Aihe: Bändikämppä tarjonta tarkastus.
1 2 3 4
Påskägg
30.11.2009 16:55:24
Mikkelissä nuorisotoimen kautta saa tällä hetkellä luukun jos haluaa. Keittiö, vessat, lähes rajattomat soittoajat 80e/kk Ainut vaatimus taisi olla että ei saa olla kovinkaan wanha.
"Ruotsalaiset ovat viikinkien jälkeläisiä, me emme sitä valitettavasti ole, mutta tällä hetkellä me olemme viikinkejä"
Kailis
30.11.2009 18:30:19

Tuli taas todettua että Helsingissä kämpät on todellakin kiven alla. Varmasti tyhjiä asiaan sopivia tiloja olisi tarjolla mutta vuokraajat pelästyvät heti kuullessaan käyttötarkoituksen. Kunhan noi vuokraajat vähän aikaa seisottaa tiloja tyhjillään niin katsotaan muuttuuko ääni kellossa. Ja jeesus mitä hintoja noissa bändihotelleissa! 660e/ 30m2!!! Enemmän kuin saatana asunnot! Joissain paikoissa pyydetään yli 30e tunti. Siihen sisältyy kamat mutta on toi naurettavaa.
Epämuusikko
30.11.2009 18:35:24
MelliW: Oulussa Hiukkavaarassa on bändeille vuokralla kaksi kasarmirakennusta melkein kokonaan. Pelkästään bändikämppiä on bändeille vuokralla aika tarkkaan sata kappaletta. Yhdessä kämpässä harjoittelee yleensä 2-4 bändiä. Näin laskettuna hiukkavaarassa harjoittelee 200-260 bändiä.

Veikkaisinpa että hiukkavaara on Suomen suurin bändikeskittymä. Ja käytävällä kävellessä sen kyllä kuuleekin :)

Saapa nähdä miten Hiukkavaaran tiloille käy. Toivottavasti Oulun kaupungilta löytyy halua säilyttää tilat bändien käytössä. Ainakin alustavasti kaupungin päästä on kuulunut ihan positiivista palautetta tilojen säilyttämisen puolesta. Kaupunkihan ei tiloja omista, mutta kaavoittajana sillä on paljon valtaa vaikuttaa tilojen tulevaan käyttöön.

Olis hyvä että hiukkavaaran bändit aktivoituis tulevaisuudessa ajamaan omia etujaan kämppien säilymisen puolesta. Voisinpa oikeastaan perustaa asiasta oman ketjun tässä tulevaisuudessa.

Sais rokkarit pitää paikoista paremmin huolta. Esim. kiertävä siivousvuoro tai jotain.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Påskägg
30.11.2009 19:34:18
Kailis: Tuli taas todettua että Helsingissä kämpät on todellakin kiven alla. Varmasti tyhjiä asiaan sopivia tiloja olisi tarjolla mutta vuokraajat pelästyvät heti kuullessaan käyttötarkoituksen. Kunhan noi vuokraajat vähän aikaa seisottaa tiloja tyhjillään niin katsotaan muuttuuko ääni kellossa. Ja jeesus mitä hintoja noissa bändihotelleissa! 660e/ 30m2!!! Enemmän kuin saatana asunnot! Joissain paikoissa pyydetään yli 30e tunti. Siihen sisältyy kamat mutta on toi naurettavaa.

Ahahah eisss. Lopetankin valittamisen omasta vuokrasta tähän.
"Ruotsalaiset ovat viikinkien jälkeläisiä, me emme sitä valitettavasti ole, mutta tällä hetkellä me olemme viikinkejä"
Simo78
30.11.2009 21:07:59
Kailis: Tuli taas todettua että Helsingissä kämpät on todellakin kiven alla. Varmasti tyhjiä asiaan sopivia tiloja olisi tarjolla mutta vuokraajat pelästyvät heti kuullessaan käyttötarkoituksen. Kunhan noi vuokraajat vähän aikaa seisottaa tiloja tyhjillään niin katsotaan muuttuuko ääni kellossa. Ja jeesus mitä hintoja noissa bändihotelleissa! 660e/ 30m2!!! Enemmän kuin saatana asunnot! Joissain paikoissa pyydetään yli 30e tunti. Siihen sisältyy kamat mutta on toi naurettavaa.

Aika poskettomia hintoja. Soittajilta viedään surutta rahat parempiin taskuihin. Meillä kävi mäihä kun saatiin nykyinen kämppä, vaikka viereisistä kuuluu vähän turhankin hyvin musa läpi seinien, niin parempi kuin maksaa tollasia hintoja.
Kailis
30.11.2009 22:06:51

Simo78: Aika poskettomia hintoja. Soittajilta viedään surutta rahat parempiin taskuihin. Meillä kävi mäihä kun saatiin nykyinen kämppä, vaikka viereisistä kuuluu vähän turhankin hyvin musa läpi seinien, niin parempi kuin maksaa tollasia hintoja.

No teillähän on sitten varaa eristykseen? Joo joo, zoukkia =D
JnZm
01.12.2009 11:06:46
Porin tilanteesta:
Bändikeskus työkkärin kupeessa taitaa toimia ihan ok. Jonot sinne tosin pitkät. Vuokra oli jotain satasen luokkaa kuussa. Ainakin 8 kämppää mitä muistan, melkein kaikissa ainakin kaksi ryhmää.
Anniksella täyttä. Aika lailla taitaa samat naamat siellä pyöriä.
TPK:lta voi kysellä kaupungin vuokratiloja, joiden hinnoista en osaa sanoa.
Korjatkaa virheet. :)
Tässä kaksi kuukautta kämppää etsineenä alkaa jo vähän turhautumaan..
Simo78
01.12.2009 17:38:01
Kailis: No teillähän on sitten varaa eristykseen? Joo joo, zoukkia =D

Tais tuolta jotain jazz-jätkiä lähteä menemään, kun ei yksin soittama klasarikitara kuulunut meijän mökän yli. Kyll ne kovasti puhuivat äänieristyksestä, mutta ilmeisesti eivät itse halunneet maksaa:-). Meitä toi nyt ei juuri haittaa, jos jotain nauhoittaa, niin ehkä silloin, mutta ei paljoa väliä koska mitään "oikeaa" ei kämpillä nauhoiteta.
Kailis
01.12.2009 17:44:52

Simo78: Tais tuolta jotain jazz-jätkiä lähteä menemään, kun ei yksin soittama klasarikitara kuulunut meijän mökän yli. Kyll ne kovasti puhuivat äänieristyksestä, mutta ilmeisesti eivät itse halunneet maksaa:-). Meitä toi nyt ei juuri haittaa, jos jotain nauhoittaa, niin ehkä silloin, mutta ei paljoa väliä koska mitään "oikeaa" ei kämpillä nauhoiteta.

No hei meiän bändille kämppä sieltä?
Simo78
01.12.2009 17:59:29
Kailis: No hei meiän bändille kämppä sieltä?

En tiedä yhtään mitä tapahtuu muissa kuin meijän kämpässä ja en ees tiedä miten vuokraaja mainostaa vapaita kämppiä? Me tultiin aikanaan kämppään vanhan basistin kautta...
toropain
01.12.2009 18:35:53
Mitenkäs Jyväskylän tilanne? Missä sikäläinen jengi treenaa? Vai treenaako missään?
toropain
01.12.2009 18:42:12
Numb: Kohtuullisesti tuntuu JKL:n vapailta markkinoilta ainakin tällä hetkellä löytyvän kämppää. Toki pitää osata etsiä & kysyä.

Höh. Mä löysin googlaamalla ainoastaan Soundiksen. Saako treeniksen sitten helpoti yksityiseltä vai?
Numb
01.12.2009 18:43:36 (muokattu 01.12.2009 18:44:31)

toropain: Höh. Mä löysin googlaamalla ainoastaan Soundiksen. Saako treeniksen sitten helpoti yksityiseltä vai?

Mitä nyt on pari kertaa tarvinnut, niin ei ole ollut ongelma. Mutta eivät ne googlella ole löytyneet kyl...
Kapitalismissa ihminen riistää ihmistä, mutta sosialismissa kaikki on päinvastoin.
defic
01.12.2009 21:01:51
superfly: Tampere: ei ole. Ja jos kämppä onkin niin häätöuhka lähes kaikilla kuitenkin päällä. Tilanne on todella huono.

Nekalassa ainakin tuntui olevan suhtkoht hyvät tilat.
Sillä ei ole väliä mitä soitat, vaan sillä MITEN soitat.
Volle
02.12.2009 14:37:34
defic: Nekalassa ainakin tuntui olevan suhtkoht hyvät tilat.

En tiedä missä niistä Nekalan tiloista olet käynyt. Siellähän on soittotiloja aika monessa paikassa, mutta ne, joissa mä olen reenaillut tai jammailemassa käynyt (ehkä puolen tusinaa eri kämppää Nekalassa), ovat olleet aikamoisia lääviä. No, siinä ei itsessään ole mitään pahaa. Mulle kelpaa kyllä melkein mikä luukku vaan, kunhan seinästä tulee sähköä, ovet saa lukkoon, lämpötila on suht tasaisen lämmin ja paikassa saa pitää meteliä. Mikä mua näissä reenikämpissä korpeaa, on hinnat. Ankeista paskanhajuisista kopeista saa pulittaa samanlaisia neliövuokria kuin mulla oli keskusta-asunnossa. Mutta ei kai auta valittaa, koska kysyntä vissiin on sitä tasoa, että uudet soittajat löytyy kyllä tilalle, jos entiset kyllästyy vuokratasoon.
Kailis
03.12.2009 05:00:39

Volle: En tiedä missä niistä Nekalan tiloista olet käynyt. Siellähän on soittotiloja aika monessa paikassa, mutta ne, joissa mä olen reenaillut tai jammailemassa käynyt (ehkä puolen tusinaa eri kämppää Nekalassa), ovat olleet aikamoisia lääviä. No, siinä ei itsessään ole mitään pahaa. Mulle kelpaa kyllä melkein mikä luukku vaan, kunhan seinästä tulee sähköä, ovet saa lukkoon, lämpötila on suht tasaisen lämmin ja paikassa saa pitää meteliä. Mikä mua näissä reenikämpissä korpeaa, on hinnat. Ankeista paskanhajuisista kopeista saa pulittaa samanlaisia neliövuokria kuin mulla oli keskusta-asunnossa. Mutta ei kai auta valittaa, koska kysyntä vissiin on sitä tasoa, että uudet soittajat löytyy kyllä tilalle, jos entiset kyllästyy vuokratasoon.

Vin De. Vähintään 16 kämppää tuossa kompleksissa.

http://www.banditalli.com/Rock.html

Vittu vituttaa oikeesti että jos kämpistä pitää pyytää vuokraa pohjalta 660e/30m2/kk niin luulis että fasiliteetit olis kondiksessa. Nyt lähinnä tulee mieleen se että hädänalaisilta rokkareilta nyhdetään fyffet. Kaikki kesken ja rempassa ja vittu muka rock.
mussuv
07.01.2010 14:11:13 (muokattu 08.01.2010 08:57:34)

Jepjep. Haven Yhtymässä on Turun Runosmäessä sekä Kärsämäessä treeniksiä. Muutamia vielä vapaanakin. Lisäks Salossa muutama kämppä ja valmistumassa oleva studio. Löytyyhän meiltä myös kaikki muu mitä muusikko tarvii :)

Älkääkä nyt jaksako itkeä siitä että mainostan täällä "bisnestämme", kun ei noilla treenikämpillä nyt rikastumaan pääse. Äijät jotka niitä rakensi, on muusikoita itsekkin ja onko se sitten niin väärin että tekevät vähän suuremmassa määrin sitä mitä muusikot sattuvat kuitenkin Turussa tarvitsemaan??

Jos meistä täällä palstoilla puhutaan niin saan kai minäkin keskusteluihin osallistua kun Turun treeniksistä jotain tiedän.

Kiitos ja Anteeksi

-Marissa- Vain yksi kymmenistä Havenilaisista-
nannne
07.01.2010 19:49:22

mussuv: Jepjep. Meillä Haven Yhtymässä on Turun Runosmäessä sekä Kärsämäessä treeniksiä. Muutamia vielä vapaanakin. Lisäks Salossa muutama kämppä ja valmistumassa oleva studio. Löytyyhän meiltä myös kaikki muu mitä muusikko tarvii :)

-Marissa Haven- 0447866423
www.haven.fi

Ai ihanko totta?
Kailis
07.01.2010 21:51:04

mussuv: Jepjep. Meillä Haven Yhtymässä on Turun Runosmäessä sekä Kärsämäessä treeniksiä. Muutamia vielä vapaanakin. Lisäks Salossa muutama kämppä ja valmistumassa oleva studio. Löytyyhän meiltä myös kaikki muu mitä muusikko tarvii :)

-Marissa Haven- 0447866423
www.haven.fi

Tää on jo kolmas topic missä mainostat ilmaiseksi bisnestäsi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)