Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Koskettimiston/kotrollerin jako kahtia?
1
Azukawa
29.11.2009 18:30:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kiipparin koskettimistoa mahdollista jakaa kahteen osaan siten, että puolella koskettimista soittaa yhtä VSTtä ta toisella toista?
 
Joissain kiippareissa tämmösiin "soittimiin" oon törmänny, joissa kiippari jakautuu kahtia ja toisella puolella on vaikka rummut ja toisella piano. Jopa joissain VST synissa oon törmänny joihinkin presetteiihn jotka jakaa kiipparin kahtia, mutten ole löytänyt tapaa jolla voisin soittaa puolella vaikkapa Albinoa ja toisella puolella vaikka magical8bit plugaria. :(
 
Lähinnä kaipaisin neuvoa miten tää ois mahollista FL-studio9ssä tai Ableton8ssa, mutta etsittyäni vastausta jo jonkun aikaa tuloksetta, mua on alkanu askarruttaa et onko tää ylipäätään mahollista.
 
Oon jopa koittanu avata kahta softaa päällekkäin, muttei sekään toiminu.
 
Tarttisin tota ominaisuutta lähinnä jamittelu käyttöön, joten mahdolliset purkka viritykset ei haittaa, kerta nauhotus ei oo ykkös prioriteetti.
 
Kiitos.
 
-A
 
albert18
29.11.2009 22:42:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kiipparin koskettimistoa mahdollista jakaa kahteen osaan siten, että puolella koskettimista soittaa yhtä VSTtä ta toisella toista?
 
On - tosin riippuu myös kiipparista. Yleensä kuitenkin kahteen ja osalla useampaankin.
 
Kiipparilla määrittelet eri osat lähettämään eri MIDI-kanaville. VST-puolella taas kerrot mistä MIDI-laitteesta ja kanavasta VST komentonsa ottaa.
 
A
 
Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
JPQ
30.11.2009 08:19:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja toiminto tunnetaan nimellä Split yleensä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Soolokitaristi
02.12.2009 00:44:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin Cubasella jako on mahdollista tehdä myös tietokoneen päässä niin sanotun midifiltterin avulla. Eli käytännössä tietylle vst-synalle määrätään tietyt koskettimet, mitä se "kuuntelee". Esim. koskettimet 0-64 lähettää datan Albinolle ja koskettimet 65-127 lähettää datan magical8bit vst:lle. Teoriassa on mahdollista laittaa vaikka joka koskettimelle oma vst-syntikkansa. Sitä en tiedä onko ko. ohjelmissa vastaavaa toimintoa mutta uskoisin, että ainakin Abletonissa olisi jotain vastaavaa?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «