla ehkä haudannut tatinpäätä... |
Velli 04.12.2009 21:49:52 | |
---|
damn u: Mulla on 16"x16", 22"x 14" ja 22" x 16", jokaista pitää soittaa vähän eri tavalla. Sokkotestissä yllätten kävi niin että äänimies piti suurimpana stadionsoundina kaikkein pienintä rumpua. Ei reikää etukalvossa, ei demppiä, soitin kantapää alhaalla ehkä haudannut tatinpäätä... Tässä Tommy Aldridgen näkemyksiä rumpujen koista: "I have 2 sets of toms w/all my kits. Live I use 12-14-16-18. None of them being square. In the studio/smaller venues I use 10-12-14-16. Smaller drums ALWAYS sound bigger. They have more 'cut' and I find them easier to tune. The larger setup is for aesthetics only. Tommy" ja " What happens is that every set I get from Yamaha has a two 24 kicks and two 22 kicks because sometimes I prefer a smaller drum. For me the 22 sounds better but the best sounding of all is the 20 x 18. Trouble is they look a little silly on the stage where you have the visual things you have to pay attention to also. But, Ill use a 22 if I can get away with it. Youre using shallower toms now? Yes I use shorter toms these days 12 x 9, 14 x 10, 16 x 15 and 18 x 16 and in the studio Ill put in a 10 tom and leave out the 18 this gives me a much bigger sound. In the studio thats always been the case, power toms had no power in them." Lähteet: http://www.tommyaldridge.com/qanda.htmlhttp://www.mikedolbear.com/story.as … 8&Source=Archive&txtSearch= Ei sillä että nuo olisivat jotain totuuksia tai edes suosituksia. Kunhan nyt vaan laitoin kun ainakin musta on kiva kuulla starojen näkemyksiä rumpuihin liittyvistä aiheista. |
Pieni rumpalipoika: Kaikki alle 24 tuumaiset ovat splässejä!' Edit. Ja ihan turha selittää, että jostain 18" basarista lähtee soundi kuin kanuunalla ammuttaisiin. Kelatkaa mitä vastaavasta basarista lähtee 26" koossa! More is more. Puhuu jätkä jolla on 22" ja 20" basareita....? Onttoa? : ) Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Velli 04.12.2009 23:14:17 (muokattu 04.12.2009 23:14:57) | |
---|
Bobana: Puhuu jätkä jolla on 22" ja 20" basareita....? Onttoa? : ) Olisiko tuo PRP:n teksti nyt kuitenkin ollut enemmänkin kuittia tiettyyn suuntaan ;)... |
Bobana 04.12.2009 23:18:17 | |
---|
Velli: Olisiko tuo PRP:n teksti nyt kuitenkin ollut enemmänkin kuittia tiettyyn suuntaan ;)... Mutku ei siel ollu hymiöö ni emmie ymmärtänt... : ( : I : ) Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Ernesti 05.12.2009 10:08:15 | |
---|
mun setissä 22", kalvoina coated emperor ja coated ambassador.. väsyin henk. koht. siihen ps3-meininkiin. ei reikää etukalvossa, sisällä ei oo tyynyjä tms, ainoastaan vanhan liiton ohuet ja kapeat huovat vähäisenä demppinä. toimii. kai se on joku halu olla erilainen...:) |
Analuuk 05.12.2009 14:38:14 | |
---|
Multa löytyy Kumun 22"x18", 20"x15" ja 16"x14", Ludwigin 20"x14" -66 sekä Yamahan 20"x14" 60-70 -lukujenn taitteesta. Perus nykyrockia soittaessa toi 22" Kumu on aivan ehdoton. Niin soundinsa kuin ulkonäkönsä puolesta. Se on kuitenkin omaan makuuni melko raskas ja "hidas" soittaa. 20" Kumussa on kokoisekseen hämmästyttävän suuri soundi. Takuuvarma peli. 16" lattiatomista muuntautuvaa basaria olen käyttänyt parilla kevyemmällä keikalla. En tykkää tatsista enkä soundista. Erikoismiesten erikoisbasari. Toimisi varmaan jazzissa jos osaisi sellaista soittaa... Jos genre vaan antaa periksi, soitan mielummin noilla vanhoilla seteillä. Niissä on tunnelmaa ja niillä on helppoa ja rentoa soittaa. Attackin ja botnen lisäksi basari antaa perään kunnon huokauksen josta tulee hieno fiilis. Jos tielle osuu joskus samanlainen Black Oyster Ludwig kokoa 22"x14", ostan ehdottomasti pois! http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y |
M. Kekki 05.12.2009 15:30:46 | |
---|
Analuuk: 20" Kumussa on kokoisekseen hämmästyttävän suuri soundi. Tämä on totta. Kun Kumulla erikokoisia basareita potkin, miellytti 20-tuumainen korvaa melkoisesti. Lähinnä imagosyistä tuli hankittua 22x15-tuumainen. 28x14-tuumainen yllätti niin ikään. Hieno soundi ja helppo soittaa, ainakin äkkiseltään siltä tuntui. Ei surkutella vaan tehdään! |
markkuliini 05.12.2009 22:10:15 | |
---|
Pieni rumpalipoika: Kaikki alle 24 tuumaiset ovat splässejä!' Edit. Ja ihan turha selittää, että jostain 18" basarista lähtee soundi kuin kanuunalla ammuttaisiin. Kelatkaa mitä vastaavasta basarista lähtee 26" koossa! More is more. -Mulla on sairaalan hyvä sellanen 4" piccolovirveli mikä kuulostaa kun haulikolla ampuis. -Jnoo, mutta kelaa millanen soundi sit olis vastaavassa 8" tuumasessa. Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem. |
Kailis 06.12.2009 02:35:11 | |
---|
markkuliini: -Mulla on sairaalan hyvä sellanen 4" piccolovirveli mikä kuulostaa kun haulikolla ampuis. -Jnoo, mutta kelaa millanen soundi sit olis vastaavassa 8" tuumasessa. More? The answer have to be more! |
PjP 14.12.2009 20:24:56 | |
---|
PjP: No niin! Muutama vuosi tässä meni tätä bassariasiaa pohtiessa. :D Täksi jouluksi siis vihdoin joulupukki lupautui tuomaan uudenkarhean bassorummun. Kallistuin lopulta 20 tuumaiseen, vaikka käydystä keskustelusta oli helppo päätellä, ettei valintaa voi tehdä pelkkien tuumien mukaan. 20" vaikutti minulle juuri sopivan kokoiselta ja lukuisten todistajanlausuntojen ja omien kokemusten pohjalta olen vakuuttunut, että siitä saa kalvo-, demppi-, viritysvalinnoilla juuri niitä saundeja joita olen hakemassa. Elikkäs tällainen on nyt tulossa: Sonor 2007 20x17,5 Väri: Birch / Natural Puu: 9 ply Birchwoodshell (7mm) Kalvoksi tilasin: AQUARIAN 20" SUPER KICK CLEAR siinähän on Aquarians patented 'Floating Muffling System' --> tämä kalvo oli huomattavasti enemmän omaan makuun ainakin kaverin 18" basarissa (kuulosti minusta paremmalta kuin PowerStroke3 ottaen musatyylini huomioon), kalvo ei tosin kaverilla kestänyt kovinkaan pitkään... toivottavasti minulla parempi onni Joululomalla pääsee sitten todenteolla ruuvailemaan ja äänittelemään. Basarimikkinä täälläkin suositeltu EV N/D868, johon olen ollut varsin tyytyväinen. Tarvittaessa sitten konkalla huonetta mukaan. Uuteen pedaaliin ei tällä hetkellä rahat riittäneet, mutta uuden nuijan ostin. Kannattaisiko kalvoon ostaa nuijan osumakohtaan sellainen liimattava kalvonpala, jotta kalvo kestäisi pidempään, vai vaikuttaako se liiaksi soundiin? Viikko meni Thomannilla saada basari varastoon ja vihdoin tänään lähti tulemaan kohti Suomea ja Tamperetta. Kertokaapas te Thomannilta paljon tilanneet, että minä päivänä saan basarin hyppysiini? Make it Funky! |