Aihe: Pientä putkikomboa kotisoitteluun
1 2 3 4
GrooverMan
04.12.2009 21:54:36
Ekku01: Ei sentään aivan identtisiä. 10":n versiossa on pienin valittava teho 1/4 W kun taas 8":ssa se on 1/10 W. Tän takia taidan mieluummin hommata kerrostaloon tuon pienemmän lootan.

No toi 1/4w on jo aika hemmetin vähäinen teho ja verrattuna 1/10w ero on aika pieni... Vaikea kuvitella että 1/4w olis liian paljon mökää missään olosuhteissa, tai jos on, niin siirrytään jo kuulokevahvistamiseen. Mun mielestä toi 10" kaiutin on kuitenkin sen verran hyvä ominaisuus että menisin sillä. Siis mä, henkilökohtaisesti, mun mielestä, jne.
Never Odd Or Even
Icy-Sun
04.12.2009 22:08:35
Kimppatilaushuoneessa DIY-putkareita britannialaisilla osilla 120-160e! Jäsen Ahokkiksen kanssa olemme suunnitelleet moisia. Marshall ja Fender-johdannaisia ja 5-18 wattisia.
jpjanhun
04.12.2009 22:16:20

Pientä sarkasmitutkaa käyttöön. Sä kirjoitit "mun mielestä" yhdessä viestissä kymmenen kertaa. Eikö vähempi riittänyt?

moi, ai se olikin sarkasmia (hohohoo..se parhaiten nauraa joka viimeisenä tajuaa). nojoo, pyrin tosiaan olemaan varovainen noiden faktojen julistamisen kanssa etenkin kun mulla on kiellettyä laitteistoa. Valve jr on vähintään harmaalla alueella ja kamapoliisi saattaa tarttua tähän milloin tahansa, etenkin jos ärsyttää julistamalla faktoja.
ossip
04.12.2009 23:48:58
Mitenkäs tuo Orangen laitos, onko porukoilla siitä kokemuksia? Harmony centralin arvioissa on saanut runsaasti ylistäviä kommentteja, mutta suhtaudun kyllä pienellä varauksella noihin arviointeihin.

Varmaan VOX, Laneyn isompi versio tai tuo Orange tulee hommattua, ei kai millään noilla pahasti pieleen mennä.
imppa86
05.12.2009 09:37:53
GrooverMan: No toi 1/4w on jo aika hemmetin vähäinen teho ja verrattuna 1/10w ero on aika pieni... Vaikea kuvitella että 1/4w olis liian paljon mökää missään olosuhteissa, tai jos on, niin siirrytään jo kuulokevahvistamiseen. Mun mielestä toi 10" kaiutin on kuitenkin sen verran hyvä ominaisuus että menisin sillä. Siis mä, henkilökohtaisesti, mun mielestä, jne.

No en mie ainakaa ole naapureiden takia kehdannut kääntää voxin volanuppia yli puolenvälin tolla 1/4w asennolla. Tuo puoletkin on jo sit aika kovalla mun mielestä.
Vetehinen
05.12.2009 09:58:51
jpjanhun: nojoo, pyrin tosiaan olemaan varovainen noiden faktojen julistamisen kanssa etenkin kun mulla on kiellettyä laitteistoa. Valve jr on vähintään harmaalla alueella ja kamapoliisi saattaa tarttua tähän milloin tahansa, etenkin jos ärsyttää julistamalla faktoja.

On surullista jos pitää noin varovainen olla. Omia korvia pitää uskoa - muuten menee statuksen kasvatteluksi kamojen valitseminen. Sitten parin vuoden välein pitää hankkia aina Se paras laite, siis se jota hypetetään juuri sillä hetkellä eniten.

Ossip, käy ihmeessä kokeilemassa liikkeessä noita Orangea, Laneyta, Voxia ja miksei vielä Fenderin Champion 600:stakin rinnakkain samalla kitaralla. Kannattaa myyjältä kysyä myös minkätasoiset putket noissa on kiinni vakiona. Putken vaihtamalla halpiksestakin voi tulla kelpo peli.
shouting at an empty boat
jpjanhun
05.12.2009 10:39:44

Sitten parin vuoden välein pitää hankkia aina Se paras laite, siis se jota hypetetään juuri sillä hetkellä eniten.

Joo, etenkin tuon harley benton sg:n ostin kun oli niin kova hype. Statuksen kasvatteluksi meni, mutta kun sitä mun anttilan stratoa haukuttiin niin ajattelin että vielä mä näytän.

Kannattaa myyjältä kysyä myös minkätasoiset putket noissa on kiinni vakiona.

No asiaan, putkien valinnalla on kyllä ainakin valve jr:n kohdalla dramaattinen merkitys. Väärillä putkilla ihan käyttökelvoton. Blackheart liitle giantiin putket vaikuttavat myös todella paljon, mutta en sanoisi että siitä tulee käyttökelvoton millään putkilla (ainakaan mitä olen kokellut).
Vetehinen
05.12.2009 10:46:00 (muokattu 05.12.2009 10:50:44)
jpjanhun: Joo, etenkin tuon harley benton sg:n ostin kun oli niin kova hype. Statuksen kasvatteluksi meni, mutta kun sitä mun anttilan stratoa haukuttiin niin ajattelin että vielä mä näytän.

Heh, aivan. En tarkoittanut sinua henk.koht. tuossa edellä. Minkä kaapin kanssa olet tuota Valve Jr. nuppia soittanut?
EDIT: ainakin tuo näyte oli Marsun 4x12:lla.
jpjanhun
05.12.2009 12:29:34

moi,

joo, 1960a. Tästä muuten askel eteenpäin eli keinokuormakokeilu. Uraltonesta monacorin 8 euron L-pad verme. Vahvistin täysille:
-Valve jr - soundi kauhea pieru.
-Blackheart little giant: loistava rok-soundi!!! pelkkä johto kitaran ja vahvistimen väliin riittää.

Toi monacorin 8 euron laitos toimii ihan loistavasti näiden 5w pikkuvahvistinten kanssa. Ei edes kuumene paljoakaan vaikka vahvistin täysillä. Laitan soundinäytteitä kun ehdin, jos jotain vaikka kiinnostaa.
Vetehinen
05.12.2009 12:47:35
jpjanhun:
Toi monacorin 8 euron laitos toimii ihan loistavasti näiden 5w pikkuvahvistinten kanssa. Ei edes kuumene paljoakaan vaikka vahvistin täysillä. Laitan soundinäytteitä kun ehdin, jos jotain vaikka kiinnostaa.

Laitappa! Minua ainakin kiinnostaa.
jyrkalt
05.12.2009 12:57:59

Ossip, käy ihmeessä kokeilemassa liikkeessä noita Orangea, Laneyta, Voxia ja miksei vielä Fenderin Champion 600:stakin rinnakkain samalla kitaralla. Kannattaa myyjältä kysyä myös minkätasoiset putket noissa on kiinni vakiona. Putken vaihtamalla halpiksestakin voi tulla kelpo peli.

Kurkkasin omaan Voxin AC4TV:sen sisälle ja kumpikin putki oli sovtekkia. Mä kun noista putkien(valmistajien/muutenkaan) eroista mitään tajua niin kertokaas kannattaako mun tuubeja vaihella toisiin? Saako vaihtamalla enää saundii parantavaa vaikutusta?
Sammy Spikez
05.12.2009 13:27:52
jpjanhun: moi,

Miten toi monacorin "laitos" mahtais pelata sen handsome devilin kanssa? Ois polttelut ostaa se itelle joululahjaks toiseks vahvistimeks, vois sitä pitää sit kotona jos ois soveltuva paketti kotisoittoon...
Vai ostasko sittenkin little giantin...vai molemmat?
-Surfride to Oblivion-
jpjanhun
05.12.2009 18:51:35

moi,

sen little giantin ominaissoundi monacorin l-padin kanssa on pitkälti tuollanen mikä tässä näytteessä suurella volyymilla soitettuna:

http://www.youtube.com/watch?v=uACfzWYMMYQ

-kaappi ja putket yms. tekevät tietysti eroja, mutta tuo l-pad ei mitenkään dramaattisesti muuta sitä little giantin soundia tai poista dynamiikkaa liikaa. se mitä voi odottaa on on siis paljolti tuon kaltaista.

valve jr sensijaan oli aika kauhea l-padin kanssa. ei mun mielestä toimi ilman pedaaleita. taysilla soitettuna hirvea pierusoundi. lähes käyttökelvoton.

-monacorin 15w l-pad jota uraltone myy soveltuu pienten vahvistinten kanssa soittoon. en itse laittaisi 5 wattista suurempaa. jos tehokkaampi putkivahvistin niin pitäisi varmaan etsiä jokin 100w l-pad tai sitten ihan kaupallinen keinokuorma tähän tarkoitukseen (weber yms). mun käsittääkseni tuo 15w tässä l-padissa on maksimikuorma eikä se todennäköisesti kestä 15w jatkuvaa tehoa. suuremmalla vahvistemella tuo 15w l-pad voi ehkä syttyä tuleen, rikkoutua ja rikkoa vahvistimen ja pääteputket. olisin varovainen tämän kanssa vaikken mikään sähköasiantutija olekaan.

-pääteputkien vaikutus soundiin voi olla suuri. itse vaihtaisin ainakin sovtek el84:n jj el84:ään. etuasteputkista mun mielestä uudet (9th generaatio) kiinalaiset shuguang putket ovat halpoja ja hyviä ainakin soundiltaan. hyvä särö, ei tunkkainen, jopa jossain määrin 3d-soundi, toisin kuin vaikka electro harmonix joka on ehkä jotenkin lattea ei oikein 3d.

-valitettavasti en nyt heti millään ehdi laittamaan näytettä. voi olla että menee yli viikkokin. laitan kuitenkin jossain vaiheessa.
jpjanhun
05.12.2009 18:53:16

sellainen lisäys vielä että pystyin soittamaan monacorin l-padin aivan kerrostalovolyymilla little giantilla vahvistin täysilllä soundin juurikaan kärsimättä.
jpjanhun
05.12.2009 18:53:49

kirjoitusvirhe: tarkoitin "l-padin kanssa"
Jucciz
05.12.2009 19:30:34 (muokattu 05.12.2009 19:31:15)
jpjanhun: kirjoitusvirhe: tarkoitin "l-padin kanssa"

Jokaisen oman viestin ylänurkassa on pyyhekumin kuva (toinen kuvake oikealta). Sitä kautta pääsee muokkaamaan omia kirjoituksiaan, ei ole pakko pistää uutta "korjausviestiä". :)
Sammy Spikez
05.12.2009 19:41:15
jpjanhun: sellainen lisäys vielä että pystyin soittamaan monacorin l-padin aivan kerrostalovolyymilla little giantilla vahvistin täysilllä soundin juurikaan kärsimättä.

Joo, eiköhän tuo pitäne little giant hommata ja tuo monacorin vaimennin samalla varuiks.
-Surfride to Oblivion-
jpjanhun
05.12.2009 21:18:39 (muokattu 05.12.2009 21:22:19)

ei ole pakko pistää uutta "korjausviestiä". :)

Ei ookkaan, mutta saa myös laittaa. Tai nojoo, en oo kyllä lukenut ohjeistusta että sanotaanko siellä tästä mitään. Täytyykin ehkä tarkistaa.

E: Kokeilu. Ohoh, tämähän onkin näppärää. No tunnustan, en vaan aiemmin osannu ja yritin peittää sitä tuolla vastaanväittämisellä. Nyt kun paljastuin niin voisin oikeastaan poistaa montakin ***jauhantaa joita on tänne palstalle laittanut. No, täytyy katsoa..
Jucciz
05.12.2009 21:21:50
jpjanhun: Ei ookkaan, mutta saa myös laittaa. Tai nojoo, en oo kyllä lukenut ohjeistusta että sanotaanko siellä tästä mitään. Täytyykin ehkä tarkistaa.

Onhan se kaikin puoli selkeämpää ja keskustelun seuraamisen kannalta kätevämpää, että korjataan virheet siellä, missä ne on sen sijaan, että kirjoitettaisiin ensin väärin ja saman tien uuteen viestiin oikaisu.

Tulee mieleen analogia kitarakamojen puolelta: ei osteta heti noise gatea kun häiriöt vähän kiusaavat, vaan laitetaanhan jookosta ensin maadoitukset ja häiriösuojaukset kuntoon ja vaihdetaan piuhat ja putket laadukkaampiin. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)