Aihe: Lynyrd Skynyrd
1 2 3 4 57 8 9 10 1114 15 16 17 18
Izer
22.10.2009 12:55:10 (muokattu 22.10.2009 12:55:18)
PsychedelicWarlord: Enemmän juttua tuolla Roots-puolella.

Oho, näin vuosien jälkeen ensimmäistä kertaa kiinnitän huomiota tuohon alueeseen, mutta siellähän tosiaan juttua olikin jo :-)

Jaa? Minusta taas tässä on enemmän esim.kitaraharmonioita kuin aikoihin: mm.nimibiisi ja Gifted Handsin loppu.

Toki noihin harmonioihin olen itsekin kiinnittänyt huomiota, ne ovat kyllä kivoja. Mutta kaipaisin enemmän sellaista kunnon revittelyä mitä Skynyrd joskus muinoin harrasti ja jota taisi vielä tuolloin Edge of Forever aikoina olla enemmän mukana.
Ridin' with the wind!
HaloOfFlies
22.10.2009 22:05:02 (muokattu 22.10.2009 22:09:54)

Kuuntelin tuossa Medlocken haastattelun YLEltä ja siinä mies totesi bändin jatkosta siten, että niin kauan kuin hän, Gary Rossington ja Johnny Van Zant ovat bändissä, Lynyrd Skynyrd on olemassa. Sitten kun joku tuosta kolmikosta astuu syrjään, bändi lopettaa.

Ja onhan tuo uusi God & Guns myynyt USA:ssa ihan hyvin, taisi mennä top 20:een ensimmäisellä listaviikollaan.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Mad-Mike
03.12.2009 08:40:00
Izer: Kukaan muu ehtinyt kuuntelemaan uutta levyä?

God & Guns pyörähtänyt nyt muutaman kerran ja täytyy sanoa, että on parasta Skynyrdia ties mistä lähtien. Tarttuvia ralleja oikein maukkailla soundeilla. Yllättävästi joku Comin' Back For More kuulostaa melkein Bon Jovilta kertseineen, mutta pidän kyllä kovasti.

Vähän miinusta siitä, että kitarasooloja ei oikein papat enää jaksa vinguttaa ;)

Levyä olen kuullut ja eniten iskevät biisit: Still unbbroken, storm, simple life,southern ways,bang bang,unwrite that song mutta huonoa biisiä levyllä ei ole. Vielä kyseinen albumi levyhyllyyni ei ole eksynyt mutta taitaa olla seuraavana hankintalistallani kun tuossa juuri kuuntelin youtubesta biisejä levyltä, sen verran kovaa kamaa että pakkohankinta.

Omistan bändiltä ainoastaan Collection ja Lyve-The Vicious Cycle Tour albumit mutta noidenkin levyjen perusteella voisin ostaa kaikki lynärit itselleni.
-Ei se nopeus vaan se taito-
Jokapaikanapina
03.12.2009 15:54:12 (muokattu 03.12.2009 15:54:18)
Kyllä muuten on ihan vitun kova tää uusin Skynyrd, pitää vielä hehkuttaa täällä itse bändiketjun puolella. Voisin pyytää joululahjaks
Izer
03.12.2009 16:35:49 (muokattu 03.12.2009 16:36:41)
Jokapaikanapina: Kyllä muuten on ihan vitun kova tää uusin Skynyrd, pitää vielä hehkuttaa täällä itse bändiketjun puolella. Voisin pyytää joululahjaks

Jep, tässä välissä kun on tullut lisää kuunneltua niin diggailen kyllä. Kaivoin esiin nuo ysärilevytkin ja nekin olivat paljon parempia kuin muistin. Edge Of Forever itse asiassa loistava.

On kyllä jäätävää se punaniskameininki noissa sanoituksissa, mutta jotenkin sen ajattelun voi välttää. Asiaa ei tosin auttanut Classic Rockin haastis kavereista. Huoh.
Got a six-string heartbeat
saturnzreturn
03.12.2009 16:56:32
Ahaa tälläkin palstalla on Lynäri keskustelu.

Onkohan miten noita lippuja menny tuonne Tamereen jäähallin keikalle... Omani ostin välittömästi, mutta vähiten kivointa ois jos keikka perutaan "vähäisen kysynnän vuoksi".
my wallet's fat and so is my head
EelisHyvarinen
03.12.2009 17:10:00
saturnzreturn: Onkohan miten noita lippuja menny tuonne Tamereen jäähallin keikalle...

Asun Tampereella. Lynyrd Skynyrd on Tampereella 22.2. Olen Lapissa 19.-26.2. Arvatkaa v*tuttaako. Onneksi sentään näin lynärit elokuussa hesassa, oli mahtava keikka!
Keep On Rockin' In The Ritala World
oulukyllosa
04.12.2009 13:54:29

Omistan bändiltä ainoastaan Collection ja Lyve-The Vicious Cycle Tour albumit mutta noidenkin levyjen perusteella voisin ostaa kaikki lynärit itselleni.

Minua kiinnostaa kovasti että jos nyky Skynyrd kuulostaa kovalta jutulta niin miltä ne eka levyt,"pronounced" ja "Second Helping" kuulostaa.Ja laitetaan siihen vielä se viimeinen ennen lento-onnettomuutta eli "Street Survivor". Haen tässä sitä että voiko molemmat kuulostaa hyvältä.Tässä on niin kaksi eri maailmaa.
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
Bonham
04.12.2009 15:14:52
oulukyllosa: Minua kiinnostaa kovasti että jos nyky Skynyrd kuulostaa kovalta jutulta niin miltä ne eka levyt,"pronounced" ja "Second Helping" kuulostaa.Ja laitetaan siihen vielä se viimeinen ennen lento-onnettomuutta eli "Street Survivor". Haen tässä sitä että voiko molemmat kuulostaa hyvältä.Tässä on niin kaksi eri maailmaa.

Niin on.. ja kaksi eri aikakautta... kai molemmille on soundinsa.

Ei tää uusi niin katastrooffi oo kun pelkäsin noiden huonojen amerikan hevilevyjen jälkeen.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Mika Kangas
04.12.2009 18:27:07 (muokattu 04.12.2009 18:29:42)
oulukyllosa: Minua kiinnostaa kovasti että jos nyky Skynyrd kuulostaa kovalta jutulta niin miltä ne eka levyt,"pronounced" ja "Second Helping" kuulostaa.Ja laitetaan siihen vielä se viimeinen ennen lento-onnettomuutta eli "Street Survivor". Haen tässä sitä että voiko molemmat kuulostaa hyvältä.Tässä on niin kaksi eri maailmaa.

Paljon kuulijasta kiinni.Joku tällä hetkellä 15 vuotias saattaa kuulla ekan Lynyrd Skynyrd biisinsä juuri tolta uudelta levyltä ja tykästyä niin p-leesti.Ja pikkuisen kaivelun jälkeen todeta että samanniminen bändi on tehnyt sen "hirveän kantrirallatuksen" Sweet Home Alabama.Eli pointtina siis on sukupolvet jotka on vaihtuneet tässä bändin uran aikana.

Kyllä minunkin mielestä on hyvä että bändi kuulostaa kuitenkin tähän päivään sopivalta.Olisivat vaan soittaneet toukokuussa jäähallissa rohkeasti näitä uusiakin biisejä.

Niin kuin Bonham tuossa jo vähän totesikin,kaksi eri aikakautta.
Musta Arkipyhä
04.12.2009 19:03:20
Mika Kangas: Paljon kuulijasta kiinni.Joku tällä hetkellä 15 vuotias saattaa kuulla ekan Lynyrd Skynyrd biisinsä juuri tolta uudelta levyltä ja tykästyä niin p-leesti.Ja pikkuisen kaivelun jälkeen todeta että samanniminen bändi on tehnyt sen "hirveän kantrirallatuksen" Sweet Home Alabama.Eli pointtina siis on sukupolvet jotka on vaihtuneet tässä bändin uran aikana.

Kyllä Sweet home Alabama varsinkin levyltä on minusta aika tylsä jo - ja Second Helpingiltä löytyy parempiakin ralleja.Keikalla tuokin biisi taasen toimii.Eihän tässä mitään uutta ole: Purplen eri kokoonpanot,Sabbathin eri variaatiot jne.

Kyllä minunkin mielestä on hyvä että bändi kuulostaa kuitenkin tähän päivään sopivalta.Olisivat vaan soittaneet toukokuussa jäähallissa rohkeasti näitä uusiakin biisejä.

Uus-Skynyrd on tehnyt loistavia biisejä: Last rebel,Voodoo Lake,Floyd,Workin' jne. Tuossa muutama biisi jotka minusta pistää kuusnolla muutamiakin vanhempia heikompia biisejä.Tollanen "vanhan haikailu" on osin sellasta elitismiä: -"mä tiedän enemmän kuin te" - johon itsekin syyllistyn monesti.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
MadMatt
04.12.2009 19:56:09 (muokattu 04.12.2009 19:57:24)

Mika Kangas: ...Niin kuin Bonham tuossa jo vähän totesikin,kaksi eri aikakautta.

Mielestäni on selkeästi kolme eri aikakautta. Se ehta ja aito 70-luku, 80-luvun hieno paluu joka jatkui 90-luvun alkupuolelle ja tämä nykyinen tylsä ja tasapaksu mättö.
Mika Kangas
04.12.2009 20:15:50 (muokattu 04.12.2009 20:19:35)
MadMatt: Mielestäni on selkeästi kolme eri aikakautta. Se ehta ja aito 70-luku, 80-luvun hieno paluu joka jatkui 90-luvun alkupuolelle ja tämä nykyinen tylsä ja tasapaksu mättö.

Mulle uusi ja vanha Skynyrd kulminoituu nimenomaan laulajaan ja noi 80-luvun comeback keikat vanhan uudelleenlämmittelyyn.Eli katon uuden Skynyrdin alkaneen 1991 levystä,kun saatiin uusia biisejä pitkästä aikaa,jatkuen tähän päivään.Vähän sama kuin AC/DC:n kanssa.

Voihan sen tietty noinkin kolmena aikakautena nähdä,ei siinä mitään.
oulukyllosa
04.12.2009 21:54:21

MadMatt: Mielestäni on selkeästi kolme eri aikakautta. Se ehta ja aito 70-luku, 80-luvun hieno paluu joka jatkui 90-luvun alkupuolelle ja tämä nykyinen tylsä ja tasapaksu mättö.

Ja yhteisenä nimittäjänä I ja II aikakaudelle Ed King, sen jälkeen goodbye Skynyrd-hengelle ja Welcome punaniskameininki.
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
uiypph
05.12.2009 00:29:26
Lynyrd Skynyrdiin sopii kait parhaiten juurikin tuo kahden eri jakson kuvaus, hieno ryhmä yhtä kaikki. Myös Van Zant veljesten get right with the man on tyylikästä countryrockia.
Ja tuatarallaa: HUOM! 5.12.09 Tampereella Hoodlum Choppers pyöräkerhon pitämissä Suomen itsenäisyyskinkereissä
esiintyy Kapsaek, ja siellä sitten tuleman pitää Allman Brothers,Skynyrd,Bad Company,Kapsaek,Mule jne, jne, matskua. Kaikki kykenevät paikan päälle, ja EI ole prätkäsidonnainen juhla. Paikalle voi siis tulla vaikka potkukelkalla, oletan.
MaxDamage
06.12.2009 16:32:36
Izer kirjoitti: Asiaa ei tosin auttanut Classic Rockin haastis kavereista. Huoh.

Kerro lisää. Oliko karmeaa juntti-hehkutusta jne..?
Musta Arkipyhä
06.12.2009 17:05:42

Nyky-Skynyrdin tylsin levy on minusta 1991.Jakaa sen viimeisen sijan Vicious Cyclen kanssa.80-luku oli enemmän tribuuttiosastoa kuin oikea bändi.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Atomic Cafe
06.12.2009 17:10:39 (muokattu 06.12.2009 22:15:42)
Mika Kangas
06.12.2009 17:21:10
PsychedelicWarlord: Nyky-Skynyrdin tylsin levy on minusta 1991.Jakaa sen viimeisen sijan Vicious Cyclen kanssa.80-luku oli enemmän tribuuttiosastoa kuin oikea bändi.

Damned man :).Mulle 1991 oli SE levy joka sai innostumaan Lynyrdsistä lopullisesti.Varsinkin Keeping My Faith ja Backstreet Crawler.Jälkimmäisessä on komein basarisoundi ikinä.Tää tribuuttilive oli siihen mennessä ainoa jonka omistin ja olin kuullut.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)