hansakemanelius 30.11.2009 22:06:36 | |
---|
Kailis: Mä olen rikkonut kaikkea . ....mutta se johtuukin noista keikkakämneistä..... Twistkompilla pärjää pitkälle... |
Bacchus 30.11.2009 23:28:20 | |
---|
Pearlin rauta on ihan passelia, ja Eliminatorit omasta mielestäni parhaat pedaalit mitä löytyy. Tämän todetakseni kävin läpi melkeinpä kaikkien valmistajien lippulaivamallit. Ei Pearlissa mitään vikaa olekaan. Kuten MD88:kin tuossa jo totesi, kannattaa vaan pitää silmät auki. Silloin voi tehdä loistavia löytöjä. Omasta mielestäni on hauskaa selata keskusteluja ja arvosteluja, fiilistellä käytettyjen rumpujen palstoja ja etsiä sieltä sopivia ehdokkaita. Työtähän se vaatii, ja innostusta. Jos haluaa toimivat rummut nopeasti, niin silloin uusi setti on hyvä valinta. Vaikkapa Pearlilta. When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
moderndrummer88 30.11.2009 23:40:34 | |
---|
Bacchus: Jos haluaa toimivat rummut nopeasti, niin silloin uusi setti on hyvä valinta. Vaikkapa Pearlilta. Tässäpä lainaus heti ensimmäisestä lauseesta aloitusviestistä: Eli ostan käytettynä rumpuja itselleni :) Ehkä tarkoitit sitten yleisellä tasolla... Relaxin' At Camarillo... |
Bacchus 30.11.2009 23:46:30 | |
---|
moderndrummer88: Tässäpä lainaus heti ensimmäisestä lauseesta aloitusviestistä: :) Ehkä tarkoitit sitten yleisellä tasolla... Jaa, se oli käytettynä. No sitäkin suuremmalla syyllä sitten kaivelemaan myyntipalstoja.;) When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro |
Olly 01.12.2009 02:11:54 | |
---|
Osta Tamat. Tamaa on näköjään käytettynä hurjan paljon liikkeellä. Syytä en tiedä, mutta se antaa hyvän sauman tinkimiseen. Itsellä Pearlit, ja kaikin puolin tyytyväinen. Tosin, 70-luvun W-5 setissä osassa jengoja on väljyyttä. Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
lare21 01.12.2009 09:49:52 | |
---|
joopa joo taas meni topikki kahden kamppailuksi:p Itse olen pearin puolella, vaikka joku väittää että ne nyt onkin huonoja. Ja tuskin tämä "vaate" nyt valitsee pearlia sen takia että joku muukin sillä soittaa mut samaa mieltä et pearlin hardvare, finish ja soundi on paras siitä ei pääse mihkään. PISTE. Soitetaan tai ei soiteta, mutta ei rampata! |
Tracer 01.12.2009 10:32:49 | |
---|
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus |
Bacchus: Pearlin rauta on ihan passelia, ja Eliminatorit omasta mielestäni parhaat pedaalit mitä löytyy. Tämän todetakseni kävin läpi melkeinpä kaikkien valmistajien lippulaivamallit. Ei Pearlissa mitään vikaa olekaan. Kuten MD88:kin tuossa jo totesi, kannattaa vaan pitää silmät auki. Silloin voi tehdä loistavia löytöjä. Omasta mielestäni on hauskaa selata keskusteluja ja arvosteluja, fiilistellä käytettyjen rumpujen palstoja ja etsiä sieltä sopivia ehdokkaita. Työtähän se vaatii, ja innostusta. Jos haluaa toimivat rummut nopeasti, niin silloin uusi setti on hyvä valinta. Vaikkapa Pearlilta. Henkilökohtaisesti, kun vuosien jälkeen kartoittelin uutta (käytettyä) settiä hankittavaksi, koin jotenkin helv***in hankalaksi tuon Pearlin valtavan ja hankalaksi nimetyn mallitarjonnan. Kaikki mahdolliset kolmikantaiset kirjainyhdistelmät käytössä (brx,blx,msx,mmx, vsx, tsi, abc, xyz vai mitä niitä nyt oli), vähän samoin kuin aikanaan Toyotalla oli. Mitään selkoa saanut mikä on mitäkin ja millä "varustelutasolla". Forum-keskustelutkaan eivät tuoneet oikein valaistusta, kun näillä termeillä keskusteltiin. Varsinkin, kun nämä mallityyppinnät kyseisellä merkillä vaihtuvat, vaikka tuote periaatteessa on sama. Onhan samaa tapahtunut muillakin merkeillä, mutta kun tarjonta on suppeampi, niin helpompi muistaa. Noh, ei Pearl ollut muutenkaan ykkösenä listalla, mutta potentiaalinen mahdollisuus kuitenkin. Hankin siis Yamahat. Ei varmaan sen parempaa laatua ole kuin vastaavan hintaiset Pearlit, mutta tyytyväinen olen ollut niin pönttöihin kuin hardwareen. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
ramzuz 01.12.2009 11:55:09 | |
---|
Ihme että Modern drummer 88 on taas mesoamassa. Huhhuh mitä tekstiä. Jos mies haluaa pearlit hän ostaa pealit. Minä päätin ensimmäistä settiä ostaessa että ne on Pearlit piste! Ja nyt on jo kolmas setti pearlia. Koskaan ei ole mikään hajonnut missä lukee Pearl, mutta lähes kaikkea muuta olen saanut hajalle. Lisäksi en ole koskaan tavannut yhtäkään Pearlin rumpua jolla en ole pystynyt soittamaan, mutta monia muita kyllä olen. Itse voin antaa kehuja jokaisesta pearlin setistä välillä Target-masterworks. Eli hajotkaa siihen... |
Niq 01.12.2009 11:58:08 (muokattu 01.12.2009 11:58:24) | |
---|
OPJ1974: koin jotenkin helv***in hankalaksi tuon Pearlin valtavan ja hankalaksi nimetyn mallitarjonnan. Kaikki mahdolliset kolmikantaiset kirjainyhdistelmät käytössä (brx,blx,msx,mmx, vsx, tsi, abc, xyz vai mitä niitä nyt oli), vähän samoin kuin aikanaan Toyotalla oli. Mitään selkoa saanut mikä on mitäkin ja millä "varustelutasolla". Forum-keskustelutkaan eivät tuoneet oikein valaistusta, kun näillä termeillä keskusteltiin. Totta. Yamaha on mielestäni onnistunut nimeämisissään eivätkä ole liiemmin niitä muutelleet edestakaisin. Taman synti on ollut ottaa vanhojen laatusarjojen nimiä ja laittaa niitä uusiin halpiksiin. "An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong." |
kincy 01.12.2009 12:16:09 (muokattu 01.12.2009 12:16:52) | |
---|
Niq: Totta. Yamaha on mielestäni onnistunut nimeämisissään eivätkä ole liiemmin niitä muutelleet edestakaisin. Taman synti on ollut ottaa vanhojen laatusarjojen nimiä ja laittaa niitä uusiin halpiksiin. Tuo on kyllä totta. Pearlilla vähän hankalat nuo nimeämiset, mutta kyllä niihin yllättävän äkkiä selkoa oppii saamaan, ei niitä loppujen lopuksi aivan tolkuttomasti ole, ja tietoahan löytyy vaikka Pearlin sivuilta tarvittaessa, mikäli vähänkään englantia taittaa. Kyse on siitä, että näissä keskikastin/semi-pro -settien valinnassa nimenomaan hardware näyttelee suurta osaa, soundeissa ja viimeistelyn laadussa itse rumpujen osalla ole ei varmaan sinänsä suuria heittoja merkkien välillä. Olen myös kolunnut aivan tolkuttamasti näitä semi-tason rumpuja läpi ja huomannut, että enemmän niissä soundeissa on eroja kuin raudoissa. Tuossa semi-tasossa se rautakin on mielestäni aika samaa kauraa merkkien kesken. Yhtä kestäviä on ollut sonorin, taman ja pearlinkin raudat. Asia erikseen on sitten nämä roskasarjat, milleniumut yms. Niiden raudoilla ei oikeasti tee mitään. |
moderndrummer88 01.12.2009 12:17:22 | |
---|
Relaxin' At Camarillo... |
kincy 01.12.2009 12:23:11 | |
---|
moderndrummer88: Nyt jompikumpi meistä ei tajunnu toisen pointtia. Ei, kun se oli sitä taidokasta kuittailua:D |
moderndrummer88 01.12.2009 12:27:31 | |
---|
kincy: Ei, kun se oli sitä taidokasta kuittailua:D Ja sinä oot pihalla kuin lumiukko... Relaxin' At Camarillo... |
hansakemanelius 01.12.2009 12:55:23 (muokattu 01.12.2009 12:59:32) | |
---|
Twistkompilla pärjää pitkälle... |
kincy 01.12.2009 13:07:51 | |
---|
moderndrummer88: Ja sinä oot pihalla kuin lumiukko... Äläs nyt. Pilkka sattuu omaan nilkkaankin joskus. |
Wildster 02.12.2009 08:51:56 | |
---|
Nolte: Ihan hyviä pannujahan kaveri harkitsee, antaa mennä vaan. Tuon ikäisillä ole intoa/mahdollisuuksia tutustua kaikenmaailman rumpumerkkeihin, vaan niillä mennään, millä idolitkin soittavat. Niinhän se melkein kaikilla menee, ainakin alussa. Joillakin myös lopussa. :) Pearlit kehiin vaan, ei niissä mitään vikaa ole. ÖÖöh no mun idolit soittaa tamoilla mutta pearlia vaan näkyy eniten kaikkialla ja niillä on eniten settejä taman kanssa... Näin minä näen asian. http://maihinnousu.net/s/?song_id=5831 |
Nolte 02.12.2009 10:55:43 | |
---|
-vaate-: ÖÖöh no mun idolit soittaa tamoilla mutta pearlia vaan näkyy eniten kaikkialla ja niillä on eniten settejä taman kanssa... Näin minä näen asian. Juu, se saatavuus on se toinen tärkeä syy, miksi ostetaan tietyn merkkisiä rumpuja. Lienee ihan se tärkeinkin syy. Heitin sen idolijutun enemmänkin yleisellä tasolla... Tätä en allekirjoita! |
lare21 02.12.2009 14:38:51 | |
---|
Niq: Totta. Yamaha on mielestäni onnistunut nimeämisissään eivätkä ole liiemmin niitä muutelleet edestakaisin. Taman synti on ollut ottaa vanhojen laatusarjojen nimiä ja laittaa niitä uusiin halpiksiin. Mut sellaappa taman luetteloo. Siel on esimerkiks hc74bwn sympaaliständi ja pöörlillä yksinkertaset 2000, 1000, 900, 890 ja 70-sarjat et siinä on mielestäni onnistuttu paremmin. miten tavallinen tyhmä rumpali noista mitään tajuaa. Pöörlillä ainakin senverran et ne on numerojärjestyksessä.:D Soitetaan tai ei soiteta, mutta ei rampata! |
moderndrummer88 03.12.2009 18:00:42 | |
---|
lare21: Mut sellaappa taman luetteloo. Siel on esimerkiks hc74bwn sympaaliständi ja pöörlillä yksinkertaset 2000, 1000, 900, 890 ja 70-sarjat et siinä on mielestäni onnistuttu paremmin. miten tavallinen tyhmä rumpali noista mitään tajuaa. Pöörlillä ainakin senverran et ne on numerojärjestyksessä.:D Tamalla tajuaa sen, että jos nimessä lukee Roadpro niin se on hyvä ;) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |