Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Marshall jtm-60 vai marshall jcm 900
1 2
vesas78
01.12.2009 21:58:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi tarkoitus siirtyä Marsun komboon lähiaikoina.
Noista kummastakaan ei ole mitään tietoa joten apua tarvittais
ja kyseessä olisi siis putkivahvarit , muutkin Marshallit käy,mutta vain combot.
Käytettynä olis tarkoitus ostaa jompikumpi,ja hintahaarukka lienee siinä
500-600 e.
 
Jucciz
01.12.2009 22:08:26 (muokattu 01.12.2009 22:12:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Älä ihmeessä kerro, minkä tyyliseen musaan olet konetta hankkimassa. JTM60 on perinteikkäämpi rokkikone (joskaan ei mikään erityisen suosittu), JCM900 tunnetumpi lähinnä sirkkelisäröstään.
 
Jos kelpuuttaisit muitakin merkkejä kuin Marshallia, tuohon hintahaarukkaan löytyisi paljon parempia vaihtoehtoja oikeastaan musatyylistä riippumatta. Marshall ei ole järin paljon loistanut comborintamalla Bluesbreakerin jälkeen.
 
Väsykäsi
01.12.2009 22:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Älä ihmeessä kerro, minkä tyyliseen musaan olet konetta hankkimassa. JTM60 on perinteikkäämpi rokkikone (joskaan ei mikään erityisen suosittu), JCM900 tunnetumpi lähinnä sirkkelisäröstään.
 
Meillä on kämpillä "ysisatanen" ja ei se nyt mikään sirkkeli ole. Siis mallia 50w dual reverb jotain. Mun mielestä siinä on varsin terve rokkisoundi, tuli suorastaan Kissin Symphony Alive IV mieleen soundista.
 
Mäkki on åmostelijoille jotka ei osaa tapella wintoosan kanssa.
Jucciz
01.12.2009 22:12:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi95: Meillä on kämpillä "ysisatanen" ja ei se nyt mikään sirkkeli ole. Siis mallia 50w dual reverb jotain. Mun mielestä siinä on varsin terve rokkisoundi, tuli suorastaan Kissin Symphony Alive IV mieleen soundista.
 
Joo mut kun 500-600 eurolla saa paljon parempaakin kuin "varsin tervettä", jos ei ole pakko olla Marshall.
 
Väsykäsi
01.12.2009 22:17:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Joo mut kun 500-600 eurolla saa paljon parempaakin kuin "varsin tervettä", jos ei ole pakko olla Marshall.
 
Niin eihän tuo mikään plexi ole, mutta kyllä tuolla kelpas soittaa kun jäi sillä kertaa Vintitsmoderni kotiin. Ja tietenkin riippuu mikä sulle on "varsin terve", koska jokainen luokittelee sirkkelin omalla tavallaan. Ja kyllä siitä kliiniltä kanavalta mukavaa rosoakin saa master täysillä. =)
 
Mäkki on åmostelijoille jotka ei osaa tapella wintoosan kanssa.
tommiot
01.12.2009 22:30:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: JCM900 tunnetumpi lähinnä sirkkelisäröstään.
 
Onhan se 900-sarja tunnettu sirkkelisäröistään, mut onneks sieltä löytyy kolmea eri mallia, joista vaan yks on se joka tuottaa sirkkeliä. MK III ja SL-X on oikein hyviä vehkeitä, varsinkin kun niitä vielä taitaa just ja just saada tohon 600e hintaan. Ne on vielä jokseenkin laadukkaasti mun mielestä rakennettukin, vaikka onkin potikat piirilevyssä suoraan yms. Helppo purkaa, ei oo putket sentään suoraan piirilevyllä yms.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Icy-Sun
01.12.2009 22:45:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: JTM60 on perinteikkäämpi rokkikone (joskaan ei mikään erityisen suosittu)
 
Onkos sulla muuten teoriaa miksi jäänyt vähemmälle huomiolle? Itse en ole törmännyt muualla kuin youtubessa ja niiden paskaklippien perusteella on vaikea antaa mitään arviota.
Kiinankeisari
01.12.2009 23:54:00 (muokattu 01.12.2009 23:57:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Onkos sulla muuten teoriaa miksi jäänyt vähemmälle huomiolle? Itse en ole törmännyt muualla kuin youtubessa ja niiden paskaklippien perusteella on vaikea antaa mitään arviota.
 
eikös näissä ollut semmonen periaatteellinen ongelma että putket oli suoraan piirilevyn alla, siitä kun lämpöä alkaa nousemaan kunnolla niin PCB sanoo herkästi notta riks-räks-poks.
 
EDIT: juu näinhän se oli, tossa kuvassa siis chassis ylösalaisin:
 
http://www.uraltone.com/blog/wp-con … ploads/2009/10/marshall_jtm60_2.jpg
 
My pedal concept is a pedal that will only produce out of tune pentatonic blues bends. The input will be stamped "Strat here" and the other side will say "Connect to Tubescreamer".
vesas78
02.12.2009 16:08:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksista!
 
Tällä hetkellä mulla on Peaveyn VK100 212 combo ,enkä pidä
cleani saundista sitten yhtään ,liian "kovan karu tjs...-eikä asiaan auta chorus pedaalitkaan.
Marshallissa oli muistaakseni paljon pehmeämpi se saundi.
Soittamiseen käytän vain vahvarin clean kanavaa,särökanavaa en käytä.
Vahvarin olen mikittänyt mikseriin ->pa. (muut kuten särö ym. on pedaalilaudassa)
 
Vielä sen verran että olen harkinnut myös Hughes&Ketneriä statesman dual (?)
 
s8na
02.12.2009 16:18:35 (muokattu 02.12.2009 16:19:21)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vesas78: Kiitos vastauksista!
 
Tällä hetkellä mulla on Peaveyn VK100 212 combo ,enkä pidä
cleani saundista sitten yhtään ,liian "kovan karu tjs...-eikä asiaan auta chorus pedaalitkaan.
Marshallissa oli muistaakseni paljon pehmeämpi se saundi.
Soittamiseen käytän vain vahvarin clean kanavaa,särökanavaa en käytä.
Vahvarin olen mikittänyt mikseriin ->pa. (muut kuten särö ym. on pedaalilaudassa)
 
Vielä sen verran että olen harkinnut myös Hughes&Ketneriä statesman dual (?)

 
Jaa-a. Marsut taitaa olla kuuluisia enemmänkin särösoundeistaan. 600 e vois lähtee tollanen kakskanavainen JCM-800 combo mikä mulla on. Ei oo paras kliini, eikä paras särö mut kyl tolla pärjäilee. Noitakin on paria eri tyyppiä joissa on erilainen kytkentä sisällä, vanhemmissa mm. puhdas kanava voi vuotaa särökanavalle.
 
Yleensäottaen kannattaa muistaa, että Marshaleita on hyvin erilaisia jopa samoissa kuorissa!
 
Tossa hintaluokassa suosittelisin tsekkailemaan Laneyn tuotteita jos Marsutyyliset soundit nappailee.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -McGyver
naavanka_
02.12.2009 16:21:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta multa Jcm-900 combo.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=369567
ja 100wattinen versio siis on todellakin.
 
doctrine
02.12.2009 18:15:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vesas78: Soittamiseen käytän vain vahvarin clean kanavaa
 
Tutustupas piruuttain fenderin tuotteisiin, niissä on todella loistawat cleanit. Joku osaa varmasti paremmin neuvoa vielä mallin, mutta tämmöinen tuli mieleen, jos et särökanavaa edes käytä.
 
http://www.payloadband.info/
Jucciz
02.12.2009 18:18:16 (muokattu 02.12.2009 18:18:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jooh, Marshallia harvemmin ostetaan cleaneja varten - näin nyrkkisääntönä. Esim. 40-wattinen Fender Blues Deluxe voisi mahtua budjettiin käytettynä.
 
Jusma
02.12.2009 19:37:21 (muokattu 02.12.2009 19:37:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JTM on aikalailla vastakohta muihin Marsuihin nähden. Eli hyvät cleanit, mut säröt taas vähän laimeemmat sisaruksiinsa verrattuna. IMO
 
Jucciz
02.12.2009 20:27:56 (muokattu 02.12.2009 20:32:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jusma: JTM on aikalailla vastakohta muihin Marsuihin nähden. Eli hyvät cleanit, mut säröt taas vähän laimeemmat sisaruksiinsa verrattuna. IMO
 
Niin siis, JTM60 ilmeisesti. Alkuperäinen JTM45:hän on mitä mainioin kone sekä puhtailla, rokkisäröillä että kaikella mitä niiden väliin jää.
 
http://www.youtube.com/watch?v=gfCLYlzYO68
 
vänkylä
02.12.2009 20:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen Hughes&Kettnerin Statesman sarjaa.Todella hyvä puhdas kanava ja särö kanava pesee mennen tullen täälläkin (m-net) kehutun H&K edition tuben.
 
Jusma
02.12.2009 21:21:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Niin siis, JTM60 ilmeisesti. Alkuperäinen JTM45:hän on mitä mainioin kone sekä puhtailla, rokkisäröillä että kaikella mitä niiden väliin jää.
 
Juurikin siis JTM60. Tosta nelivitosesta ei omakohtasta kokemusta edes ole, mutta ymmärtänyt olen, että kova peli on. Hintalappukin vähän eri luokkaa...
 
baba o riley
02.12.2009 21:36:31 (muokattu 02.12.2009 21:36:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

60w fenkun blues devillekin tai hot rodi 212 voi mahtua hyvällä tuurilla budjettiin ja et jää näppejäsi nuolemaan soitat sitten rootsia tai stoneria.
 
käsi
02.12.2009 21:46:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itelläni on jtm-30 jonka valitsin aikoinaan hyvien cleanien takia. Siis marsuksi todella hyvät. mutta säröosasto onkin siten heikompi. Riippuu tietenkin mistä tykkää. Hyvät soundit saa siitäkin irti, mutta on selkeästi rajoittuneempi gainin suhteen. Semmoista zeppelin tyyppistä säröä kyllä mun mielestä irtoaa aika kivasti.
 
treenaaminen on turhaa, katotaan sitten iltamissa
Jasoniitti
03.12.2009 00:45:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa pieni cleani-vertailu tyyliin Marsu vs. Fender.
 
Marshall JTM 60 & Fender Twin Reverb comparison review:
 
http://www.youtube.com/watch?v=ChqxZxMKM-Y
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «