Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä on siinnä 1500€ kitarassa parempaa kuin 500€ kitarassa ?
1 2 3 4 595 96 97 98 99
HeavyMachinery
02.12.2009 01:12:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice voisi nyt kertoa meille kaikille miksi ei kannata ostaa kallista kitaraa. Muut voi sitten katkerana puolustella sitä miksi se oma 1500€ jakson on parempi kuin se 500 sarjan käytetty 392€ Ibanez.
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Juicy
02.12.2009 03:33:44 (muokattu 02.12.2009 03:50:47)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niissä on niin hyvää puuta, niin hyvää puuta. Niin hyvää puuta niissä on. Hyvää puuta.
 
E: Eikä ole välttämättä mikään vitsi edes, sellainen kitara joka soi akustisestikin selkeästi ja miellyttävästi tuntuu vaan laadukkaammalta. Laatu vaihtelee varmasti enemmän noissa halvemmissa kepeissä. Kaverin 500e Dinkykin soi ihmeen heleästi ja pitkään, vaikka siinä onkin pulttikaula ja lisenssifloikka. Mulla ei ole kuin toi KV ja se mun entinen RR5 jotka soi akustisesti yhtä selkeästi. On vissiin hyvää puuta. =)
 
Mutta eipä mulla oikeaa sanottavaa tänne ole, kun en omista yhtään 1500e kitaraa.
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Twinkle
02.12.2009 03:54:42 (muokattu 02.12.2009 03:55:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Missä Krice on taas provoillut niin paljon, että asian puimista varten pitää perustaa ihan oma threadi?
 
Juicy
02.12.2009 03:59:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Twinkle: Missä Krice on taas provoillut niin paljon, että asian puimista varten pitää perustaa ihan oma threadi?
 
Tuolla missä hehkutetaan ostettuja kitarakamoja, on vähän syyllinen olo kun se juttu sai alkunsa mun ESP != Ltd-kommentista. =)
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Vladi
02.12.2009 07:29:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa a, taitaa olla vaan se että mistä valitsee kitaransa. Oma Atlakseni maksoi 1000e sisältäen 100e:n postikulut briteistä. Käsintehty peli, pesee halvemmilla PRS:llä lattiiaa miten päin vaan. Enkä tarkoita sitä SE-sarjaa.
 
Kyllä se siitä.
aristoteles666
02.12.2009 07:38:02 (muokattu 02.12.2009 07:49:51)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HeavyMachinery: Krice voisi nyt kertoa meille kaikille miksi ei kannata ostaa kallista kitaraa. Muut voi sitten katkerana puolustella sitä miksi se oma 1500€ jakson on parempi kuin se 500 sarjan käytetty 392€ Ibanez.
 
ei tuohon ole oikeaa vastausta, vastaan on tullut uutena 270e kitaroita jotka hakkaa yli tonnin kitarat mennen tullen. mikit voi olla huonommat, mutta niitä vaihdetaan joka tapauksessa. tietysti jos haluaaa maksaa enemmän niin saahan niin tehdä.
 
mutta en mäkään ole ikinä kokeillut kitaraa joka olisi niin hyvä että oikeuttaisi < 1500e hintalappuun, oikeasti en ole.
 
mun omakin kitara maksoi jotain neljä sataa euroa (2100mk) ja siitä on tarjottu ihan uskomattomia summia, hyvä kitara on hyvä sama mitä on maksanut, eikä se ole mikään hieno tai hyvässä kunnossa.
 
Grugi
02.12.2009 08:21:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaa a, Mulla on yli tonnin keppi ja sitte alle 500e keppi ja musta molemmat on helvetin hyviä eli ei se hinta aina ole se avain onneen ja parempaan kitaraan. Hyviä saa reilusti alle 500€ ja yli tonnilla saa kans helvetin hyviä keppejä.
 
SDMF
Shredator
02.12.2009 09:41:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on 500e keppi, 1000e keppi ja yli 1500e keppi. Kyllä sen eron huomaa akustisesti soitettaessa, ei tarvii edes montaa sointua ottaa. Kalliimmat kepit yksinkertaisesti soi mehukkaammin.
 
Porukat täällä jaksaa jauhaa, miten halvemmat kepitkin voi soida paremmin kuin kalliimmat. En ole kyllä yli 14 vuoden kokemuksella moiseen törmännyt.
 
"Tärkeintä on se, ettei tee musiikissa lainkaan virheitä."
jniska
02.12.2009 09:44:17 (muokattu 02.12.2009 09:46:56)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolla missä hehkutetaan ostettuja kitarakamoja, on vähän syyllinen olo kun se juttu sai alkunsa mun ESP != Ltd-kommentista. =)
 
Ei kun se sai alkunsa mun tietämättömyydestä, ku menin sanomaan että eka ESP.
 
Vaan kyllä se +1500 € kitara on parempi käteen kuin 500 € luokassa oleva.
Musamaailmassa soittelin vähän kalliimman luokan ESP:llä, ero vielä tuohon ovh 820€ LTD:hen oli huomattava, lähinnä viimeistelyn osalta.
 
Laiha Lissu oli paras
Shakata
02.12.2009 10:02:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monesti kalliimmat(kin) kitarat on musaliikkeissä säädetty aivan päin hanuria. Kielet on puoltoistasenttimetriä korkealla, hienovire päin sitä ihteään, mikkien korkeus sinne päin ja luonnollisesti kitarassa on vielä ne ruostuneet tehdaskielet kiinni. Edellä mainituista syistä johtuen ei olekaan mitenkään ihmeellistä, että se säädetty 500€ kitara tuntuu kummasti istuvan käteen ja soivan paremmin. Tähän ilmiöön olen ainakin itse useasti törmännyt.
 
Kalamies #?
nakedzen
02.12.2009 10:04:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Itsellä on 500e keppi, 1000e keppi ja yli 1500e keppi. Kyllä sen eron huomaa akustisesti soitettaessa, ei tarvii edes montaa sointua ottaa. Kalliimmat kepit yksinkertaisesti soi mehukkaammin.
 
Tämä. Schecter soi kädessä kuin kuollut halko Raniin verrattuna. (Kuollutta puutahan ne molemmat ovat mutta silti ;D)
Simo78
02.12.2009 10:11:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: mutta en mäkään ole ikinä kokeillut kitaraa joka olisi niin hyvä että oikeuttaisi < 1500e hintalappuun, oikeasti en ole.
 
Mä olen. Tai no tasan tuo 1500€ oli hintalapussa. Ja Ruokangaan kitaroiden yli 2000€ ei mun mielestä paha hinta sekään ja sellaisen joskus ostan. Niinkuin yllä joku sanoikin, niin akustisesti soivat ihan eritavalla kuin halvemmat... Puoliakustisia kun olen testaillut ja haaveillut, niin niissä erot kalliimpien ja halpisten välillä vieläkin suuremmat. Kerran erehdyin testaamaan parin tonnin Gretchiä ja sen jälkeen jotain 500€ ibanezia ja oli eroa kuin päivällä ja todella synkällä yöllä:-)
 
Terry Pantheras
02.12.2009 10:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heh... No nyt tähän topiciin kaikki vaan taas vertailemaan kitaroita vasaroihin ym. "työkaluihin"...
 
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
aristoteles666
02.12.2009 10:21:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

olin vuosia f-musiikilla töissä(alussa se oli vielä fazer), ja säädin kitarat kun ne tuli,
ja vaihdossa tulleet eikä silti tullut vastaan kitaraa joka olisi niin hyvä että siksi voisi maksaa yli 1500e. sori mutta ei tullut vastaan.
 
laroma
02.12.2009 10:51:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Brändi maksaa
 
"Hui. Oot kyllä hurja kaveri.Laitatko tämänkin tonne julkiselle puolelle?" -juki68 | http://www.northerndiscipline.com | http://www.45dw.com
d3monilaama
02.12.2009 11:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: olin vuosia f-musiikilla töissä(alussa se oli vielä fazer), ja säädin kitarat kun ne tuli,
ja vaihdossa tulleet eikä silti tullut vastaan kitaraa joka olisi niin hyvä että siksi voisi maksaa yli 1500e. sori mutta ei tullut vastaan.

 
Aivan yhtä hyvin voisi sanoa, ettei se tuliterä Bemari ole sen 40K€ tai mitälie arvoinen, kun sillä faijan '92 ruostuneella Corollallakin pääsee paikasta A paikkaan B.
 
Toiset vaan on valmiit maksamaan tietyistä asioista enemmän kuin toiset ja sopiva hinta tuotteelle on todennäköisesti se millä se menee vielä kaupaksi.
 
Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista.
zzy
02.12.2009 11:09:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mut,
 
ESP M-50 ja Ibanez RG-321 Prestige kyl pesee noi yli 1K€ kitarat miten vaa. +Cube.
 
1997 Kaveri tilasi rapakon takaa Jackson DK-1 rokkivehkeen, itsellänihän oli vm 96 jackson DR-X. Sen jälkee on kyl ollu aika selvä toi ero näiden halpojen ja kalliiden kanssa. Puhumattakaan shannon soloistista..mmm.
 
Kai se on sitten korvassa tai niiden välissä jos ei näe, kuule tai tunne hyppysissään mitään eroa tuota dr-x/dk-1 kombinaatiota vastaavassa vertailussa. Saman huomasin kun omistin kaksi eri ääripään ibanezia, rg321 ja prestige kalliimmasta päästä, rg2020x. Ero viimeistelyssä melkoinen, mutta varsinkin soinnissa ja tuntumassa.
 
Toki noita poikkeuksiakin on, kuten vaikka jäsen Vladin Atlaksen perse-kopsu. Atlasta oiskin hauska testata, sen verran edukkaasti irtoo mieleisensä kustomi ko. pajalta.
 
Mr. Speed
02.12.2009 11:16:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllättävän asiallista vastailua tullut ottaen huomioon, että kyseessä on ihan puhtaasti rölöketju :D
 
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
zzy
02.12.2009 11:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Yllättävän asiallista vastailua tullut ottaen huomioon, että kyseessä on ihan puhtaasti rölöketju :D
 
Joo samaa mietin ja aattelin oman kantani ilmaista kun ei sitä tonne toiseen ketjuun tohtinut. RÖLÖL
 
zuppermuhle
02.12.2009 11:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saahan sillä(vertailussa USA Jackson ja sitä edeltänyt japsi):
 
-Koristereunat kaulaan ja lapaan
-Helmiäishainevät- ja logon
-Eben otelaudan
-Made in USA logon
-2 nauhaa
 
Onhan tämä lisäksi ainakin 2 kertaa nopeampi soittaa kuin se entinen.
 
Entinen veri heavy
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 595 96 97 98 99

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «