Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Joskus lähtee liiankin halvalla..
1
BBHendrixon
02.12.2009 12:47:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuntuikos kellään muulla häijyltä, kun torilla lähti tänään (vähän ennen klo 12) kolme Ibanezin vintagespedua lähes ilmaiseksi? Joku tyttö taisi olla myyjänä. Esim. AD-9 tais olla 55 euroa jne, en muista enää tarkemmin. Mitäs ne muut oli? CP-835 ja PT-9?
 
Voisitko missään olosuhteissa kuvitella varoittavasi toista, että "Nyt lähtee tavarat liian halvalla!"? Itse nimittäin meinasin niin tehdä mutta ne tietysti menivät saman tien..
 
The man that hath no music in himself, nor is not moved with concord of sweet sounds, is fit for treasons, stratagems, and spoils. The motions of his spirit are dull as night. And his affections dark as Erebus. Let no such man be trusted.
Evergrey
02.12.2009 14:14:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tottakai tyttöjä sen verren jeesataan jos ei itse ole ostamassa...
 
Lilli
02.12.2009 14:24:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BBHendrixon: Tuntuikos kellään muulla häijyltä, kun torilla lähti tänään (vähän ennen klo 12) kolme Ibanezin vintagespedua lähes ilmaiseksi? Joku tyttö taisi olla myyjänä. Esim. AD-9 tais olla 55 euroa jne, en muista enää tarkemmin. Mitäs ne muut oli? CP-835 ja PT-9?
 
Voisitko missään olosuhteissa kuvitella varoittavasi toista, että "Nyt lähtee tavarat liian halvalla!"? Itse nimittäin meinasin niin tehdä mutta ne tietysti menivät saman tien..

 
No ei aivan varoituksenantohengessä ole vastaan tullut 'halpaa' tuotetta, mutta kerran aamutuimeloissa pläräsin vahvistinosastoa ja tömäsin Fenderin Bassman-nuppiin - 300 euroa! Vanha kunnon blueskone, toi pitää heti ostaa! Kattelin ja lueskelin muita osastoja jonkin aikaa ja palasin osastolle pikaostomielellä. Perhana, oli ilmoitus hävinnyt. Kyllä harmitti. - Halvalla sai hevimasinoija hyvän nupin. Noo... ei ehkä aivan varoituksen paikka alhaisen hinnan vuoksi mutta tuli vaan mieleen ;-(
 
But she never lost her head Even when she was given head She says, hey babe, take a walk on the wild side
jarmo vh
02.12.2009 14:48:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän se taitaa niin mennä, että liian halvoista hinnoista harvemmin huomautellaan. Kehuskellaan sitten jälkikäteen hyvällä tuurilla. Myyjälle tuo on tietenkin vähän ikävä asia, mutta toisaalta nykyisenä nettiaikana ei luulisi olevan iso homma etsiä hiukan hintatietoa ennenkuin laittaa tavaran myyntiin. Toisaalta jos tavaralla ei ole itselle mitään käyttöä eikä arvoa niin samahan se saattaa olla paljolla myy. Kirpputorimeininki on jees.
 
Omalle kohdalle on osunut nimenomaan kirpputoreilla pari musatavaralöytöä ja voin tunnustaa ettei tullut mieleen tinkiä hintaa ylöspäin. Ihminen on kuitenkin hiukan itsekäs olio.
 
No tuohan kuulostaa ihan samanlaiselta pörinältä kuin äsken.
Kivijalka
02.12.2009 14:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jarmo vh: Ihminen on kuitenkin hiukan itsekäs olio.
 
Ja kateellinen myös. Lienee parempi pitää suu supussa jos hyvällä hinnalla tuleekin tavaraa ostettua, tai foorumin moraalinvartijat ripustavat hirttopuuhun alta aikayksikön (jos päättömien hintapyyntöjen raportoinniltaan ehtivät, tietenkin.) ;)
 
A million miles from nowhere, Dragon Lance burns hot. By the fire of a horse's ghost, a minnow would be lost... Cha-cha-changes... Tits... A fish... A fish with tits. Titty fish.
Miikathebest
02.12.2009 14:59:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saksan e-bäyssä myydään stratokopsuja kolomellakympillä o_O
Sama kitara maksaa kotimaisessa puljussa muistaakseni yli viisinkertaisen hinnan.
 
Liikaa säröä!
msormune
02.12.2009 15:03:32 (muokattu 02.12.2009 15:04:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BBHendrixon: Tuntuikos kellään muulla häijyltä, kun torilla lähti tänään (vähän ennen klo 12) kolme Ibanezin vintagespedua lähes ilmaiseksi? Joku tyttö taisi olla myyjänä. Esim. AD-9 tais olla 55 euroa jne, en muista enää tarkemmin. Mitäs ne muut oli? CP-835 ja PT-9?
 
No ei kun en itse anna 30 vuotta vanhoille pari transistoria sisältäville metallilaatikoille mitään vintage lisäarvoa. En myöskään maksaisi enempää 30 vuotta vanhasta jääkaapista, vaikka olisi miten vintage. Vain käyttöarvolla on väliä.
 
Puusta tehty kitara on eri asia, se kun jopa saattaisi kuulostaakin paremmalta 30 vuoden jälkeen.
 
Crossroad
02.12.2009 15:25:14 (muokattu 02.12.2009 15:26:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BBHendrixon: Tuntuikos kellään muulla häijyltä, kun torilla lähti tänään (vähän ennen klo 12) kolme Ibanezin vintagespedua lähes ilmaiseksi? Joku tyttö taisi olla myyjänä. Esim. AD-9 tais olla 55 euroa jne, en muista enää tarkemmin. Mitäs ne muut oli? CP-835 ja PT-9?
 
Voisitko missään olosuhteissa kuvitella varoittavasi toista, että "Nyt lähtee tavarat liian halvalla!"? Itse nimittäin meinasin niin tehdä mutta ne tietysti menivät saman tien..

 
Laitoin s-postia ja pikaviestiä heti kun ilmoitus ilmestyi,mutta joku perkele oli vielä nopeampi.Myyjä laittoi viestiä että jos kaupat peruuntuu niin ne tulee mulle.No liene aika turha toivo kuitenkin.Se ad-9 oli 45€,cp-835 oli 85€ ja pt-9 myös 85€.sikahalvalla meni,tosin pt-9 oli ihan normihinta. Mutta ..Damn..
 
elsewhere
02.12.2009 16:02:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on jonkin verran kokemusta erilaisista keräilyharrastuksista (esim. keräilykorttipelit) ja niissä kyllä välillä varsinkin aloittelijoita viedään niin että pahaa tekee. Minusta niin kauan kun myyjä tietää mitä on myymässä ja silti myy halvalla, kaikki on ok (sellaisiakin myyjiä oikeasti löytyy, ja myyjiä joille on tärkeää tietää tavaran päätyvän hyvään kotiin eikä esim. jobbarille). Sen sijaan toisen tietämättömyyden hyväksikäyttäminen on minusta melkoisen moraalitonta, puhumattakaan esim. valehtelusta ("tää sun vaarin 1955 Telecaster on niin vanha ja naarmuinen ettei siitä enää paljoa saa, ehkä 500-600... mutta mä oon nyt reilu ja tarjoan tonnin") jota näkee ja kuulee valitettavan usein.
 
Hyvä diili on sellainen, josta tulee molemmille hyvä fiilis, myös jälkeenpäin. Tietysti jos myyjä ei välitä myymästään tavarasta sen vertaa, että esim. googlaisi yleisen hintatason, voi pohtia kannattaako tuntea huonoa omaatuntoa ylihalvan ostoksen johdosta. Ja Useinhan arvo on myös subjektiivista: Itse ostin äskettäin erään kirjan, jota olen metsästänyt pari vuotta ja sitten se lopulta löytyi huutonetistä parilla kympillä. Kolmas huutokierros, joten eivät sitä tainneet muut kauhean paljon arvostaa.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Rämppy
02.12.2009 16:03:55 (muokattu 02.12.2009 16:04:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus voi epäillä varastetuksi tavaraksi, jos netissä kaupitellaan huomattavaan alihintaan.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Crossroad
02.12.2009 16:50:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: Joskus voi epäillä varastetuksi tavaraksi, jos netissä kaupitellaan huomattavaan alihintaan.
 
Totta, mutta itse en koskaan osta mitään henkilöltä mistä en tiedä muuta kuin esim mailiosoitteen tai jonkin prepaid numeron.Tosin omalle kohdalle ei kyllä huijareita ole sattunut, mutta tunnen ihmisiä, jotka ovat maksaneet etukäteen tavaroita joita ei ollut edes olemassa.Yleensä niiltä huijareilta on vaikea saada rahoja takaisin, koska rötöslista on kilometrin mittainen.
Noissa pedaaleissa jotka tänään oli myynnissä, tuskin mitään epäilyttävää sinällään oli.Ilmoituksesss oli "mieluiten nouto" myyjän nimi oli selvillä ym..
 
Crossroad
02.12.2009 16:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Minulla on jonkin verran kokemusta erilaisista keräilyharrastuksista (esim. keräilykorttipelit) ja niissä kyllä välillä varsinkin aloittelijoita viedään niin että pahaa tekee. Minusta niin kauan kun myyjä tietää mitä on myymässä ja silti myy halvalla, kaikki on ok (sellaisiakin myyjiä oikeasti löytyy, ja myyjiä joille on tärkeää tietää tavaran päätyvän hyvään kotiin eikä esim. jobbarille). Sen sijaan toisen tietämättömyyden hyväksikäyttäminen on minusta melkoisen moraalitonta, puhumattakaan esim. valehtelusta ("tää sun vaarin 1955 Telecaster on niin vanha ja naarmuinen ettei siitä enää paljoa saa, ehkä 500-600... mutta mä oon nyt reilu ja tarjoan tonnin") jota näkee ja kuulee valitettavan usein.
 
Hyvä diili on sellainen, josta tulee molemmille hyvä fiilis, myös jälkeenpäin. Tietysti jos myyjä ei välitä myymästään tavarasta sen vertaa, että esim. googlaisi yleisen hintatason, voi pohtia kannattaako tuntea huonoa omaatuntoa ylihalvan ostoksen johdosta. Ja Useinhan arvo on myös subjektiivista: Itse ostin äskettäin erään kirjan, jota olen metsästänyt pari vuotta ja sitten se lopulta löytyi huutonetistä parilla kympillä. Kolmas huutokierros, joten eivät sitä tainneet muut kauhean paljon arvostaa.

 
Tietenkin kusetus on aina kusetusta, mutta esim juuri tässä pedaali-ilmoituksessa ei varmasti ostajan kannata miettiä toiminko nyt moraalittomasti kun ostin näin halvalla.Loppujen lopuksi ei ne nyt kovin paljon halvempia olleet kuin mitä norm pyydetään.
Se on totta että ihmisiä kusetetaan jatkuvasti esim autokaupoissa ihan liikkeen toimesta"tästä teidän 2007 mazdasta ei saa valitettavasti, kuin 7500€, kun tämä on juuri se välivuoden malli.." ja sama juttu toistuu joka alalla.Se on mielestäni moraalitonta, kun ammatinharjoittaja huijaa asiakasta tietoisesti.
 
gemisti
02.12.2009 23:15:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös joskus ollut jonkun edesmenneen taatan tyttären ilmotus jostain ullakolta löytyneestä
 
"pienestä kosketinsoitinlelusta, puinen, kapeasti koskettimia ja paljon nappuloita, ääntä ei kuulu vaikka laittoi töpselin seinään. Lieko tästä jotain kymppejä saisi. Alakulmassa lukee pienellä 'moog - minimoog'."
 
Ilmoitusteksti muuttui onneksi aika pian muotoon kiitokset kaikille kiinnostuneille/kysyjille, ja erityiskiitos niille, jotka vihjasivat ettei kyseessä ole ihan kympin peli.
 
Ei sinänsä, löytöjähän on hauska tehdä, mutta sellainen jossa tosiaan tietää itse kusettavansa jotain aivan liian halvalla ei vaan istu omaan ajatusmaailmaan. Paitsi silloin kun ostin muutamalla eurolla kirppikseltä A4-kokoisen täyden levyn Mustard-konkkia, joista jo yhden myymällä sain rahani takaisin. :D
 
she sounds like a bag of cats
HeavyMachinery
02.12.2009 23:18:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lilli: No ei aivan varoituksenantohengessä ole vastaan tullut 'halpaa' tuotetta, mutta kerran aamutuimeloissa pläräsin vahvistinosastoa ja tömäsin Fenderin Bassman-nuppiin - 300 euroa! Vanha kunnon blueskone, toi pitää heti ostaa! Kattelin ja lueskelin muita osastoja jonkin aikaa ja palasin osastolle pikaostomielellä. Perhana, oli ilmoitus hävinnyt. Kyllä harmitti. - Halvalla sai hevimasinoija hyvän nupin. Noo... ei ehkä aivan varoituksen paikka alhaisen hinnan vuoksi mutta tuli vaan mieleen ;-(
 
Taidat olla lilli vielä katkera :D On muuten edelleen kova nuppi vaikkei ole minulla. Möin sen kaverille joka soittaa setseriä niin sai se parempaa kohtelua.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
peugeot
03.12.2009 00:44:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy muistaa myös, että halvalla ei aina hyvää saa. Ostinpa tässä pöljyyksissä muusikoiden netistä wammy wahin ns.halvalla ja eihän se paska toiminut. En ollut säilyttänyt myyjän nimeä, joten takkiin tuli kuitenkin aika lailla. No tästä lähtien, nimet ja osoitteet säilyvät taatusti tallessa...
 
Yksinkertainen on kaunista...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «