Jucciz 01.12.2009 12:24:01 (muokattu 01.12.2009 12:26:09) | |
---|
Wallesmanni88: ... mulla ei ole edelleenkään mitään hajua mikä on kvintti, terssi, kvartti tai metronomi... saatika sitten I,II, IV, V sointukulku... No huh. Harvemmin ainakaan mulle keikkaa on siunaantunut sen seurauksena, että on leuhkinut olevansa täysin pihalla aivan yksinkertaisimmista perusasioista musiikissa. Tietty jos ei haluakaan keikalle, tai jos ei haluakaan ymmärtää edes perusasioita, eihän sille taas mitään voi eikä se sinänsä ole muilta kuin itseltä pois. Mua aika paljon ihmetyttää nää kaverit, jotka leijuu sillä, miten ne "ei osaa yhtään teoriaa ja ovat täysin itseoppineita ja soittavat pelkällä fiiliksellä ja kyllä ne asiat aukeaa itsestään" yms. itsepetosta. Onko se sitten hienoa kun olet bändissä ja sulle ilmoitetaan biisin tahtilaji, sävellaji ja tempo ja ensimmäinen kysymys on "mitä noi ees tarkoittaa"? Mistä lähtien on ollut jotenkin erityisen siistiä olla osaamatta jotain, etenkin kun siitä on ihan mittavasti ja todistettavasti hyötyä? |
Snapo 01.12.2009 12:42:17 | |
---|
Kivahan se on ymmärtää mitä oikeen soittaa, vaikka ääni ellei toinenki sattuisi menemään lottoamalla oikein. Economy on köyhille. |
Jucciz: kohta varmaan myös hiusmuodissa ja pukeutumisessa. ;) Arvaappa, millainen paita on mulla päällä! Vihje: hieman vankila-aiheiset värit. Mua aika paljon ihmetyttää nää kaverit, jotka leijuu sillä, miten ne "ei osaa yhtään teoriaa ja ovat täysin itseoppineita ja soittavat pelkällä fiiliksellä ja kyllä ne asiat aukeaa itsestään" yms. itsepetosta. Onko se sitten hienoa kun olet bändissä ja sulle ilmoitetaan biisin tahtilaji, sävellaji ja tempo ja ensimmäinen kysymys on "mitä noi ees tarkoittaa"? Mistä lähtien on ollut jotenkin erityisen siistiä olla osaamatta jotain, etenkin kun siitä on ihan mittavasti ja todistettavasti hyötyä? Samma här, mutta voit olla iloinen siitä, että he eivät tule viemään sinun keikkojasi. Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen. |
Zeeboo 01.12.2009 17:25:29 (muokattu 01.12.2009 17:26:43) | |
---|
Jucciz: ..."ei osaa yhtään teoriaa ja ovat täysin itseoppineita ja soittavat pelkällä fiiliksellä ja kyllä ne asiat aukeaa itsestään"... Tsimikään ei osannut yhtään teoriaa ja se oli nero ku se oli itteopetelut ni kyl kaikki ku ei osaa teoriaa ja on itteopetellu on neroja että älä kuule yhtään ala... =D E: ...ja reenaaminen tappaa fiiliksen... tai ainaki teoria "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Wallesmanni88 02.12.2009 02:14:16 | |
---|
Jucciz: No huh. Harvemmin ainakaan mulle keikkaa on siunaantunut sen seurauksena, että on leuhkinut olevansa täysin pihalla aivan yksinkertaisimmista perusasioista musiikissa. Tietty jos ei haluakaan keikalle, tai jos ei haluakaan ymmärtää edes perusasioita, eihän sille taas mitään voi eikä se sinänsä ole muilta kuin itseltä pois. Mua aika paljon ihmetyttää nää kaverit, jotka leijuu sillä, miten ne "ei osaa yhtään teoriaa ja ovat täysin itseoppineita ja soittavat pelkällä fiiliksellä ja kyllä ne asiat aukeaa itsestään" yms. itsepetosta. Onko se sitten hienoa kun olet bändissä ja sulle ilmoitetaan biisin tahtilaji, sävellaji ja tempo ja ensimmäinen kysymys on "mitä noi ees tarkoittaa"? Mistä lähtien on ollut jotenkin erityisen siistiä olla osaamatta jotain, etenkin kun siitä on ihan mittavasti ja todistettavasti hyötyä? Kuka tässä on puhunut että mikä on erityisen siistiä ja mikä ei? Saatika sitten leijunut? Jos nyt sormia napsauttamalla oppisin kaiken musiikin teoriasta niin tottakai se olis helvetin hyvä juttu ja siitä olis varmasti mulle hyötyä. Teorian lukeminen kirjasta ja tekniikkaharjoitukset metronomin nakuttaessa taustalla on vaan pakkopullaa mulle. Kerroin vaan miten itselläni homma toimii. Ps: Pystyn jamittelemaan kavereiden kanssa jo kohtalaisesti vaikken tiedäkkään jotain hienoa termiä joka asialle. Ps2: Keikkaakin on ollu ja lisää pukkaa ku keretään... |