Aihe: Kuinka kauan tämä kestää?
1 2 3 4 522 23 24 25 26 27 28 29 30 31
moderndrummer88
01.12.2009 22:01:22
south_of_heaven: Nuoret jazz-rumpalit ovat aina nörttejä.

http://www.youtube.com/watch?v=o40smfOyIso&feature=related toi nörtti varmaan vetelis turpaan sinua...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
badcompany
01.12.2009 22:01:22 (muokattu 01.12.2009 22:17:14)
soundofj: Heitetään vielä vettä myllyyn. Yksi kaverini soittaa aika monissa humppabändeissä ja yksi ilta juteltiin kun oli tuuramassa meidän basistia näistä pop ja jazz konservaation tyypeistä jotka kyllä osaavat improvisoida mut sitte ku pitää jotain soittaa se ei onnistu ilman lappua nenän edessä. Mitäs mieltä tästä olette? Tämähän ei ole hyvä asia!!!!

Okei. Hevimiehet taas soittaa ilman lappua mut siltä se kuulostaakin. //vähän provoa peliin :)

arvostan enemmän konsis basistia joka hallitsee monta tyylilajia kuin
paskaa metallibasistia joka soittaa eetä ja äffää.metallimusiikissa on tosi surkee toi basson rooli kun sitä vaan vedetään samaa mitä metallikitaristi elikkä tuplataan kitarakuvio
south_of_heaven
01.12.2009 22:09:31 (muokattu 01.12.2009 22:10:03)
edit. tuplapostaus
Life in plastic, it's fantastic!
south_of_heaven
01.12.2009 22:09:44
moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=o40smfOyIso&feature=related toi nörtti varmaan vetelis turpaan sinua...

Ehkä, mutta viittaukseni koski lähinnä nykyään eläviä < 18v rumpaleita.

Kailis: Istutaan pallilla kapulat kädessä?

no esimerkiksi, ja otetaan jonkinlainen fyysinen kontakti rumpuihin ko. kapuloilla
south_of_heaven
01.12.2009 22:12:20
badcompany: arvostan enemmän konsis basistia joka hallitsee monta tyylilajia kuin

paskaa metallibasistia joka soittaa eetä ja äffää.metallimusiikissa on tosi surkee toi basson rooli kun sitä vaan vedetään samaa mitä metallikitaristi elikkä tuplataan kitarakuvio

eivätköhän kaikki? Pointti meni vähän ohi...
south_of_heaven
01.12.2009 22:16:05
jazzmies: Täyttä paskaa! Et tiedä yhtään mistä puhut.

:D

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Linnunlaulupuu
01.12.2009 22:17:40
no esimerkiksi, ja otetaan jonkinlainen fyysinen kontakti rumpuihin ko. kapuloilla

Ihan kivaa olis kanssa se, että siitä fyysisestä kontaktista lähtis siedettäviä ääniaaltoja.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
moderndrummer88
01.12.2009 22:20:42
south_of_heaven: :D

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Nyt kannattaa lopettaa ennen kuin oot liian syvällä suossa...
south_of_heaven
01.12.2009 22:26:55
moderndrummer88: Nyt kannattaa lopettaa ennen kuin oot liian syvällä suossa...

Kuinka niin? Väite perustuu puhtaasti omiin observaatioihini, eikä se edes ollut kovin vakavamielinen sellainen.
moderndrummer88
01.12.2009 22:45:49
south_of_heaven: Kuinka niin? Väite perustuu puhtaasti omiin observaatioihini, eikä se edes ollut kovin vakavamielinen sellainen.

Kannattaako alkaa inttää asiasta, josta sinulla itselläsi ei ole selvästikkään mitään hajua? Jazzin soittamisesta yms.
toba
01.12.2009 22:59:26 (muokattu 01.12.2009 23:00:55)

moderndrummer88: Ehkä sinä voit kertoa, kai edes itse tiedät mistä kirjoitat?

Onko luetun ymmärtämisessä jotain häikkää?

"Siitä huolimatta monet muut rumpalit eivät osaa edes metallin soitossa patternin patternia."

Mikä kohta tosta jäi epäselväksi?
south_of_heaven
01.12.2009 23:13:25 (muokattu 01.12.2009 23:14:28)
moderndrummer88: Kannattaako alkaa inttää asiasta, josta sinulla itselläsi ei ole selvästikkään mitään hajua? Jazzin soittamisesta yms.

Ok.

Pahoititko sä mielesi siitä mitä mä sanoin, vai mistä on kyse? Tässä koko ketjussa on haukuttu toista genreä niin maan helvetisti, mutta kun jokin poikkinainen sana tulee siitä toisesta niin heti lähtee vastaiskua tapaan "et sä tajuu mitää siitä" yms.

