Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Zakk Wylde
1 2 3
doctrine
30.11.2009 00:14:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelin tuossa taas tubesta Wylden aikaista Ozzya ja pakko sanoa, että hianolta se kuulostaa, edelleen.
 
Osaatteko sanoa että mikä siinä sen setupissa mahdollistaa ne uskomattomat huilut mitä se viljelee joka väliin? yritin omallani niin pelkkää tuhnuahan tosta tuli.. Osittain avattu wah varmaan osaltaan, mutta käyttääkö se sitä koko ajan? vaikuttaako aktiivit siihen huilun helppouteen? Tiedättekö jotain sivua mistä näkisi sen gearin millä se vetää (siis mikä wah jne)?
 
http://www.payloadband.info/
Da Make
30.11.2009 00:21:35 (muokattu 30.11.2009 00:24:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opetelle pinch harmonic siten että huiluääni soi kunnollisesti ilman mitään vahvaria/säröä/efektejä ja sitten saat sen toimimaan millä soundilla vain. Ei ole oikotietä tuohon. Itseäni on alkanut ärsyttämään viu-viu-viu joka hemmetin välissä ja etenkin livenä herran toimesta ! Kyseisen tempun opeteltua sitä tuli itsekin viljeltyä vähän turhan paljon jolloin siitä lähtee kyllä lopullisesti maku. Aivan sanat ovat terävä ja laaja vibraatto ja plekukäden peukalosyrjä, naps ja saman tien isoa vibraa.
 
Itse en ole huomannut minkään erityisen laitteen/mikin/asetuksen vaikuttavan pinchharmonikkeihin mutta keskialuetta boostaamalla tuntuisi saavan paremmin tukea huiluäänelle. Jos laitekikkailu lähtee ihan käsistä niin paras lopputulos tulee kahdella vahvarilla joita ajetaan digital delayn (esim BOSS-DD3) kautta siten että ääni tulee toisesta vahvarista n. 20-35 ms myöhemmin kuin toisesta ja soundaa erityisen fätiltä ja jotenkin resonoivammalta. Dilsan asetukset MIX 100%, Feedback 0% ja Time 20-40ms väliltä ihan oman korvan ja vahvareiden välisen etäisyyden mukaan säädettynä.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
doctrine
30.11.2009 00:36:23 (muokattu 30.11.2009 00:38:01)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Da Make: Opetelle pinch harmonic siten että huiluääni soi kunnollisesti ilman mitään vahvaria/säröä/efektejä ja sitten saat sen toimimaan millä soundilla vain.
 
No joo, siis kyllä mä osaan huiluäänen soittaa, ei vain irtoa sellaista samalaista ku Wyldellä. Hmm, ehkä sitä pitää siis vielä treenata..? Oon ainakin ite huomannu, että tallamikillä se lähtee helpommin, ja jos samaa linjaa jatketaan niin keskialuetta korostamalla edelleen paremmin... tässä kikkana toimii myös warmasti wylden käyttämä wahi, joka on aavistuksen auki. Ajattelin lähinnä udella että jos jollain olisi tietoa siitä wylden setupista, jos sieltä irtoaisi jotain vinkkejä. :)
 
(edit: typoja)
 
http://www.payloadband.info/
Ziggy Bubba
30.11.2009 00:52:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"The MG sounds totally slamming, the overdrive is crushing."
-Zakk Wylde
 
Eikun siis Marsun MG alle ni johan lähtee - en kyl tiiä kuin irtoo pinchit.
 
The Crookmachine Project
doctrine
30.11.2009 01:29:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Eikun siis Marsun MG alle ni johan lähtee
 
Mul on MG himassa :P
Itseasiassa musta tuntu että sillä lähti jopa vähän helpommin wyldet ku mun putkistygellä, mut se nyt saattaa olla korvienkin välissä vaan, tai sit onnistuin vaan paremmin..
 
Ääh, takasin soittoa opettelemaan... :D
 
http://www.payloadband.info/
Icy-Sun
30.11.2009 01:34:12 (muokattu 30.11.2009 01:39:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

doctrine:Ajattelin lähinnä udella että jos jollain olisi tietoa siitä wylden setupista, jos sieltä irtoaisi jotain vinkkejä. :)
 
Käsittääkseni sillä on JCM800 (ilmeisesti reissue) ja Greenback kaappeja. Olisko vielä ds1 buustaamassa? Sillähän on noita signaturepedaaleja wahista overdriveen, vaan en tiedä käyttääkö ollenkaan.
 
E: Wylden soitto kuulostaa minusta hienolta levyillä No Rest For The Wicked ja No More Tears ja vielä jopa Ozzmosisilla, mutta kaksi uusintaa alkaa oleen jo aika mörköä mulle.
Jucciz
30.11.2009 02:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varmistetaan vielä, että osaat siis nimenomaan pinch harmonicin etkä vain tavallista huiluääntä. Fysikaalisesti ilmiö on sama, mutta toteutustapa aivan eri. Pinchit lähtevät vaikka nylonkielisellä akustisella, jos ne osaa oikeasti tehdä, ei se laitteista ole kiinni.
 
P.S. Sitä ei muuten uskokaan, miten rasittavan kuuloisia tiheään viljellyt pinch harmonic:it ovat.
 
Juicy
30.11.2009 02:50:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohuemmat kielet ja reippaat gainit auttaa ainakin mulla. Kyllähän pinch harmoniceja saa aikaan vaikka nylonkielisillä, mutta niiden "sweet spot"-alueiden koossa ja soundin sustainissa on eroja.
 
"Kyllähän sitä voi silti vaikka umpihumalassa onkin, kontata sivistyneesti kuin herrasmies."
Epävirtuoosi
30.11.2009 05:15:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://guitargeek.com/rigview/274/
 
En tiedä kuinka oikeassa mut siinä kyseisen henkilön setuppi.
 
Just because you're better than me, doesn't mean I'm lazy.
Tinippa84
30.11.2009 06:47:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältäpä Wylden soittovehkeet kautta uran:
 
http://www.blacklabelsociety.net/mo … ?name=Gear&page=nuke_gearzakk1.html
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
Sensonic
30.11.2009 07:09:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Icy-Sun: Wylden soitto kuulostaa minusta hienolta levyillä No Rest For The Wicked ja No More Tears ja vielä jopa Ozzmosisilla, mutta kaksi uusintaa alkaa oleen jo aika mörköä mulle.
 
Vaikka tämä onkin offtopicia, eikä kuulu kitarakamat -osastolle, niin mulle tuo eka levy oli se paras. Miksi? No kun siinä ei kuulu noita s**t*n*n country -vaikutteita, joita vihaan ihan helvetisti. OK, No More Tearsissa on tosi hyvä kitarasoolo, ja taisi hemmo voittaa Guitar Worldin parhaimman soolon tittelin vuonna 1992 tuolla soololla.
 
Hyvä kitaristihan tuo Zakk on, mutta silti diggaan enemmän Randy Rhoadsista ja Jake E. Leestä. Niiden soittamia biisejä tuli opeteltua teininä, Zakkilta ainoastaan noita No Rest... -biisejä.
 
Yngwie Malmsteen: "Some people say 'less is more'. That's bullshit. Less is less and more is more."
LesPaul70
30.11.2009 08:01:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Edellä jo mainittuihin vinkkeihin lisäksi, että oleellistahan on tehdä pinchi matalilla kielillä, ei niillä ohuemmilla, kun Wylde-vongutuksia yrittää.
 
"The MG sounds totally slamming, the overdrive is crushing."
-Zakk Wylde

 
Markkinointidiibadaabaa. Kyllä ne levyllä & livellä kuuluvat Wylden vongutukset tulevat ihan JCM:stä.
 
Hyvä kitaristihan tuo Zakk on, mutta silti diggaan enemmän Randy Rhoadsista ja Jake E. Leestä.
 
Oikeaa puhetta.
 
Laudoista takki päälle vaan, sitten sä kelpaat manalaan
Grugi
30.11.2009 08:20:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.electrovoice.com/products/308.html
 
Tollasta elementtiä on äijän komeroissa.
 
SDMF
darrell
30.11.2009 09:03:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Da Make: Itseäni on alkanut ärsyttämään viu-viu-viu joka hemmetin välissä ja etenkin livenä herran toimesta !
 
OT: Mua ärsyttää, kun se sylkee keikan aikana koko ajan. Naurettavan näköistä.
 
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
P-man
30.11.2009 09:20:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä kitaristihan tuo Zakk on, mutta silti diggaan enemmän Randy Rhoadsista ja Jake E. Leestä.
 
Mulla hiipui Ozzyn kuuntelu ku Wylde tuli kitaraan. Alko ärsyttää se jatkuva pinch harmonyjen viljely.
 
Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin että löysätkielet ja aktiivimikit.
 
Ziggy Bubba
30.11.2009 09:55:26 (muokattu 30.11.2009 09:55:55)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LesPaul70: Markkinointidiibadaabaa. Kyllä ne levyllä & livellä kuuluvat Wylden vongutukset tulevat ihan JCM:stä.
 
No sitähän tuo on, tietty. Meni meikän vitsailut sitten kaikilta vähän ohi :P Ihan naurettavaa tuubaahan tuo Zakk on valmis kehumaan/mainostamaan, jos vaan sopivasti rahaa laitetaan eteen. Nimikkokalsareita odotellessa.
 
The Crookmachine Project
Apaas
30.11.2009 09:56:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wyldellä on les paulissaan muistaakseni 60-10-setti E-vireessä, ja matalemmilla vireillä 70-11 tai jotain sitä luokkaa. Voisin väittää että löysät sen ukon kielet ainakaan ei ole.
 
Numb
30.11.2009 10:01:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sensonic: Jake E. Lee
 
Siinäpä yksi aliarvostettu kitaristi. Komeita ja ennen kaikkea mieleenpainuvia linjoja. Ultimate Sin -levyllä tosin se prääk prääk -kitarasoundi on aika karu...
 
Kapitalismissa ihminen riistää ihmistä, mutta sosialismissa kaikki on päinvastoin.
doctrine
30.11.2009 10:02:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Meni meikän vitsailut sitten kaikilta vähän ohi :P
 
Ei ne ohi menny, kyllä mä ton sun pointin tajusin, sen takia mä täällä sitä setuppia kyselinkin kun en tosiaan usko että se käyttää niitä omia nimikkotuotteitaan edes... :) Oli vaan jotenkin hauska yheensattuma että mullakin on MG, siihenhän mä sitten näköjään taas takerruin :P
 
http://www.payloadband.info/
P-man
30.11.2009 10:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wyldellä on les paulissaan muistaakseni 60-10-setti E-vireessä, ja matalemmilla vireillä 70-11 tai jotain sitä luokkaa. Voisin väittää että löysät sen ukon kielet ainakaan ei ole.
 
Jos näin on, niin sit ne ei kovin löysät ole. Omien kokemuksien mukaan pinchit lähtee vähän löysemmällä setillä paremmin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «