Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bugeran putkicombo
1 2
Fenton
03.12.2009 20:51:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään kokemuksia liitteen mukaisesta vahvistimesta. Millaiseen musiikkiin sopii tai ei ehdottomasti sovi. Olisiko monipuoliseen treenikämppäharjoitteluun eri merkkisten ja mallisten, erilaisilla mikityksillä varustettujen kitaroiden kaveriksi. http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=2796
 
Mr. Speed
03.12.2009 20:55:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenton: Onko kellään kokemuksia liitteen mukaisesta vahvistimesta. Millaiseen musiikkiin sopii tai ei ehdottomasti sovi. Olisiko monipuoliseen treenikämppäharjoitteluun eri merkkisten ja mallisten, erilaisilla mikityksillä varustettujen kitaroiden kaveriksi. http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=2796
 
Käytä hakua, niin löydät paljon mielenkiintosta luettavaa. Laitat vaikka hakusanaksi "bugera" ja etsit otsikoita.
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=141122&o=0&#p6780419
 
Tuollanen löytyy muunmuassa.
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Fenton
03.12.2009 21:32:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tahtoo näiden vanhojen aloitusten keskustelu rönsyillä niin pahasti, että asiallisten mielipiteiden löytäminen seasta on hankalaa ja ainakin aikaa vievää. Lisäksi vuosia vanhat mielipiteet eivät aina kerro nykytilanteesta mitään.
 
3ddie
03.12.2009 22:53:21 (muokattu 03.12.2009 22:54:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenton: Onko kellään kokemuksia liitteen mukaisesta vahvistimesta.
 
Kyllä on! Tarina alkaa miten yleensä tarinat alkavat, elikkäs instrumenttikauppaan lähdöstä! Kävin tuossa 5 kk:tta sitten Helsingissä sijaitsevassa musiikkiliikkeessä kahden kaverini kanssa tarkoituksena käydä testaamassa kyseistä vahvistinta: Bugera 6262-212. 15 minuutin soiton jälkeen totesimme putkipelin olevan oikeastaan, no.. Aika huono. Kovin pettyneenä katselin muita vahvistimia, ja sitten huomasin kyseisen vahvistimen alapuolella olevan 333-212 täysputkivahvistimen, kytkin piuhan kiinni ja võla. Valinta oli tehty!
 
..Se siitä retoriikasta, kiteytetään rakentavammaksi "mielipiteeksi":
 
- En suosittele 6262-212 ostoa, saundi on liian "raaka", räikeä, pistävä (Lead). Saundi ei miellyttänyt korviani ollenkaan vaikka olimme säätäneet itse vahvistinta 15min ajan, tosin voit itse hyvällä todennäköisyydellä saada tuosta pelistä miellyttävän saundin. (Kun kerran ihmiset sattuvat pitämään eri asioista!) - Cleani kanava ei ollut oikeastaan sen ihmeellisempi.
 
---------------
 
- Voisin hyvällä tuntumalla sanoa, että 333-212 http://www.thomann.de/fi/bugera_333212.htm kuului ilmestyessään parhaimpiin hinta / laatu- suhteeltaan oleviin putkivahvistimiin. Tuo täyttää tällä hetkellä kaikki tarpeeni mitä vaadin vahvistimelta. Esivahvistin sisältää 3 kanavaa + reverb / master vol. Saundit ovat aivan loistavat jokaisella kanavalla, etenkin cleanilla. Vertailin cleania kaverin kanssa hänen Marshall JVM 410c:n (1500-1800€) ja lopputuloksena ihmettelimme Bugeran cleanin loistavaa sointia.
- Leadista ja crunch- kanavista voisin sanoa, että molempien saundimaailmat ovat todella muhkeat, hyvin soivat ja täyteläiset. Käytän itse leadia & cleania molempia erittäin paljon.
 
Elikkäs kannattaa käydä testailemassa lähimmässä, (miks ei kauempanakin olevassa) instrumenttiliikkeessä. Suosittelen lämpimästi 333-212 vahvistinta. Olen ostoksestani erittäin tyytyväinen!
 
Jucciz
03.12.2009 23:00:10 (muokattu 03.12.2009 23:00:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

3ddie: Olen ostoksestani erittäin tyytyväinen!
 
Täytyy kysyä sulta tätä asiaa viiden vuoden päästä, jos vehje oikeasti vielä on yhtenä kappaleena silloin. Veikkaan, että suurin osa Bugeroista ja muista Kiinan ihmeistä on ongelmajätelaitoksella hyvin pian. Kun säästetään väärästä päästä, tai lähinnä joka ainoasta paikasta, ei mitään muuta voida odottaa.
 
Satu ja Tuija
03.12.2009 23:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenton: Onko kellään kokemuksia liitteen mukaisesta vahvistimesta. Millaiseen musiikkiin sopii tai ei ehdottomasti sovi. Olisiko monipuoliseen treenikämppäharjoitteluun eri merkkisten ja mallisten, erilaisilla mikityksillä varustettujen kitaroiden kaveriksi. http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_details.php?p=2796
 
Sanamuodoista ja oletetuista tiätämysyhdistelmistä johtuen jään seuraamaan mahdollista asiallista palautetta, koska itsekkin olen mielettömästi tuumaillut moista paskalootaa pilkille penkiksi.
 
Jucciz
03.12.2009 23:12:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan toi nyt ihan pöyristyttävää, että jostain surkeasti ja halvoista komponenteista tehdystä kiinalaisesta SISO-kopiosta pyydetään kuudensadan rahan "tarjoushintaa". Ihan hirvittävä summa, ja ihan kaivoon. Todella röyhkeää.
 
Celeb
03.12.2009 23:58:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Veikkaan, että suurin osa Bugeroista ja muista Kiinan ihmeistä on ongelmajätelaitoksella hyvin pian.
 
Tähän ei voi oikeestaan sanoo muuta ku että luulo ei ole tiedon väärti!
 
Satu ja Tuija
04.12.2009 00:01:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bug-era is coming...
 
Juicy
04.12.2009 00:25:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun 6262-nuppi on toiminut moitteetta 1,5 vuotta, ja vielä orkkisputkilla. Hyvät metallisoundit, ei valittamista.
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Jucciz
04.12.2009 00:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Celeb: Tähän ei voi oikeestaan sanoo muuta ku että luulo ei ole tiedon väärti!
 
Mitähän mä luulen, mitä sä puolestaan tiedät, vaikkapa tässä tapauksessa?
 
teukka
04.12.2009 07:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mun 6262-nuppi on toiminut moitteetta 1,5 vuotta, ja vielä orkkisputkilla. Hyvät metallisoundit, ei valittamista.
 
Samoin. Tosin eroa Comboon on tältä pohjalta vaikea todeta ja että onko sitä ylipäätään.
 
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
Janne19691
04.12.2009 08:05:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Bug-era is coming...
 
Puke-era.. ööh sori voi myös johtua pikkujoulusesongista.
 
Rule #1: There are no rules.
msormune
04.12.2009 08:54:49 (muokattu 04.12.2009 08:58:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satu ja Tuija: Sanamuodoista ja oletetuista tiätämysyhdistelmistä johtuen jään seuraamaan mahdollista asiallista palautetta, koska itsekkin olen mielettömästi tuumaillut moista paskalootaa pilkille penkiksi.
 
Tarvitsette 28,5 kiloa painava pilkkijakkaran?
 
Ja miten isot perseet teillä oikein on? Eikö 1x12 kombo riittäis?
 
Joo, rölörölö vaan. Itselläni ei ole pukeroista kokemuksia, mutta kyllähän noista kuulee maailmalta notta eivät oikein meinaa kestää. Mutta sinällään soundi on yleensä ihan ok. Itse kyllä ostaisin vaikka jonkin käytetyn aidon SISO-kombon, jos sen tyyppistä soundia hakisin.
 
Twinkle
04.12.2009 09:53:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Onhan toi nyt ihan pöyristyttävää, että jostain surkeasti ja halvoista komponenteista tehdystä kiinalaisesta SISO-kopiosta pyydetään kuudensadan rahan "tarjoushintaa". Ihan hirvittävä summa, ja ihan kaivoon. Todella röyhkeää.
 
Jep, minustakin ryöstöä tuo hinta, ei sen takia että vahvari olisi huono mutta itse ostin soundatasta tuollaisen samanlaisen hintaan 399. Olkoonkin että se oli tarjouksessa silloin, mutta niin on tuo aloittajan linkissäkin oleva.
 
Celeb
04.12.2009 11:04:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mitähän mä luulen, mitä sä puolestaan tiedät, vaikkapa tässä tapauksessa?
 
En tiiä tästä oikeestaan mitään... niinku et säkään. Katotaa viiden vuoden päästä uudestaan kumpi on nyt oikeessa. Toivottavasti mä ja kaikki idässä tehdyt vahvarit olisivat hyviä! Kuka nyt toivois et valmistettais huonoja tuotteita?
 
tapiomarko
02.09.2010 03:13:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bugera 333-212 t- kaupasta 325euroa. Olen tyytyväinen kaikiin kolmeen kanavaan, (kaikkilla oma eq ja säädettävä rv), efektilenkkiin ja säädettävään rv:en, sekä 4-osaiseen jalkakytkinpedaaliin. Yllättävän kivat kaikenmusiikin saundit noista vakioelementeillä ja putkillä lähtee, paino ton 28 kiloa. Erikseen vahvari+kaappi+pedaalit painaisi ton 45 kiloa, joten kevyttä kamaa, tosin kantokahva vain keskellä kaappia. Nyt ongelmana mihin työntää noin 15 kpl ylimääräistä pedaalia, kun laitteesta saa kaiken saman irti muutenkin. Alussa ollaan, mutta turvana toi t-kaupan 3 v takuu, toistaiseksi kaikki enemmän kuin ok, master mainio....vai huoletta soittaa kerrostalossa tai muutenkin makuuhuonevolumella, mielestäni jo 0,5/10 irtoaa mainiot saundit, mutta ei särje korvia tai naapurivälejä. Parasta mitä tuolla rahalla saa...
 
Rock!
Lilli
02.09.2010 05:21:39 (muokattu 02.09.2010 05:22:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tapiomarko: bugera 333-212 t- kaupasta 325euroa. Olen tyytyväinen kaikiin kolmeen kanavaan, (kaikkilla oma eq ja säädettävä rv), efektilenkkiin ja säädettävään rv:en, sekä 4-osaiseen jalkakytkinpedaaliin. Yllättävän kivat kaikenmusiikin saundit noista vakioelementeillä ja putkillä lähtee, paino ton 28 kiloa. Erikseen vahvari+kaappi+pedaalit painaisi ton 45 kiloa, joten kevyttä kamaa, tosin kantokahva vain keskellä kaappia. Nyt ongelmana mihin työntää noin 15 kpl ylimääräistä pedaalia, kun laitteesta saa kaiken saman irti muutenkin. Alussa ollaan, mutta turvana toi t-kaupan 3 v takuu, toistaiseksi kaikki enemmän kuin ok, master mainio....vai huoletta soittaa kerrostalossa tai muutenkin makuuhuonevolumella, mielestäni jo 0,5/10 irtoaa mainiot saundit, mutta ei särje korvia tai naapurivälejä. Parasta mitä tuolla rahalla saa...
 
Samaa: eilen tuli V22 Musicstoresta, kyyteineen (kotipiha, en kotona > työpaikalle = melkoisen hyvää palveluhenkeä UPSilla!) 276.00 euroa. - Nyt vaan intensiivisiä putkikombinaatiokokeiluja V22lla ja V55lla ;-)
 
It ain't like it used to be, but it's better'n nothing.
käsi
02.09.2010 09:30:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Täytyy kysyä sulta tätä asiaa viiden vuoden päästä, jos vehje oikeasti vielä on yhtenä kappaleena silloin. Veikkaan, että suurin osa Bugeroista ja muista Kiinan ihmeistä on ongelmajätelaitoksella hyvin pian. Kun säästetään väärästä päästä, tai lähinnä joka ainoasta paikasta, ei mitään muuta voida odottaa.
 
ite en vahvistimen soundista pidä, mutta bändissäni tuollaisella toinen kitaristi on soittanut jo reilut kaksi vuotta ja mitään ongelmiä ei ole tullut. kestänyt hyvin niin treenit kuin keikatkin. Toki soittaja kohtelee sitä silkkihansikkain, mutta ei siinä toistaiseksi mitään ole ollut. eiku, yksi jakki hajosi tuossa joku aika sitten, kai roudaamisen yhteydessä.
 
Tami
02.09.2010 15:33:09
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo V22 on oikeasti aika hyvänkuuloinen laite hintaisekseen. Mekaanisen kestävyyden kanssa voi olla tuurikauppaa, mutta soundien, ominaisuuksien ja yleisen olemuksen puolesta miun mielestä parempi laitos kuin esim kinkki Voxac15 tai fenkun hrd sarja. Kaiku on digitaalinen versio, mutta soundiltaan hyvä ja toimiva toisin kuin ac15cc:n käyttökelvoton versio.
 
Mä myin oman V22:n pois muinoin ja nyt olis uus samanmoinen taas odottamassa matkahuollosta noutoa. Tuo bugeran elämä vuosien kuluessa selviää hiljalleen. Mitään rakettitekniikkaa noissa ei sisällä ole, joten ajattelin ottaa riskin ja kokeilla. Jos tuommoinen "toimiva" yksilö osuu kohdalleen, en näe mitään perustetta tai syytä ostaa esim ac15:sta, classic 30, tai fenkun hrd:tä.... Mutta näin simppeliähän tää ei ole vaan yksi sopii toiselle vaan ei toiselle...
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «