Aihe: Kuinka kauan tämä kestää?
1 2 3 4 519 20 21 22 2327 28 29 30 31
Kailis
16.06.2009 14:31:19

Korkeasaaren naarasgorilla oli todella huonona, masentunut ja agressiivinen. Intendentti tuli siihen tulokseen että neito kaipaa urosgorillaa, mutta mikä eteen? Sulhasen tuottaminen paikalle maksaisi aivan liikaa. Kesätöissä oleva rumpali ehdotti erään (myös kovana häntäheikkinä) tunnetun, mutta nyt huonosti työllistetyn basistin palkkaamista. Intendentti soittamaan basistille, joka aluksi kieltäytyy kauhuissaan; -Ei saatana nyt mitään gorillaa ruveta nussimaan. Mutta. Rahapula on kova ja hinnaksi sovitaan 300 euroa. Pienen pähkäilyn jälkeen sankarimme asettaa kolme ehtoa
-Akti tapahtuu pimeässä
-Julkisuuteen ei saa vuotaa mitään tietoa tapahtuneesta
-Hinnan saa maksaa kolmessa erässä
HardHat
17.06.2009 14:11:42
Toivottavasti ainakin niin kauan, että housut on saatu nostettua nilkoista, vaatteet yleensäkin on mitoitettu ilman useamman vuoden kasvuvaraa, luonnottomat käsimerkit ym. pakkoliikkeet on saatu korjattua pois vuosien fysioterapian jälkeen, tyttöjä ja naisia on alettu taas kunnioittamaan ja arvostamaan esineellistämisen sijaan, varastetut/laittomuuksilla ansaitut rahat on takavarikoitu valtiolle ja varat on ohjattu lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi.

Saattaa mennä tovi, joten sillä välin en näkisi/kuulisi pahana vaikka mörrimöykkyosastoa naapurustosta lappaisi vastaan ilman tervehdyksiä ja katsekontakteja tai naapurikämpästä kuuluu ripuloivien rumpujen ja ulvovien kitarojen disharmonia. Sanoisin, että pohdiskelevampaa, aktiivisempaa, rehdimpää ja ajattelevampaa porukkaa tämä väki on keskivertoisesti kuin edellä mainitun yksinkertaisen, monotoonisen suunsoittomusiikin harrastajat/kuuntelijat.

Rap/hiphop on nuorison mielien samentaja/myrkky numero yksi.
Nolte
17.06.2009 14:42:42
Joo hei, haukutaankin vuoronperään kaikki musiikkityylit. Se on mahottoman kivvaa ja hyödyllistä. :)

Tähän mennessä: Metalli on paskaa, jazz on paskaa, äijärock on paskaa, pop on paskaa, hiphop on paskaa... Jatkakaa vaan...
http://kotistudio.com/foorumi/
Mikael
17.06.2009 15:11:40

Nolte: Joo hei, haukutaankin vuoronperään kaikki musiikkityylit. Se on mahottoman kivvaa ja hyödyllistä. :)

Tähän mennessä: Metalli on paskaa, jazz on paskaa, äijärock on paskaa, pop on paskaa, hiphop on paskaa... Jatkakaa vaan...

Vanha totuushan on että kaikki musa on paskaa paisti jatsi joka on ihan vitun paskaa.
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Nolte
17.06.2009 15:34:51 (muokattu 17.06.2009 15:59:50)
Mikael: Vanha totuushan on että kaikki musa on paskaa paisti jatsi joka on ihan vitun paskaa.

Kaikki vanhat totuudet ovat silkkaa retrofaktaa, niin tuokin. ;)
http://kotistudio.com/foorumi/
markkuliini
17.06.2009 16:06:33

HardHat: Toivottavasti ainakin niin kauan, että housut on saatu nostettua nilkoista, vaatteet yleensäkin on mitoitettu ilman useamman vuoden kasvuvaraa, luonnottomat käsimerkit ym. pakkoliikkeet on saatu korjattua pois vuosien fysioterapian jälkeen, tyttöjä ja naisia on alettu taas kunnioittamaan ja arvostamaan esineellistämisen sijaan, varastetut/laittomuuksilla ansaitut rahat on takavarikoitu valtiolle ja varat on ohjattu lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseksi.

Saattaa mennä tovi, joten sillä välin en näkisi/kuulisi pahana vaikka mörrimöykkyosastoa naapurustosta lappaisi vastaan ilman tervehdyksiä ja katsekontakteja tai naapurikämpästä kuuluu ripuloivien rumpujen ja ulvovien kitarojen disharmonia. Sanoisin, että pohdiskelevampaa, aktiivisempaa, rehdimpää ja ajattelevampaa porukkaa tämä väki on keskivertoisesti kuin edellä mainitun yksinkertaisen, monotoonisen suunsoittomusiikin harrastajat/kuuntelijat.

Rap/hiphop on nuorison mielien samentaja/myrkky numero yksi.

Ja kakka on kakampaa kuin pissa!
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Icy-Sun
30.07.2009 00:17:33
markkuliini: Kuinka monta hevibändiä maailma oikein tarvitsee? Nyt niitä mahtuu 13 tusinaan.
Milloin tämä (selvästikin) muoti-ilmiö menee ohitse?

Pahoittelen avautumista

Itsekin ajattelin vähän avautua näin ihan kitaristina/säveltäjänä/laulajana, joka ei paljon rummuista ymmärrä, mutta joka on jäämässä bändinsä kanssa tämän metallimuodin jalkoihin. Ongelmana nimittäin on se, että bändi tarvitsee rokkirumpalin ja sellaista ei tunnu löytyvän sitten millään. Nyt ei saa käsittää väärin. Ilmoitus on ollut wanted palstalla vähän väliä jo kohta kaksi vuotta (on nytkin) ja lehdissä, kaupanseinissä ym. lisäksi. Bändin kanssa on tehty monta keikkaa ja studiohommia ym. Rumpalit ovat vaan aina ottaneet hatkat bändistä sen takia, että "Rässi on lähellä sydäntä" tai "Pitää saada soittaa raskaampaa kamaa". Bändillä on kuitenkin muutama perinteinen heviralli ja rokkiosasto ei mene Bill Haleyksi... Hommia löytyisi ja reilusti kunhan muusikko tulisi vain antaumuksella mukaan. Varsinkin aloittavia hevibändejä menee ikähaarukkaan 14-16v, mutta itse tässä ollaan jo kaljanjuonti-iässä ja vaikka vähän nuorempikin muusikko kelpaisi, ei niitä tahdo löytyä. Ja after all, itseämme vanhemmatkin rumpalit ovat halunneet tähän mennessä soittaa sitä rässiä...
Vallu-Veke
30.07.2009 08:17:31
markkuliini: Ja kakka on kakampaa kuin pissa!

Joo mutta ryssäpä saa pissankin muuttumaan kakaksi ja päinvastoin!
Siellä on vähän joka alan nouhauta ja jesehauta.
Molsku
28.08.2009 21:20:47
Näinpä. Lisäksi useat eivät kontrolloi pedaaleja. Mutta entäs sellanen groove hevittely? sellanen ei suora tutututututu vann tunttututtunttu junou? jossa on sielua mutta myös raskautta?
Ruutikallo
29.08.2009 04:35:14
Ensviikon torstaihin, veikkaan.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
toba
01.12.2009 00:20:30

Luin tän aiheen nyt vasta, mutta markkuliinin aloitusviestiin vastaten:

Jotenkin helvetin kapeakatseista ja vintage-puristin suusta tullutta tekstiä.
Ihan sama kun mä sanoisin (välillä kyllä tuntuukin tältä) että jazz-rumpalit on sellasia baskeri päässä soittavia ylimielisiä pikkusieluja, joiden kapulat kelpais yhtä hyvin mun takan sytykkeeks.

Metallirumpaleilla on sentään monesti se hyvä puoli, että ne opettelee paljon muutakin kuin metallia, kuten jazzia. Montakos pääasiassa jazziin keskittynyttä rumpalia tunnet jotka hallitsee esim. extreme-rumpaloinnin? En minä ainakaan yhtään.
Mutta tiedän kyllä monia metallirumpaleita jotka osaa monia eri tyylisuuntia, kuten jazzia.

