Aihe: Keskustelua Roots-skabasta Vol IV
1 2 3 4 58 9 10 11 12121 122 123 124 125
BigPapa
30.11.2009 21:30:56 (muokattu 30.11.2009 21:51:02)

Dank juu, pappa kiittää kaikkia.....pitäiskö alkaa uus skaba het koht?
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
haukkis
30.11.2009 21:59:28
Onneks vaan olkohon pappa, laita kisa pystyyn kun kerkeät.
BigPapa
30.11.2009 22:46:48

Onko tausta ok vai onko vaihtotarvetta?
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
Kuha
30.11.2009 23:34:38

BigPapa: Onko tausta ok vai onko vaihtotarvetta?

Mää pajautin jo, blyystausta eli hyvä.
BigPapa
30.11.2009 23:40:31 (muokattu 30.11.2009 23:41:05)

Kuha: Mää pajautin jo, blyystausta eli hyvä.

Et sie vasiten näin nopiasti....
Kuha
30.11.2009 23:42:54

BigPapa: Et sie vasiten näin nopiasti....

En vasiten, mutta sattu Tele oleen käjessä...
BigPapa
30.11.2009 23:49:00 (muokattu 30.11.2009 23:51:13)

Kuha: En vasiten, mutta sattu Tele oleen käjessä...

Ei se ole ihmisess, vaan korkeemmas käres....
Illu
01.12.2009 12:00:06
Kiits kaikille, onnea Papalle.
Oikias viashan miä siin olin ja niin se sano se tivolmieskin.
Illu
01.12.2009 17:02:11
Kuha: Mää pajautin jo, blyystausta eli hyvä.

Mä kanssa. Vähän tollasta rähmäämistähän tuo min soitto on, mutta en miä käetön mies jaksa veivata.
krk
01.12.2009 21:02:03

Kuha: En vasiten, mutta sattu Tele oleen käjessä...

Vasiten tai ei mutta gauhee veto...
Tuomo_
02.12.2009 22:01:56 (muokattu 03.12.2009 09:11:31)
Mä kanssa. Vähän tollasta rähmäämistähän tuo min soitto on, mutta en miä käetön mies jaksa veivata.

Älähän vähättele. Se on sinun bluesisi, jota kukaan muu ei vedä samalla tavalla.

Muut genret voidaan soittaa puhtaasti nuotilleen, mutta minun mielestä blues suorastaan huutaa rosoisuutta, pientä kämmintää, omia ideoita ja pitää sisällään jonkun verran elämäntuskaa..

Pitkästä aikaa oli mukava tausta, johon oli kiva roiskasta tämän hetkinen mieliala. Pitäisi aina antaa tulla se, mitä juuri sillä hetkellä kokee. Se on blues.
Eilinen meni jo, huomista en tunne, tänään on aika vetäistä yx blues.
WanhaWetäjä
03.12.2009 02:14:39

krk: Vasiten tai ei mutta gauhee veto...

No on se niin rankka ja hieno veto että ei voi käsittää...

Mä tuskailin aikani tän taustan kaa, ei syntynyt mitään järkevää, kaikki kuulosti epävireiseltä paskalta, joten antaa olla... mä rupeen epäileen jo korviani tai kitaran intonaatioo kun en saa kitaraa sellaseen vireeseen että se toimis tän taustan kaa!

Kuhan vedossa ei ole tietoakaan mistään epävireisyydestä!!
BigPapa
03.12.2009 09:40:56

WanhaWetäjä: No on se niin rankka ja hieno veto että ei voi käsittää...

Mä tuskailin aikani tän taustan kaa, ei syntynyt mitään järkevää, kaikki kuulosti epävireiseltä paskalta, joten antaa olla... mä rupeen epäileen jo korviani tai kitaran intonaatioo kun en saa kitaraa sellaseen vireeseen että se toimis tän taustan kaa!

Kuhan vedossa ei ole tietoakaan mistään epävireisyydestä!!

Tosta WW:lle mielenrauhaa:

http://www.youtube.com/watch?v=SMbmkBxWP7U

Erityisesti Albert Kingiä kannattaa kuunnella pitäen vire mielessä.
Juzpe
03.12.2009 09:44:19

Mä tuskailin aikani tän taustan kaa, ei syntynyt mitään järkevää, kaikki kuulosti epävireiseltä paskalta...

Teet niinku Ed Van Halen. Sillähän oli ihan oma systeeminsä virittää skeba jonnekki perus Eb-vireen persiille ja sit se vaan bendas epävireiset kielet vireeseen.

Ei se voi niin vaikeeta olla ku tollanen ihan B-luokan rokkikitaristiki on sen jo seitkytluvulla osannu.... :D
"Why don't you just fuck off?" - Michael "Duff" McKagan
Illu
03.12.2009 11:50:52
tahtah: Muut genret voidaan soittaa puhtaasti nuotilleen, mutta minun mielestä blues suorastaan huutaa rosoisuutta, pientä kämmintää, omia ideoita ja pitää sisällään jonkun verran elämäntuskaa..

Niin, kyllähän nuo vanhat mestaritkin välillä soittelivat vähän miten sattuu, mutta se tunnelataus oli niin vahva, että pienet hutit eivät tunnu missään. Nykyisellä autotune aikakaudella kaiken vain pitäisi olla tarkasti rytmilleen ja nuotilleen soitettua. Tai mistä minä tiedän, minä mikään viisas ole.

Pitkästä aikaa oli mukava tausta, johon oli kiva roiskasta tämän hetkinen mieliala. Pitäisi aina antaa tulla se, mitä juuri sillä hetkellä kokee. Se on blues.

Joo, kyllä, oli mukava soittaa. Omasta mielestäni sain sen hetken tunteet aika kivasti vangittua. Ja siksipä pistin tuon vedon mukaan kaikkine kämmeineen.
WanhaWetäjä
03.12.2009 14:20:03

BigPapa: Tosta WW:lle mielenrauhaa:

http://www.youtube.com/watch?v=SMbmkBxWP7U

Erityisesti Albert Kingiä kannattaa kuunnella pitäen vire mielessä.

Täh?

En nyt ihan ymmärtänyt pointtiasi?Eli että pieni epävire ikäänkuin kuuluu tähän genreen, vai?Jos näin on niin sitten ymmärrän miksi ko genre ei ole mun juttu, liian tarkat korvat ;-)
Mulla on yks SVR:n levy, en mä jaksa sitä kuunnella, AK:sta nyt puhumattakaan, oli heidän soitossaan sitten siitä rosoo ja sielua miten paljon tahansa.Miten se vireisyys noin ylipäätään liittyy tohon Albert Kingiin?Soittaa sielukkaasti mutta epävireessä, vai?En mä tosta pätkästä sun pointtiasi kyllä keksinyt, toki en jaksanut sitä edes kokonaan kuunnella, tylsähköä perus ränttä tänttää, MUN mielestä.

No joo, leikinlasku sikseen, mä tarkotin alunperin siis sitä että esim Kuha on onnistunut peittään tuossa skabataustassa olleen selkeen(?) epävireisyyden yksinkertasesti soittamalla vitun hienosti, no onhan Kuhan soolo aika pinnassa, mutta silti.
Ehkä mä en vaan pysty sisäistään/hyväksyyn joitain olennaisia juttuja näissä blues/perusosastoissa ja kiinnitän huomioo täysin vääriin asioihin, kuten vireeseen, se kun on aika olennainen osa siinä musassa mitä mä ite kuuntelen ja mieluusti soitan?Korvat on tottuneet "täydelliseen" vireeseen?
No, täytyy vielä koettaa, jos vaikka sais tosta taustasta tuon enemmän epävireisyydellään ainakin mua häiritsevän samaa riffiä soittavan skitan häivytettyä, sehän on panoroitu melko lailla toiseen laitaan ;-)
akuankkakomppi
03.12.2009 15:07:39
BigPapa: Onko tausta ok vai onko vaihtotarvetta?

Hemmetin hyvä tausta on, osais vaan vetää jotain siihen. Sooloilu kun ei oikein oo meikäläisen hommia, enemmän tohon komppipuoleen panostanut...
Call me a relic, call me what you will. Say I'm oldfashioned say I'm over the hill. Today's music ain't got the same soul, I like that old time rock'n'roll" -Bob Seger
WanhaWetäjä
03.12.2009 18:20:00

BigPapa: En minäkään ymmärrä tota ainaista valitusta taustoista.

Voi vee että sä olet yksoikoisen tosikko tyyppi, mähän en valita taustasta lainkaan, mä sanoin vaan mielestäni PERUSTELLEN että mun korvilla siihen on vaikea vetää mitään, koska mun korvaan siinä on jotain pientä epävirettä, jos sä et sitä kuule, tai joku muu, niin se ei tarkoita sitä ettenkö mä vois sitä kuulla, eihän?

Se on myös itsekritiikkikysymys, miksi vetää jotain johon ei kykene?Vetäkää te jotka pystytte, Kuhahan sen näytti (taas) että ei taustassa mitään vikaa ole, vika on varmaan mun korvien välissä ;-)

Tai kitaran intonaatiossa, tai jossain muualla...
BigPapa
03.12.2009 18:21:51

WanhaWetäjä: Voi vee että sä olet yksoikoisen tosikko tyyppi, mähän en valita taustasta lainkaan, mä sanoin vaan mielestäni PERUSTELLEN että mun korvilla siihen on vaikea vetää mitään, koska mun korvaan siinä on jotain pientä epävirettä, jos sä et sitä kuule, tai joku muu, niin se ei tarkoita sitä ettenkö mä vois sitä kuulla, eihän?

Se on myös itsekritiikkikysymys, miksi vetää jotain johon ei kykene?Vetäkää te jotka pystytte, Kuhahan sen näytti (taas) että ei taustassa mitään vikaa ole, vika on varmaan mun korvien välissä ;-)

Tai kitaran intonaatiossa, tai jossain muualla...

Selvä, se että sanot taustassa olevan epävirettä, ei ole valittamista taustasta.
Ja minä olen yksioikoisen tosikko tyyppi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)