Oan 02.12.2009 17:29:18 | |
---|
"I asked for a peppermint, I asked for her to get one." |
masterhat 03.12.2009 19:50:02 | |
---|
Peltsi88: Voin vahvistaa, että TS ei ole black metallia. Eipä siinä, todella miellyttävää musiikkia joka tapauksessa. mul loppuu sanat kesken :D :D :D :D ''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa'' |
masterhat: mul loppuu sanat kesken :D :D :D :D Toisille tuo genrerajojen määritteleminen on itse musiikkia ja sisältöä tärkeämpää. Sinänsä sääli, vaikka eihän se toki muilta ole pois. Harmi vain että sen annetaan vaikuttaa mielipiteisiin ja jopa siihen touhuun jota itse tehdään, tuetaan, harrastetaan... mitä näitä nyt on. Tämähîn on etenkin metallimusiikin ja sen äärimmäisten muotojen suurin vitsaus. Frendini tuossa totesikin juuri häneltä kysyttäessä että mitä te soitatte, notta: "metallia... heviä... sellaista v*tun pauketta ja räminää". Ja he soittavat metallia akselilta Arckanum-Xasthur jonne on ujutettu mukaan Opethia ja Between Buried And Me:n tyyppistä "sekoilua". Siispä... räminää ja pauketta. Jotta nämä "itsensä kanssa sujut olevat henkilöt", voimakkaasti omat uskomuksensa ja vakaumuksensa tietävät, kykenevät ja voivat elää, täytyy heidän lokeroida ja rengastaa jokainen bändi spesifistisen tarkasti omaan pieneen lokerikkoonsa, ettei tule yllätyksiä tai ettei mikään omista ympäripyöreistä jargoneista vaarantuisi. Peliä on aivan helvetin helppo pelata silloin kun jokainen voi muuttaa sääntöjä just silloin kuin kokee siihen tarvetta. I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
Peltsi88 03.12.2009 21:21:52 | |
---|
bonecrusher: Toisille tuo genrerajojen määritteleminen on itse musiikkia ja sisältöä tärkeämpää. Sinänsä sääli, vaikka eihän se toki muilta ole pois. Harmi vain että sen annetaan vaikuttaa mielipiteisiin ja jopa siihen touhuun jota itse tehdään, tuetaan, harrastetaan... mitä näitä nyt on. Tämähîn on etenkin metallimusiikin ja sen äärimmäisten muotojen suurin vitsaus. Frendini tuossa totesikin juuri häneltä kysyttäessä että mitä te soitatte, notta: "metallia... heviä... sellaista v*tun pauketta ja räminää". Ja he soittavat metallia akselilta Arckanum-Xasthur jonne on ujutettu mukaan Opethia ja Between Buried And Me:n tyyppistä "sekoilua". Siispä... räminää ja pauketta. Joopa joo. Eipä mua sinänsä genrerajojen määritteleminen kiinnosta. Black metal tosin kiinnostaa. Ei genre sinänsä ole mikään itseisarvo, vaan se denotaatio, ydin, joka siellä loistaa. Harmittavan usein kun pyritään pääsemään pois genrerajojen "ulkopuolelle" niin tuloksena on jotain epämääräistä, tekotaiteellista runkkupaskaa. Minä ainakin haluan black metallini black metallina enkä mitään crossover-sotkua. Voisikin kysyä näiltä "ah genrerajat ahdistavat taiteellista tulkintaani"-tyypeiltä, miksi he kiinnittävät niin paljon huomiota asiaan. "Ette voi kiistää, että oli olemassa tai ei, oli sen ritille naulatun sällin ideologia äärimmäisen hieno." -isojussi |
Stradlin 03.12.2009 21:33:15 | |
---|
Peltsi88: Harmittavan usein kun pyritään pääsemään pois genrerajojen "ulkopuolelle" niin tuloksena on jotain epämääräistä, tekotaiteellista runkkupaskaa. Minä ainakin haluan black metallini black metallina enkä mitään crossover-sotkua. Voisikin kysyä näiltä "ah genrerajat ahdistavat taiteellista tulkintaani"-tyypeiltä, miksi he kiinnittävät niin paljon huomiota asiaan. Pakonomainen genrerajojen ulkopuolelle pyrkiminen on kutakuinkin yhtä naurettavaa kuin väkisin niiden rajojen sisällä pysyttely. Mun mielestä. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |
Räkkipeli 04.12.2009 00:27:32 | |
---|
Stradlin: Pakonomainen genrerajojen ulkopuolelle pyrkiminen on kutakuinkin yhtä naurettavaa kuin väkisin niiden rajojen sisällä pysyttely. Mun mielestä. Aika hyvin muuten sanottu! "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
oulamaa 04.12.2009 01:13:24 | |
---|
En yleensä pidä blackmetallista. |
McNulty 04.12.2009 01:14:05 | |
---|
Peltsi88: Harmittavan usein kun pyritään pääsemään pois genrerajojen "ulkopuolelle" niin tuloksena on jotain epämääräistä, tekotaiteellista runkkupaskaa. Kaikki eivät "yritä" vaan joiltakin se tulee luonnostaan. Kaikkien black metallia soittavien ei tarvitse, eikä pidä pitäytyä sillä primitiivisellä linjalla. Sama pätee jazziin... kaikkien ei tarvitse veivata swingiä pianolla ja big bandilla. Katsos, kun jotkut oikein yrittämällä yrittävät saada oman musisointinsa kuulostamaan primitiiviseltä, alkeelliselta ja "paskasoundiselta" ihan vain kalastaakseen niitä skenepisteitä ja ylläpitääkseen imagoa, mainetta... mitä nyt milloinkin. Osalla toki soittotaidon puute, varallisuus tms. rajoittaa touhun siihen mitä se on. Joka tapauksessa tuo ensimmäinen esimerkki on tasan yhtä säälittävää "tekotaiteellista runkkupaskaa" kuin se mitä sinä määrittelit. Se vain, että nämä "todelliset black metallin ytimen löytäneet" tulevat sokeaksi koko touhulle. Ei enää nähdä metsää puilta. Minä ainakin haluan black metallini black metallina enkä mitään crossover-sotkua. Eli tekotaiteellinen ja crossover Deathspell Omega ei ole black metallia. Abigor ei myöskään vissiin ole black metallia, koska heidän musiikkinsa sisältää koukkuja ja muutakin kuin tylsää "Fenriz-komppia" ja kolmen femmasoinnun sahausta biisistä toiseen, levystä toiseen. Voisikin kysyä näiltä "ah genrerajat ahdistavat taiteellista tulkintaani"-tyypeiltä, miksi he kiinnittävät niin paljon huomiota asiaan. Minun mielestäni tässä threadissa ainoa genrerajoja tarkasti vartioiva taho olet ainoastaan sinä, jäsen Peltsi88. Esim. Thy Serpentin tapauksessa vain ja ainoastaan SINULLA oli tarve vaalia genremääritelmiä ja niiden rajoja... sekä huomauttaa siitä. Kuka siis stressaa ja mistä? :) I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
Kampela77 04.12.2009 10:21:33 | |
---|
Mä itse tykkään enemmän semmoisesta siistimmästä ja hyvin soitetusta black metallista, niin kuin esimerkiksi tämä Dream Theaterin uusin levy. Sitten kun kuvioihin tulee mukaan corpse paintit ja muut hulluttelut, niin jää kyllä levyt hyllyyn. Ymmärrän kyllä, että toisille tämä oikea black metalli on juurikin näitä Kissejä ja muuta corpse paint-porukkaa. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
luopio 04.12.2009 12:31:14 | |
---|
Kampela77: Mä itse tykkään enemmän semmoisesta siistimmästä ja hyvin soitetusta black metallista, niin kuin esimerkiksi tämä Dream Theaterin uusin levy. Sitten kun kuvioihin tulee mukaan corpse paintit ja muut hulluttelut, niin jää kyllä levyt hyllyyn. Ymmärrän kyllä, että toisille tämä oikea black metalli on juurikin näitä Kissejä ja muuta corpse paint-porukkaa. Mä tykkään ite semmosista rennommista black metal levyistä niin ku Martti Servon ja Napanderin Täältä Pesee! Ei oo liian nopeeta ja turhaa synkistelyäkään ei ole. Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Kampela77 04.12.2009 12:37:14 | |
---|
luopio: Mä tykkään ite semmosista rennommista black metal levyistä niin ku Martti Servon ja Napanderin Täältä Pesee! Ei oo liian nopeeta ja turhaa synkistelyäkään ei ole. "Mikä on kun ei taidot riitä" menee vähän synkistelyksi. Sehän taisi olla tunnusmusiikkinakin Tummien vesien tulkit-sarjassa (Blackwater interpreters). Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Räkkipeli 04.12.2009 12:39:30 | |
---|
bonecrusher: Katsos, kun jotkut oikein yrittämällä yrittävät saada oman musisointinsa kuulostamaan primitiiviseltä, alkeelliselta ja "paskasoundiselta" ihan vain kalastaakseen niitä skenepisteitä ja ylläpitääkseen imagoa, mainetta... mitä nyt milloinkin. Osalla toki soittotaidon puute.. And that is all what black metal is all about, sano Pelsi mitä tahansa. "Foorumeiden pahimpia trolleja on ne, jotka osaa ja tietää paljon, mutta esittävät mielipiteensä faktoina." -IJarro |
thaav 04.12.2009 14:04:46 | |
---|
bonecrusher: Katsos, kun jotkut oikein yrittämällä yrittävät saada oman musisointinsa kuulostamaan primitiiviseltä, alkeelliselta ja "paskasoundiselta" ihan vain kalastaakseen niitä skenepisteitä ja ylläpitääkseen imagoa, mainetta... Tästä on muuten erittäin hyvä esimerkki tuolta norjanmaalta, nimittäin tuo Mayhemin viimeisin lätty, Ordo ad chao. Kuulostaa lähinnä siltä, että koko paketti on miksattu valmiiksi ja ukkelit on kuunnellut luomustaan malliin "Ei saatana tässähän on aivan liian hyvät soundit... miksataan vittu koko paskaan semmonen määrä kaikua, että kuulostaa kaivossa nauhoitetulta!!!". Tosin, mikäli sallinette, voin vahvistaa, ettei Ordo ad Chao ole blackmetalia. Siellähän on sitä pahinta DsO -crossoveria kuten "Illuminate Eliminate". "Valtava hirvi vittu", Rane sanoi ääneen. Talon asvalttipihalla maleksi todella iso hirvi, joka oli kaatanut roskiksen ilmeisesti aivan tahallaan." - käyttäjänimi Slewyn, THV-huone. |
Blasphemer 04.12.2009 15:21:14 | |
---|
Muistelisin, että soundimaailmasta tehtiin "mahdollisimman paska" kun haluttiin jotain aivan muuta kirkassoundisten Chimeran ja Grand Declaration of Warin jälkeen. Siinä on kyllä onnistuttu aivan erinomaisesti, soundien takia levyn sisään pääseminen otti runsaasti ylimääräistä aikaa. Plague upon Plague |
Quru 04.12.2009 15:54:05 | |
---|
Joskus ajattelin metallimusiikin olevan jotenkin ajattelevan ihmisen musiikkia, mutta sittemmin tajusin sen olevan ihan samanlaista laumasieluista skenerunkkausta kuin kaikki muukin. Antti1: Ehkä olen väärin ymmärretty nero, kuten Steven Seagal. |
Jokku 04.12.2009 15:54:56 (muokattu 04.12.2009 15:55:29) | |
---|
Quru: Joskus ajattelin metallimusiikin olevan jotenkin ajattelevan ihmisen musiikkia, mutta sittemmin tajusin sen olevan ihan samanlaista laumasieluista skenerunkkausta kuin kaikki muukin. So not, ei se siitä huonoa tee. Eikä tee muustakaan... Skene ja musiikki nyt on kaks eri asiaa, vaikkei sitä aina uskoisi, ainakaan tän ketjun perusteella :D Näin siis minun mielestäni. |
marke- 04.12.2009 18:41:36 (muokattu 04.12.2009 18:42:06) | |
---|
Joopa joo. Eli tuotettua black metalia ei voi kuunnella kun soundeilla kosiskellaan massoja, ja primitiivistä ei voi kuunnella kun sillä kalastellaan skenepisteitä. Onneksi ei tarvitse miettiä tollasia tai itsetunto ole siitä kiinni mitä joku on mieltä levyhyllyni sisällöstä. http://whatiswrongwithmynews.blogspot.com/
http://animalcuteness.blogspot.com/ |
McNulty 04.12.2009 22:40:45 | |
---|
Heroin: Joopa joo. Eli tuotettua black metalia ei voi kuunnella kun soundeilla kosiskellaan massoja, ja primitiivistä ei voi kuunnella kun sillä kalastellaan skenepisteitä. Onneksi ei tarvitse miettiä tollasia tai itsetunto ole siitä kiinni mitä joku on mieltä levyhyllyni sisällöstä. Kanssasi samaa mieltä. Mulla soi nyt Darkthronen "Goatlord" joka on ehkä näiden poikain taitavin tuotos. Gylvekin heittää sellaista settiä rummuilla ettei muilla Thronen levyillä kuulla koskaan. Blackmetallia, sopivasti kierolla tavalla. Koukkuja, rytmimuutoksia... siis täysin kaikkea muuta kuin mihin Darkthronelta on totuttu. Yllättävän paljon ollut edellä aikaansa tämäkin tekele. I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted. |
marke- 04.12.2009 23:40:19 | |
---|
Goatlord mm vielä Darkthronelta kokematta. Eikö se ole vanhempi kuin A Blaze..? Niinku periaatteessa. Darkthrone kieltämättä ihan kova bändi, mutta ihan 100% ajasta en yhdy niihin kaikkiin ylistyssanoihin. A blaze/funeral moon/hunger kolmikko löytyy digipackeinä hyllystä, ja todella kovaa tavaraa, mutta muu kuultu materiaali ei ole itsellä yltänyt ihan hirveisiin sfääreihin. Panzerfaust ehkä, Hate Themkin sisälsi jotain hauskaa. Välillä tosin Transilvanian Hungerkin kuulostaa jo väsähtäneeltä, mutta tuo Under a Funeral Moon on varmaan sellainen levy johon ei turhia sekuntteja ole minusta eksynyt. Jos joku kysyy "mitä on Black metal" niin Under a Funeral Moonin laittaisin ekana soimaan. http://whatiswrongwithmynews.blogspot.com/
http://animalcuteness.blogspot.com/ |
Germaniac 04.12.2009 23:54:06 | |
---|
bonecrusher: Blackmetallia, sopivasti kierolla tavalla. Koukkuja, rytmimuutoksia... siis täysin kaikkea muuta kuin mihin Darkthronelta on totuttu. Goatlordia en ole kuullut, mutta tuo kuvaus sopii mun mielestä osuvasti A Blaze In The Northern Sky -levyyn. Kieroja juttuja, loistava levy! |