Aihe: Iron Maiden
1 2 3 4 5100 101 102 103 104122 123 124 125 126
bfoc
28.11.2009 17:15:16
MegaMan: Just tämän onkelman takii meikäläinen ei jaksa enää Maidenii mennä tsiigailee, kun ne samat iänikuiset renkutukset (klassikot joita ilman Maiden ei voi ilmeisesti yhtään keikkaa vetää) voi himas kattoo DVD:ltä. Iron Maiden vois vetää semmosen -kiertueen ni sit vois lähteekkin paikalle.

Kannattaa olla kuulolla seuraavan levyn kiertuetta ennen. Jos vaikka taas meinaisivat soittaa levyn alusta loppuun. Siitähän voi sitten ennen encoreja suorituta vaikka bisselle jos ei Iron Maiden ja pari muuta vanhaa kiinnostu.

No kuiteskin se eka kerta livenä tulee olee aina paras ja siitä ei enää yli mennä. Meikällä se oli juuri tämä aikasemmin mainittu 99-reunion. Oli Dickinsonii ja Smithii ja vittu kyllä lähti!

Kyllä ne ensimmäiset keikat yleensä tuntuu kaikkein hienoimmalta. Nyt sitä ukko-ikäisenä on paljon anal-yyttisempi eikä pyrot ja muut efektit aiheuta sellaisia tunnekuohuja kuin teinivuosina.
sutiojrikellA
Cinerama
28.11.2009 17:15:50

AMOLAD keikka on 12 maiden keikan seassa itselle kenties se paras, ehkä early days oli parempi, vaikkei v. 90 keikkakaan kalpene.
Save a tree... Eat a beaver.
Rhapa
28.11.2009 22:25:43
bfoc: e-> Ja AMOLAD sekä SBIT oli julkaistu levyinä jo ennen keikkoja, eli joku Sherlock olisi jo niiden perusteella voinut jättää menemättä moisille keikoille jos materiaali ei kiinnosta. Mulla oli jo etukäteen ihan selvää molempien keikkojen osalta että noita levyjen biisejä keikoilla tulee, samoin kuin se että ensimmäinen nostalgiakiertue keskittyy neljän ensimmäisen levyn matskuun.

Mitä helvetttiä sä oikein sönkötät? Kerroin omista keikkakokemuksista ja omia fiiliksiäni. Mua ei kiinnosta pätkääkään miten mun keikkakokemukset on sun mielestä vääriä. Ja tiedoksi myös, että diggaan maidenista ihan kympillä, vaikka aika ronskilla kädellä arvostelenkin bändiä monesta asiasta, joten ihan turha flipata senkään puolesta.
gigity gigity
Ianuarius
28.11.2009 22:40:24

Rhapa: Mitä helvetttiä sä oikein sönkötät? Kerroin omista keikkakokemuksista ja omia fiiliksiäni. Mua ei kiinnosta pätkääkään miten mun keikkakokemukset on sun mielestä vääriä. Ja tiedoksi myös, että diggaan maidenista ihan kympillä, vaikka aika ronskilla kädellä arvostelenkin bändiä monesta asiasta, joten ihan turha flipata senkään puolesta.

Kukahan se täällä flippaa... :D

Brave New Worldia sais kyllä aina soittaa enemmän. Sitä ei siis voi soittaa liikaa. Amoladi on vähän mikä on. Liian vaikeaa kuultavaa Maiden-fanille. :D Noh, mä en oikein tykänny. Siitä jotenki puuttu se menevyys. Se oli vähän sellasta synkkää... ehkä jopa aavistuksen suomalaisen kuulosta.
The master of sleep picking
Rhapa
29.11.2009 12:50:48
January: Kukahan se täällä flippaa... :D

joo hihi xD xD lol
gigity gigity
Snapo
30.11.2009 10:15:53 (muokattu 30.11.2009 10:16:09)
Kuka sanoi AMOLAD? Tuo on minusta Maidenin kehnoin levy, piste. Oon kuunnellut sen vaikka miten monta kertaa mutta silti biisit kuulostavat samalta eikä jätä oikeen jätä muuta fiilistä kuin että kuulostais vähän tekemällä tehdyltä. Riffit ja soolotkin oli muistaakseni tylsempiä kuin ennen.. Ei enää pelitä..
Dance of death ja brave new worldikin ovat kuitenkin ihan jees lättyjä, ettei tässä välttämättä kuitenkaan tasaista vauhtia olla menossa alaspäin iän painaessa päälle. En oo nyt oikeen aktiivisesti seurannut, onko tulossa vielä yksi studiokiekko?
Economy on köyhille.
Ianuarius
30.11.2009 10:36:15 (muokattu 30.11.2009 10:37:37)

Eikös jossain ollu että se Steve Harris on nähny jonku unen tms. että kuinka monta studiolevyy niiltä tulee ja että vielä ois vissiin yks luvassa, jos se pitää paikkansa. :)

EDIT: Ei ollu siis unesta kyse, vaan ihan muuten vaan.

Steve Harris said there definitely would be another album, stating that, "I always had this vision that we would do 15 studio albums, and the next one would be the 15th. Hopefully, we'll do another one or two for luck, but we'll see how we go, really."

http://en.wikipedia.org/wiki/Iron_Maiden
The master of sleep picking
StJerky
01.12.2009 15:56:10
ramionparas: cdonista saa ton uuden maiden flight 666 9,95e..

Heti kun Anttilassa tuohon hintaan niin ostan. Minun rakkain Iron Maiden keikka on ensimmäiseni eli 1991 Roskildessa nähty.
Regalis Apertura
01.12.2009 19:42:27
^ Milloinkohan hinta laskee 6,66 euroon;)... Olis varmaan hyvä markkinointikikka;).
bfoc
03.12.2009 20:03:04
Rhapa: Mitä helvetttiä sä oikein sönkötät? Kerroin omista keikkakokemuksista ja omia fiiliksiäni. Mua ei kiinnosta pätkääkään miten mun keikkakokemukset on sun mielestä vääriä. Ja tiedoksi myös, että diggaan maidenista ihan kympillä, vaikka aika ronskilla kädellä arvostelenkin bändiä monesta asiasta, joten ihan turha flipata senkään puolesta.

Jons et ymmärtänyt mitä kirjoitin:

Minkä ihmeen takia sä sinne keikalle tunget kuuntelemaan niitä biisejä joista et pidä, jos etukäteen on tiedossa että ne niitä soittaa? Eihän silloin voi kaiketi mitään järkeviä kokemuksia saadakkaan. Eikä sun keikkakokemukset ole sen väärempi kun muidenkaan, mutta turhahan se on ulvoa jos tietoisesti ajaa itsensä tilaisuuteen joka ei vastaa toiveita. Pöllöä on se.

Mulle ihan sama mitä mieltä olet ko bändistä. Jos et diggaa jotain levyä, älä kuuntele. Jos kuuntelet, älä ainakaan täällä vikise että taas sillä levyllä oli ne samat huonot veisut.
sutiojrikellA
Ianuarius
03.12.2009 20:28:13

Huono neuvo.

Monesti sellaset biisit, joista en oo eka tykänny, ovat osoittautuneet todella rakkaiksi pidemmällä kuuntelulla.
Ei se multa oo pois, että joku toinen on taitava kitaristi. Päin vastoin.
adrianman
03.12.2009 20:51:51
January: Huono neuvo.

Monesti sellaset biisit, joista en oo eka tykänny, ovat osoittautuneet todella rakkaiksi pidemmällä kuuntelulla.

Juuri näin. Esim. Brave new world kesti todella kauan aueta omalla kohdalla, Wicker Mania lukuunottamatta. Mutta kyllä levy siitä vain aukesi. Ei se mitään taustamusaa ole, pitää istua, keskittyä ja kuunnella.
Rhapa
03.12.2009 20:54:48
bfoc: Jons et ymmärtänyt mitä kirjoitin:

Minkä ihmeen takia sä sinne keikalle tunget kuuntelemaan niitä biisejä joista et pidä, jos etukäteen on tiedossa että ne niitä soittaa?
Eihän silloin voi kaiketi mitään järkeviä kokemuksia saadakkaan. Eikä sun keikkakokemukset ole sen väärempi kun muidenkaan, mutta turhahan se on ulvoa jos tietoisesti ajaa itsensä tilaisuuteen joka ei vastaa toiveita. Pöllöä on se.

Early daysin jälkeinen Sit-kiertue: odotettavissa oli siis ne vanhatkin biisit? Kas kummaa, minä kun en niitä odottanut kuulevani. Ja ei, en soita Stevelle ennen keikkaa mitä biisejä jannut soittavat. Ja normaalisti ne keikkaliput varataan aika helvetin paljon ennen kuin settilistasta on mitään hajua. Ja ihan turhaa lässytät, kun meitsi on varannut oikeuden valittaa biisivalinnoista, jos siltä tuntuu.

Mulle ihan sama mitä mieltä olet ko bändistä. Jos et diggaa jotain levyä, älä kuuntele. Jos kuuntelet, älä ainakaan täällä vikise että taas sillä levyllä oli ne samat huonot veisut.

Ootko tosissas? Taidanpa mennä hämmentävät asiat ketjuun tästä samantien. "Mulle on ihan sama jos jokin levy sulle iskee. Älä tuu mulle siitä kertomaan". Joo, toimii todella hyvin KESKUSTELUPALSTALLA. Not.
gigity gigity
MegaMan
03.12.2009 21:29:06
Ootko tosissas? Taidanpa mennä hämmentävät asiat ketjuun tästä samantien. "Mulle on ihan sama jos jokin levy sulle iskee. Älä tuu mulle siitä kertomaan". Joo, toimii todella hyvin KESKUSTELUPALSTALLA. Not.

Just näin. Miks vitussa ei sais arvostella tai kitistä asiasta joka on perseestä, mutta ylihypetys on sallittua? Eiks tää ookkaan keskustelupalsta? Ärsyttää kaikki tosifanit jotka ei kestä mitään arvostelua omista jumalistaan. Naureskeellaan vaan et: "vähän sä oot lapsellinen pelle, et taajuu mistää mitää". Tai sit loukkaannutaan...
Minä juon kossua!!!
Ianuarius
03.12.2009 22:03:26

MegaMan: Naureskeellaan vaan et: "vähän sä oot lapsellinen pelle, et taajuu mistää mitää". Tai sit loukkaannutaan...

Ai onks noi kaks jotenki eri asioita? :D

Brave New World aukes mulle kyllä heti eka kuuntelulla. Ainoo biisi johon en oo oikein ikinä kiintyny on The Mercenary. Jotenki se on vaan vähän tylsä ja masentava. :)
Ei se multa oo pois, että joku toinen on taitava kitaristi. Päin vastoin.
Sorcerer
04.12.2009 01:36:08
Rhapa: Early daysin jälkeinen Sit-kiertue: odotettavissa oli siis ne vanhatkin biisit? Kas kummaa, minä kun en niitä odottanut kuulevani. Ja ei, en soita Stevelle ennen keikkaa mitä biisejä jannut soittavat. Ja normaalisti ne keikkaliput varataan aika helvetin paljon ennen kuin settilistasta on mitään hajua.

http://brisbane.diarystar.com.au/im … -maiden-somewhere-back-in-time1.jpg

Kiertueen promojulisteen alalaitaa kattomalla ainakin itelleni selvis aika hyvin, että minkä aikakauden materiaalin kiertue pääasiassa keskittyy ;)
bfoc
04.12.2009 12:56:38 (muokattu 04.12.2009 12:58:16)
Rhapa: Early daysin jälkeinen Sit-kiertue: odotettavissa oli siis ne vanhatkin biisit? Kas kummaa, minä kun en niitä odottanut kuulevani.

Koitas vaikka lukea että mitä kumman biisejä kyseisellä platalla asustaa. Ettei vain olis ne vanhat biisit siellä asustamassa.

Ja ei, en soita Stevelle ennen keikkaa mitä biisejä jannut soittavat. Ja normaalisti ne keikkaliput varataan aika helvetin paljon ennen kuin settilistasta on mitään hajua.

Normaalisti joo liput varataan ennen kun on tietoa mitä keikalla soitetaan, mutta Maiden on nyt viimeisellä kolmella rundilla ilmoittanut millä meiningillä ovat kiertämässä. Ihan lehtiä lukemalla AMOLAD ja kaksi nostalgiaturneeta ovat olleet ainakin minulle selviä.

Ja ihan turhaa lässytät, kun meitsi on varannut oikeuden valittaa biisivalinnoista, jos siltä tuntuu.

Jos et osaa lukea lehtiä ja menet paikkaan jossa et halua olla olat aika pösilö. Sen kun valitat, mutta ihan omaa tyhmyyttäsi olet sinne mennyt. Sinäsnä valitus ei ole kovinkaan oikeutettua kun yhtye jalomielisesti kertoo materiaalin levyn kannessa ja haastatteluissa etukäteen ja silti menet sinne keikalle fiilistelemään joitan muita veisuja.

Mene vaan, ainakin pois täältä. Se on ihan normaalia valittaa pettymystään uudesta levystä tai sellaisesta keikasta, josta ei etukäteen ole hajua. Jos sä kuuntelet kerta toisensa jälkeen levyä josta et tykkää, tai menet katsomaan keikkaa, jolla bändi etukäteen ilmoittaa soittavansa biisejä joista et pidä, olet yksinkertaisesti hölmö. Ei se juurikaan tuo lisäarvoa keskusteluun jos sä valmiiksi tiedät ettet pidä jostain ja menet silti katsomaan ja sen jälkeen vikiset palstoilla.

Jos sä tykkäät esimerkiksi vain Brave New Worldista, ja Maiden ensi rundilla soittaa taas uuden levyn ja 5 klassikkoa ja ilmoittaa sen etukäteen niin älä nyt hyvä ihminen mene sinne keikalle vikisemään. Osta vaikka Rock In Rio DVD.
sutiojrikellA
bfoc
04.12.2009 13:01:01 (muokattu 04.12.2009 13:03:15)
MegaMan: Just näin. Miks vitussa ei sais arvostella tai kitistä asiasta joka on perseestä, mutta ylihypetys on sallittua? Eiks tää ookkaan keskustelupalsta? Ärsyttää kaikki tosifanit jotka ei kestä mitään arvostelua omista jumalistaan. Naureskeellaan vaan et: "vähän sä oot lapsellinen pelle, et taajuu mistää mitää". Tai sit loukkaannutaan...

Niin no mä kirjoitin näin

joka käännettiin näin

Eihän siinä mitään jos ei pideä jostain uudesta levystä mutta kannattaako sitä väkisin kuunnella sellaisia levyjä tai katsoa sellaisten kiertueiden retroja joista ei tykkää ja tulla tänne ulvomaan. Turhanpäivästä valitusta on maailma muutenkin pullollaan.
sutiojrikellA
Stalkah
04.12.2009 15:17:35

Brave New World on aivan helvetin hyvä levy, lukuunottamatta Wicker Mania, joka on omasta mielestä hiton tylsä ja mielikuvitukseton kappale. Levy on pyörinyt koko syksyn ajan aika tasaisesti soittimessa, eniten parina viime viikkona. Oon kyllä aina tykännykki tästä levystä, mutta viimeseen pariin vuoteen en oo tätäkää kuunnellu kunnolla ja nyt se maistuuki taas ku ois ihan uus tuttavuus.
Well, You know, I don't know! B.O.D. netissä - Myspace | Maihinnousu.net | Last.fm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)