Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bassovahvistin vai kitaravahvistin ?
1
G O
01.12.2009 21:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
 
Kiinnostaisi tietää mistä tunnistaa bassovahvistimen ja kitaravahvistimen ?
 
ReBeat
01.12.2009 21:12:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus niissä lukee.
 
poppamies
01.12.2009 21:18:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selkeä ero on jos combo on avoin takapuolelta. Silloin on kitaravahvistin. Sama jos vahvistin on täynnä kaikenlaisia kaiku ja säröpotikoita niin yleensä on kitaravahvistimesta kyse.
 
G strings are for strippers!
Jucciz
01.12.2009 21:25:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/threads.php?c=11
 
Painoin varoitusta. Trollihan tää on.
 
Sen verran pitää toki lisätä, että ei esim. Fender Bassmanin tai vanhan Marshall JMP:n tapauksessa tiedäkään, kummasta on kyse.
 
G O
01.12.2009 21:27:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä oli bändikämpälle ilmestynyt Ibanezin vahvistin jossa ei lukenut että onko bassolle vai kitaralle, siitä löytyi joku overdrive nappula sekä joitakin gaineja ja sellaisia ?
Silti vähemmän nappeja kuin kitaravahvistimissa joita olen nähnyt, liekkö ollut kyseessä bassovahvistin ?
 
ReBeat
01.12.2009 21:28:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et ole vaan nähnyt tarpeeksi.
 
Juicy
01.12.2009 21:48:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G O: Meillä oli bändikämpälle ilmestynyt Ibanezin vahvistin jossa ei lukenut että onko bassolle vai kitaralle, siitä löytyi joku overdrive nappula sekä joitakin gaineja ja sellaisia ?
Silti vähemmän nappeja kuin kitaravahvistimissa joita olen nähnyt, liekkö ollut kyseessä bassovahvistin ?

 
Kysy sen laitteen omistajalta. Eihän toisten laitteita mennä luvatta roplaamaan, eihän?
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Jucciz
01.12.2009 21:57:55 (muokattu 01.12.2009 21:58:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiennytkään, että nappien määrän laskeminen olisi hyvä tapa selvittää vehkeen käyttötarkoitus.
 
poppamies
01.12.2009 22:22:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: En tiennytkään, että nappien määrän laskeminen olisi hyvä tapa selvittää vehkeen käyttötarkoitus.
 
Yleensä bassovehkeissä ei ole näitä reverb, deley, tremolo ja overdrive nappuloita. Ja kanavia ei oainakaan ole kaksia . Kaksilla eri säätimillä.
 
G strings are for strippers!
Jucciz
01.12.2009 22:28:56 (muokattu 01.12.2009 22:29:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Yleensä bassovehkeissä ei ole näitä reverb, deley, tremolo ja overdrive nappuloita. Ja kanavia ei oainakaan ole kaksia . Kaksilla eri säätimillä.
 
Harvassa mun kitarakoneistakaan on. Delaytä nyt ainakaan ei ole yhdessäkään - tai siis deleytä. :)
 
ReBeat
01.12.2009 22:40:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitaravahvistimessa on yleensä enemmän amp modeleita, varsinkin jos on upgreidattu model packeilla.
 
HeavyMachinery
01.12.2009 23:58:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos siinnä lukee Bass joissain potikassa niin se on basso vahvari....
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
dropD
02.12.2009 08:51:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: En tiennytkään, että nappien määrän laskeminen olisi hyvä tapa selvittää vehkeen käyttötarkoitus.
 
Ilmankos miä oon menny sekasin. Carlsbrossa on neljä potikkaa ja GK baclinessä taitaa olla 10. Siks miä oon käytelly sitä backlinea kitaravahvarina...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «