Aihe: Pearlit ostamassa mutta mitkä?
1 2 3 4
kincy
30.11.2009 20:36:25

En minäkään näe mitään syytä, miksi Pearlit ei kelpaisi?
Itselleni se on aina ollut SE merkki. Pidän siitä fiiliksestä ja imagosta minkä Pearlit tarjoavat. Lisäksi omasta mielestäni Pearlilla on hienoimmat tomiripustukset, holderit, telineet, pedaalit, virityspesät ja värivaihtoehdot kuin kilpailijoilla.
moderndrummer88
30.11.2009 20:42:40 (muokattu 30.11.2009 20:43:21)
kincy: En minäkään näe mitään syytä, miksi Pearlit ei kelpaisi?

Ei tässä nyt olla Pearleja teilaamassa, vielä ;) Pointtina oli se, että kannattaa myös tutkia mitä muilla merkeillä on tarjottavana.

Pidän siitä fiiliksestä ja imagosta minkä Pearlit tarjoavat.

Ai 13-vee rasvatukkaisten slipknothupparisten poikien rispektistä ;D

Lisäksi omasta mielestäni Pearlilla on hienoimmat tomiripustukset, holderit, telineet, pedaalit, virityspesät ja värivaihtoehdot kuin kilpailijoilla.

Hienoimmat, no ihan miten vaan - kestävimmät, ei helvetissä.
Relaxin' At Camarillo...
kincy
30.11.2009 20:58:47

moderndrummer88: Ei tässä nyt olla Pearleja teilaamassa, vielä ;) Pointtina oli se, että kannattaa myös tutkia mitä muilla merkeillä on tarjottavana.

Juu, totta. Olet oikeassa. Mutta jos kysyjä on päättänyt, että haluaa Pearlit, on muiden merkkien kahlaaminen ihan turhaa. Se on se fiilis mikä ratkaisee. En usko sinunkaan Pearleja ensimmäisenä miettiväsi, jos uutta settiä lähtisit hakemaan. Siksi koska se ei selvästikään sytytä sinua, kuten esim Premier:)

Ai 13-vee rasvatukkaisten slipknothupparisten poikien rispektistä ;D
Ei, vaan siihen, että ovat onnistuneet luomaan laadukkaan ja huolitellun imagon. Malliston Export settikin on käsittääkseni maailman myydyin setti, eikä suotta.
Pearlin halusta olla maailman paras rumpuvalmistaja kertoo se, että tekee säännöllisesti uusia innovaatioita ja uudistaa mallivalikoimaansa. (mm. Referencet, Demondrivet)
Sillä Slipknotin rumpalilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa minulle. Onhan Tamallakin Larssit yms..

Hienoimmat, no ihan miten vaan - kestävimmät, ei helvetissä.

Mihin perustat tämän?
Itsellä ollut jo vuosia Pearlin rautaa ja kyllä vain toimii. Ja kyllä, keikkailen säännöllisesti. Virveliteline lienee jostain 90 luvun alusta ja ollut nyt minun omistuksessa vuodesta 04, ei mitään vikaa. Toimii kuin junan vessa. Tämäkin siis keikkaa ja roudausta nähnyt.
Kaiken saa rikki jos paskoo niitä miten sattuu. Jokaisella valmistajalla on halvat mallit jotka eivät ole niin kulutuksen kestäviä kuin kalliimmat.
LaKu
30.11.2009 20:59:34
Tämä on nyt ihan off-topic, mutta onko kukaan muu kuullut että Premier olisi konkurssissa? Pikkulinnut vaan lauloivat....
moderndrummer88
30.11.2009 21:02:38
kincy: Mihin perustat tämän?

Omiin ja muiden palstalaisten kokemuksiin, eikai sinulle voi olla mikään uutinen että Pearlin rauta on aika heikossa maineessa?

Kaiken saa rikki jos paskoo niitä miten sattuu. Jokaisella valmistajalla on halvat mallit jotka eivät ole niin kulutuksen kestäviä kuin kalliimmat.

No tässä tulee ero vaikka tamaan verrattuna, pearlilla maksaa 200€ puomiständi, joka on ehkä luotettavuudeltaan taman roadpro -sarjan kanssa samaa, mikä taas maksaa saman verran kuin pearlin 800-sarjalaiset.
Relaxin' At Camarillo...
kincy
30.11.2009 21:07:54 (muokattu 30.11.2009 21:08:10)

moderndrummer88: Omiin ja muiden palstalaisten kokemuksiin, eikai sinulle voi olla mikään uutinen että Pearlin rauta on aika heikossa maineessa?

Ei tule, mutta se on aina yllätys, että miksi ihmeessä porukka hokee tuota. Hyviähän nuo pirulaiset on.

No tässä tulee ero vaikka tamaan verrattuna, pearlilla maksaa 200€ puomiständi, joka on ehkä luotettavuudeltaan taman roadpro -sarjan kanssa samaa, mikä taas maksaa saman verran kuin pearlin 800-sarjalaiset.

Ja 800 sarjako on sitten ihan täyttä kuraa verrattuna roadprohon? Höpsis sanon minä.
moderndrummer88
30.11.2009 21:15:58
kincy:Ja 800 sarjako on sitten ihan täyttä kuraa verrattuna roadprohon? Höpsis sanon minä.

Kyllä mulla alko ainakin aika löysän tuntuisia olevan muutamat kiristysruuvit jo parin vuoden käytön jälkeen, eikä siihen kuulunu mitään aktiivista keikkailua. Meille hommattiin koululle muutama 800 -sarjan puomiständi ja niissä samaa vikaa. Myöskin se on ihme juttu niissä on, että se pikku tappi johon pelti tulee ja on tavallaan "viimeinen" kulmansäädön" paikka, niin heiluu ärsyttävästi.

Mitkäs on sun kokemukset Road Pro:sta, itsellä on monen vuoden kokemus 800 -sarjasta..?
Relaxin' At Camarillo...
LaKu
30.11.2009 21:19:12
Joillakin on kummallinen tarve yrittää pitää yllä negatiivista kuvaa Pearlin hw:sta täällä. Ehkä se oli huonompaa joskus 70 ja 80-luvulla, mutta nykyään se on kyllä aivan huippua.
Onko kukaan koskaan kuullut Premierin rummuista että laatu ja viimeistely olisi vähän sitä sun tätä? Myös huippusarjoissa.
Mr. Morrow
30.11.2009 21:19:34
Miks kaikki pitää aina kyseenalaistaa?
Jätkä haluaa Pearlit ja that's it!!
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
moderndrummer88
30.11.2009 21:20:51 (muokattu 30.11.2009 21:23:41)
Mr. Morrow: Miks kaikki pitää aina kyseenalaistaa?
Jätkä haluaa Pearlit ja that's it!!

No sehän on ihan tervettä kyseenalaistaa asioita.

LaKu: Ehkä se oli huonompaa joskus 70 ja 80-luvulla, mutta nykyään se on kyllä aivan huippua.

Ei ainakaan omien ja monen muunkin kokemusten perusteella

Onko kukaan koskaan kuullut Premierin rummuista että laatu ja viimeistely olisi vähän sitä sun tätä? Myös huippusarjoissa.

Minuako sinä yrität provota :) Itse en ole huomannu tälläisiä ongelmia omassa setissäni.
Relaxin' At Camarillo...
Mr. Morrow
30.11.2009 21:22:17
moderndrummer88: No sehän on ihan tervettä kyseenalaistaa asioita.

Aina?
Menee vaan turhan usein offtopiciksi...

/offtopic
Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy!
moderndrummer88
30.11.2009 21:25:11 (muokattu 30.11.2009 21:26:04)
Mr. Morrow: Aina?

No minusta varsinkin tälläisissa tilanteissa joissa kysyjä ei edes itse tiedä mitään tuotteesta jonka "on vaan päättänyt hankkia" on erittäin tervettä kyseenalaistaa.
Relaxin' At Camarillo...
Pearlman
30.11.2009 21:28:49 (muokattu 30.11.2009 21:29:41)
Pearlin tomivarret sun muu hardvare on kyllä erittäin kestäviä, minulla ollut käytössä jo vuodesta -94. Taman hardware myos erinomaista, ja mielestäni monikäyttöisempää sekä parempaa hinta/laatusuhteen kanssa. Hyvin samanlaiset Yamahan hardwaren kanssa, joka erittäin hyvää myös. Pearlit ovat yleensä ylihinnoteltuja, ainakin 1000 ja varsinkin 2000-sarjan osalta. Jos noissa ruuveissa mene jokin pieleen, niin kyllä yleensä vika on siinä vääntäjässä: kaikki ruuvit saa löyhenemään jos niitä apinanraivolla vääntelee. Kaunein hardware mielestäni tulee Pearlilta, jos sille joku antaa arvoa. Itse en niin tuosta ulkonäöstä perusta.
Pearlman
30.11.2009 21:36:13
moderndrummer88: No minusta varsinkin tälläisissa tilanteissa joissa kysyjä ei edes itse tiedä mitään tuotteesta jonka "on vaan päättänyt hankkia" on erittäin tervettä kyseenalaistaa.

Et sinä tuota voi tietää. Nuo sarjat ovat hyvin samanlaisia, ja aika moni tietää Pearlin keskikastin rumpujen olevan hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia. Lisäksi Pearlin tyyppimerkinnät ovat useille aika sekavia. Ei kannata aliarvioida ihmisten tarkoitusperiä.
moderndrummer88
30.11.2009 21:38:14
Pearlman: Et sinä tuota voi tietää. Nuo sarjat ovat hyvin samanlaisia, ja aika moni tietää Pearlin keskikastin rumpujen olevan hinta/laatusuhteeltaan erinomaisia. Lisäksi Pearlin tyyppimerkinnät ovat useille aika sekavia. Ei kannata aliarvioida ihmisten tarkoitusperiä.

No en voi, aloitusviestistä vaan "huokui" sellainen meininki.
Relaxin' At Camarillo...
kincy
30.11.2009 21:42:19 (muokattu 30.11.2009 21:44:19)

moderndrummer88: Kyllä mulla alko ainakin aika löysän tuntuisia olevan muutamat kiristysruuvit jo parin vuoden käytön jälkeen, eikä siihen kuulunu mitään aktiivista keikkailua. Meille hommattiin koululle muutama 800 -sarjan puomiständi ja niissä samaa vikaa. Myöskin se on ihme juttu niissä on, että se pikku tappi johon pelti tulee ja on tavallaan "viimeinen" kulmansäädön" paikka, niin heiluu ärsyttävästi.

Mitkäs on sun kokemukset Road Pro:sta, itsellä on monen vuoden kokemus 800 -sarjasta..?

Minulla on yksi teline Tamaa, ilmeisesti 80 luvulta. Siinä ei ole tuplajalkoja, jos se kertoo mitään sarjasta? En Tamaa tunne itse ollenkaan, mutta eniveis, se on hyvä teline. Vaikuttaa tukevalta ja on edelleen kaikkien vuosien jälkeen kunnossa. (kuten myös ne Pearlin telineet:) )En ole missään vaiheessa roadprota tai Tamaa huonoksi haukkunutkaan, joten äläs yritäkään sotkea asioita.

Puhun vain Pearlin puolesta. Jos ne ständit ei sinulla ja "monella muullakaan" kestä, niin suosittelen kiinnittämään huomiota siihen, miten niitä käytetään. Ei tarvitse kiristää apinanv*tunraivolla niitä ruuveja yms:) Tässä olikin kyse alunperin Pearlina brändinä, eikä pelkästään hardwaresta.

Nyt vähän haiskahtaa semmoinen, että et vain yksinkertaisesti pidä Pearlista, joten ei tästä sen enempää. Itse pystyn käyttämään vaikka sitä roadpro- sarjaa ilman, että menetän yöuneni. Ne on hyviä, mutta kun ne on rumia ja tyhmän merkkisiä, niin käytän siis Pearlia.:)
moderndrummer88
30.11.2009 21:46:44
kincy: Puhun vain Pearlin puolesta. Jos ne ständit ei sinulla ja "monella muullakaan" kestä, niin suosittelen kiinnittämään huomiota siihen, miten niitä käytetään. Ei tarvitse kiristää apinanv*tunraivolla niitä ruuveja yms:) Tässä olikin kyse alunperin Pearlina brändinä, eikä pelkästään hardwaresta.

Kuinkas noi Taman ständit on sit kestäny paljon rujompaa paiskomista ja huomattavasti aktiivisempaa keikkailua :)

Nyt vähän haiskahtaa semmoinen, että et vain yksinkertaisesti pidä Pearlista, joten ei tästä sen enempää. Itse pystyn käyttämään vaikka sitä roadpro- sarjaa ilman, että menetän yöuneni. Ne on hyviä, mutta kun ne on rumia ja tyhmän merkkisiä, niin käytän siis Pearlia. Olen sen todennut toimivaksi ja luotan jatkossakin kyseiseen merkkiin:)

Kyse on siitä, että näissä keskikastin/semi-pro -settien valinnassa nimenomaan hardware näyttelee suurta osaa, soundeissa ja viimeistelyn laadussa itse rumpujen osalla ole ei varmaan sinänsä suuria heittoja merkkien välillä.
Relaxin' At Camarillo...
hansakemanelius
30.11.2009 22:00:40

moderndrummer88: Kuinkas noi Taman ständit on sit kestäny paljon rujompaa paiskomista ja huomattavasti aktiivisempaa keikkailua :)

Mulla on vuosien varrella ollut Taman, Pearlin, Sonorin ja Yamahan telineitä,
keskikastia ja protasoa. En ole kyllä saanut mitään niistä rikki vaikka paljon olen käyttänytkin. Muutama halpisteline(ei mitään tunnettua merkkiä) oli aikoinaan, niistä ei ollut keikkakäytössä mihinkään. Toimivat hyvin niin kauan kun ei tarvinnut kiristellä ruuveja, mutta keikkakäytössä jengat menivät aika nopeasti.

Pearlin rummuista on kokemusta SMX:eistä jotka hintaansa nähden olivat oikein hyvät. MMX-settiä olen joskus soitellut eikä mitään valittamista.
Kun nyt tässä vielä kaikkien kuullen myönnän ajavani Primera 1.6:lla ja olevani siihenkin tyytyväinen, niin menee yllä olevasta tekstistä luotettavuus kokonaan.....
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Kailis
30.11.2009 22:04:35

Mä olen rikkonut kaikkea mutta nykyään kestää kaikki. Joidenkin mielestä hyvä todiste tästä on varmaan se että 95% raudastani on Premieriä eikä midn vikaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)