Les Paul 02.12.2009 02:56:39 | |
---|
n+1 Aina on olemassa joku kitara mikä sun kokoelmasta just puuttuu! High School is like a spork: it's a crappy spoon and a crappy fork, so in the end it's just plain useless. -John Mayer- |
Twinkle 02.12.2009 03:58:25 (muokattu 02.12.2009 03:58:39) | |
---|
Tumez: Mikä on mielestäsi hyvä määrä kitaroita harrastelijakitaristille? ite olen toteuttanut sitä kaavaa, että niitä on aina yksi liian vähän. Kitarakurimus on kyllä aika petollinen. EDIT: jaa, tämän saman taudin tuntee muutkin. |
staropramen 02.12.2009 06:13:07 | |
---|
Noh, jos tykkää kitaraa soitella, nii kai niitä ainakin se yksi pitää olla. Mutta eihän se pakolista ole sekään. Ite en ainakaan pysty soittamaan kuin yhtä kerrallaan. Hyvä jos sitäkään. Sävellajini on salainen. Timestä ei tietoakaan. Sointuja soitan sattumalta. Säveliä silloin tällöin. |
SininenIII 02.12.2009 06:25:59 | |
---|
jpjanhun: Sitten vielä rikkinäiset vahvistimet. Mulla on metaltronix m-1000 nuppi jonka kuitenkin laskisin vielä yhdeksi tai ainakin puolikkaaksi kun se on made in usa. Kelpaa vähintään rekvisiitaksi. Laitata hemmetissä Metaltronix kuntoon, ja soittelet tai myyt sen sitten. Kysymykseen vastaisin, että 2 kitaraa riittäisi ainakin mulle. Kunhan molemmat laadultaan suht tasavertaisia ettei jompikumpi jää soittamatta. |
Numb 02.12.2009 07:32:36 (muokattu 02.12.2009 08:27:23) | |
---|
Sopiva määrä riippuu mitä tekee. Isekin olen harrastaja ja minulle on kolme sopiva/riittävä määrä. Kaksi sähkistä pitää olla (keikkailua silmälläpitäen) ja yksi akustinen. Akustisiakin voisi olla kaksi, mutta akustisen kokoonpanon keikkailu on sen verran vapaamuotoisempaa, että siinä voin tarvittaessa vetäytyä vaihtamaan kielen. Tosin siitä huolimatta, että kolme olisi riittävä määrä, noita kitaroita taitaa tällä hetkellä olla seitsemän... Kapitalismissa ihminen riistää ihmistä, mutta sosialismissa kaikki on päinvastoin. |
jaripat 02.12.2009 08:22:52 | |
---|
Eiköhän se mene niin, että Jarkko saa ekaksi sen halpis straton. Se on HB tai anttilasta. Seuraavaksi Jarkko saa kinuttua omasta mielestään "oikean soittimen". Se on mahdollisesti tokain tai epin LP tai SG. Vanha luuttu jää nurkkiin pyörimään tai diilataan pikkuveljen kaverille. Jarkon rämpyttely alkaa olla kitaraharrastusta. Tässä vaiheessa kitaraharrastaja Jarkko tajuaa tarvitsevansa myös akustisen. Kitaroita on siis 2-3. Tästä eteenpäin mahdollisten skenarioiden määrä kasvaa. Luultavimmatummin Jarkko alkaa saada orkkaa kasaan ja seuraava hankinta on "genreläheisempi" skeba. Tähän sarjaan saattaa tulla toinenkin. Ensimmäisestä "oikeasta" kitarastaan Jarkko ei raaski luopua. Siitä tulee ajan kanssa "se vanha uskollinen sotaratsu". Kitaroita on 3-5. Joukkoon saattaa liittyä jossain vaiheessa myös Nikon vanha basso, jonka hän antaa velkojensa peitoksi. Jarkko on kuitenkin kitaraharrastaja, eikä basso jääkään välttämättä Jarkon nurkkiin pölyttymään. Kesätyörahoistaan Jarkko ostaa sen "elämänsä kitaran", jota on puoli vuotta kuolannut. Tässä vaiheessa esim basso tai joku aiemmista soittimista käy hyvin vaihtokauppaan, eli tässä 3-5 kitaraa pysytään suht helposti. Saattaa myös olla, ettei Jarkko koskaan todella antautunut rockmusiikille vaan kävi ammiksen ahkerasti loppuun äidin neuvojen mukaan ja sai jatkokoulutuksen kautta siistin mukavasti palkatun sisätyön. Samalla Jarkko myös huomasi, etteivät lahjansa riittäneet "muusikoksi" asti ja niin bänditouhut jäivät harrastuksen tasolle. Jarkolla on kuitenkin työ ja rahaa ja niinpä hän hankkii vielä muutaman "elämänsä kitaran" omakotitalonsa seiniä koristamaan. Onko tuttua? Näinkö se menee? |
calluna 02.12.2009 08:36:00 (muokattu 02.12.2009 08:37:14) | |
---|
Osuit asian syvään ytimeen. Mutta yks kohta puuttui: Jarkko löytää töissä surffaillessaan sivuston: muusikoiden.net ja uusi elämänvaihe alkaa. Hillit rölötys täyttää päivät ja orastava kamawänkkäys nostaa päätään. Enää hetki niin ollaan jo kimppatilaushuoneessa tilaamassa sitä neljännettäkymmenettäkahdeksannetta 9-kielistäbaritoniseiskahollowta. Ja siis musiikkihan on unohtunut jo ajat sitten... "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Lonesome 02.12.2009 09:13:47 | |
---|
k151754: Osuit asian syvään ytimeen. Mutta yks kohta puuttui: Jarkko löytää töissä surffaillessaan sivuston: muusikoiden.net ja uusi elämänvaihe alkaa. Hillit rölötys täyttää päivät ja orastava kamawänkkäys nostaa päätään. Kun olin aktiivisesti harrastava ja jopa keikkaileva soittaja, riitti kaksi kitaraa (strato ja SG). Kolmas meni myyntiin. Nyt ei ole bändihommista tietoakaan, mutta kitaroita on enemmän... Enää hetki niin ollaan jo kimppatilaushuoneessa tilaamassa sitä neljännettäkymmenettäkahdeksannetta 9-kielistäbaritoniseiskahollowta. Jäsenyys on kimppakivaan, mutta järki on voittanut toistaiseksi... Ja siis musiikkihan on unohtunut jo ajat sitten... Ei suinkaan, kuuntelen edelleen sujuvasti. Joskus jopa soitan.:) Kiitos Muusikoiden.net, sain elämän! "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
Frankster 02.12.2009 09:15:03 | |
---|
Les Paul: n+1 Aina on olemassa joku kitara mikä sun kokoelmasta just puuttuu! Siinä sattu vastaus just kohilleen :D |
Muusikonrenttu 02.12.2009 09:25:56 | |
---|
No kuinka monta niitä voi kertyä jos niitä vaan ostaa eikä myy? Mulla on nyt 10 joista suurin osa vaan roikkuu seinällä. :P Ahokkis: Verrannollinen kukkaron paksuuteen ja palkkatiliin sekä gasituksen altistumisherkkyyteen Eli mitä enempi kitaroita sen laihempi lompakko. Aika vintage.. |
jaripat 02.12.2009 09:29:10 | |
---|
"No kuinka monta niitä voi kertyä jos niitä vaan ostaa eikä myy?" Riippuu tasan kahdesta asiasta. Nimittäin seinäpinta-alasta ja ns "hellasärön" määrästä. |
Grugi 02.12.2009 09:48:21 | |
---|
Aina on tilaa uudelle kitaralle, ei niitä voi olla liikaa koskaan :D SDMF |
dropD 02.12.2009 09:49:42 | |
---|
Keräileehän toiset postimerkkejäkin... Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |
Muusikonrenttu 02.12.2009 10:01:22 | |
---|
jaripat: "No kuinka monta niitä voi kertyä jos niitä vaan ostaa eikä myy?" Riippuu tasan kahdesta asiasta. Nimittäin seinäpinta-alasta ja ns "hellasärön" määrästä. No joo, viimeisimmästä kyllä tuli jo vähän sanomista eli sillä on pitänyt soitella kotona vähän ahkerammin, ettei vaikuta turhalta ostolta. Mutta jos sitä samalla vaikka oppis soittamaan. :P Aika vintage.. |
darrell 02.12.2009 10:57:02 | |
---|
Ei määrä vaan funktio. Mulle kitaran pitää edustaa jotain toiminnallisuutta, soundia, soitettavuutta ja juttua. Siksi mulla pitää olla Les Paul, Strato, Tele, Thinline Tele, floikkakitara, pari Jazz-kitaraa (humbucker ja p90 mikeillä), hyvä teräskielinen akustinen täyspuukannella, menettelevä klassinen, kohtuullinen resonaattori ja lyhytskaalainen basso. Näissä puitteissa niitä kitaroita sitten menee ja tulee. Kun en ole ammattimuusikko tai edes keikkaileva vakava harrastaja, niin mulle pienet nyanssit kitaroiden välillä ei riitä. En edes haluaisi (hankkia omalla rahalla) 7 suurinpiirtein samanlaista Les Paulia tahi Teleä, saati Ynkkä Stratoa. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
zuppermuhle 02.12.2009 11:07:52 | |
---|
Nyt on viime ajat pärjännyt hyvin 3:lla. Yksi vakiovireeseen soittoa varten. Yksi vireeseen x kikkailua varten ja yksi akustinen. Entinen veri heavy |
zuppermuhle: Nyt on viime ajat pärjännyt hyvin 3:lla. Yksi vakiovireeseen soittoa varten. Yksi vireeseen x kikkailua varten ja yksi akustinen. Liian vähän! Aika vintage.. |
Mr. Speed 02.12.2009 11:50:53 | |
---|
Itse olen panostanut enemmän laatuun kuin määrään. 3 kappaletta on kitaroita, mutta sehän on kuitenkin liian vähän! Kaikki eri puilla, ja tarkoitus on jatkaa samaa linjaa. Oma rigi on kuitenkin sellanen, että se "kitara" soi sieltä tosi makeesti läpi. Ettei se vaan kuulosta 5150:lta tai Rectolta, ihan sama mitä siihen tuuttaa. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
zuppermuhle 02.12.2009 12:23:42 | |
---|
Mr. Speed: Itse olen panostanut enemmän laatuun kuin määrään. 3 kappaletta on kitaroita, mutta sehän on kuitenkin liian vähän! Kaikki eri puilla, ja tarkoitus on jatkaa samaa linjaa. Oma rigi on kuitenkin sellanen, että se "kitara" soi sieltä tosi makeesti läpi. Ettei se vaan kuulosta 5150:lta tai Rectolta, ihan sama mitä siihen tuuttaa. Sinulla näkyy kuvissa vain 2. Onko se 3:s sitten flying V vai tele? muusikonrenttu: Liian vähän! Mutta kun minä voin soittaa vain yhdellä kerrallaan. On minulla basso jonka satula on tehty niistä tölkin avausklipsuista Entinen veri heavy |
Rämppy 02.12.2009 12:32:37 | |
---|
Kitaroita on hyvä olla sellainen määrä, että joka vaatekertaan löytyy sopivanvärinen kitara. En sitten malttanut olla sanomatta. |