Voit sanoa oppilaillesi että jättää sen tuplapedaalinsa kotiin ja harjoittelee kotona sitten poljentonsa. Eikai se sen kummempaa vaadi. Enemmän mua ainakin henk.kohtasesti tuppaa vituttamaan ihmiset jotka lässyttää metalliin liittyen "hevari sitä sun tätä" tekstiä kun ihmiset jotka pitää turpansa kiinni ja kulkee tukka silmillä ja keskittyy siihen soittamiseensa.
markkuliini
01.12.2009 00:39:53 (muokattu 01.12.2009 01:05:55)

toba: Luin tän aiheen nyt vasta, mutta markkuliinin aloitusviestiin vastaten:

Jotenkin helvetin kapeakatseista ja vintage-puristin suusta tullutta tekstiä.

Vintage-puristi?! Buaha!!! :D

Metallirumpaleilla on sentään monesti se hyvä puoli, että ne opettelee paljon muutakin kuin metallia, kuten jazzia. Montakos pääasiassa jazziin keskittynyttä rumpalia tunnet jotka hallitsee esim. extreme-rumpaloinnin? En minä ainakaan yhtään.

En tunne yhtään. En myöskään tunne yhtään metallirumpalia joka hallitsis jazzin soiton. Se että opettelee jotain, ei tarkoita sitä että sen hallitsee.
Miksi jazz-rumpali opettelisi esim. blastaamaan? En keksi yhtään syytä.
Ja totta kai kaikkien rumpalien pitäisi opetella jazzia soittamaan, siitähän on polveutunut kaikki nykysoittotyylit. Hulluksihan sitä metallirumpali tulee, jos treenaa vain sitä HugaHugaHugaHuga-komppia tai sitä toista eli TupuHupuLupuHupu-komppia.

Eihän tässä ole kyseessä se, kumpi on vaikeampaa tai vaikeammin opittavissa, vaan siitä mikä kuullostaa dynaamiselta, millä voi välittää tunteita (siis muutakin kuin sitä MUA ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄ!-fiilistä), mikä ei käy tylsäksi 10 sekunnin kohdalla jne. jne. jne.

Mutta tiedän kyllä monia metallirumpaleita jotka osaa monia eri tyylisuuntia, kuten jazzia.

Just joo.

Voit sanoa oppilaillesi että jättää sen tuplapedaalinsa kotiin ja harjoittelee kotona sitten poljentonsa. Eikai se sen kummempaa vaadi.

Niin olen sanonutkin.

Metallirumpaleissa mua eniten häiritsee se kökkö torta-på-torta-tyylinen rytmiikka, 4 käsillä-2 jaloilla-tyyppiset klisheefillit, olematon rumpujensoitonhistoriantaju ja se tiiliskivi-dynamiikka: kaikki samalla voluumilla. Koettakaa nyt jotain muutakin, perskele!
Usko mua, olen yrittänyt kuunnella näitä rumpaleita. Todella harva erottuu joukosta (Tomas Haake esim.), 99,9% on ihan toistensa klooneja.
Ja just toi Extreme-fiilistely. Kenellä kiinnostaa, jos ei komppi toimi vaikka se olis kuinka nopea. Ei mulla ainakaan!

Ja hernettä nenuun, var så guda! :)

HUOM! Mielipiteitä ovat kommenttini.
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Niq
01.12.2009 00:44:31

markkuliini: Metallirumpaleissa mua eniten häiritsee se kökkö torta-på-torta-tyylinen rytmiikka, 4 käsillä-2 jaloilla-tyyppiset klisheefillit, olematon rumpujensoitonhistoriantaju ja se tiiliskivi-dynamiikka: kaikki samalla voluumilla.

Samma här.
"An amateur practices until he gets it right. A pro practices until he can't get it wrong."
south_of_heaven
01.12.2009 00:55:19 (muokattu 01.12.2009 01:00:20)
markkuliini: Todella harva erottuu joukosta (Tomas Haake esim.)

Hyvä, että on mennyt perille :)

Tästä voi keskustella myös ystävälliseen sävyyn, miksi suotta herneitä nenään vetämään.

Sanoit, että 99,9% metallirumpaleista on toistensa klooneja. Mites sitten rokkipuolella sun mielestä? vai kiteytyykö nimenomaan metalliin kaikki musiikin paskat puolet?

Miksi metallirumpali joka voi soittaa jazzia on mahdoton yhtälö?
Life in plastic, it's fantastic!
markkuliini
01.12.2009 01:21:28 (muokattu 01.12.2009 01:48:52)

south_of_heaven:

Sanoit, että 99,9% metallirumpaleista on toistensa klooneja. Mites sitten rokkipuolella sun mielestä? vai kiteytyykö nimenomaan metalliin kaikki musiikin paskat puolet?

Rokkipuolella prosentti on jossain 95% tietämillä, eli paljon paremmin asiat. Sieltä erottuu helmiä ihan eri tavalla. Steve Gadd, Steve Jordan, J.R.Robinson, Jeff Porcaro, Carlos Vega, Pete Thomas, Jim Keltner, Vinnie Colaiuta jne. jne. jne.

Metallimusiikkiin kiteytyy mun arvomaailmassa aika suuri osa musiikin paskoista puolista, ikävä kyllä.

Miksi metallirumpali joka voi soittaa jazzia on mahdoton yhtälö?

Kuka niin sanoi? Ei se ole mahdotonta.
Mutta näkis tai siis kuulis edes yhden vaan. Enkä puhu nyt siitä, etteikö moni metallirumpali soita jazzia. Mutta en ole kuullut kenenkään soittavat jazzia aikuisten oikeasti hyvin. Se rytmiikka ja dynamiikattomuus on jo tehnyt tehtävänsä.

Edit: Suomalaisia metallirumpaleita ja heidän jazzsoittoa en ala kommentoimaan. Liian monet tunnen hlö.kohtaisesti. :)
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
markkuliini
01.12.2009 01:30:07

toba:
Ihan sama kun mä sanoisin (välillä kyllä tuntuukin tältä) että jazz-rumpalit on sellasia baskeri päässä soittavia ylimielisiä pikkusieluja, joiden kapulat kelpais yhtä hyvin mun takan sytykkeeks.

Sano rohkeasti vaan, mielipiteitähän pitää olla. :) Vielä kun hyvän perustelun saa, niin aina vaan parempi. Äläkä niiden kapuloita vie, eivät ole useinkaan "rahoissaan" he.

Tiedän useita ylimielisiä jazz-rumpaleita minäkin. Tosin tiedän paljon useampia avarakatseisia. Baskereita en ole nähnyt, kylläkään.
Olly
01.12.2009 02:32:50
Aikoinaan samassa rivitalossa asui äärimmäisen hankala naapuri, jazz rumpali. Soittamistaan en ole kuullut, mutta baskeri oli aina...
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
Anonymous-jazz
01.12.2009 07:16:02

Mikael: Vanha totuushan on että kaikki musa on paskaa paisti jatsi joka on ihan vitun paskaa.

No jos kansalta kysytään ja siltä vanhalta väeltä niin kuten eräs savolaisukko huusi kerran viikkarin laivabändille kun soittivat jotain amerikkalaisempaa poppia että; "soettakaa humppoo, eikä mittään tuollasta paskoo". Joten ilmankos orkesterin jäsenet tajus pikku hiljaa että ei siellä viikkarilla mitään Claptonia voinut vetää.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
hollmi-5
01.12.2009 07:22:51
Anonymous-jazz: No jos kansalta kysytään ja siltä vanhalta väeltä niin kuten eräs savolaisukko huusi kerran viikkarin laivabändille kun soittivat jotain amerikkalaisempaa poppia että; "soettakaa humppoo, eikä mittään tuollasta paskoo". Joten ilmankos orkesterin jäsenet tajus pikku hiljaa että ei siellä viikkarilla mitään Claptonia voinut vetää.

Noilla keikoilla neuvojia riittää. Ainakin yksi -älykkyysosamäärältään kengännumeron luokka oleva- tilaa Paranoidin ja pari uunoa tunkee lavalle joraamaan, kun on niin hiton hyvä nousu päällä.

Mutta noista hevyjampoista pitää todeta se, että nopeuteen keskittyminen yksipuolistaa treenit ja ilmaisun ihan totaalisesti. Soitto painuu jalkoihin ja settibalanssi kääntyy väärin päin. Symbaalit ovat enemmän räks poks efektejä ja ride alasimen lailla soiva... Juu me ei nyt ymmärretä...

Naapuri treenisellä kaveri jauhaa ties monettako vuotta tupliansa. Viime viikonloppuna tuli sitten suoran beatin kokeilua, mutta sekään ei oikein lähtenyt. Yhtään perustekniikkatreenijuttua en ole kämpästä kuullut. Ilmeisesti kukaan ei ole kertonut, että kannattaisi ne perusasiatkin ensin haltuun ottaa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)