Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kreikkalainen *putiikkkispedu*
1
svilo
04.12.2009 07:51:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.youtube.com/watch?v=8-fh7DsjpiU
 
ei pahan kuuloinen..
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
McNulty
04.12.2009 11:13:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: http://www.youtube.com/watch?v=8-fh7DsjpiU
 
ei pahan kuuloinen..
 
/sv

 
Näitä "tube scriimereitä" on tarjolla jo ihan liikaa. Kaikki mukamas toistaan parempia. Eihän tuo huono ollut vaikka youtube-klippien laatu onkin skeidaa. Pistä tuo A/B-testiin Ibanezin kirkujien, muutaman muun putiikki-skriimerin ja miksei vaikka Bad Monkeyn kanssa, niin saadaan enempi irti "testistä".
 
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Kivijalka
04.12.2009 11:21:41 (muokattu 04.12.2009 11:22:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher: Näitä "tube scriimereitä" on tarjolla jo ihan liikaa. Kaikki mukamas toistaan parempia. Eihän tuo huono ollut vaikka youtube-klippien laatu onkin skeidaa. Pistä tuo A/B-testiin Ibanezin kirkujien, muutaman muun putiikki-skriimerin ja miksei vaikka Bad Monkeyn kanssa, niin saadaan enempi irti "testistä".
 
Nykyään tosiaan tuntuu olevan vallalla trendi jonka mukaan säröboksi on sitä parempi mitä pienempi erä niitä on tehty ja mitä eksoottisemmassa paikassa. Kreikkalaisen hepun autotallilla pääsee jo katu-uskottavuuspisteissä pitkälle.
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Dunga
04.12.2009 11:23:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Njoo, jos pelkkä purkki tuottas tuon soundin, voisin ostaa ;)
 
War... war never changes.
McNulty
04.12.2009 11:25:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Nykyään tosiaan tuntuu olevan vallalla trendi jonka mukaan säröboksi on sitä parempi mitä pienempi erä niitä on tehty ja mitä eksoottisemmassa paikassa. Kreikkalaisen hepun autotallilla pääsee jo katu-uskottavuuspisteissä pitkälle.
 
Mutta näinhän se menee. Pedaalin hyvyys niin musiikillisesti kuin ulkomusiikillisesti on suoraan verrannollinen saatavuuteen tai sen rajoittuneisuuteen. Ei sillä... ihan hyvältähän tuo JAMmin Tube Screamer-klooni kuulosti, mutta veikkaanpa että osansa oli myös Naylorilla, Suhrilla ja Svilolla. Kyllähän siis paletissa täytyy muidenkin komponenttien toimia, kuin pelkästään pedaalin. Siksi olisikin mukava kuulla, miten esim. massatuotettu, helkutin halpa Bad Monkey toimisi samassa yhtälössä JAM Pedalsin "putkikirkujan" tilalla. Ehkä ei yhtä paljon mojoa ja rare-boutique-vintage-retro arvoa, mutta toimisiko soundi yhtä hyvin?
 
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
dropD
04.12.2009 11:32:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivijalka: Nykyään tosiaan tuntuu olevan vallalla trendi jonka mukaan säröboksi on sitä parempi mitä pienempi erä niitä on tehty ja mitä eksoottisemmassa paikassa.
 
Mulla on nykyään ollut vallalla trendi, jonka mukaan boksi on sitä parempi mitä itempi tehty... psykoakustiikkamojoa
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
aristoteles666
04.12.2009 11:41:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, toi ei mennyt tukkoon niinkuin tubescreamer tekee.
 
svilo
04.12.2009 11:56:14 (muokattu 04.12.2009 11:57:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh, olisi pitänyt laittaa hymiö perään...
 
Ajattelin vain että Kreikalla ei ole minkäänlaista historiaa esim spedujen kanssa?
 
Voi ola että olen väärässä, mulle tulee mieleen Feta, Rasvalettinen Rantaleijona ja Leveäperseiset ämmät :)
 
Vertasin spedua Paul Corchranen TIMiin, Kanen ZYX 808iin ja ihan samalla viivalla oltiin , kokeilin myös vaihtaa *chippiä* perus scriimeri 4558iin, Burr Browniin, TL072 etc...mitä lie..Orkkis *secret* chippi oli parempi.
 
Pidän tuon....ainakin 2 viikkoa :D
 
Lähettäkääs mulle Apina niin kokeilen?
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
McNulty
04.12.2009 12:01:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Juuh, olisi pitänyt laittaa hymiö perään...
 
Turhia ovat moiset... katso nyt :)
 
Ajattelin vain että Kreikalla ei ole minkäänlaista historiaa esim spedujen kanssa?
 
Voi ola että olen väärässä, mulle tulee mieleen Feta, Rasvalettinen Rantaleijona ja Leveäperseiset ämmät :)

 
Emmä tiedä... kyllähän nuita speduja väännetään joka maassa ja milloin missäkin pienessä hökkelissä. Kunhan vain paikkakunnalla on muutama aktiivinen bändi tahi kitaristi joka kaipaa jonkin sortin "electronics serviisiä".
 
Vertasin spedua Paul Corchranen TIMiin, Kanen ZYX 808iin ja ihan samalla viivalla oltiin , kokeilin myös vaihtaa *chippiä* perus scriimeri 4558iin, Burr Browniin, TL072 etc...mitä lie..Orkkis *secret* chippi oli parempi.
 
Jees. Tottahan se että komponenteilla on merkitystä. Sitä se R&D on, että ostetaan miljoona erilaista ja kokeillaan eri vaihtoehtoja, testataan ja kokeillaan mikä on hyvä.
 
Saako udella, mitä JAM kustansi?
 
Pidän tuon....ainakin 2 viikkoa :D
 
Eikös tämä ole jo teikäläisen Trademark? :) (taas turha hymiö)
 
Lähettäkääs mulle Apina niin kokeilen?
 
Ei mulloo... muuta kuin tylsä Iban TS10. Jotenkin nuo Tube Screamerit on niin kuultu ja soiteltu :) (ja taas turha hymiö)
 
Kai se tästä.
PS. mitkä mikit Suhrissa?
 
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
svilo
04.12.2009 12:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher:
Saako udella, mitä JAM kustansi?
PS. mitkä mikit Suhrissa?

 
Eihän tuo kustantanu juuri mitään =)
 
Suhurissa SSV/FL/FL ja SSC systeemi..
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
msormune
04.12.2009 12:52:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bonecrusher:
Ei mulloo... muuta kuin tylsä Iban TS10. Jotenkin nuo Tube Screamerit on niin kuultu ja soiteltu :) (ja taas turha hymiö)

 
Aika paljon on tullut purkkeja kokeiltua ja itse raksattua, mutta tälläkin hetkellä ainoa käytössä oleva spedu on TS808-klooni.
 
Yllättävän hyvin pitää paikkansa edelleen, 30(?) vuoden jälkeen.
 
PekKampela
04.12.2009 13:37:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Emmää noista skriimereistä...
 
Mut tää JAM:in fuzzi on kaikinpuolin kiva.
 
Torvi.
svilo
04.12.2009 15:32:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PekKampela: Emmää noista skriimereistä...
 
Mut tää JAM:in fuzzi on kaikinpuolin kiva.

 
Hyvä että meni oikeeseen osoitteeseen....
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
sound of blues
05.12.2009 11:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Eihän tuo kustantanu juuri mitään =)
 
Suhurissa SSV/FL/FL ja SSC systeemi..
 
/sv

 
Kuinkahan paljon se nykyään on sitten euroissa?? =)
Vaikuttaa kyllä hyvinkin mielenkiintoiselta purkilta!!
 
"You don't find a style...a style finds you. - Keith Richards"
svilo
05.12.2009 12:47:19 (muokattu 05.12.2009 12:48:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sound of blues: Kuinkahan paljon se nykyään on sitten euroissa?? =)
Vaikuttaa kyllä hyvinkin mielenkiintoiselta purkilta!!

 
http://www.jampedals.com/index.php?page=dealers&hl=en_GB
 
http://www.jam.se/do?keyword=jam+pedals
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
svilo
05.12.2009 13:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sound of blues: Vaikuttaa kyllä hyvinkin mielenkiintoiselta purkilta!!
 
http://www.youtube.com/watch?v=1S0hYtfB5Lo
 
siinä kaljapöhnäklippiä...
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
jyrkalt
05.12.2009 14:21:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivaa vääntöä. Ja saundiki oli aika mellevä.
Kohta kun tuosta spedusta luovut niin laita viestiä mulle niin kokeilen miten toi toimii tuon mun marsun kanssa
*hymyilytti toi fuk* :D
 
svilo
06.12.2009 14:25:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Kivaa vääntöä. Ja saundiki oli aika mellevä.
Kohta kun tuosta spedusta luovut niin laita viestiä mulle niin kokeilen miten toi toimii tuon mun marsun kanssa
*hymyilytti toi fuk* :D

 
Suosittelen lämpimästi myös tutustumaan kotimaiseen tekeleeseen. pesee aika monet ;)
 
http://www.youtube.com/watch?v=DLR3TjXvso4
 
/sv
 
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
msm40
06.12.2009 23:43:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

svilo: Suosittelen lämpimästi myös tutustumaan kotimaiseen tekeleeseen. pesee aika monet ;)
 
http://www.youtube.com/watch?v=DLR3TjXvso4
 
/sv

 
Juu, tai itseasiassa pesee kaikki..
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/65264.jpg
 
All you really need is a Tele... For now..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «