Aihe: Matampista kokemuksia?
1 2 3 4
Jucciz
03.12.2009 16:11:06 (muokattu 03.12.2009 16:11:14)
Satu ja Tuija: Vissiin myymäs? ;D

Ei ainakaan erityisesti oo ollu semmosia aikeita. Otan vaan aina kuvan kaikesta ja kaikista. Tunnistanpahan omani ja onpahan mahdollisia murtovarkaitakin ajatellen dokumenttia poliisille siitä, mitä lähti kävelemään.
McNulty
03.12.2009 16:15:40
Miulla on Matampilta pienin ja ilmeisesti edullisin putkinuppi, eli Matamp Minimat. Se on varsin kiva pieni putkikone kotikäyttöön. 2W on turhan vähän puhtailla soitteluun reenikselle, mutta kyllä tuo särösoundeilla toimi ihan kivasti 2x12" kaapin kanssa rokkenrollissakin :)

Itse kuulin että Matampin "pääinsinööri" olisi lähtenyt kävelemään ja että tiedot nupeista ja niiden kytkennöistä olisivat hänen päässään ja firma on sen takia ollut "kyykyssä" jo tovin. Tiedä sitten... heikosti kuitenkin tuntuu olevan saatavilla Suomesta.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Jucciz
03.12.2009 16:18:48
bonecrusher: Itse kuulin että Matampin "pääinsinööri" olisi lähtenyt kävelemään ja että tiedot nupeista ja niiden kytkennöistä olisivat hänen päässään ja firma on sen takia ollut "kyykyssä" jo tovin. Tiedä sitten... heikosti kuitenkin tuntuu olevan saatavilla Suomesta.

Jeps, eli ei passaakaan tosta vaan myydä tota omaa. :)
A.O.K.
03.12.2009 16:21:46

bonecrusher:
Itse kuulin että Matampin "pääinsinööri" olisi lähtenyt kävelemään ja että tiedot nupeista ja niiden kytkennöistä olisivat hänen päässään ja firma on sen takia ollut "kyykyssä" jo tovin. Tiedä sitten... heikosti kuitenkin tuntuu olevan saatavilla Suomesta.

Joo, kyykyssä tuntuu olevan. 7 kk odottelin tänä vuonna vahvistinta ja sitten kuitenkin ilmoitettiin vaan ettei toimiteta. Kaikenlaista selitystä tuntui löytyvän matkan varrella. Tosin tuossa oli englantilainen nettikauppakin välissä sähläämässä.

Haydenillehän se Dave Green suunnitteli läjän vahvistimia tässä juurikin, ja semmoinen tuli sitten tilalle tilattua toistaiseksi.
baba o riley
03.12.2009 18:04:12 (muokattu 03.12.2009 18:06:02)
Tässä stonerdiggarille matampjohdannainen http://www.electricamp.com/ tai www.greenamps.com

Tsekkaa ihmeessä

ps. ekat oranget oli matamp/orange, tilaustyö, orange brändi sitten ostettiin ja siitä tuli oma brändi. Matamp jatkoi matamppina. Ekoja matamp protoja oli muuten peter greenille tehty 30 wattinen nuppi. Oli music groundilla myynnissä jokin aika sitten.
detroit442
03.12.2009 19:07:18
baba o riley: http://www.electricamp.com/ tai www.greenamps.com

juuh nuita tommosia on tult katteltua kyl pikkasen aikaa, jenkeistä asti taitais joutua tilaa,
eikä varmaan ihan köykäsilä kuluilla. Mielenkiintosia tosin kyllä.
Myös harmi jos noi Matampit tosiaan noin kiven alla nykyään ko kuuluis olevan =/
lähinnä siis käytettyjen varalta kannattanee silmät pitää auki
Driving by on my way to somewhere else
McNulty
03.12.2009 19:17:03
Jeh... Dave oli sen miehen nimi jota haeskelin. Hyvä tyyppi mutta tosiaan Matampin toiminta on ollut niin kirjavaa ja "sekavaa seurakuntaa" että heikompia hirvittää. Kurjaa sinänsä kun styrkkarit ovat varsin mainioita. CS:n Harrikin sanoi että Matampille ja varsinkin MiniMatille ois kysyntää.
I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted.
Satu ja Tuija
03.12.2009 19:23:22
bonecrusher: Jeh... Dave oli sen miehen nimi jota haeskelin. Hyvä tyyppi mutta tosiaan Matampin toiminta on ollut niin kirjavaa ja "sekavaa seurakuntaa" että heikompia hirvittää. Kurjaa sinänsä kun styrkkarit ovat varsin mainioita. CS:n Harrikin sanoi että Matampille ja varsinkin MiniMatille ois kysyntää.

Joo, varmaan kyllä tosi, että kysyntää riittäis. Ihmetyttää suuresti tuon firman toiminta. Luultavasti äijiä kiinnostaa enemmän toimittaa wahvareita oman kylän pojille ja istua niitten kanssa pubissa, kuin pitää yllä legendaarisen brandin mainetta. Noh itte omistin kolme Matamppia 1224, GT1 ja King Street, ja ainoa jotenkin hyvä oli mielestäni KS.
Artist
03.12.2009 19:55:41 (muokattu 03.12.2009 19:57:53)
akuorela:
Haydenillehän se Dave Green suunnitteli läjän vahvistimia tässä juurikin, ja semmoinen tuli sitten tilalle tilattua toistaiseksi.

Vielä Matampilla ollessaan myös suunnitteli ja rakensi Ashdownille (aikana ennen Hayden brändiä) handwired sarjan, joka tosin ei hirveätä suosiota kai oikein saanut, ovh oli varmaan korkea noiden perusmalleihin verrattuna. Jossain on näkynyt kuvia Matampeista, jotka on tehty noiden, hieman erinäköisiin, "kuoriin", heh.

Haydenin se Classic Lead on kai jatkumoa tuolle styrkkarille, tosin kanavanvaihdolla ja joillain lisäsäädöillä.

Matampista kyllä jäänyt firmana aika jännä vaikutelma, vastailivat yhteen kyselyyni suht. nopeasti ja muutamankin eri henkilön toimin, tosin vastaus oli sisällöltään erilainen.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
Jucciz
03.12.2009 20:08:34
Se kai yksi osa Matampin kiehtovuutta onkin, että siellä on ollu johdossa pari englantilaista herrasmiestä, joilla on hyvin oma tyylinsä hoitaa asioita: yksilöllisiä ratkaisuja eikä taatusti tylsä historia firmalla... ;)

Joka tapauksessa, pomminkestäviä ja jämäköitä vahvistimia ... vai onko kukaan kuullut kenestäkään, joka olisi koskaan kuullut jostakusta kolmannesta, jolta Matamp olisi ikinä lauennut? Hirveän hankala ainakaan uskoa kun tuota omaa yksilöä vaikkapa tutkailee: sen verran on tukevasti tehty ja painaa kuin synti, että aikamoinen ydinsota pitäisi puhjeta, jotta voisi edes aavistuksen olla huolissaan noiden kestävyydestä.
Satu ja Tuija
03.12.2009 20:16:28
Jucciz: Se kai yksi osa Matampin kiehtovuutta onkin, että siellä on ollu johdossa pari englantilaista herrasmiestä, joilla on hyvin oma tyylinsä hoitaa asioita: yksilöllisiä ratkaisuja eikä taatusti tylsä historia firmalla... ;)

Joka tapauksessa, pomminkestäviä ja jämäköitä vahvistimia ... vai onko kukaan kuullut kenestäkään, joka olisi koskaan kuullut jostakusta kolmannesta, jolta Matamp olisi ikinä lauennut? Hirveän hankala ainakaan uskoa kun tuota omaa yksilöä vaikkapa tutkailee: sen verran on tukevasti tehty ja painaa kuin synti, että aikamoinen ydinsota pitäisi puhjeta, jotta voisi edes aavistuksen olla huolissaan noiden kestävyydestä.

No multa laukes GT1, mitä en itte kyenny ratkasemaan ja kun kyselin korjaajalta että missä vika oli, niin osoitteli paikkaan että kumpikohan meistä oli tyhmä? ;)
A.O.K.
04.12.2009 13:09:25 (muokattu 04.12.2009 13:10:57)

Artist: Vielä Matampilla ollessaan myös suunnitteli ja rakensi Ashdownille (aikana ennen Hayden brändiä) handwired sarjan, joka tosin ei hirveätä suosiota kai oikein saanut, ovh oli varmaan korkea noiden perusmalleihin verrattuna. Jossain on näkynyt kuvia Matampeista, jotka on tehty noiden, hieman erinäköisiin, "kuoriin", heh.

Haydenin se Classic Lead on kai jatkumoa tuolle styrkkarille, tosin kanavanvaihdolla ja joillain lisäsäädöillä.

Matampista kyllä jäänyt firmana aika jännä vaikutelma, vastailivat yhteen kyselyyni suht. nopeasti ja muutamankin eri henkilön toimin, tosin vastaus oli sisällöltään erilainen.

Haydenillä on nykyään uusi handwired-sarja joka vissiin on kokonaan Daven suunnittelema. On vähän saman henkisiä vahvistimia kuin Matampit, ominaisuuksien suhteen ainakin. Soundista en osaa sanoa kun en oikealla Matampilla sit päässyt ikinä soittamaan. Tuommoisen MoFo:n tilasin ja on kyseinen yksilö vielä Dave Greenin itse kasaama, sertifikaattikin tuli vielä että on #52/100 hänen kasaamistaan :)

http://haydenamps.com/amps-handwired.php

Matampin paja vissiin tekee muillekin valmistajille vahvistimia, jostain luin että osa Orangen malleista olisi siellä kasattuja. Jos on firmassa vaan pari tyyppiä hommissa niin voi olla että senkään takia eivät ehdi oman brändin vahvareita valmistaa jos tekevät alihankintaakin. Jeff Lewisin kanssa pari kertaa puhelimessakin juttelin, joka siis pyörittää firmaa. Mukava englantilainen herrasmies tuntui olevan. Ja kuva jäi että välittävät asiakkaistaan mutta sitten mun tapauksessa ainakin oli odottelu kuitenkin turhaa, osasyynä varmasti Dolphinmusic jonka kautta olin vahvaria ostamassa, ja Matampilla oli ollut heidän kanssaan aikaisemmin ongelmia. Tarjosivat suoraan myyntiä mulle sitten kun tuo Dolphinin kauppa peruuntui mutta luottamus meni mulla etten sitten tilannut. Jos joskus ostan Matampin niin ostan käytettynä tai jälleenmyyjältä jolla on niitä varastossa.
Artist
04.12.2009 13:23:44 (muokattu 04.12.2009 13:24:20)
akuorela: Haydenillä on nykyään uusi handwired-sarja joka vissiin on kokonaan Daven suunnittelema. On vähän saman henkisiä vahvistimia kuin Matampit, ominaisuuksien suhteen ainakin. Soundista en osaa sanoa kun en oikealla Matampilla sit päässyt ikinä soittamaan. Tuommoisen MoFo:n tilasin ja on kyseinen yksilö vielä Dave Greenin itse kasaama, sertifikaattikin tuli vielä että on #52/100 hänen kasaamistaan :)

http://haydenamps.com/amps-handwired.php

Joo, just tohon Haydenin handwired-sarjaan viittasin, näistä siis se Classic Lead 80, näyttäisi olevan jatkumoa vanhemmalle Dave Greenin tekemälle Ashdown handwired nupeille, joita joidenkin lähteiden mukaan tehtiin vain jotain 100 kpl, kaikki Greenin itsensä toimesta.

Tuo MoFo on kyllä mielenkiintoinen peli, ja jos kaksikanavaista nuppia tarvitsisin, päätyisin varmaan siihen.

Matampin paja vissiin tekee muillekin valmistajille vahvistimia, jostain luin että osa Orangen malleista olisi siellä kasattuja. Jos on firmassa vaan pari tyyppiä hommissa niin voi olla että senkään takia eivät ehdi oman brändin vahvareita valmistaa jos tekevät alihankintaakin. Jeff Lewisin kanssa pari kertaa puhelimessakin juttelin, joka siis pyörittää firmaa. Mukava englantilainen herrasmies tuntui olevan. Ja kuva jäi että välittävät asiakkaistaan mutta sitten mun tapauksessa ainakin oli odottelu kuitenkin turhaa, osasyynä varmasti Dolphinmusic jonka kautta olin vahvaria ostamassa, ja Matampilla oli ollut heidän kanssaan aikaisemmin ongelmia. Tarjosivat suoraan myyntiä mulle sitten kun tuo Dolphinin kauppa peruuntui mutta luottamus meni mulla etten sitten tilannut. Jos joskus ostan Matampin niin ostan käytettynä tai jälleenmyyjältä jolla on niitä varastossa.

Olen kanssa kuullut, että ovat myös jotain reissue-Hiwatteja tehneet, ja että tekevät kaikki Harry Joyce brändillä myytävät hiwatt-johdannaiset, jotka taitavat olla Paul Triben myymää tavaraa. Kieltämättä tällaiset hommat varmasti vaikuttavat toimitusaikoihin yms.
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will"
A.O.K.
04.12.2009 13:38:29

Artist: Tuo MoFo on kyllä mielenkiintoinen peli, ja jos kaksikanavaista nuppia tarvitsisin, päätyisin varmaan siihen.

Mä nään tuon enemmän 1-kanavaisena jossa on boost. Toi MoFo-mode (eli boost) lisää särön määrää ja siihen voi vaikuttaa, mutta samalla volume kasvaa aika paljon. En ole vielä löytänyt sopivia asetuksia missä olisi puhdas ilman boostia ja särö boostin päällä ollessa, ilman että clean olisi liian hiljaisella. Jos clean voi olla vähän rupinen niin sitten kyllä onnistuu. Tosin en ole vielä päässyt oikeassa käytössä tuota testaamaan, kotona lähinnä räpläillyt.

Todella hyvä vahvistin tuo kyllä on, hintaansa nähden erityisesti. Jotenkin tuntuu hassulta että noinkin monipuolinen ja käsin englannissa tehty on samaa hintaluokkaa kuin Koreassa/Kiinassa valmistetut vastaavat (vähemmän monipuoliset) vahvistimet. Toi UK/US mode on myös tosi hyvä ominaisuus, saisi kyllä olla jalkakytkimellä vaihdettavissa.
Jakkeko
11.01.2011 11:25:12

On on, vanha ketju mutta herätetään taas henkiin kun tuli kaverin kanssa eilen juttua noista Matampeista ja innostuin asiaa tutkimaan. Paja lienee ainakin Brittipalstojen mukaan edelleen hengissä vaikka noissa edellisissä postauksissa puhuttiin Daven lähtöön liittyen koko lafkan hiljenemisestä... Osaako siis joku kertoa mitä on tapahtunut viimeisen 402 päivän aikana?

Tuolla Matampin sivuilla lukee että he eivät lähetä tavaraa niihin maihin, joissa on jälleenmyyjä, eli Suomen tapauksessa tuo CS. Onko kukaan ostanut CSn kautta Matamp kaappia ja jos niin milloin ja miten diili meni? Itse olen kuullut / lukenut hieman huonoja kokemuksia noista CSn Matamp diileistä, mutta koska ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, kaipaisin lisää muiden kokemuksia. En halua perustaa ennakkoasennettani pariin negatiivissävyiseen kommenttiin.
rokrokpoprok
Dunga
11.01.2011 11:34:32 (muokattu 11.01.2011 11:35:04)
Jakkeko: On on, vanha ketju mutta herätetään taas henkiin kun tuli kaverin kanssa eilen juttua noista Matampeista ja innostuin asiaa tutkimaan. Paja lienee ainakin Brittipalstojen mukaan edelleen hengissä vaikka noissa edellisissä postauksissa puhuttiin Daven lähtöön liittyen koko lafkan hiljenemisestä... Osaako siis joku kertoa mitä on tapahtunut viimeisen 402 päivän aikana?

Tuolla Matampin sivuilla lukee että he eivät lähetä tavaraa niihin maihin, joissa on jälleenmyyjä, eli Suomen tapauksessa tuo CS. Onko kukaan ostanut CSn kautta Matamp kaappia ja jos niin milloin ja miten diili meni? Itse olen kuullut / lukenut hieman huonoja kokemuksia noista CSn Matamp diileistä, mutta koska ei ole henkilökohtaisia kokemuksia, kaipaisin lisää muiden kokemuksia. En halua perustaa ennakkoasennettani pariin negatiivissävyiseen kommenttiin.

CS:sta sanoivat taannoin ettei Matampilta ole pitkään aikaan tullut romua maahan ja touhu on muutenkin vähintäänkin epämääräistä. Ite kyselin taannoin erään kaapin hintaa suoraan tehtaalta ja olisivat kyllä toimittaneet Suomeenkin, vaikka melkosesti hintaa tuo roudaus olisi kustantanutkin.
War... war never changes.
nakedzen
11.01.2011 12:55:51 (muokattu 11.01.2011 12:58:55)
Itse olen tuolta kaksi kaappia tilannut, ja hintaansa nähden todella laadukkaita.

Tilasin suoraan nettisivuilla olevalla kaavakkeella ja tilauksesta meni joku 6 vko että kaappi oli ovella.

Hintaa tuli 4x12 Retrolle rahteineen 660€ ja 2x12 Retrolle noin 500€. Kommunikaatio pelasi molempien kaappien kanssa hyvin sähköpostilla, Liz:n kanssa enimmäkseen olin yhteydessä.
velgor
11.01.2011 14:45:47
On varmaan vähän kiireistä kiinni miten vastaavat posteihin. Itse tilasin nupin nettikaavakkeella vähän yli vuosi sitten. Yhteydenotto tuli aika nopeasti. Nupissa taisi kestää sen 10 viikkoa. Yritin tilata kaappia sen jälkeen ja sen tilauksen yhteydenotto kesti heidän kiireidensä vuoksi niin kauan, että päätin rakentaa moisen itse, joka oli kyllä palkitseva kokemus.

Käsittääkseni on aika pieni yritys, joten voi olla pientä kiirettä eikä täten ehditä kaikkiin maileihin vastaamaan. Soittoa perään vaan jos alkaa pää hajoilemaan kun ei vastausta kuulu. Mukavan oloisia tyyppejä joka tapauksessa, tosin itsellä meni puhelinkeskustelussa aika paljon ohi brittimussutuksen takia. Malttia.
dbeatmod
25.09.2011 16:34:40

"Huom! Olet kirjoittamassa yli 257 päivää vanhaan ketjuun!"

Heps vaan, niinpäs olen.

Tässä alkaa pikkuhiljaa vakuuttua siitä, että Matamp ois taloon saatava, aikaisemmin vaan lopulta antanut periksi vaikean saatavuuden/rahatilanteen puolesta. Tiedustelua laitoin vastikään GT120-nupista ja kyselin onnistuukohan suoraan heiltä tilaaminen ettei tarvitsisi CS:n kanssa kikkailla, innolla odottelen mikä on vastaus ja minkälainen rupeama tästä tulee.

Paljonkos rahdit ja muut kulut kustantavat näinä päivinä? Nuppeja tuntuu liikkuvan käytettynä ihan kohtuullisen hintaan ainakin ebayssa, joten hinnat eivät taida uutenakaan päätä mahdottomasti huijata, jos vertaa vaikkapa Orangen kamoihin.
"Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)