Oletko itse jonkinlainen jazz-taituri? Vai oletko jotenkin ylpeä siitä, että olet '88 syntynyt mutta siitä huolimatta puolustelet jazzia henkeen ja vereen pienimmästäkin heitosta, vaikka sun ehkä pitäisi normaalitilanteessa yhä olla vielä pakollisessa hevivaiheessa soittamassa paskaa tapaan jeejee hevi on parasta höhöö

menkää nyt oikeasti itteenne...
Tankero
01.12.2009 23:30:24
markkuliini: Sano rohkeasti vaan, mielipiteitähän pitää olla. :) Vielä kun hyvän perustelun saa, niin aina vaan parempi. Äläkä niiden kapuloita vie, eivät ole useinkaan "rahoissaan" he.

Tiedän useita ylimielisiä jazz-rumpaleita minäkin. Tosin tiedän paljon useampia avarakatseisia. Baskereita en ole nähnyt, kylläkään.

Olen kuullut Laineen Reiskan sanovan; Tiedäksä kuka mää oikein oon?
Humppajyrä
hollmi-5
01.12.2009 23:33:14
Tankero: Olen kuullut Laineen Reiskan sanovan; Tiedäksä kuka mää oikein oon?

Etkä ole ;-) Joku on sulle keronut ja sinä kerrot ominasi. Eikös vain?
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
01.12.2009 23:36:31

Tankero: Olen kuullut Laineen Reiskan sanovan; Tiedäksä kuka mää oikein oon?

Olen kuullut Teppo Mäkysen sanovan; Moi.
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
sahkuifk
01.12.2009 23:43:45
Hauskaa lukea tää. Pitääpä laittaa tää ketju talteen ja lueskella näitä 10 vuoden päästä kun pinnalla on taas joku uus genre...

Oon määkin jutellu Bethmanin Janin kanssa, kaljoillakin istuttiin...
Kuoppis on kuulemma kovin, hänen mielestään.
Ei se ei ole väärin, ja itseasiassa meidän likaisten nettirunkkareiden mielissä mikään ei ole väärin
Tankero
01.12.2009 23:45:35
arse: Onko kenellekään tullut mieleen, että dynamiikan puute oli alunperin ihan oikea tehokeino? "Nyt ei nynnyillä, vaan vedetään alusta loppuun TÄYSILLÄ, hähää!" Mutta vielä ei ole puhe metallista eikä edes Black Sabbathista, vaan ihan alkuaikojen rock'n'rollista ja backbeatin yleistymisestä. Ekat rokkirumpalit olivat jatsareita, jotka olivat lyöneet virveliä kakkosneloselle lähinnä ison bändin "shout choruksissa", kappaleiden kliimakseissa, joissa on kaikkein kovin meteli päällä. Oli silloin 50-luvulla aika vallankumouksellinen idea soittaa sitä shout chorusta koko biisi, jummijammi! Sen ajan korvalla kuunneltuna ekat rock'n'roll -levytykset ovat erittäin hardcorea, dynamiikaltaan tasaista täysillä vetämistä. Kun ei rankemmasta vielä tiedetty.

Onko rockin kehitys siitä tähän päivään sitten perustunut dynamiikan tasoittamiseen ja volumen lisäämiseen?

Sitten on tullut semmoisia kuin vaikkapa Sonics, The Who, The Beatles, Cream, Black Sabbath kavereineen, Motörhead, Ramones, ja lopulta ne varsinaiset hevibänditkin. Ja kaikki mainitut kuulostavat nykyiseen protools-metalliin verrattuna mukavan eläväisiltä ja maanläheisiltä niin soitoltaan kuin saundeiltaankin, vaikka aina on pyritty vetämään edeltäjiä rankemmin, tasaisesti täysillä. Ja toiminut on. Judas Priestin Painkiller on mun mielestä viimeisiä levyjä, joissa meteli, kolkkous ja kylmyys vielä toimivat tehokeinoina.

Nykytilanne on, mitä on. Voiko volumessa ja nopeudessa kilpailla enempää? Tai onko siinä järkeä? Mä pistän yleensä slipknot-teinit ja vastaavat kohkaajat tsekkamaan Priestiä, Maidenia, AC/DC:tä ja muuta hauskaa, joka ei ole liian kaukana niitten omasta mörrimöykkymaailmasta, mutta saattavat siinä sivussa oppia muutaman perusasiankin. Niidenkin parissa vierähtää vuosi tai pari mukavasti, ja lopputuloksena junnut saattaa jopa saada pelastettua Metallica-vaiheelta kokonaan :)

Mutta et pistä tsekkaamaan Led Zeppeliniä?
Humppajyrä
Tankero
01.12.2009 23:46:45
markkuliini: Tämä onkin ollut yksi avainkysymyksistäni alusta alkaen.
Mun mielestä tuon rankka-filosofian käyttö heavy-musiikin yhteydessä nykyään on aika höpsöä. Rankkuus meni, kun heavy tuli muotiin.

Komp komp komp
Humppajyrä
Tankero
02.12.2009 00:04:37 (muokattu 02.12.2009 00:05:43)
hollmi-5: Etkä ole ;-) Joku on sulle keronut ja sinä kerrot ominasi. Eikös vain?

Kyllä olen. Porissa jatsien aikaan. Reiskahan tunnetaan "mukavana kaverina. "

Täsmennettäköön, että ei sanonut minulle.
Humppajyrä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)