Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: API 500 series, ja muut moduulit /Lunch Boxit
1
Groovi
03.12.2009 23:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos kellään kokemusta noista API:n 500-sarjan räkkiboxeista ja niihin sopivista moduuleista? Vai pitäisikö oikeastaan puhua 500-sarjaan yhteensopivista moduuleista ja räkeistä, niitä kun valmistaa useampi paja samalla formaatilla.
 
Hinta suorastaan hirvittää tällaista amatööriharrastajaa, mutta onko nuo moduulit eurojensa arvoisia, ja vastaavatko ne alkuperäisiä (esim. 1 tai 2U räkkilaitteita)?
 
Jotenkin kiehtoo suunnattomasti tuo toteutustapa, kun yhdessä muutaman unitin räkissä voi olla esim. 10kpl erilaisia moduuleita, tai roudattavassa lunchboxissa 6kpl.
 
http://www.thedawstudio.com/Gear/500Series.html
 
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
tmuikku
04.12.2009 11:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: Onkos kellään kokemusta noista API:n 500-sarjan räkkiboxeista ja niihin sopivista moduuleista? Vai pitäisikö oikeastaan puhua 500-sarjaan yhteensopivista moduuleista ja räkeistä, niitä kun valmistaa useampi paja samalla formaatilla.
 
Hinta suorastaan hirvittää tällaista amatööriharrastajaa, mutta onko nuo moduulit eurojensa arvoisia, ja vastaavatko ne alkuperäisiä (esim. 1 tai 2U räkkilaitteita)?
 
Jotenkin kiehtoo suunnattomasti tuo toteutustapa, kun yhdessä muutaman unitin räkissä voi olla esim. 10kpl erilaisia moduuleita, tai roudattavassa lunchboxissa 6kpl.
 
http://www.thedawstudio.com/Gear/500Series.html

 
Eipä ole taaskaan kokemusta takana meikän kommentissa, mutta jotain foorumilta luettua.
 
Kätevyyshän tuossa kaiketi on pääasia, ei tarvitse ruuvata vehkeitä räkkiin ja tosiaan menee pieneen tilaan. Jotkut laitteet ei välttämättä vastaa 500 -formaatissa vastaavia räkkikoteloissa olevia vehkeitä, koska tohon 500 standardiin kuuluu +-15V virtalähde (monet transistori / fet vehkeet käyttää 24V jännitettä). Toisaalta jännitettä pystyy nostamaan moduulissa jos valmistaja on saanut tungettua tarvittavat komponentit tuon formaatin korttiin. Varmaan kaikki valmistajat kertoo jos 500 moduli eroaa vastaavasta räkkivehkeestä?:)
 
Formaatin arvo korostuu varsinkin jos teet itse noita moduleita, ei tarvitse tehdä koteloa ja virtalähdettä jokaiselle laitteelle erikseen = säästyy huomattava summa euroja. En ole seurannut kaupallisten laitteiden hintoja, mutta voisin kuvitella ettei 500 formaatin modulit ole juurikaan halvempia kuin räkkikoteloon rakennetut, valmistaja nielaisee helpot voitot niinkuin nykymaailmassa tuntuu olevan tapana. Myös itse lunchboxin voi tehdä itse, josta löytyy myös +-24V poweri ;)
http://www.prodigy-pro.com/diy/index.php?topic=33849.0
 
MrGuitarist
04.12.2009 11:35:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: vastaavatko ne alkuperäisiä (esim. 1 tai 2U räkkilaitteita)?
 
Itse olen käyttänyt paljon viimeaikoina noita apin laitteita, 500-sarjan preamppia ja equja ja sitten sitä neljän preampin räkkiversiota ja 5500 equa. Mitään soundieroa en ole huomannut räkki- ja 500-sarjalaisten välillä. Oikein hyviä laitteita molemmat. Suurin ero mitä noissa on, niin tuossa räkkimallisessa eq:ssa (5500) on erittäin näppärä range-säädin, jolla saa kunkin kaistan gainin toimimaan joko 1/2 tai 1/4 pykälin. 500-sarjalaisessa sitä ei ole jolloin säätövara on karkeampi.
 
Maybe there's no such thing as a perfect cup of coffee..
Groovi
04.12.2009 12:31:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tmuikku: En ole seurannut kaupallisten laitteiden hintoja, mutta voisin kuvitella ettei 500 formaatin modulit ole juurikaan halvempia kuin räkkikoteloon rakennetut, valmistaja nielaisee helpot voitot niinkuin nykymaailmassa tuntuu olevan tapana. Myös itse lunchboxin voi tehdä itse, josta löytyy myös +-24V poweri ;)
http://www.prodigy-pro.com/diy/index.php?topic=33849.0

 
No olisihan tuo pitänyt arvata että DIY miehet on jo kopioineet nämäkin. =)
 
En edes tajunnut katsoa tuolta prodigy:ltä, eikä ole koskaan sattunut silmään vaikka siellä on tullut juttuja luettua monesti. Että kiitos muuten vinkistä.
 
Laitetaan ensin kaikki täysille. Katsotaan sitten täytyykö jotain laittaa pienemmälle.
tmuikku
04.12.2009 12:46:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: No olisihan tuo pitänyt arvata että DIY miehet on jo kopioineet nämäkin. =)
 
En edes tajunnut katsoa tuolta prodigy:ltä, eikä ole koskaan sattunut silmään vaikka siellä on tullut juttuja luettua monesti. Että kiitos muuten vinkistä.

 
Eipä kestä ;) Eihän tuossa sen kummemmin kopioimista ole, standardin mittoihin tehty kotelo. Ensimmäinen erä rakennussarjoja on vissiin justiin näinä päivinä menossa kaupaksi, ja varmasti jatkossa tuota kittiä voi ostaa sieltä sun täältä. Siellä on myös jotain moduleita valmisteilla tolle 24V "jännitelaajennukselle" ja lisää varmasti tulee.
 
hape
04.12.2009 13:13:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Groovi: No olisihan tuo pitänyt arvata että DIY miehet on jo kopioineet nämäkin. =)
 
Noita 500-sarjan mokkuloitahan saa myös diy-kitteinä, esim. http://fivefishstudios.com/
 
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «