Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mimmonen akustinen kitara sopii bendaukseen?
1
sub zero
01.12.2009 16:59:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

joillakin akustisilla ei saa perusviressä bendattua juuri yhtään, toisilla taas hyvinkin paljon. mikä sen ratkaisee? mitä pitää kysyä jos haluaa akustisen kitaran, jolla voi bendata helposti?
 
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
BubbleBob
01.12.2009 17:39:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laadukas teräskielinen (kaulan sisällä on kaularauta antamassa kanttia venytyksiin). Sopivat kieletkin kannattaa vaihtaa, itse venuttelen D`Addario:n 009 tai 010 seteillä.
 
Sitä on tullut kuunneltua FZ:aa vai (Mr. American walk on by.. ;-) ?
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
BubbleBob
01.12.2009 17:39:52 (muokattu 01.12.2009 21:23:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edit: Eka tupla mulle :-)
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
sub zero
01.12.2009 18:05:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on joku landola, jonka teräskielet ei kyllä veny juuri yhtään. vois ekaks varmaan kokeilla toista kielisettiä...
 
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
BubbleBob
01.12.2009 22:33:37
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et varmaan olekaan tekemässä tätä, mutta muistutan varmuudeksi:
Älä laita teräskieliä nailonkieli-Landolaan, tai alkaa bendaantua kaula. Vetojännitys on niin paljon kovempi. Harvoissa nailonkielissä on edes kaularautaa.
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
Peku911
01.12.2009 22:39:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täytyy tulla heittämään uskomaton kommentti, mutta kuka valittaisi, että on mahdoton venytellä, jos on nylon kielinen kitara?? Ehkä sitten, jos nyt on nylon, suosittelisin opettelemaan muuta soitantaa, jos ei pysty landolalla bendaileen..
 
Jos kyseessä on teräskielinen, niin vaihda se setti vaan, mutta sano sitten myös hyvästi kivan ihanalle matalalle soundille.. Valintakysymys tämä, mutta minä teen akustisen "venytykset" liuttamalla ja täten pystyn pitämään 12-settiä kiinni varsin hyvin.. Mutta totta, että aivan turha yrittää venyttää puolta sävelaskelta korkeammalle. On niin hankalaa, että ei kuulosta enää hyvältä ja jää aina vajaaksi vain..
 
sub zero
02.12.2009 00:30:48 (muokattu 02.12.2009 18:24:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nyt on siis teräskieli-landola. sopisko siihen hyvin nylonit sitten?
 
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
Robert
02.12.2009 01:03:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero: nyt on siis teräskieli landola. sopisko siihen hyvin nylonit sitten?
 
Älä pistä teräskielten tilalle nylonia, kuulostaa paskalta.
 
Sori brassailu, mutta itse venyttelen ihan sujuvasti jopa 1,5 sävelaskeleen bendejä dean markleyn 0.12 -setillä, eli nakkivoimista on hyvin pitkälti kyse. Ota vaikka kolmekin sormea bendiin mukaan, niin kyllä lähtee! Hyvä kirja venytystekniikoiden opetteluun on Harri Louhensolan "Blues Station".
 
Abyss Void Pitkästä aikaa toimiva linkki...
Peku911
02.12.2009 10:19:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert: Älä pistä teräskielten tilalle nylonia, kuulostaa paskalta.
 
Sori brassailu, mutta itse venyttelen ihan sujuvasti jopa 1,5 sävelaskeleen bendejä dean markleyn 0.12 -setillä, eli nakkivoimista on hyvin pitkälti kyse. Ota vaikka kolmekin sormea bendiin mukaan, niin kyllä lähtee! Hyvä kirja venytystekniikoiden opetteluun on Harri Louhensolan "Blues Station".

 
no minun 12-setillä ja ja e-vireellä ei kyllä 1.5 sävelaskeleen bendejä kyllä tehdä.. Voi johtua kitaroista tämä ero..
 
BubbleBob
02.12.2009 11:33:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert: Sinähän soitat myös bassoa, joten nakeissa lie jytyä sen mukaan :-)
 
Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa
sub zero
02.12.2009 14:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Robert: Älä pistä teräskielten tilalle nylonia, kuulostaa paskalta.
 
kuinka paskalta? sopivan paskalta?
 
mr. finland, walk on by, your ideapark dream. mr. finland, walk on by, your alko store supreme
Blain
02.12.2009 15:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peku911: no minun 12-setillä ja ja e-vireellä ei kyllä 1.5 sävelaskeleen bendejä kyllä tehdä.. Voi johtua kitaroista tämä ero..
 
Kolmella sormella sain 2 sävelaskelta, eri asia kuulostaako hienolta ja kestääkö kielet. Sama vire ja kielisetti siis.
 
i said but when i got just a little bit older all i got had come undone
weelie
02.12.2009 16:42:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhytskaalainen ja helpostisoitettava myös varmaan bendautuu helposti. Nailonkieliä en kyllä teräskieliseen laittaisiin, intonaatio ja setup menee häränpyllyä, ja yläsatulan urat ovat väärä kokoa jne.
 
http://pickingjjcale.blogspot.com/
Robert
02.12.2009 17:47:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sub zero: kuinka paskalta? sopivan paskalta?
 
No provinssirokissa joskus vuonna nakkisota moista kännikitaraa testanneena, voin sanoa että melko paskalta:D
 
Abyss Void Pitkästä aikaa toimiva linkki...
Robert
02.12.2009 17:48:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BubbleBob: Robert: Sinähän soitat myös bassoa, joten nakeissa lie jytyä sen mukaan :-)
 
Jeps:) Suosittelen kyllä muillekin basismin saloja, sormivoimat kasvaa aika huolella.
 
Abyss Void Pitkästä aikaa toimiva linkki...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «