Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gibson ES-339
1 2
Progorava
30.11.2009 09:18:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys.
 
Onkos paikalliset alkuasukkaat vielä törmänneet gibsonin uuteen es-sarjalaiseen Livenä? Pienikoppanen puoliakustinen, mahonki-kaula, vaahtera runko, 57-mikit, 30/60 tai 59 kaula..
 
Itellä kyllä heräsi mielenkiinto. Saattaa olla taas kamapoliittisia muutoksia edessä.. :/
 
Esim:
http://guitars.musiciansfriend.com/ … i-Hollow-Electric-Guitar?sku=515256
 
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
Broadcaster
30.11.2009 09:54:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: Tervehdys.
 
Onkos paikalliset alkuasukkaat vielä törmänneet gibsonin uuteen es-sarjalaiseen Livenä? Pienikoppanen puoliakustinen, mahonki-kaula, vaahtera runko, 57-mikit, 30/60 tai 59 kaula..
 
Itellä kyllä heräsi mielenkiinto. Saattaa olla taas kamapoliittisia muutoksia edessä.. :/
 
Esim:
http://guitars.musiciansfriend.com/ … i-Hollow-Electric-Guitar?sku=515256

 
Onhan tuo nyt jo jokusen päivän ollut mallistossa...
 
Progorava
30.11.2009 09:59:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Butterscotch: Onhan tuo nyt jo jokusen päivän ollut mallistossa...
 
jaa onkos jo ilmestynyt uudempi es-sarjalainen?
 
joka tapauksessa kiitos annistasi tälle ketjulle :)
 
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
Broadcaster
30.11.2009 10:11:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: jaa onkos jo ilmestynyt uudempi es-sarjalainen?
 
joka tapauksessa kiitos annistasi tälle ketjulle :)

 
Ole hyvä vaan :)
 
Tarkoitukseni ei ollut kettuilla, meinasin vaan että onhan tuo ollut mallistossa jo parisen vuotta. Mutta jos on myöhäisherännäinen, niin kai sitä voi uudeksi sanoa :)
 
krk
30.11.2009 10:20:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kiinnostava. Saanut hyviä arvosteluja:
 
http://www.musicradar.com/gear/all/ … ric/hollowbody/es-339-175066/review
 
Kitarapajalta näitä on jonkun aikaa saanut, nytkin siellä on pari kappaletta ohuemmalla kaulalla. Fat-kaulaisia sieltä on mennyt mielestäni ainakin kaksi.
 
En ole siis itse kokeillut mutta mieli tekisi.
 
Kuha
30.11.2009 10:25:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: jaa onkos jo ilmestynyt uudempi es-sarjalainen?
 
Kyllä, tuon jälkeen ES-sarjaan on tullut ES-330 L. Se ei ole täysin uusi malli, vaan päivitetty versio ES 330:sta, joka on muutaman vuosikymmenen ollut pois tuotannosta.
 
SBA
fox
30.11.2009 10:40:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Butterscotch:
Tarkoitukseni ei ollut kettuilla, meinasin vaan että onhan tuo ollut mallistossa jo parisen vuotta. :)

 
Kutsuitte? =) No kyllä, itse asiassa "edeltäjä" ES-3x6-sarja tuli jo vielä aiemmin.. Taas toisaalta, noita "pikkukoppaisia" 335-mallisia oli jo 80-luvulla, mm. Ibanezin AM-Artistit (Stagemaster-sarja) ja Matsumokun vastaveto Vantage Entertainer-sarja. Tosin jälkimmäiset on lähinnä "1/4-akustisia" koskapa niissä on runko vähän Tele Thinlinen tyyliin tehty, mutta kuitenkin kahdella f-aukolla.
Itse asiaan, onhan noita muutamia ihan tämän sivuston jäsenilläkin, ja mitä olen kuullut, niin ovat kovinkin tyytyväisiä. Omakohtaista kokemusta ei noista ole (en edelleenkään laske jotain 15 minsan tyypitystä tms. miksikään syventäväksi kokemukseksi) mutta sen sijaan noista japanian vintagevehkeistä on kyllä. Sekä sitten "täyskokoisesta" Essistä.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Progorava
30.11.2009 10:42:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Butterscotch: Ole hyvä vaan :)
 
Tarkoitukseni ei ollut kettuilla, meinasin vaan että onhan tuo ollut mallistossa jo parisen vuotta. Mutta jos on myöhäisherännäinen, niin kai sitä voi uudeksi sanoa :)

 
tänäänkin tuli nukuttua pommiin joten myöhäisherännäinen olen monessakin suhteessa.
 
ei vihanneksia sieraimissa. huonosti olen väijynyt gibsonin sivuja ja innokkaana heti ryntäsin kyselemään josko kukaan testannut kun haulla tuli tuloksia mnetin sivuilta tasan/apout nolla.
 
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
Progorava
30.11.2009 10:44:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

krk: On kiinnostava. Saanut hyviä arvosteluja:
 
http://www.musicradar.com/gear/all/ … ric/hollowbody/es-339-175066/review
 
Kitarapajalta näitä on jonkun aikaa saanut, nytkin siellä on pari kappaletta ohuemmalla kaulalla. Fat-kaulaisia sieltä on mennyt mielestäni ainakin kaksi.
 
En ole siis itse kokeillut mutta mieli tekisi.

 
se tietää sitten reissua pajalle. itseäni kiinnostaa nimen omaan 60-l kaulaversio.
 
kiitos tiedosta.
 
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
Progorava
30.11.2009 10:50:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Itse asiaan, onhan noita muutamia ihan tämän sivuston jäsenilläkin, ja mitä olen kuullut, niin ovat kovinkin tyytyväisiä. Omakohtaista kokemusta ei noista ole (en edelleenkään laske jotain 15 minsan tyypitystä tms. miksikään syventäväksi kokemukseksi) mutta sen sijaan noista japanian vintagevehkeistä on kyllä. Sekä sitten "täyskokoisesta" Essistä.
 
toivottavasti bongaavat ketjun. juuri pitempiaikaisten käyttäjien tunnelmia tässä kaipailisin.
 
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
Jii-Gee
30.11.2009 11:01:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: pitempiaikaisten käyttäjien tunnelmia tässä kaipailisin.
 
Kaverini osti ES-339'n siittä ensimmäisestä valmistuneesta 150 kpl erästä,olisko ollu vuonna 2007 (?).
Satula siitä meni uusiksi,muuten ollu kovinkin tyytyväinen kitaraansa.
 
"Pitäiskö bassoa virittää vai pidänkö tehtaan vireessä niin kuullostaa aidommalta." -poppamies-
Jii-Gee
30.11.2009 11:08:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: ja innokkaana heti ryntäsin kyselemään josko kukaan testannut kun haulla tuli tuloksia mnetin sivuilta tasan/apout nolla.
 
Hakusanalla 339 otsikoista löytyy 2 osumaa tän ketjun lisäksi.
 
"Pitäiskö bassoa virittää vai pidänkö tehtaan vireessä niin kuullostaa aidommalta." -poppamies-
Progorava
30.11.2009 11:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JAKRGUS: Hakusanalla 339 otsikoista löytyy 2 osumaa tän ketjun lisäksi.
 
ok. täytyypä jättää ratkaiseva es pois hausta ja kokeilla uudestaan. kiitos.
 
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
Iron Horse
30.11.2009 16:43:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isä osti tuon silloin joskus. Oikein hyvin toimii. Saundi ei ihan samanlainen ole tietenkään kuin ES-335:ssä, mutta aika lähellä. Ei sovellu ehkä niinkään korvaamaan Les Paulia taí 335:ttä, vaan ennemmin niiden välimaaston täydentäjä. Toki sillä pärjää yksinäänkin. Hoitaa kaiken jazzista blues rockiin ja heviin.
 
Kitararomppeiden kuvia: http://my.opera.com/KK91/albums/slideshow/?album=969652 `°ºø,øº°`°ºø.,~Iron Horse~,.øº°`°ºø,øº°
rheinone
30.11.2009 21:07:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mynok: toivottavasti bongaavat ketjun. juuri pitempiaikaisten käyttäjien tunnelmia tässä kaipailisin.
 
Oisko mulla kohta pari vuotta ollut punainen 339 sillä ohuemmalla kaulalla. Kaikin puolin on vastannut odotuksia, eli tyytyväinen olen.
 
edgehill
02.12.2009 17:41:57 (muokattu 02.12.2009 17:49:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No GAS! Just tuommoista pienikoppaista kevyttä on tehnyt mieli jo pitkään.
 
http://www.dv247.fi/search/0/0/ProductQuantity/Descending/es-339/1/
Hinta noin 1550e, caramel burst 1650e.
Rahtikin näyttäisi olevan 0e.
 
Kitarapajan yksilöt ovat myyntitilillä, kuitenkin uusia.
Vuoden takuun saa ja lisäksi säädöt kaupan päälle.
Kukahan noita sinne trokaa?
 
terv nimim. "Sormi liipasimella"
E:typot
 
Jucciz
02.12.2009 17:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös jäsen Methiksellä tommonen ole? Hänen panostaan odotellessa...
 
Joees
02.12.2009 18:46:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eikös jäsen Methiksellä tommonen ole? Hänen panostaan odotellessa...
 
On. Kannattaa painaa liipasinta jos niin mieli tekee. Eihän tuo tietenkään 335 täydellisesti ole mutta kivasti lähellä ollen oma itsensä.
 
Satulan kanssa voinee joutua ropeltamaan mutta se on ihan peruskauraa uusien ritsojen kanssa. Tykkään kovasti rokkibändin kera että muissakin operaatiossa. Kyseisestä ritsasta on kyllä todella moneen junaan kuten esikuvastaankin.
 
Kooltansahan tuo on jotakuinkin LP:n luokkaa ja hemmetin hyvin istuu kroppaan. Soitti sitten istualtaan tai seisten.
 
Mä oon aina yhtä huono näissä... Kai tääkin on sitten verrattavissa soittotaitoon.
 
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
rheinone
02.12.2009 23:21:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Eikös jäsen Methiksellä tommonen ole? Hänen panostaan odotellessa...
 
No joo, pari kommenttia täytyy vissiin panostaa meikäläisenkin. Olin jo jonkin aikaa tykännyt Ibanezin ajatuksesta tehdä pienikoppainen puoliakustinen. Isokoppaiset kuten ES-335 ja Gretsch White Falcon näyttivät naurettavilta pienten kundien sylissä (vrt. Malcolm Young), joten tykästyin Gibsonin sopusuhtaiseen ES-356:een. Tai oikeimmin CS-356:een silloin kun sitä lanseerattiin. Helevatan kalliita vain olivat. Kun ES-339 tuli ulos, olin myytyä miestä välittömästi.
 
Siitä huolimatta että vaihtelen lempparisoittopelejäni tietoisesti tiuhaan, haluan todeta että ES-339 on ollut ykköskitarani menneen kevään ja kesän. Jonkun keikankin olen vetänyt kepukalla. Rokkenrol-miehenä: ei se nyt aivan SG:n kanssa meikäläisen suosiosta kilpaile, mutta laadultaan on vähintään sen, siis SG Standardin, luokkaa. 60/30 kaulaprofiilikin on varsin samanoloinen kuin Stankun rounded. Ja mitkä tahansa rokkenrollit Chuck Berrystä Van Haaleniin irtoaa vaivatta, ei siinä mitään.
 
Viimeistelystä sen verran, että mun yksilöön riitti ihan perussäädöt. Mitään satulan- tai nauhojenrukkausta ei siis tarvittu.
 
Itse odottelen jäsen MartinGibsonin kokemuksia kepukasta. Tuossa toisessa ketjussa antoi ymmärtää että on sisäänajanut ES-339:n hyvinkin pieteetillä ja vaihtelevissa olosuhteissa.
 
Myös Gibson-komerossa ES-339:stä on ollut juttua. Kehoittaisin ketjun aloittajaa käymään siellä, jos aihe kiinnostaa syvemmin.
 
Progorava
02.12.2009 23:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rheinone:
Myös Gibson-komerossa ES-339:stä on ollut juttua. Kehoittaisin ketjun aloittajaa käymään siellä, jos aihe kiinnostaa syvemmin.

 
Kiinnostus kasvaa koko ajan. Luultavasti tuo ilmestyy seinälle roikkumaan lähitulevaisuudessa/kevään aikana. Täytyypä käydä kurkkaamassa komeroonkin. Kiitos vinkistä.
 
Valitettavasti soitinrepertuaari on muotoutunut sellaiseksi, ettei oikein raaskisi mistään luopua tuon tieltä. Toisaalta en saa mitenkään perusteltua itselleni neljännen sähkökitaran tarpeellisuutta. Jotain on siis tehtävä.
 
Ikävä kyllä malli näyttäisi olevan poistunut gibsonin sivuilta. Tosin kestänee tovin, ennen kuin kaikki välikädet ovat saaneet EU-alueella varastonsa tyhjäksi.
 
Blues puhdistakoon sielusi, Hevillä niskaa heiluttele, Jatsista tulkoon tatsi, Kovasta elämästä kuuluvat soinnut
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «