Aihe: Parhaat trankkusaundit?
1 2 3 4
Terry Pantheras
01.12.2009 13:34:14
Joskus yheksäkääntluvun alussa omistamassani Peaveyn Bandit 120 combossa oli hirmusen hyvä puhdas kanava. Ei siis vielä se transtube-sarjan Bandit - siitä ei ole kokemusta. Ilmeisesti juuri tuota vanhaa Bandiittia käytetään paljolti studioissa nimenomaan puhtaiden soundien takia.
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
Volle
01.12.2009 13:57:46
Terry Pantheras: Joskus yheksäkääntluvun alussa omistamassani Peaveyn Bandit 120 combossa oli hirmusen hyvä puhdas kanava. Ei siis vielä se transtube-sarjan Bandit - siitä ei ole kokemusta. Ilmeisesti juuri tuota vanhaa Bandiittia käytetään paljolti studioissa nimenomaan puhtaiden soundien takia.

Mä olen muistaakseni kanssa soittanut tuollaisella vanhemmalla banditilla. Ainakin säröpuoli oli aika bebakolosta. Puhtaita ei tainnu tulla edes kokeiltua, kun punkkia soitettiin. :P

Omalla kohdalla kyllä parhaita kokotrankkukoneita taitaa olla nuo tech 21 -tuotteet. Sellaisen voisi vaikka ostaakin, jos halvalla tulisi vastaan.
Terry Pantheras
01.12.2009 15:03:15
Volle: Mä olen muistaakseni kanssa soittanut tuollaisella vanhemmalla banditilla. Ainakin säröpuoli oli aika bebakolosta. Puhtaita ei tainnu tulla edes kokeiltua, kun punkkia soitettiin. :P

Omalla kohdalla kyllä parhaita kokotrankkukoneita taitaa olla nuo tech 21 -tuotteet. Sellaisen voisi vaikka ostaakin, jos halvalla tulisi vastaan.

Joo se särö oli kylmähköä perustrankkutirinää - vaikkakin sinänsä ihan ok. Mutta nimenomaan se puhdas kanava oli mukavan perkussiivinen ja kuulakas.
einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
svilo
01.12.2009 15:28:15 (muokattu 01.12.2009 15:28:36)
Mutta kuka muistaa Peney Renown, oikeen tuli silloin sillä keikkailtuakin...

ainiin, ja Dave Lindholm:kin lainasi sitä silloin joskus (vanha Lepakko)..pelottin perkeleesti että *ota vaan* :D

Kauhistuttava laite !!!

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Jucciz
02.12.2009 18:09:23
bonecrusher: John Fogertyllä oli ihan ok kitarasoundi niillä Kustomin trankkustyrkkareilla.

Ei mikään "ihan ok" vaan aivan törkeän hyvä. Viimeks tänään kuuntelin CCR:ää taas... aijai. :)
Pluto
03.12.2009 22:01:50
Ei ole kukaan vielä maininnut Yamahan taannoista DG-sarjaa. Siinä oli soundit kokolailla kohdallaan.
Dillon, you son of a bitch!
Jucciz
03.12.2009 23:03:18
Pluto: Ei ole kukaan vielä maininnut Yamahan taannoista DG-sarjaa. Siinä oli soundit kokolailla kohdallaan.

Mut eiks DG ollutkin mallintava vehjes eikä mikään aito trankkukone? Sitähän joku piti joillain soundien osa-alueilla Line6:n tappajana.
fox
04.12.2009 00:52:35

Pluto: Ei ole kukaan vielä maininnut Yamahan taannoista DG-sarjaa. Siinä oli soundit kokolailla kohdallaan.

Kyllä se vanhempi oli parempi.. eli vaikka G-100 nuppi tai vastaava kombo..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jucciz
04.12.2009 00:54:24
Mulla oli G100-212-II -combo. Hirvee mörssäri, painoi kuin synti. Puhtaat oli hyvät, säröjä en kommentoi. Mut tosiaan, noi DG:thän on mallintavia tietokoneita niinku Line6:kin, ei mitään trankkukoneita ensinkään.
juici
04.12.2009 00:58:51

Tech 21:t ovat päälimmäisenä jääneet mieleen, Peaveyn Transtube Banditeista olen myös tykännyt.
Kruunaus-Jenkka
padex
04.12.2009 01:07:21
Rollen kasikybänen Cube rulettaa ihan täysillä ja sillä tarkoitan näitä uusii trankkuja enkä mitään JC-meinikii.
Jii
04.12.2009 01:08:53
Tech 21 Trademark 10.

Tuolla kotona soittelen. Yksikelaisia tuo ei päästä tosin niin hyvin laulamaan, mutta säätämällä toimii.
Southbound again. Don't know if I'm going or leaving home.
Osta Amfisound RR
fox
04.12.2009 01:29:13

Jucciz: Mulla oli G100-212-II -combo. Hirvee mörssäri, painoi kuin synti. Puhtaat oli hyvät, säröjä en kommentoi.

Eihän noissa 70-80 kunnon trankuissa mitään säröjä.. =) Puhtaat soundit koneesta, jos säröjä haluaa, niin kunnon säröpurkista. Tai tekee "oldskool" Wrayt.
Ja paino korreloi laadun kanssa, pitäshän putkimiästen tuo tietää..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
aristoteles666
04.12.2009 07:56:50 (muokattu 08.12.2009 14:46:01)

Yamaha G-5(???)jx-10(???), 10w combo, lakattu puu kotelo, mesamainen vaalea muovi verkko, ikäänkuin etukankaana, reverb, kuulokeulostulo minkä saattoi kykeä isompaan vahvistimeen ja käyttää Yamahaa etuasteena..
puhdas soundi loistava, särösoundi aika mieto mutta erittäin hyvä, 8" kaiutin.
vahvistin kuulosti hyvältä vaikka täysillä, varsinkin isomman kaapin kautta.
kirottua kun en vain muista mallia, liikaa aikaa mennyt.
edit. Robert Cray äänitti toisen levynsä lähes kokonaan tuolla vahvistimella.
Zeeboo
04.12.2009 09:30:12 (muokattu 04.12.2009 09:31:24)
jussi1976:...Mitkä ovat mielestänne parhaimman saundiset trankkuvahvistimet?

Gallien Krueger 250ML. 2x50W suunnilleen muropaketin kokoisessa lootassa, 2x4,5" kajarit, Hemmetin hyvät puhtaat, ja säröpuolelta löytyi hyvät murot bluesiin ja lead-soundit oli komeesti laulavat. 4x12" kaapin kun laittoi jatkoksi, niin tämä purkki heräsi eloon. Miinukset tuli pienestä suunnittelun kukkasesta piirilevyllä: digi kaiun ja choruksen kellot oli reititetty levyllä etuasteen tulon ympäri ja tämä teki mielenkiintoisen, luodin kimmokkeita muistuttavan lisän pienen pohjakohinan sekaan vaikka koneen omat efektit eivät olleet päällä. Parin vaaksan mittaisen koaksiaalijohtopätkän avulla tämäkin vaiva lannistui.

80-luvulla tällaisen omistin, ja suotta pistin kiertoon. Kaipauksella muistan. (jos jollakin pölyttyy tällainen nurkissa niin saattaisin ostaa pois... vink)
"Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta."
Pluto
04.12.2009 09:37:02
Jucciz: Mut eiks DG ollutkin mallintava vehjes eikä mikään aito trankkukone? Sitähän joku piti joillain soundien osa-alueilla Line6:n tappajana.

Näinhän se tietty oli, eli mallintava kyseessä.

Omistin sellaisen aikoinaan, puhtaat oli loistavat, säröissäkään ei valittamista.
Dillon, you son of a bitch!
Y3J
04.12.2009 11:19:07
Jucciz: Mulla oli G100-212-II -combo..

Tämä! Ai että, kyllä kivat puhtaat sai tuosta koneesta pihalle. OCD:n kanssa muuttuu kunnon rokkikoneeksi. Harmi että kävi uimakoulussa ja on nyt soittokelvoton.
Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timantteineen. http://www.myspace.com/rumbleonthesea
Jussuf
06.12.2009 22:11:51
Mulla on treeni ja livekäytössä rocktronin chameleon on-line ja päättärinä rocktron velocity. hyvin toimii. nurkassa pölyttyy englin powerball.
Let There Be Sorrow..
HS
06.12.2009 23:12:18
Terve

Mulla on edelleen kotisoitossa 80-luvun alun Polytone Mini-BruteII.
Erittäin hyvät puhtaat jazz-tyyliseen soitantoon, mutta käyttökelvoton säröpuoli.
Samettinen(!) ulkoasu on kova keräämään pölyä. Tämä imuroidaan aina vuosittain :)
http://www.aijaa.com/img/b/00695/5383614.jpg
"Soita sillain... sillain... silleen niinku... sillain... ... hyvin".
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)