Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Rummut: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Treeniohjelmaa..
1
TJORMA
28.10.2009 21:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro !
 
Onko teillä jotain "systemaattista" harjoitteluohjelmaa ? Esim. tyyliin 2 päivää rudimentteja ja vapaata soittoa, 1 bänditreeni jne. Itse olen huomannut lipsuvani monesti arjen kiireiden keskellä jostain, mitä olen jo päättänyt. Lopputuloksena onkin sitten päätöntä soitantaa esim. taustamusiikin kanssa. Mukavahan se on soitella vaan mukana, mutta itselläni on juuri nyt kova opetteleminen pois muutamasta virheellisestä maneerista (esim. kapulaotteesta) ja se vaatii kurinalaisuuttakin.
 
-Jos näet panssarivaunun, on liian myöhäistä...!
moderndrummer88
28.10.2009 22:53:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika pitkälti se on sitä mitä rumpuläksyinä kulloinkin sattuu olemaan, siihen vielä päälle musan kanssa soittoa sitten.
 
Relaxin' At Camarillo...
Aegis
15.11.2009 23:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpalit.net copypastea 20.10.2009:
 
"6 kertaa viikossa treenaan tällä hetkellä. Pelkkää blastia ja tuplabasareita ja joka päivä sama satsi. Katsotaan sitten jotain muuta kunhan tämä treeni on läpi.
 
Eli, ensin lämmittelyt 150 bpm, sitten tämä: http://www.youtube.com/watch?v=qPFEP_stPGI hieman muunnettuna versiona. Eli, kun kädet soittavat tuota harjoitusta, toinen jalka nakuttaa 8-osa singlejä alle. Kolmen minuutin välein vaihtuu jalka. Oikea aloittaa ja myös lopettaa, jolloin tuo rolli on käytännössä yhden jalan grindi. Jaloilla soittaessa muuten sama, mutta rollin päälle kädet soittavat tasablastia. Roddy puhuu tuossa kahdesta minuutista mutta itse teen tosiaan kolmen minuutin satseja koska jätän tuon viimeisen kokonaisuuden pois missä jalat ja kädet soittavat yhtä aikaa samaa. 12 minuutin varveillakin olen joskus tehnyt, hah!
 
Koska päätin eliminoida soitosta kaikki jännitykset ja virheliikkeet aloitin tekemään tätä harjoitusta tämän vuoden elokuussa tempoon 150. Viikon treenin jälkeen tempo nousee aina 2 bpm. Tällä viikolla alkoi 166 bpm ja tarkoitus olisi jatkaa ainakin 44 viikkoa vielä, yhteensä siis 52 eli vuosi. Jos se ihme tapahtuu että tuon 2 bpm viikossa tahdin pystyy pitämään yllä, niin elokuussa 2010 pitäisi mennä 250 bpm rikki kaikilla raajoilla. Olen aikaisemminkin tuota Roddyn treeniä tehnyt, mutta joko pitänyt liian pitkän tauon tai edennyt liian suurissa harppauksissa noiden tempojen kanssa.
 
Tämän treenin päälle soitan sitten keikkasetin aina 20 bpm viikon treenitempoa korkeammalta ja jos aikaa jää, koettelen vielä toiset 20 bpm korkeammalta ja sitten koko ajan pienemmin harppauksin kunnes menee tikistämiseksi. 220 bpm rolli menee käsillä, mutta jaloilla menee vain jalat yksittäisinä."
 
Tame wolves are nothing but dogs.
toba
23.11.2009 06:26:57 (muokattu 23.11.2009 06:31:15)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aegis, äijähän se lievä urheilija on :D Ei sillä, ihan fiksun kuulosta tekstiä!
 
Ite oon koittanu viimeaikoina omassa treenissäni painottaa triolipohjaisia juttuja. Senverran vähän aikaan taas vasta treenannu (motivaation takasin saatuani) aktiivisesti että tuntuu samantien paremmalta lähteä liikenteeseen hitailla tempoilla ja raajapariharjoituksilla, ihan parhaita ja koukuttavia harjotuksia munmielestä tällähetkellä.
 
marchangel Miquel
29.11.2009 13:40:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse treenaan näin: Joka päivä soittoa vaihtelevilla kokoonpanoilla. (minä ja kitaristi, iha whole band jne)
 
Joka päivä sellainen 10 min rudimentteja, kerran viikossa sitten pidempi sessio 30-60min. Sitte pöytäännaputusta tulee kokoajan kun koneella istuu :D
 
And how can we win when fools can be kings?
toba
30.11.2009 23:01:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän väliin olisi kiva kuulla kokemuksia / jonkinnäköistä infoakin siitä että miten välipäivät yleensä kannattais jaksottaa viikolle?
 
Olen useaan otteeseen kuullut että yksi välipäivä riittäisi. Tiedä sitten, itellä varmaan kaksikin välipäivää viikossa olis hyvä juttu mutta toivottavasti kehitystä tulee samaan tahtiin vaikka pitäisikin yhden välipäivän.. Oishan se hienoa jos aina vois kehittyä yhtä optimaalisesti vaikka ei pitäiskää välipäiviä.. Lienee yleiskunnolla ja ruokavaliolla aika paljon myös tekemistä asian kanssa?
 
hollmi-5
01.12.2009 22:55:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toba: Tähän väliin olisi kiva kuulla kokemuksia / jonkinnäköistä infoakin siitä että miten välipäivät yleensä kannattais jaksottaa viikolle?
 
Olen useaan otteeseen kuullut että yksi välipäivä riittäisi. Tiedä sitten, itellä varmaan kaksikin välipäivää viikossa olis hyvä juttu mutta toivottavasti kehitystä tulee samaan tahtiin vaikka pitäisikin yhden välipäivän.. Oishan se hienoa jos aina vois kehittyä yhtä optimaalisesti vaikka ei pitäiskää välipäiviä.. Lienee yleiskunnolla ja ruokavaliolla aika paljon myös tekemistä asian kanssa?

 
Treeniohjelmaa kuntoilijoille... Tämäkin sen hyvin todistaa. Metallirummutus on tekninen kuntoilusuoritus. Musan kanssa näillä teidän postaamilla treeneillä on tosi vähän tekemistä.
 
Mieluummin kannattaisi kuunnella vanhojen jazzkettujen ohjeita:
 
Joe Morello: Jotta olisit nopeampi, sinun pitää yrittää vähemmän. Eli: rennosti ja puristamatta.
Buddy Rich: Anna kapulan pompata.
 
Ja ennen kuin aloitatte pommittamisen kannattaa muistaa, että Buddy oli yhden käden rollinsa kanssa paljon parempi, kuin yksikään näistä nykyisistä metallirumpaleista. Silti Buddy ei treenannut rumpujen soittoa koko aikuisikänsä aikana. Soitti vain bänditreeneissä ja keikoilla.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
toba
01.12.2009 23:05:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Treeniohjelmaa kuntoilijoille... Tämäkin sen hyvin todistaa. Metallirummutus on tekninen kuntoilusuoritus. Musan kanssa näillä teidän postaamilla treeneillä on tosi vähän tekemistä.
 
Mieluummin kannattaisi kuunnella vanhojen jazzkettujen ohjeita:
 
Joe Morello: Jotta olisit nopeampi, sinun pitää yrittää vähemmän. Eli: rennosti ja puristamatta.
Buddy Rich: Anna kapulan pompata.
 
Ja ennen kuin aloitatte pommittamisen kannattaa muistaa, että Buddy oli yhden käden rollinsa kanssa paljon parempi, kuin yksikään näistä nykyisistä metallirumpaleista. Silti Buddy ei treenannut rumpujen soittoa koko aikuisikänsä aikana. Soitti vain bänditreeneissä ja keikoilla.

 
Voi jessus, olenko sanonut etten juuri noita ohjeita noudattaisi?? Ihankun täällä pidettäisiin nykyään metallirumpaleita joinain aivottomina idareina jotka toimii kaikki jonkun tietyn stereotypian mukaan?
 
Ja mistäs muuten äijä päättelet että mun treenit on kuntoilusuorituksia tai yleisesti metallipainotteisia? Onko raajapariharjoituksella musan kanssa esim. tosi vähän tekemistä? Haha.
 
hollmi-5
01.12.2009 23:12:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toba: Voi jessus, olenko sanonut etten juuri noita ohjeita noudattaisi?? Ihankun täällä pidettäisiin nykyään metallirumpaleita joinain aivottomina idareina jotka toimii kaikki jonkun tietyn stereotypian mukaan?
 
Ja mistäs muuten äijä päättelet että mun treenit on kuntoilusuorituksia tai yleisesti metallipainotteisia? Onko raajapariharjoituksella musan kanssa esim. tosi vähän tekemistä? Haha.

 
Tästä sinun kuvauksestasi voi jotain päätellä: Rumpujen soiton aloittanut aktiivisessa muodossa 2005 loppupuolella.
 
Soitan kahdessa metallibändissä.
Lisää päätelmää teen settikuvastasi ja keskusteluista, joihin olet osallistunut sekä kirjoituksistasi.
 
Melko herkkähipiäistä reagointia kommentteihin, jotka ovat paljon viisaampia, kuin sinä vielä osaat arvatakaan. Onneksi sinulla on aikaa oppia.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
toba
01.12.2009 23:22:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Melko herkkähipiäistä reagointia kommentteihin, jotka ovat paljon viisaampia, kuin sinä vielä osaat arvatakaan. Onneksi sinulla on aikaa oppia.
 
Mikäs noissa sun kommenteissa oli viisasta siihen nähden että et edes vastannut mun kysymyksiin muutakun parilla lyhyellä jo valmiiksi tiedossa olevalla siteerauksella? :D
 
hollmi-5
01.12.2009 23:30:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toba: Mikäs noissa sun kommenteissa oli viisasta siihen nähden että et edes vastannut mun kysymyksiin muutakun parilla lyhyellä jo valmiiksi tiedossa olevalla siteerauksella? :D
 
Kommentoin lähinnä nyt tätä:
 
Tähän väliin olisi kiva kuulla kokemuksia / jonkinnäköistä infoakin siitä että miten välipäivät yleensä kannattais jaksottaa viikolle?
 
Eli lähestyt musiikkia urheilun näkökulmasta. Et musiikin näkökulmasta. Onko se hankala myöntää?
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
toba
01.12.2009 23:47:54 (muokattu 01.12.2009 23:49:09)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haluatko sä nyt vastata mun kysymyksiin vai jäädä spekuloimaan?
Mä kysyn jotain ja tuut selittää jotain tosi ympäripyöreetä etkä edes vastaa mitä kysytään.
 
Mä en edes ole ajatellut että "hei, nytpä lähestyn tätä mun viikottaista treenausta urheilun kannalta". Haluatko sä fiksuna ja filmaattisena vielä tarkentaa että olisiko tässä kenties kyse keihäänheitosta vai kehonrakennuksesta? Kenties mennään moottoriurheilun puolelle?
 
..Sitäpaitsi, onhan se hyvä saada palautusta eikä jokapäivä pistellä menemään.
 
Jupi57
01.12.2009 23:58:47 (muokattu 01.12.2009 23:59:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toba: Haluatko sä nyt vastata mun kysymyksiin vai jäädä spekuloimaan?
Mä kysyn jotain ja tuut selittää jotain tosi ympäripyöreetä etkä edes vastaa mitä kysytään.
 
Mä en edes ole ajatellut että "hei, nytpä lähestyn tätä mun viikottaista treenausta urheilun kannalta". Haluatko sä fiksuna ja filmaattisena vielä tarkentaa että olisiko tässä kenties kyse keihäänheitosta vai kehonrakennuksesta? Kenties mennään moottoriurheilun puolelle?
 
..Sitäpaitsi, onhan se hyvä saada palautusta eikä jokapäivä pistellä menemään.
 
hollmi-5
02.12.2009 00:01:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaan sulle näin: Jos tekniikkasi on kunnosaa et rasitu pahasti. Tosin rumpujen soitto on fyysistä kuitenkin, joten ihan riippuen siitä, kuinka kova fyysinen rasite sinulle on, tulee lepopäiviä olla ainakin yksi viikossa.
 
Urheilutreeneissä kannattaa treenata kolme päivää ja yksi levätä. Nopeutta ja kestävyyttä on treenattava eri menetelmin. Matalasykkeinen ja pitkäkestoinen treeni lisää kestävyyttä. Lyhyet korkeasykkeiset treenit nopeutta.
 
Rumpalin kannattaa treenata kestävyyttä liikunnan menetelmin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jupi57
02.12.2009 00:05:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rumpalin kannattaa treenata kestävyyttä liikunnan menetelmin.
höpö
treenaa joka päivä...
 
Kailis
03.12.2009 06:08:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Vastaan sulle näin: Jos tekniikkasi on kunnosaa et rasitu pahasti. Tosin rumpujen soitto on fyysistä kuitenkin, joten ihan riippuen siitä, kuinka kova fyysinen rasite sinulle on, tulee lepopäiviä olla ainakin yksi viikossa.
 
Urheilutreeneissä kannattaa treenata kolme päivää ja yksi levätä. Nopeutta ja kestävyyttä on treenattava eri menetelmin. Matalasykkeinen ja pitkäkestoinen treeni lisää kestävyyttä. Lyhyet korkeasykkeiset treenit nopeutta.
 
Rumpalin kannattaa treenata kestävyyttä liikunnan menetelmin.

 
Steve Gaddin aamujumppa...
 
Kailis
03.12.2009 06:11:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

toba: Voi jessus, olenko sanonut etten juuri noita ohjeita noudattaisi?? Ihankun täällä pidettäisiin nykyään metallirumpaleita joinain aivottomina idareina jotka toimii kaikki jonkun tietyn stereotypian mukaan?
 
Ja mistäs muuten äijä päättelet että mun treenit on kuntoilusuorituksia tai yleisesti metallipainotteisia? Onko raajapariharjoituksella musan kanssa esim. tosi vähän tekemistä? Haha.

 
Idareita? ei tulis vidu mieleenkää...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «