Jii 04.12.2009 01:17:12 | |
---|
MuzaK: ASIAA! Kaula ratkaisee mikä on itselle paras. Jos vaan mahdollista, niin mars kauppaan testaamaan! Kaula on tärkeä. Viimevuosina olen oppinut enemmän. Toki hyvät mikitkin ovat bonusta, mutta niitä voi vaihtaa. Avri '54 on ykköskitara helposti. |
Krice 04.12.2009 01:19:38 | |
---|
Jucciz: Mää en tästä eteenpäin suostu noteeraamaan Stratocaster-aiheisia kommentteja Vintage-mallit oli joskus perusmalleja, kuten tämänhetkinen standard. Jos haluaa velloa jossakin menneisyydessä niin jokainen tavallaan, mutta itse ostaisin ihan vaan sen uusimman standard-mallin, koska niissä on paranneltuja ominaisuuksia. |
Satu ja Tuija 04.12.2009 01:21:41 | |
---|
Krice: Vintage-mallit oli joskus perusmalleja, kuten tämänhetkinen standard. Jos haluaa velloa jossakin menneisyydessä niin jokainen tavallaan, mutta itse ostaisin ihan vaan sen uusimman standard-mallin, koska niissä on paranneltuja ominaisuuksia. Minkälaisia paranneltuja ominisuuksia lähinnä, jos saan kysyä? |
Jii 04.12.2009 01:21:42 | |
---|
Krice: Vintage-mallit oli joskus perusmalleja, kuten tämänhetkinen standard. Jos haluaa velloa jossakin menneisyydessä niin jokainen tavallaan, mutta itse ostaisin ihan vaan sen uusimman standard-mallin, koska niissä on paranneltuja ominaisuuksia. Itse olen mennyt takaisin päin. Tykkään vanhemmasta soundeista ja vanhemmasta tyylistä. noilla "vintage" malleilla soitan mieluummin. parannetuista ominaisuuksista en tiedä. ja, kuten sanoit, kukin tavallaan. |
Krice 04.12.2009 01:24:39 | |
---|
Satu ja Tuija: Minkälaisia paranneltuja ominisuuksia lähinnä, jos saan kysyä? Edes Fender ei ole tehnyt vuosikausia samaa kitaraa, vaan kyllä ne on jotain pientä kehitystä saaneet aikaan. |
Satu ja Tuija 04.12.2009 01:32:15 (muokattu 04.12.2009 01:33:45) | |
---|
Krice: Edes Fender ei ole tehnyt vuosikausia samaa kitaraa, vaan kyllä ne on jotain pientä kehitystä saaneet aikaan. Minkälaista kehitystä noin lähinnä? Tai siis kenen kannalta luulet kehityksen menneen alaspäin, ja ketkä mielestäsi voisi kokea, että kehitys kyseisen instrumentin kohdalla on mennyt mielestäsi ylöspäin? |
atha 04.12.2009 06:48:33 | |
---|
|
aristoteles666 04.12.2009 06:59:06 | |
---|
|
MoreK 04.12.2009 07:26:37 | |
---|
Codasta kannattaa seurata Custom Shop:ien hintoja, siellä on välillä hyviä tarjouksia: http://www.coda-music.com/index.php?cPath=21_34_145_160 Muutenkin hintataso on kohtuullinen nykyisellä punnan kurssilla, ja edullisimmat CS:t ovat samalla hintatasolla kuin kalliimmat liukuhihna-Stratot T-kaupassa. |
aristoteles666 04.12.2009 07:47:59 | |
---|
Satu ja Tuija: Minkälaisia paranneltuja ominisuuksia lähinnä, jos saan kysyä? litteämpi radius. rw/rp keskimikki, hurinattomat väliasennot. 5-asentoinen mikkikytkin. kaksitoiminen kaularauta, säätö kaulaa irroittamatta. (itse en siitä pidä) paksummat ja korkeammat nauhat. satiinilakka kaulassa. vireen paremmin pitävä vibra. (taaskaan en itse siitä pidä) virittimet. kieltenohjaimet. alkuperäisissä am std:ssä uima-allas mikkikolo, mihin sai mitkä mikit tahansa ilman että täytyy kovertaa puuta pois. (onneksi poistunut ominaisuus) siinä niitä. |
Teppo2 04.12.2009 07:54:58 | |
---|
Miten olisi aito Fender eli G&L? "Jumalauta, miten ennen runkkasikaan Jimi: siinä soitti mies ja vehkeet, eikä pelkkä nimi." |
Broadcaster 04.12.2009 09:36:48 | |
---|
|
Juzpe 04.12.2009 10:01:32 | |
---|
http://www.coda-music.com/product_i … =21_34_145_160&products_id=5974 Mä löysin omani... nyt pitäs enää löytää 2ke massia... Yks hyvä vaihtoehto stratoissa on toi itse rakentaminen. Onnistuu suhteellisen hyvin jopa meikäläisen tasoiselta poropeukalolta.... Varsinkin jos ostaa vlamiiks sahatun otelaudan niin säästyy v...uksen aiheilta. Aikaa ja tupakkia siihen tosin saa menemään tohon rakenteluun. Materiaalithan leegoja (virit, mikit yms.) lukuunottamatta on aika edulliset. "Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan |
Rämppy 04.12.2009 10:16:09 (muokattu 04.12.2009 10:44:50) | |
---|
Mulla on 15 vuoden aikana ollut useampi USA Vintage -sarjan strato ja muutama CS time machine -sarjalainen. Mun mielestä USA Vintage -sarjan kitarat ovat pääasiassa hyviä, joskin akanoitakin joukkoon mahtuu. Soundit, soitettavuus ja tyyli ovat kohdallaan. Ainoa, mikä mua on häirinnyt, on '62-mallin turhan siro kaula. Mutta jos siro C profiilin kaula kaarevalla 7,25 radiuksella miellyttää, niin avot. CS Time machine Stratoissa on vähän enemmän puuta kaulassa, mikä miellyttää mua. Myös mikit ovat mun makuun paremmat Time machine-skitoissa, vaikka kyllä US Vintage-mikitkin ovat ihan ok. Hyviä työjuhtia molemmat, joskin CS-malleissa on jo vähän luksusta. Ei kuitenkaan kannata ostaa sikaa säkissä. Yksilökohtaista laatuvaihtelua on enemmän USA-Vintage -kitaroissa, mutta myös CS-Fendereissä, sen olen huomannut. Eric Johnson strato voi olla myös vaihtoehto, jos tuhti soft-V -kaula varsin suoralla 12 radiuksella ja isoilla nauhoilla miellyttää. Se on soundeiltaan ja muutenkin parasta Fenderiä ilman CS-hintalappua. Ja onhan muitakin hyviä Signature-malleja, mm. Eric Clapton ja Mark Knopfler -stratot. En sitten malttanut olla sanomatta. |
McNulty 04.12.2009 10:32:10 | |
---|
Teppo2: Miten olisi aito Fender eli G&L? Niin tai Music Man. Onhan Leolla nuita pajoja ollunna... I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
Paljon oli tässäkin ketjussa kirjoitusta jo. Itse mietin pidempään uuden Fenderin ostamista, mielessä oli myös vähän kalliimpi vehje n. 2000-3000 € hintahaarukassa. Testasinkin muutamat kallinpuoleiset Fenderit mm. MusaFasulla Kaisaniemessä oli suht kivan oloinen Fenderin vintagetyylinen jossa tais olla muistaakseni jotkut 57-66 luvun mikit? Ihan kelpo peli mutta halusin harkita vielä lisää. Kokeilin myös Gibsoneita (LesPaul, ES335, Firebird ym.) ja ihan hyviä nekin varmaan oli, tosin paras kaulaltaan oli Gibsoneista ES335 kun siinä omaan näppiin ohkaisempi tuntuma. Mutta joo, mihinkä sitten päädyin hankinnassani olikin aika erillainen lopputulokseltaan kuin ajattelin: Fender jonka ostin olikin hinnaltaan ihan aivan muuta kuin ajattelin, menin ostamaan ns. halpis-Fenkun eli Fender Classic Player 60s Stratocaster (kuva profiilissa). Tähän päädyin sen takia kun tuo vaan yksinkertaisesti kuullosti mun korviini aivan hemmetin hyvältä (tuossa on Custom Shop 69 mikit), malli on custom shopin suunnittelema mutta Mexicon tehtaalla tehty kitara. Pitäny vireensä hyvin, soi ainakin mun mielestä helvatan nätisti ja laatukin tuntuu ihan mukiin menevän hyvältä. Ainoa mistä en oikein tykkää on että kaularaudan säätö on siinä bodyn puoleisessä päässä ja että kampi on kierrettävä. Kuitenkin isoin tekijä ostopäätöksessä oli soundi ja soitettavuus. Varmaankin 2000-3000 € olisin saanut ns. "laadukkaamman" kitaran osien puolesta mutta soundi nyt tuossa tuppasi hivelemään korvia. Nyt tästä mun kirjoituksestani taisi hieman punainen lanka olla kateissa mutta jos haet kalliimpaa Fenderiä kun meinaat rahaa pistää kunnolla kiinni niin kattele myös sitten Fenderin Custom Shop mallistoa sillä silmällä. |
BigPapa 04.12.2009 14:58:44 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
PJS 04.12.2009 15:01:17 | |
---|
Toi uudempien tuotantomallien parannellut ominaisuudet, kommentointi vähän ihmetyttää, koska eihän tommoiset jutut niinkuin radius, nauhojen tyyli/määrä, mikkiasentojen määrä etc. ole semmoisia absoluuttisesti huonompi-parempi akselilla toimivia juttuja. Kukin tykkää mistä tykkää ja silloin ne omaan lapaseen istuvat speksit on aina niitä parempia. Itse ostin American Vintage '62:sen tuossa muutama kuukausi sitten ja pakko sanoa että olen ollut todella tyytyväinen. Olen tottunut soittamaan 60's tyylisellä ohuella kaulalla 7,25 radiuksella ja vintagenauhoilla. ja 21 nauhassa on minulle ihan riittävästi, harvemmin menen 14 nauhaa ylemmäs muutenkaan. Eli mun käteen toi on just hyvä skitta ja vertailtuna amercan standardiin tää american vintage voittaa IMHO joka osa-alueella. Myös viimeistelyssä, american vintageissahan on tositosi ohut polyuretaanipohjainen maali ja päällä nitrolla tehty viimeistely tms. jolloin kitaran pitäis ajankuluessa relicoitua itsekseen hieman niitten orkkisten tapaan. Ei sillä että tuolla olisi mulle niin paljon väliä. American Vintageissa on myös tosi hyvät mikit jo valmiiksi ja niitä väliasentoja kaipaavalle mukaan tulee se 5 asentoinen kytkinkin. Jos haluaa tyyliin best of both worlds, niin kannattaa tarkistaa myös noi vintage hotrod hommelit missä on sitten vähän modernimpaa radiusta ja nauhaa. Peace! |
BigPapa 04.12.2009 15:12:57 | |
---|
alkuperäisissä am std:ssä uima-allas mikkikolo, mihin sai mitkä mikit tahansa ilman että täytyy kovertaa puuta pois. (onneksi poistunut ominaisuus) Ei ollenkaan....päinvastoin... For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
aristoteles666 04.12.2009 15:16:39 | |
---|
ei kai ne ole taas alkanut tekemään niin, ne muutti sen niin että routing oli normaali, paitsi että tallamikin kohdalla oli humbuckerin kokoinen kolo, riippumatta mitkä mikit siinä on. |